Ykhim wrote: ↑28 Nov 2020, 22:42
Met hun budget behoort er niet eens discussie gevoerd te worden over wie de gedoodverfde kampioen is. Zo simpel is het ook.....
Ben het in grote lijnen wel met je eens.
Eerlijk gezegd vind ik het huidige Ajax minder dominant dan vorig seizoen, maar het scorende vermogen verbaast me dan wel weer van de huidige ploeg.
Ook valt het kwartje vaak de goede kant op. Ze hebben bijvoorbeeld dan wel gewonnen van Vitesse, maar speltechnisch gezien bood ajax minder tegen die ploeg dan PSV.
Of ajax dat scorende vermogen in stand blijft houden is natuurlijk giswerk. Gemakzucht ligt op de loer omdat men vertrouwt op die goal welke waarschijnlijk toch wel zal vallen. Ik heb ditzelfde ook wel eens bij PSV geconstateerd in voorgaande seizoenen.
Een zaak moet ik Ajax en Ten Hag wel nageven. De automatismen zitten daar wel goed in elkaar en men kan daarop altijd terugvallen wanneer de tegenstand groter is dan verwacht. Bij PSV is dit om verschillende redenen nog groeiende (nieuwe tactische huisstijl; inpassen nogal wat nieuwe spelers; corona implicaties).
Maar wanneer ik kijk naar kwaliteit per positie dan durf ik best te stellen - ook objectief - dat een gradueel verschil in het voordeel van PSV uitvalt.
Persoonlijk denk ik dat het competitieschema ook in het voordeel van PSV is.
Ajax zie ik niet meer groeien, PSV nog wel. En in dat groeiproces is eerst spelen tegen een mindere reeks tegenstanders een gelukkige bijkomstigheid.
Daarom zie ik PSV straks tegen Ajax en AZ wel de nodige punten halen. PSV moet nu ook eens het verschil maken door na twee seizoenen goed uit te pakken met 6 punten tegen Feyenoord. Historisch gezien de tegenstander die ons in de competitie het minst ligt.
Maar eerst eens kijken naar de wedstrijd tegen Sparta.
Vreemd tijdstip maar dan kan ik hopelijk ook nog genieten van PSV supporter Max Verstappen.