Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Tomm wrote: 28 Nov 2020, 20:36 Tegen sparta en vitesse hadden ze ook tegen puntverlies aan kunnen lopen. Dat ze 90% van de wedstrijden eenvoudig winnen is toch niets nieuws. Zeker dit half jaar met voornamelijk wedstrijdjes tegen de mindere goden. Ook daar gaat het dit seizoen nog wel een keer tegenzitten. Is dat in de toppermaand januari dan kan het hard gaan.
Ja met een man minder ja, en toch geen moment in de problemen gekomen.

Je kunt heel veel zeggen over de tegenstand in de ED maar het feit dat ze zo makkelijk winnen is wel indrukwekkend. AZ Feyenoord en ook PSV winnen maar 20 a 30 procent van de uitwedstrijden op deze 'makkelijke' manier.
Ailon
Vedette

ShovingNE2 wrote: 28 Nov 2020, 20:42 Weet eigenlijk niet of je van anderen kan zien of ze wat gewijzigd hebben. Nooit opgelet. 😇
Een wijziging in een reeds geplaatste post van jezelf resulteert altijd in een onderschrift met "Laatst gewijzigd......"
Of dat ook kunt zien bij posten van anderen heb ik ook nooit opgemerkt.
Last edited by Ailon on 28 Nov 2020, 20:50, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Vlagman
Lid 2e elftal

Grasmat wrote: 28 Nov 2020, 20:40
Tomm wrote: 28 Nov 2020, 20:36 Tegen sparta en vitesse hadden ze ook tegen puntverlies aan kunnen lopen. Dat ze 90% van de wedstrijden eenvoudig winnen is toch niets nieuws. Zeker dit half jaar met voornamelijk wedstrijdjes tegen de mindere goden. Ook daar gaat het dit seizoen nog wel een keer tegenzitten. Is dat in de toppermaand januari dan kan het hard gaan.
Dit dus. Gewoon zelf je ding blijven doen en binnen 5 punten van ajax blijven dan is er niks verloren en kun je gewoon kampioen worden. 6-0 of 1-0 je krijgt voor beiden maar 3 punten.
Alleen als je er maar 1 scoort dan is de kans op een zeperd na een tegengoal een stuk groter. Wat gelijk het verschil op de ranglijst verklaart.

Ik vind dat bagatelliseren van het scorend vermogen altijd zo vreemd bij een spelletje waarop de winst wordt bepaald door goals.

Als ik iedereen hier boven mag geloven dan is het rechterrijtje van de eredivisie zo zwak dat bierelftallen er op zondagochtend met speels gemak overheen gaan. Andere drogredenen als eerste seizoenshelft en makkelijk programma hebben mij dan ook nog niet veel wijzer gemaakt waarom PSV - Emmen dan in 2 - 1 eindigt.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

75% meer poen in je selectie kunnen stoppen dan je grootste concurrent die op zijn beurt véél meer geld te spenderen heeft dan de rest. Ik vind het niet indrukwekkend, het is andersom: als je met dat budget geen kampioen wordt moet er wel sprake zijn van wanbestuur.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tomm
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Indrukwekkend is het ook zeker wel maar onder MvB stonden we na 17 wedstrijden op 16 winst en 1 verliespartij, weten we nog hoe dat afliep? Het is voor nu gewoon zaak om bij te blijven en dan is alles nog in eigen hand.
Ardbeg
Mister PSV

Maduekefan wrote: 28 Nov 2020, 20:14
milansandro wrote: 28 Nov 2020, 20:10 Kijk eens hoe makkelijk ze scoren...
Kost ze geen enkele moeite lijkt het..
Scorend vermogen in overvloed..
Tadic, Traore, Labyad, Antony, Klaassen schieten ze er erg makkelijk in..
Ze zullen dit seizoen de 100 goals wel halen schat ik in.
Dit forum is niet bedoeld voor het verheerlijken van Ajax. Götze Madueke Gakpo en Malen zijn voorin veel beter. Ajax mag dromen van dat soort voorhoede spelers. Tadic wordt al oud en is traag als een slak. Labyad is mislukt bij ons, Traoré weegt 100 kg en wint niet eens een duel.. Tegen de ukkies winnen dat lukt ze natuurlijk wel, maar wij rollen ze gewoon makkelijk op.

En jij bent?
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Tomm wrote: 28 Nov 2020, 20:49 Indrukwekkend is het ook zeker wel maar onder MvB stonden we na 17 wedstrijden op 16 winst en 1 verliespartij, weten we nog hoe dat afliep? Het is voor nu gewoon zaak om bij te blijven en dan is alles nog in eigen hand.
Indrukwekkend was nog niet voorbij gekomen ..

-jaloers
-superknap
-indrukwekkend
Ailon
Vedette

ziege maar ook zagge wrote: 28 Nov 2020, 20:48 75% meer poen in je selectie kunnen stoppen dan je grootste concurrent die op zijn beurt véél meer geld te spenderen heeft dan de rest. Ik vind het niet indrukwekkend, het is andersom: als je met dat budget geen kampioen wordt moet er wel sprake zijn van wanbestuur.
Wanbestuur of wanbeleid? Maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Ik ben wel van mening dat de prestatieve marges tussen de top-5 en de rest kleiner zijn dan ze lijken.
Als "poen" een absolute maatstaf zou zijn voor het prestatieve dan zou niet PSV maar Ajax de meeste landstitels deze eeuw binnengehaald hebben.
Poen schept natuurlijk wel een niet te onderschatten katalysator voor succes die anderen niet hebben.
Last edited by Ailon on 28 Nov 2020, 21:07, edited 1 time in total.
Vlagman
Lid 2e elftal

GOATZE wrote: 28 Nov 2020, 20:52
Tomm wrote: 28 Nov 2020, 20:49 Indrukwekkend is het ook zeker wel maar onder MvB stonden we na 17 wedstrijden op 16 winst en 1 verliespartij, weten we nog hoe dat afliep? Het is voor nu gewoon zaak om bij te blijven en dan is alles nog in eigen hand.

-jaloers
-superknap
-indrukwekkend
Ah Forumpolizei Goatze is ook weer van de partij. De man van de waardeloze statistiekjes die zodanig zijn bewerkt dat je er niks aan hebt.

Fijn dat je de noodzaak voelt om je steeds niet inhoudelijk in een objectieve discussie te mengen en om anderen met een afwijkende mening dan die van jezelf voor het blok te zetten.

Het idee van een discussie is dat allerlei meningen voor het voetlicht kunnen worden gebracht zodat de volwassen mensen daar gezamenlijk over van gedachten kunnen wisselen.

Hou eens op om alles langs jouw roze bril meetlat te leggen als een post niet genoeg anti Ajax of pro PSV is. Genoeg plekken op dit forum waar het niet hosanna 020 is.

Hier is een leuk statistiekje om mee af te sluiten: Bijna 20% van alle posts van Goatze zijn gemaakt in het Ajax topic.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Vlagman wrote: 28 Nov 2020, 20:47
Grasmat wrote: 28 Nov 2020, 20:40

Dit dus. Gewoon zelf je ding blijven doen en binnen 5 punten van ajax blijven dan is er niks verloren en kun je gewoon kampioen worden. 6-0 of 1-0 je krijgt voor beiden maar 3 punten.
Alleen als je er maar 1 scoort dan is de kans op een zeperd na een tegengoal een stuk groter. Wat gelijk het verschil op de ranglijst verklaart.

Ik vind dat bagatelliseren van het scorend vermogen altijd zo vreemd bij een spelletje waarop de winst wordt bepaald door goals.

Als ik iedereen hier boven mag geloven dan is het rechterrijtje van de eredivisie zo zwak dat bierelftallen er op zondagochtend met speels gemak overheen gaan. Andere drogredenen als eerste seizoenshelft en makkelijk programma hebben mij dan ook nog niet veel wijzer gemaakt waarom PSV - Emmen dan in 2 - 1 eindigt.
Ik bagatelliseer helemaal niks. Ik geef alleen aan dat wij gewoon alle kans hebben om kampioen te worden. In tegenstelling tot een bult personen op dit forum bekijk ik het liever van de positieve kant. Zo lang het puntverlies te overzien is, is er geen enkele reden om er vanuit te gaan dat ajax maar even kampioen wordt. Zeker niet na pas 10 wedstrijden. Er kan nog zo ontzettend veel gebeuren in de rest van het seizoen.

Ik ga er nog even fijn van uit dat wij (PSV dus) met de schaal staan in mei. En dan misschien niet met 160 doelpunten, maar wel met de meeste punten.
ShovingNE2
Site Admin

Eens met Grasmat. Gelukkig geven onze spelers het niet zo snel op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende

Vlagman wrote: 28 Nov 2020, 21:00
Hier is een leuk statistiekje om mee af te sluiten: Bijna 20% van alle posts van Goatze zijn gemaakt in het Ajax topic.
Als die statistiek gebaseerd is vanaf de overzet, dan kom ik bij jou op 44,44% ;)
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Vlagman wrote: 28 Nov 2020, 21:00
GOATZE wrote: 28 Nov 2020, 20:52

-jaloers
-superknap
-indrukwekkend
Ah Forumpolizei Goatze is ook weer van de partij. De man van de waardeloze statistiekjes die zodanig zijn bewerkt dat je er niks aan hebt.

Fijn dat je de noodzaak voelt om je steeds niet inhoudelijk in een objectieve discussie te mengen en om anderen met een afwijkende mening dan die van jezelf voor het blok te zetten.

Het idee van een discussie is dat allerlei meningen voor het voetlicht kunnen worden gebracht zodat de volwassen mensen daar gezamenlijk over van gedachten kunnen wisselen.

Hou eens op om alles langs jouw roze bril meetlat te leggen als een post niet genoeg anti Ajax of pro PSV is. Genoeg plekken op dit forum waar het niet hosanna 020 is.

Dat gegeil op Ajax is idd misselijkmakend, zeker op een forum voor PSV supporters.. mijn mening.

PS: ze hebben 3 “lastige” wedstrijden afgewerkt: Groningen uit (0-0), zelfs met 10 mix extra tijd wisten ze niet tot scoren te komen. Vitesse thuis (met pijn en moeite gewonnen) FC Utrecht uit ( doodgewone wedstrijd zonder de 12e man)

Maar ga vooral door met het ophypen van Ajax, niemand houdt je tegen ;)
Ailon
Vedette

GOATZE wrote: 28 Nov 2020, 21:24 Dat gegeil op Ajax is idd misselijkmakend, zeker op een forum voor PSV supporters..
Als opgeilen synoniem is met pragmatisch realisme dan ben ik 24 uur per dag aan het wandelen met drie benen.
TomPSV
Legende

Ik had wel verwacht dat ze Ziyech meer zouden missen. Dat was toch de man met de creatieve oplossingen. Van de Beek heb ik altijd vreselijk overschat gevonden. Ze lijken er niet bepaald minder op geworden, al hebben ze in de Eredivisie met name tegen de lamme en de blinde gespeeld natuurlijk.
DC_PSV
Vedette

Eerlijk is waar, ze hebben een brede selectie en hebben erg veel scorend vermogen. Bijna elke middenvelder kan een goal maken, net als de aanvallers. Maar het zit ze eerlijk gezegd ook wel mee tot nu toe, tegen Sparta en Vitesse komen ze heel erg goed weg. Op dit moment dé gedoodverfde kampioen.
#simplythebest
Ykhim
Lid scoutingsteam

Met hun budget behoort er niet eens discussie gevoerd te worden over wie de gedoodverfde kampioen is. Zo simpel is het ook.

Verder zal de waarheid in het midden liggen: sommigen lijken te denken dat Ajax een onverslaanbaar superelftal is, maar ik denk dat het wel meevalt. Ze draaien nu lekker en ze hebben ook gewoon goede spelers, hoef je niet moeilijk over te doen lijkt me. Met Klaassen en Antony hebben ze gewoon kwaliteit gehaald. Maar het gevaar in zo'n soepele start zonder enige weerstand zit 'm in de eventuele gemakzucht en arrogantie die gaat ontstaan. Daar waar nu PSV en eerder AZ gepusht worden om te veranderen en te verbeteren hoeft Ajax niets te doen. Ze rouleren wat, ze scoren wat goals en daarna gaat de focus op de CL, waar het vooralsnog ook niet zo soepel loopt als ze zelf zouden willen. Het grote, machtige superelftal van Ajax zou zomaar eens 3e kunnen worden in een poule met beperkte Denen, Atalanta en het door blessures geteisterde Liverpool. En straks als de winterstop voorbij is - na ongetwijfeld een winstpartij of 15 - ontmoeten ze PSV, AZ en Feyenoord. Dan praat je over een hele andere orde dan FC Emmen of VVV. Ze kunnen dan nog steeds winnen hoor, het is immers Ajax, maar ik voorzie pittige potjes voor ze. Vorig jaar ging het bij vlagen ook ontzettend makkelijk en hoorde je ook teksten zoals vandaag, waarna ze volledig dronken werden gespeeld door AZ. Tegen het slechtste PSV in jaren kwamen ze niet verder dan 1-1 en 1-0. Het Feyenoord van Jaap Stam werd wel weggespeeld, maar dat is zo'n beetje een standaard gegeven sinds ik voetbal kijk.

Mensen die nu al slaafs op de rug gaan liggen en met jaloezie naar Ajax kijken, zouden er goed aan doen om daar eens op te reflecteren, waarbij ik het niet heb over de mensen die met een realistische blik naar Ajax kijken. Soms lijkt het bij die mensen echter alsof waardering voor PSV en onze ontwikkeling hand in hand gaat met hoe Ajax presteert. Probeer gewoon even te genieten van het feit dat wij óók fantastische spelers op het veld hebben staan en dat ze met de week beter presteren, geheel naar de visie van een toptrainer die met name in Duitsland hoog aangeschreven staat. Misschien worden we geen kampioen, nee, maar er is zoveel moois gaande in Eindhoven, ook al gaat het met horten en stoten. Koester dat proces eens en doe het dan zonder dat je je hand in je broek stopt wanneer Ajax weer eens op TV is. Kijk morgen naar PSV-Sparta en probeer eens te genieten van wat goed gaat, in plaats van dat je eerste reactie is ''maar Ajax maakt altijd acht goals tegen zo'n beperkte tegenstander!''. Geniet van een versnelling van Malen, de duelkracht van Sangaré, de onverzettelijkheid van Dumfries, de traptechniek van Max en de slimheid van Götze. Gewoon een advies hoor.
Menno1
Legende

Hun grote voordeel is dat ze veel meer scorende spelers hebben. Wij zijn toch wel erg afhankelijk van 3-4 spelers: Malen, Gakpo, Zahavi en Madueke. En ja, alle 4 kunnen er 20 maken dit seizoen, maar dan nog: Bij Ajax heb je een Klaassen die op 6 speelt op papier maar er wel 15 gaat maken. Dat zijn er 14 meer dan Sangare en Rosario bij elkaar. Daarnaast hebben ze ook scorend vermogen op de bank zitten.

PSV is zo ingesteld dat we het moeten hebben van de voorste 4. Dat is prima als het loopt, maar er zitten net even te veel wedstrijden a la Twente uit bij en dan heb je al gelijk een dik probleem. Dan is er niemand die het even overneemt, want Ihattaren, Mauro zijn simpelweg geen scorende spelers.
Contra
Veelbelovend talent

Ik vind Ajax geen Europese topclub.

Je ziet wel dat de kracht van herhaling veel doet.
Bubba Gump
Meervoudig international

Ik denk dat Ykhim wel de redelijk de kern te pakken heeft. Als ik naar mezelf kijk, ben ik megakritisch op PSV, juist omdat Ajax het op dit moment zo goed doet. Simpelweg omdat je in deze competitie eigenlijk niets meer mag laten liggen nu.

Tegelijkertijd zie je dat het bij ons (nu al) veel attractiever is dan onder Bommel. Iedere wedstrijd zie ik wel 3/4 aanvallen waarbij het echt smullen geblazen is, en dat is lang geleden .

Uiteindelijk moet die ontwikkeling natuurlijk wel gepaard gaan met prijzen. In dat opzicht is het gewoon te hopen dat het verval van Ajax (wat al lange tijd uitblijft) op een gegeven moment weer gaat intreden. In dat kader is het gewoon zaak dat Overmars zo spoedig mogelijk vertrekt daar.
Ailon
Vedette

Ykhim wrote: 28 Nov 2020, 22:42 Met hun budget behoort er niet eens discussie gevoerd te worden over wie de gedoodverfde kampioen is. Zo simpel is het ook.....
Ben het in grote lijnen wel met je eens.
Eerlijk gezegd vind ik het huidige Ajax minder dominant dan vorig seizoen, maar het scorende vermogen verbaast me dan wel weer van de huidige ploeg.
Ook valt het kwartje vaak de goede kant op. Ze hebben bijvoorbeeld dan wel gewonnen van Vitesse, maar speltechnisch gezien bood ajax minder tegen die ploeg dan PSV.
Of ajax dat scorende vermogen in stand blijft houden is natuurlijk giswerk. Gemakzucht ligt op de loer omdat men vertrouwt op die goal welke waarschijnlijk toch wel zal vallen. Ik heb ditzelfde ook wel eens bij PSV geconstateerd in voorgaande seizoenen.
Een zaak moet ik Ajax en Ten Hag wel nageven. De automatismen zitten daar wel goed in elkaar en men kan daarop altijd terugvallen wanneer de tegenstand groter is dan verwacht. Bij PSV is dit om verschillende redenen nog groeiende (nieuwe tactische huisstijl; inpassen nogal wat nieuwe spelers; corona implicaties).
Maar wanneer ik kijk naar kwaliteit per positie dan durf ik best te stellen - ook objectief - dat een gradueel verschil in het voordeel van PSV uitvalt.

Persoonlijk denk ik dat het competitieschema ook in het voordeel van PSV is.
Ajax zie ik niet meer groeien, PSV nog wel. En in dat groeiproces is eerst spelen tegen een mindere reeks tegenstanders een gelukkige bijkomstigheid.
Daarom zie ik PSV straks tegen Ajax en AZ wel de nodige punten halen. PSV moet nu ook eens het verschil maken door na twee seizoenen goed uit te pakken met 6 punten tegen Feyenoord. Historisch gezien de tegenstander die ons in de competitie het minst ligt.

Maar eerst eens kijken naar de wedstrijd tegen Sparta.
Vreemd tijdstip maar dan kan ik hopelijk ook nog genieten van PSV supporter Max Verstappen.
Last edited by Ailon on 29 Nov 2020, 00:23, edited 5 times in total.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Contra wrote: 28 Nov 2020, 22:59 Je ziet wel dat de kracht van herhaling veel doet.
In dat geval zal ik de discussie maar afsluiten; Ajax is kut.
Ailon
Vedette

Heissenberrug wrote: 29 Nov 2020, 00:00 In dat geval zal ik de discussie maar afsluiten; Ajax is kut.
... met peren (volgens het Bargoens woordenboek).
Heissenberrug
Internationale topspeler

Shit, net een van de boeken die ik gemist heb ;)
PCGC
Vedette

ajax is kut
#FreeGeneratie4
Locked