Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 02 Apr 2022, 00:02
Ardbeg wrote: Je kunt het blijven herhalen maar op een gegeven moment is het leuker om te lezen om te zien hoe hij evt. invulling gaat geven aan zijn rol.
Maar dat zijn dan weer aannames. Geen feiten. En dan springt de forum politie (hint hint) ook weer op. Kortom, we zitten klem!
Och och, met je forumpolitie. Gaap, beetje flauw.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Misschien maar laatst werd weer eens een prima en leuk gesprek, juist over de invulling en toekomst, doodgeslagen. Want... Niemand weet nog hoe het zal gaan en dus aannames en gelul. Die herhaling is vooral heel erg gaap...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 01 Apr 2022, 21:03
Tijn wrote: 01 Apr 2022, 20:33 Waardeloze trainer die Van Nistelrooij, nu alweer 1-0 achter tegen Jong AZ. #VanNistelrooijOut.

En ja, dit is sarcasme, want ik kijk de wedstrijd niet.
Alleen wel licht teleurgesteld over de tussenstand, buig het maar om boys.
Het team dat vanavond in het veld staat houdt niet over. Daar mag de lat flink omhoog.
Klopt wel, maar Jong AZ hield volgens mij ook niet over.
Toch een teleurstellend resultaat.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Ik vond dit draadje van onze vriend erg interessant en ben het er woord voor woord mee eens. Het geeft precies aan waarom ik ook vraagtekens heb bij deze aanstelling maar ook inderdaad waarom Brands en niet John de Jong het werk doet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Duidelijk toch [mention]Menno1[/mention] . John gaat een stapje terug doen, meer de uitvoerende kant. Brands combi AD en belangrijke TD zaken. Je kan de aanstelling van Brands denk ik ook niet anders zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat we de aanstelling van Brands ook niet los kunnen zien van het vertrek van Fossen. Die was bij vrijwel alle onderhandelingen betrokken. Met zijn vertrek is daar een gat ontstaan en ik denk dat Brands dat goed kan opvullen, samen met John uiteraard. Maar een Toon zie ik minder snel betrokken zijn bij de daadwerkelijke onderhandelingen. Is wel een aanname.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 02 Apr 2022, 17:02

Ik vond dit draadje van onze vriend erg interessant en ben het er woord voor woord mee eens. Het geeft precies aan waarom ik ook vraagtekens heb bij deze aanstelling maar ook inderdaad waarom Brands en niet John de Jong het werk doet.
Ja, uitstekend verwoord. De realiteit is echter dat de keuzes zijn gemaakt en dit het gaat worden. Dan vanaf nu liever volle steun ipv een kritische houding die louter gebaseerd is op particuliere beschouwingen. Hup Ruud.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volle steun en een kritische blik kunnen toch best hand in hand gaan?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Voordeel is dat RVN een 20+ zal eisen en herkennen. Deze twee parodien op een spits verwacht ik niet dat ie accepteert.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 02 Apr 2022, 18:43 Volle steun en een kritische blik kunnen toch best hand in hand gaan?
Mooi draadje Heruone. En volle steun en een kritische blik, mits onderbouwd, kunnen zeker hand in hang gaan. Sterker nog ik denk juist dat dit, helemaal nu, heel gezond is.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 02 Apr 2022, 21:46
Heruone wrote: 02 Apr 2022, 18:43 Volle steun en een kritische blik kunnen toch best hand in hand gaan?
Mooi draadje Heruone. En volle steun en een kritische blik, mits onderbouwd, kunnen zeker hand in hang gaan. Sterker nog ik denk juist dat dit, helemaal nu, heel gezond is.
Eens. Ik had graag verlengd met Schmidt, omdat ik van mening ben dat er wel meer uit te halen is. Alleen de grote mits en maar is dat daarin wmb de selectie versterkt moet worden. Voor mijn gevoel haalt Schmidt het maximale er momenteel uit. Het eerste halfuur tegen Twente is daarin een negatieve outlier om het van een datawise perspective te beschrijven, maar voor mij is het niet per se toeval echter.

Anyways, zonder daar direct verder op in te gaan snak ik na afgelopen zaterdag ook wel naar de periode na Schmidt. Maar vooral omdat ik dus van mening ben dat momenteel de lat bereikt wordt en dat er aankomende zomer mogelijkheden liggen om daarin echt significante stappen te gaan zetten. Dat kan ook met een andere trainer immers. Over van Nistelrooij, tja. Ik ben scepties erover, maar dat komt, zoals ik ook al in het draadje aangeef, door het feit dat de belangen juist zo enorm hoog zijn en van Nistelrooij totaal nog niet te beoordelen is momenteel. Ik heb scepsis bij zijn kunnen, evenals zijn ervaring en uiteindelijk ook de combinatie daarvan die zich moet gaan verhouden tot het leveren van prestaties of trainer/coach perspective. Desalniettemin, zet hem op Ruud en ik ben zeer benieuwd of hij in staat is zichzelf te bewijzen als een goede en vakkundig trainer die PSV verder gaat helpen. Daarin steun ik hem als fan uiteraard altijd, hoewel soms wel met een kritische blik ;) .
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Amen. Afbreuk risico is behoorlijk aanwezig, hoewel Rutten 'in de rug' positief is. Maar vooralsnog idd. zwaar voordeel van de twijfel. Hup Ruud! :boks:
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 02 Apr 2022, 18:43 Volle steun en een kritische blik kunnen toch best hand in hand gaan?
Ja. Ik probeer ook niet anders te beweren en had het wellicht anders moeten verwoorden. Ik denk dat een kritische blik prima kan, maar wmb is het interessanter is om die te verschuiven naar inhoudelijke bespiegelingen waarin binnen de inmiddels opgestelde kaders wordt gereflecteerd op de (on)mogelijkheden van Ruud als trainer. Voorbijgaan aan louter 'wat als'-scenario's en hypothetische situaties die nu, maar ook later, amper getoetst kunnen worden. Ik was ook enigszins sceptisch over zijn aanstelling, maar die specifieke scepsis lijkt nu vooral een gepasseerd station, nietwaar? Om jezelf van die kritische blik te kunnen bedienen is het wmb bij uitstek van belang om de huidige, vrijwel precedentloze, situatie open en onbevooroordeeld te beoordelen. Anders gezegd, een situatie vanuit scepsis interpreteren leidt vrijwel nooit tot een werkelijk kritische houding/reflectie.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben erg benieuwd hoe hij tegen het spelletje aankijkt.
Gaan we vol op de aanval?
433 Punt naar voren/Punt naar achter?
etc..
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 04 Apr 2022, 12:46
Heruone wrote: 02 Apr 2022, 18:43 Volle steun en een kritische blik kunnen toch best hand in hand gaan?
Ja. Ik probeer ook niet anders te beweren en had het wellicht anders moeten verwoorden. Ik denk dat een kritische blik prima kan, maar wmb is het interessanter is om die te verschuiven naar inhoudelijke bespiegelingen waarin binnen de inmiddels opgestelde kaders wordt gereflecteerd op de (on)mogelijkheden van Ruud als trainer. Voorbijgaan aan louter 'wat als'-scenario's en hypothetische situaties die nu, maar ook later, amper getoetst kunnen worden. Ik was ook enigszins sceptisch over zijn aanstelling, maar die specifieke scepsis lijkt nu vooral een gepasseerd station, nietwaar? Om jezelf van die kritische blik te kunnen bedienen is het wmb bij uitstek van belang om de huidige, vrijwel precedentloze, situatie open en onbevooroordeeld te beoordelen. Anders gezegd, een situatie vanuit scepsis interpreteren leidt vrijwel nooit tot een werkelijk kritische houding/reflectie.
Punt van discussie is natuurlijk dat niemand weet wat de mogelijkheden en capaciteiten zijn van Ruud omdat niemand hem inhoudelijk kan beoordelen. Daarvan komt ook de scepsis. Wellicht had ik het van mijn kant beter moeten verwoorden, want ik ben sceptisch/terughoudend over de capaciteiten van de trainer Ruud van Nistelrooij en dat is niet gebaseerd op onderbuik gevoel, maar op argumenten die terug komen in mijn draadje en op het feit dat men hem eigenlijk heel weinig houvast heeft om hem op te kunnen beoordelen, terwijl juist deze positie toch een ervaringsvak blijkt te zijn. Kritisch ben ik op PSV die uiteindelijk de touwtjes in handen heeft en deze keuze maakt.

Ik denk overigens dat het nog steeds prima is om deze mening te uiten, zolang het geen gezeik/gedram (zoals velen bij Schmidt/JdJ) of een "herhaling van" wordt. Om even op jouw een na laatste zin in te haken: ik denk ook niet dat ik vooringenomen ben, ook al heb ik twijfels over zaken. Twijfel kan namelijk subjectief gevoed worden, maar ook objectief dmv kritische argumenten.

Verder natuurlijk wel heel erg benieuwd naar ons Ruudje. Een ding is zeker, PSV heeft iig wel een echte persoonlijkheid als trainer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... hmidt.html

Verwarrend hoor, zo speelden we toch onder Schmidt al.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Misschien heeft Hiddink een andere kijk op het spel (al dan niet op het spel van Roger en/of Ruud).
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 06 Apr 2022, 15:37 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... hmidt.html

Verwarrend hoor, zo speelden we toch onder Schmidt al.
Nee, we speelden onder Schmidt volgens mij niet met een andere veldbezetting dan onder Schmidt.


OT: Guus die vertrouwen heeft, dat schept hier ook vertrouwen (Y)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vooraf blijft het dik koffie kijken. Mooie positieve verhalen en goede visies vooraf worden allemaal teniet gedaan als het niet gaat draaien en Van Nistelrooij het niet aan de praat gaat krijgen. Cocu kreeg een te jonge en onervaren selectie, Van Bommel kreeg een goede selectie maar te weinig assistentie en was vooral zelf veel te koppig en destructief waardoor dat van kwaad naar erger ging.

Met Van Nistelrooij wordt het ook volledig afwachten. De ervaring en begeleiding er naast is nu in ieder geval beter geregeld. Ik verwacht veel van Rutten in zowel naar Van Nistelrooij toe als naar de (jongere) spelers in de selectie. Nu ook nog voor een selectie waar hij in de moeilijkere momenten wat meer op kan terugvallen door middel van relevante ervaring en individuele kwaliteiten. En dan zal hij het zelf moeten gaan laten zien. Als hij het niet in de vingers heeft of snel krijgt dan wordt het ondanks alle mooie bespiegelingen vooraf een lastig verhaal.

Ik zie het wel, want ik heb geen idee hoe het uit zou kunnen gaan pakken. Met name ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden in het najaar en vervolgens in het voorjaar als de nieuwigheden er af zijn en je te maken gaat krijgen met de gemiddelde tegenslagen als coach.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Laten we de druk op Van Nistelrooy niet verhogen met uitspraken over het te tonen spel. Bij Schmidt was het een combinatie tussen Guardiola en weet ik veel wie, daarmee is hij meer om de oren geslagen dan hem echt geholpen heeft.

We merken het wel.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 06 Apr 2022, 16:12 Laten we de druk op Van Nistelrooy niet verhogen met uitspraken over het te tonen spel. Bij Schmidt was het een combinatie tussen Guardiola en weet ik veel wie, daarmee is hij meer om de oren geslagen dan hem echt geholpen heeft.

We merken het wel.
Maar echt.... laten we hem niet met fluwelen handschoenen behandelen maar ook in een hype plaatsen.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 06 Apr 2022, 15:59 Vooraf blijft het dik koffie kijken. Mooie positieve verhalen en goede visies vooraf worden allemaal teniet gedaan als het niet gaat draaien en Van Nistelrooij het niet aan de praat gaat krijgen. Cocu kreeg een te jonge en onervaren selectie, Van Bommel kreeg een goede selectie maar te weinig assistentie en was vooral zelf veel te koppig en destructief waardoor dat van kwaad naar erger ging.

Met Van Nistelrooij wordt het ook volledig afwachten. De ervaring en begeleiding er naast is nu in ieder geval beter geregeld. Ik verwacht veel van Rutten in zowel naar Van Nistelrooij toe als naar de (jongere) spelers in de selectie. Nu ook nog voor een selectie waar hij in de moeilijkere momenten wat meer op kan terugvallen door middel van relevante ervaring en individuele kwaliteiten. En dan zal hij het zelf moeten gaan laten zien. Als hij het niet in de vingers heeft of snel krijgt dan wordt het ondanks alle mooie bespiegelingen vooraf een lastig verhaal.

Ik zie het wel, want ik heb geen idee hoe het uit zou kunnen gaan pakken. Met name ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden in het najaar en vervolgens in het voorjaar als de nieuwigheden er af zijn en je te maken gaat krijgen met de gemiddelde tegenslagen als coach.
Precies. En alles valt of staat straks met de kracht van de selectie, die hoe dan ook op de schop gaat.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juistem. Dat is het aller aller belangrijkste. Er moet een selectie staan met jongere en ervaren vedettes, talenten die in de luwte kunnen leren, een team dat voor elkaar vecht en bovenop alles, gruwelijk goed georganiseerd is. En goals. Heel veel goals.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 06 Apr 2022, 16:44
Massimo wrote: 06 Apr 2022, 15:59 Vooraf blijft het dik koffie kijken. Mooie positieve verhalen en goede visies vooraf worden allemaal teniet gedaan als het niet gaat draaien en Van Nistelrooij het niet aan de praat gaat krijgen. Cocu kreeg een te jonge en onervaren selectie, Van Bommel kreeg een goede selectie maar te weinig assistentie en was vooral zelf veel te koppig en destructief waardoor dat van kwaad naar erger ging.

Met Van Nistelrooij wordt het ook volledig afwachten. De ervaring en begeleiding er naast is nu in ieder geval beter geregeld. Ik verwacht veel van Rutten in zowel naar Van Nistelrooij toe als naar de (jongere) spelers in de selectie. Nu ook nog voor een selectie waar hij in de moeilijkere momenten wat meer op kan terugvallen door middel van relevante ervaring en individuele kwaliteiten. En dan zal hij het zelf moeten gaan laten zien. Als hij het niet in de vingers heeft of snel krijgt dan wordt het ondanks alle mooie bespiegelingen vooraf een lastig verhaal.

Ik zie het wel, want ik heb geen idee hoe het uit zou kunnen gaan pakken. Met name ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden in het najaar en vervolgens in het voorjaar als de nieuwigheden er af zijn en je te maken gaat krijgen met de gemiddelde tegenslagen als coach.
Precies. En alles valt of staat straks met de kracht van de selectie, die hoe dan ook op de schop gaat.
Nou niet helemaal Menno. En al zeker niet bij een beginnende coach. Een goede selectie neerzetten moet elke zomer weer. Wie er ook coach is. Roger had ook zo z'n wensen en specifieke spelers nodig.

Het draait er vervolgens juist om wat je als trainer uit die groep haalt. Individueel maar ook als groep en binnen je tactische concepten en alles wat daarom heen hangt. En dat is heel veel.

Roepen om een top keeper en spits kunnen we allemaal. Maar zelfs dat is geen garantie. Het is een eerste belangrijke stap. Maar vervolgens moet je er als coach mee aan de slag. Zowel als het goed gaat maar net zo goed als het slecht gaat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Uiteraard maar het helpt wel als je een keeper hebt die punten pakt en een spits die er 25 in legt. Dat zijn hiaten in de selectie nu die vrij cruciaal zijn.
Post Reply