Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 28 May 2024, 18:19
Johann wrote: Hopelijk verlengd Land zijn contract, dan is het middenveld voor een groot gedeelte rond qua bezitting.
Als er ooit een seizoen is geweest waaruit blijkt dat je met 2 'basis' spelers niet voldoende hebt is het afgelopen seizoen wel. Veerman weg is niet alleen je beste 8 maar ook je back-up 6 weg. Land kan op 8 wellicht iets wat perspectief verwachten, net als Tillman verwacht ik, maar Saibari kan niet op 6. En als je met St Juste aan komt kakken als RCV dan heb je Schouten waarschijnlijk ook weer nodig als verdediger.

Aster Vranckx zou toch wel een lekkere vervanger van Veerman zijn met Saibari en Schouten voor die 2 posities. Vranckx kan wel back-up 6 spelen en Land krijgt wat extra tijd als 4e keuze. Dat zou voor mij een goede situatie zijn voor alle 4 die middenvelders. Mauro op linksback/rechtsback en Tillman op 10/linksbuiten. Dan zit je middenveld wel goed met Til/Babadi erbij.
Vranckx is ook meer een 8.
Denk eerder dat Flamingo voor die rol (back-up 6, RCV en RB) in beeld is.
These users thanked the author Søren for the post:
TheoTheoTheo
DoubleUCoolman
Talent
Posts: 89
Joined: 06 Jul 2023, 07:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Pepi
FOOTB_REM_S: No

Flamingo aldus Rik
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die blijft met 1 been wel overeind bij ons. Prima.
These users thanked the author Menno1 for the post (total 2):
BalinhoHeya Hallvar
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 28 May 2024, 18:55
11 Tinus wrote: 28 May 2024, 18:19
Als er ooit een seizoen is geweest waaruit blijkt dat je met 2 'basis' spelers niet voldoende hebt is het afgelopen seizoen wel. Veerman weg is niet alleen je beste 8 maar ook je back-up 6 weg. Land kan op 8 wellicht iets wat perspectief verwachten, net als Tillman verwacht ik, maar Saibari kan niet op 6. En als je met St Juste aan komt kakken als RCV dan heb je Schouten waarschijnlijk ook weer nodig als verdediger.

Aster Vranckx zou toch wel een lekkere vervanger van Veerman zijn met Saibari en Schouten voor die 2 posities. Vranckx kan wel back-up 6 spelen en Land krijgt wat extra tijd als 4e keuze. Dat zou voor mij een goede situatie zijn voor alle 4 die middenvelders. Mauro op linksback/rechtsback en Tillman op 10/linksbuiten. Dan zit je middenveld wel goed met Til/Babadi erbij.
Vranckx is ook meer een 8.
Denk eerder dat Flamingo voor die rol (back-up 6, RCV en RB) in beeld is.
Zeer acceptabel.
Benitez040
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 22 Jun 2022, 11:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Bosz dit ook wel eist van Stewart, gas dr op en Bosz bal er instampen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 28 May 2024, 19:22
Søren wrote: 28 May 2024, 18:55

Vranckx is ook meer een 8.
Denk eerder dat Flamingo voor die rol (back-up 6, RCV en RB) in beeld is.
Zeer acceptabel.
Zeker acceptabel al is het wel jammer dat Vranckx er dacht ik al een tijdje met een spierblessure er uit ligt
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kolkmania wrote: 28 May 2024, 15:32Als enkel Ramalho (en wellicht Lozano in de winter) vertrekt uit de ervaren groep sterkhouders, denk ik persoonlijk niet dat we meer dan 1 speler gaan aantrekken die ouder zal zijn dan 23 jaar.
Veerman en Dest vallen ook in deze categorie en zijn ook sterkhouders. Dus dan heb je er al vier. De kans dat Boscagli en Teze vertrekken acht ik net zo groot als dat ze blijven en dat zijn dan nogmaals twee sterkhouders in deze categorie. Daarnaast vertrekken Van Aanholt en Waterman ook allebei voor zeker. Geen sterkhouders maar wel heel belangrijk in groep en vallen ook in deze leeftijdsgroep. Peter Bosz heeft een hele sterke mening over de opbouw van z’n selectie, qua karakters en qua leeftijd, en dan niet puur sterkhouders maar heel de groep an sich. Je hebt sowieso 6 spelers en mogelijk 8 in de categorie 23+ die vertrekken, no way dat dat maar met 1 speler in deze leeftijd opgevangen wordt. Geloof ik niets van en ik hoop ook van ganse harte niet dat dit gebeurt. Zie Ajax hoe ver een onsamenhangende selectie je terug kan werpen. Dat is niet allemaal op het bordje van Steijn te schuiven.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Edison
Jeugdspeler
Posts: 44
Joined: 28 Jun 2022, 16:53
Old name: Supervennegoor
Clubvoorkeur: Pav
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 28 May 2024, 19:19 Die blijft met 1 been wel overeind bij ons. Prima.
Een T-Rex belde, hij wilde zijn grap terug
Ik ben in vorm, dat buikje hoort bij die vorm
Stratumseind12
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 21 Jun 2023, 15:31
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Simons
FOOTB_REM_S: No

Mm word tot nu toe nog niet echt warm van alle namen die langskomen. Flamingo wil ik wel het voordeel van de twijfel geven.
These users thanked the author Stratumseind12 for the post:
60yearsofglory
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Edison wrote: 28 May 2024, 20:52 Een T-Rex belde, hij wilde zijn grap terug
Bullshit; die krijgt met zijn voorpoten nooit voor elkaar een telefoon vast te houden én een nr in te toetsen...
These users thanked the author FritskePhilips for the post:
Gerard Karnemelk
User avatar
Edison
Jeugdspeler
Posts: 44
Joined: 28 Jun 2022, 16:53
Old name: Supervennegoor
Clubvoorkeur: Pav
FOOTB_REM_S: No

FritskePhilips wrote: 28 May 2024, 21:12
Edison wrote: 28 May 2024, 20:52 Een T-Rex belde, hij wilde zijn grap terug
Bullshit; die krijgt met zijn voorpoten nooit voor elkaar een telefoon vast te houden én een nr in te toetsen...
Siri :P :P
Ik ben in vorm, dat buikje hoort bij die vorm
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Stratumseind12 wrote: 28 May 2024, 21:11 Mm word tot nu toe nog niet echt warm van alle namen die langskomen. Flamingo wil ik wel het voordeel van de twijfel geven.
Transferwindow is dan ook nog lang niet begonnen. Heb geduld. Nu worden alle eredivisie spelers genoemd. Straks de pareltjes ;)
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 19:44
Kolkmania wrote: 28 May 2024, 15:32Als enkel Ramalho (en wellicht Lozano in de winter) vertrekt uit de ervaren groep sterkhouders, denk ik persoonlijk niet dat we meer dan 1 speler gaan aantrekken die ouder zal zijn dan 23 jaar.
Veerman en Dest vallen ook in deze categorie en zijn ook sterkhouders. Dus dan heb je er al vier. De kans dat Boscagli en Teze vertrekken acht ik net zo groot als dat ze blijven en dat zijn dan nogmaals twee sterkhouders in deze categorie. Daarnaast vertrekken Van Aanholt en Waterman ook allebei voor zeker. Geen sterkhouders maar wel heel belangrijk in groep en vallen ook in deze leeftijdsgroep. Peter Bosz heeft een hele sterke mening over de opbouw van z’n selectie, qua karakters en qua leeftijd, en dan niet puur sterkhouders maar heel de groep an sich. Je hebt sowieso 6 spelers en mogelijk 8 in de categorie 23+ die vertrekken, no way dat dat maar met 1 speler in deze leeftijd opgevangen wordt. Geloof ik niets van en ik hoop ook van ganse harte niet dat dit gebeurt. Zie Ajax hoe ver een onsamenhangende selectie je terug kan werpen. Dat is niet allemaal op het bordje van Steijn te schuiven.
Ik zeg ook dat de situatie verandert als er meer spelers vertrekken. Voor Veerman schat ik in dat Saibari een plekje doorschuift, met aantrekken van Flamingo heb je dan een bezetting: Schouten / Flamingo, Saibari / Mauro / Land, Tillman / Til / Babadi. Daar zit imo nog steeds voldoende ervaring en, en vooral veel kwaliteit en potentie.

Als daadwerelijk naast Ramalho ook nog Teze en Boscagli vertrekken dan gaat de hele verdediging op de schop. Dat is zeker niet op te lossen met enkel jonkies en zou je dus minimaal twee verdedigers moeten kopen die er direct staan.
Verwacht overigens niet dat we hiermee akkoord zouden gaan, dat zou echt een gigantisch risico zijn met het oog op continuïteit. Dan is letterlijk je complete achterhoede weg.
Als enkel Ramalho weg zou gaan (ideale situatie imo), dan zou ik verwachten dat er nog één kwalitatief sterke CV bij komt, die inderdaad al de nodige ervaring heeft. Ook omdat het logisch is dat een Boscagli of Teze alsnog zouden vertrekken in de komende windows, zelfs na een contractverlenging.
These users thanked the author Kolkmania for the post:
Armada
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Olai wrote: 28 May 2024, 09:20 Imho is het bedrag voor Sahraoui niet overdreven

Image

Maar goed, zelfde discussie als Veerman destijds (ik was groot voorstander)

Edit seizoen 22/23:

Image
Mensen onderschatten ook de huidige markt. De prijzen die we vorig jaar hebben uitonderhandeld (Schouten, Lang, Tillman) voor elk ~ 12 miljoen, is metaforisch gezien alsof je een Ferrari met 50% korting koopt bij een Dacia dealer.

Sahraoui is een heel fijn talent die op korte termijn kan uitgroeien tot een bepalend niveau + rek heeft om de volgende stap te zetten. Dat soort spelers, zeker aanvallers, kosten in de huidige markt gewoon ~ 8 a 10 miljoen.

Schreef een tijdje terug dit over hem:
Heruone wrote: 17 Apr 2024, 19:22 Osame Sahraoui (2001) - linksbuiten

Osame Sahraoui. Iedereen kent hem inmiddels wel. Mocht dat niet het geval zijn? Kruip dan onder je steen vandaan :mrgreen: Sahraoui is een 22-jarige buitenspeler die aankomende zomermaanden 23 gaat worden. Afgelopen periode kwam naar buiten dat wij interesse in hem hebben met het oog op aankomende zomer. Ik zag voor mijn gevoel nog best wel veel vraagtekens hoe goed hij nou precies is, waar zijn lat ligt, wat we van hem moeten verwachten, etc. Is het een simpel dribbelaartje? Wat kan hij toevoegen? Waarom zijn we überhaupt geïnteresseerd? Kan hij de stap van Heerenveen naar PSV maken m.b.t. niveauverschil, iets wat in het verleden voor veel spelers als vrij moeilijk is ervaren.

Dat zijn volgens mij een beetje de belangrijkste vragen. Om in ieder geval een ellendig lange boekwerk aan speleranalyses te besparen, in het kort even de belangrijkste punten:

https://www.vi.nl/nieuws/driouech-en-sa ... ld-bij-PSV
Positie
Sahraoui speelt op papier vrijwel altijd als linksbuiten. Bij Heerenveen heeft hij een zwervende rol om intuïtief over het gehele veld ruimtes te vinden. Dat gaat vaak in combinatie met linksback Mats Köhlert die in staat is om de gehele linkerkant kan bestrijken. En dat leidt er op zijn beurt weer toe dat Sahraoui aan de binnenkant in de as en in de halfspaces lekker kan gaan zwerven.

Image
De rol van Sahraoui is eigenlijk vergelijkbaar met hoe Bosz het voor de winterstop invulde met Noa Lang op linksbuiten. Dat zie je ook heel duidelijk terug in de heatmap waar zijn touches eigenlijk niet gelimiteerd zijn tot enkel de linkerflank en linkerhalfspace.

Image
Een rol zoals Bakayoko die heeft, lijkt hem niet niet te liggen. Sahraoui is een speler die het beste floreert aan de binnenkant eigenlijk. Je moet hem niet limiteren tot het krijt waar hij vervolgens in de 1vs1 een voorzet of schot aflevert. Hij heeft die kwaliteiten in de dribbel wel (kom ik zo nog op), maar je moet zijn spel niet daar toe limiteren. Zijn voorzet is wmb niet geweldig en hij gebruikt die ook liever niet. Ook als je kijkt naar schotlocaties schiet hij nauwelijks van afstand.

Image
De manier waarop je Sahraoui wilt gebruiken, is dus ook belangrijk met het oog op je keuze voor de backpositie. Een type back zoals Teze zal in combinatie met Sahraoui niet optimaal zijn. Je wilt daar juist een type Dest. Iemand die hoog het veld breed kan houden, die ook comfortabel aan de bal is en die het loopvermogen heeft om de flank te bestrijken.

Inzicht en kansen creëren
Sahraoui beschikt wmb echt wel over voldoende inzicht. Het is een fijne speler die loopacties van tegenstanders op waarde kan schatten. En hij ziet ook vaak vervolgoplossingen die andere spelers niet zien.


Wat daarnaast denk ik zijn potentie typeert, is dat hij het vermogen heeft om zijn beslissing uit te stellen. Zoals Lang bijvoorbeeld ook heeft. Hij is heel kalm en verfijnd aan de bal, durft de bal in de kleine ruimte net wat langer bij zich te houden en weet vervolgens met regelmaat ook een betere vervolgoplossing te vinden. Dit is bijvoorbeeld zo'n moment waar veel spelers hem mee zouden geven aan de opkomende Köhlert. Sahraoui wacht echter nog een paar tellen, kapt naar binnen en ziet dan een betere oplossing in Che Nunnely. Eindpass was uiteindelijk niet goed, maar als hij hem daar goed neerlegt op een linksbenige aanvaller... Dan heb je een hele goede schietkans.

Image
Dit vermogen om kansen te creëren, oplossingen te vinden, etc. wordt trouwens ook cijfermatig onderstreept. Sahraoui staat:

- 13e qua goal-creating actions uit live-ball pass situaties
- 22e qua shot-creating actions uit live-ball pass situaties
- 11e overal qua keypasses

Dribbel
Het allergrootste wapen van Sahraoui is by far zijn dribbel. Die is echt duizelingwekkend goed. Dat heeft even simpel gezegd met een aantal aspecten te maken:

1. Hij is bijzonder lichtvoetig.
2. Hij heeft heel laag zwaartepunt. Daardoor is hij enerzijds extra wendbaar en anderzijds beïnvloed dat zijn handelingssnelheid in de dribbel (kan meer balcontacten maken binnen een gefixeerde periode van tijd, indien nodig).
3. Hij is vrij explosief.
4. Sahraoui beschikt over de kunst van de schijnbeweging. Hoewel hij tweebenig is, zet hij in de dribbel zijn acties voornamelijk in met zijn rechtervoet. Je zou zeggen dat dus vrij voorspelbaar wordt en dat tegenstanders zich daarop kunnen anticiperen, maar dat lukt dus opvallend genoeg niet. Zijn vermogen om functioneel schijnbewegingen te maken, zet tegenstanders steeds op verkeerde been. Of het verschaft hem net dat extra beetje tijd en ruimte.


De sublimiteit van Sahraoui zijn dribbelkunsten uiten zich ook duidelijk in de data. Sahraoui is de speler in de Eredivisie die veruit de meeste dribbels inzet. Hij staat ook top 3 in de lijstjes als het gaat om carries into the final third en zestienmeter tegenstander. En ook als je kijkt naar shot-creating actions die voortkomen uit een ingezette dribbel, staat Sahraoui andermaal weer in de top 3.

De dribbelkunsten zijn wel echt by far zijn beste wapen. Sahraoui oogt als een typische pleintjes voetballer die in staat is om overal en nergens iedereen te passeren op het veld. Voor veel trainers en scouts is dat nog steeds een van de belangrijkste aspecten om op te scouten vanwege de volgende redenen:

1. Veel trainers willen graag hun buitenspelers in kansrijke 1vs1 situaties brengen.
2. Het passeren van je man, creëert vaak een nieuwe dynamiek in het aanvalsspel. Tegenstanders moeten dan reageren en dat leidt vaak weer dat elders op het veld overtal situaties gaan ontstaan. Een goal is vaak een kettingreactie aan gebeurtenissen en het passeren van je man kan daarvoor een goede trigger zijn.
3. In moeizame wedstrijden heb je soms een succesvolle individuele actie nodig van je aanvallers om het wedstrijdbeeld te kantelen. Arne Slot zei het in de winterstop benadrukte dit ook toen destijds gevraagd werd naar de vermeende interesse in de Uruguayaanse buitenspeler Luciano Rodriguez.

Betrouwbaarheid
Hoewel Sahraoui een balkunstenaar is, voldoet hij niet per se aan het clichébeeld van een luie voetballer die zijn verdedigende taken verwaarloost. Hij schakelt actief mee om en verdedigt mee tot aan de eigen zestien. Heerenveen verdedigt meestal in een 4-4-2 structuur. Sahraoui is daarbij de linker buitenste middenvelder in de 4-mans linie. Ook dat is prettig voor een trainer. Er zijn voldoende buitenspelers die in die rol namelijk verzaken.


Verbeterpunten
Is Sahraoui dan helemaal perfect? Nee, uiteraard niet. Er zijn wel een aantal ontwikkelingspunten. Allereerst moet hij consistenter worden in zijn betrouwbaarheid. Hoewel Sahraoui goed meeverdedigt en mee omschakelt, heeft hij ook geregeld nog wel eens een baalmomentje. Of laat hij even zijn man lopen. Bijvoorbeeld onderstaande goal van Twente laat hij eerst zijn directe tegenstander lopen en vervolgens verzaakt hij ook in het overnemen van Daan Rots die een paar tellen later vrij kan inschieten. Dit soort cruciale details zijn vaak het verschil tussen 0, 1 of 3 punten. Bij een topclub wordt je daarop afgerekend, terwijl bij Heerenveen dit soort fouten wel kan maken.

Image
Daarnaast is tactische betrouwbaarheid ook een punt waarop hij zich moet ontwikkelen. Sahraoui heeft nog niet altijd oog voor de oriëntatie t.o.v. bal/medespeler/tegenstander op het moment dat Heerenveen de bal niet heeft. Dat uit zich bijvoorbeeld in dat hij de ruimtes nog niet juist knijpt.

Image
Of wat je bijvoorbeeld alle buitenspelers in de top ziet doen, is het loopje tijdens het drukzetten onder een hoek maken. Op die manier scherm je effectief de ruimte af en creëer je ook druk op de bal. Dat is ook een vorm van tactische betrouwbaarheid waar Sahraoui op moet ontwikkelen.

Image
Als derde is er het al oude punt, namelijk diepgang zonder bal. Sahraoui zoekt heel intuïtief over het veld naar ruimtes, maar maakt zelden een goed getimede diepte loopactie. Ga voor de grap maar eens turven. Dat stukje moet hij echt gaan toevoegen in zijn spel. Bij Heerenveen draait het aanvalsspel namelijk louter om Sahraoui. Zorg dat hij vrij komt tussen de linies en dan gebeurd er over het algemeen wat. Bij PSV zijn er veel meer geavanceerde en gevarieerde patronen waardoor dit soort vieze loopjes opeens heel belangrijk worden. Ook vanuit de omschakeling in het hoog drukzetten. Onderstaand voorbeeld is daarvoor typerend. Normaliter moet de buitenspeler aan de contrakant dan scherp staan om diepte te zoeken, terwijl Sahraoui een paar seconden eerder de bal in de voeten kwam vragen.

Image
Dat uit zich ook tot het aspect in kansrijke situatie komen in de zestien. Ga de goals van Sahraoui maar af en je zal concluderen dat hij nauwelijks loopacties maakt richting 2e paal of rand zestien. Vaak komt hij de bal in de voet vragen of staat hij stil in de zestien. Nu heeft hij natuurlijk fysiek niet veel weg te zetten in de duels, maar op behendigheid kan hij tegenstanders wel te slim af zijn.


En last but not least: Sahraoui moet ook nog wat beter worden in zijn decision-making. Soms drijft hij zijn acties nog iets te ver door of soms begint hij onnodig aan een dribbel waardoor hij de ruimte juist verkleint (zie GIF waar hij eigenlijk in eerste instantie Köhlert al had moeten inspelen/wegsteken. Nu verkleint hij de ruimte voor zichzelf en zijn teamgenoot).

Image
En ook soms maakt hij een verkeerde inschatting. Dan schat hij een bepaalde oplossing of loopactie op waarde, hetgeen wat zijn inzicht typeert. Alleen ligt er een makkelijkere en tevens logischere vervolgoplossing voor de hand.


Conclusie
Dat Sahraoui een talentvolle en interessante speler is, moge duidelijk zijn. Zijn rauwe vermogen om structureel zijn mannetje te passeren in combinatie met zijn inzicht om moeilijke creatieve oplossingen te vinden, maken hem gewilde speler. Tegelijkertijd lijkt er nog voldoende rek aanwezig te zijn voor een leercurve. Dat hij zichzelf op een aantal aspecten nog moet ontwikkelen, wilt hij daadwerkelijk de stap richting een serieuze club binnen een top 5 competitie kunnen zetten, moge duidelijk zijn. Hoewel het vanzelfsprekend klinkt, kan in dit geval niet genoeg benadrukt worden dat de vervolgstap voor Sahraoui een goed en weloverwogen keuze moet zijn. Idealiter zet Sahraoui de stap hogerop naar een club die gericht met hem aan de slag gaat en waar hij logischerwijs zichzelf kan ontwikkelen. Belangrijker nog is dat deze club anderzijds hiervoor ook het geduld heeft en dus bereid is hem die tijd te geven. Een stap naar bijvoorbeeld PSV of Feyenoord lijkt om die reden absoluut geen gekke gedachte. Qua type speelstijl zou een stap richting de Spaanse competitie ook een logisch alternatief zijn.
viewtopic.php?p=634292#p634292
These users thanked the author Heruone for the post (total 4):
DonyellMalenDoubleUCoolmanrjg1992LeandroBonfim
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat je met Sahraoui de beste speler hebt van de drie (Sahraoui, Driouech, Saito). Als Lang geblesseerd is, heb je een hele goede linksbuiten klaarstaan, die tevens kan doorgroeien om Lang te vervangen bij vertrek volgend jaar. Maar wat als Lang topfit is? Kan Sahraoui ook op een andere positie spelen?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat je zowel als 3e dan wel als 4e buitenspeler komend seizoen voldoende minuten gaat maken hoor. 2 wedstrijden CL meer dus weer een drukker programma + aanvallers spelen normaliter gemiddeld rond de 65 a 70 minuten in deze intensieve pressing stijl. Los van evt. blessures meegenomen.
These users thanked the author Heruone for the post (total 3):
DonyellMalenArmadaShovingNE2
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Yep, exact. Die intensiteit is enorm hoog op de flanken, niet voor niets dat Bosz die posities na de 6-positie als belangrijkste positie ziet.

Ben vooral benieuwd of het Saito of Sagraoui wordt en welk kanon Baka gaat vervangen bij zijn vertrek, daar zal je wel een topper voor terug moeten halen.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 28 May 2024, 18:19
Johann Vogel wrote: 28 May 2024, 18:02 Hopelijk verlengd Land zijn contract, dan is het middenveld voor een groot gedeelte rond qua bezitting.
Als er ooit een seizoen is geweest waaruit blijkt dat je met 2 'basis' spelers niet voldoende hebt is het afgelopen seizoen wel. Veerman weg is niet alleen je beste 8 maar ook je back-up 6 weg. Land kan op 8 wellicht iets wat perspectief verwachten, net als Tillman verwacht ik, maar Saibari kan niet op 6. En als je met St Juste aan komt kakken als RCV dan heb je Schouten waarschijnlijk ook weer nodig als verdediger.

Aster Vranckx zou toch wel een lekkere vervanger van Veerman zijn met Saibari en Schouten voor die 2 posities. Vranckx kan wel back-up 6 spelen en Land krijgt wat extra tijd als 4e keuze. Dat zou voor mij een goede situatie zijn voor alle 4 die middenvelders. Mauro op linksback/rechtsback en Tillman op 10/linksbuiten. Dan zit je middenveld wel goed met Til/Babadi erbij.
Een backup voor Schouten zou mooi zijn, maar wellicht wordt dat Flamingo die dan en achterin en op het middenveld als backup kan fungeren. Vranckx als backup even binnenhalen terwijl die bij Wolfsburg regelmatig speelt lijkt me onrealistisch.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Edison wrote: 28 May 2024, 20:52
Menno1 wrote: 28 May 2024, 19:19 Die blijft met 1 been wel overeind bij ons. Prima.
Een T-Rex belde, hij wilde zijn grap terug
Zeg maar tegen de Shoving dat hij zijn grap mag ophalen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat een Saito die intensiteit kan halen en volhouden. Sahraoui kan die intensiteit wel halen maar kan ie hem ook volhouden is de vraag? Driouch is echt de minst complete van de 3, die zie ik niet meer dan een rol a la Vertessen spelen en je wilt toch meer.

Maar met Sahraoui heb je dus weer een "Pepe" in de selectie. Een speler die heel goed is en nog beter kan worden maar wellicht heel weinig zal spelen als de nummer 1 op zijn positie (Lang) een heel seizoen presteert en fit blijft (zoals Luuk). Dat is wel het niveau waar je naartoe wilt groeien want spelers zoals Sahraoui en Pepe houden hun concurrenten scherp. Ik denk niet dat Luuk zo goed was geweest als ie alleen Vertessen en Fofana achter zich had gehad (niet te bewijzen maar zeg dat het 10% scheelt).
These users thanked the author RIO for the post (total 2):
Balinhorjg1992
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het verschil is wel dat Bosz standaard zijn vleugels wisselt. De backup vleugel speler gaat meer dan genoeg minuten maken okk al blijft Noa fit.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Helder. Sahraoui lijkt me dan zeer geschikt. Maar Driouech, Saito en Sahraoui strijden voor dezelfde plek (linksbuiten), niet waar? Of kan één van hen ook op rechts.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Siemen wrote: 29 May 2024, 08:07 Helder. Sahraoui lijkt me dan zeer geschikt. Maar Driouech, Saito en Sahraoui strijden voor dezelfde plek (linksbuiten), niet waar? Of kan één van hen ook op rechts.
Zijn alledrie linksbuitens indd, zou Bosz Babadi soms iets in het verschiet hebben gelegd voor een rol op rechts?
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51
FOOTB_REM_S: No

Driouech kan ook rechtsbuiten, en is voor een goed bedrag (zeg 2 tot 3 miljoen) een buitenkansje. Koki Saito kan ook rechtsbuiten, speelde daar in Japan altijd, en is met een 1-jaar contract interessant. Sahrahoui is iets duurder, maar zit op een hoger niveau en is constanter, maar heeft óók op rechtsbuiten gespeeld. Zeg het maar.
These users thanked the author Olai for the post:
Noosa
Gerard Karnemelk
Veelbelovend talent
Posts: 105
Joined: 06 Jun 2023, 15:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik blijf me toch een beetje verbazen over het naar beneden schrijven van de kwaliteiten van Driouech. Misschien omdat hij bij Excelsior speelt of omdat zijn transfersom laag is? Of omdat het wat minder spectaculair oogt als de slaloms van sahraoui of Saito.

Hij speelde gister geen gelukkige wedstrijd (net als heel Excelsior). Maar toch zie ik hem weer een paar perfecte voorzetten geven met links op volle snelheid. En dat is dus echt op snelheid 😀. Dat heb ik al jaren niet meer gezien in ons stadion hoor.

Ik vind het echt een nobrainer om hem op te halen voor een paar miljoen. Als hij even duur zou zijn als Sahraoui zou ik het denk nog steeds doen.
These users thanked the author Gerard Karnemelk for the post (total 7):
O Goleiro GrandeJeronimoTomPSV023René1978YkhimDoubleUCoolmanMithras
Post Reply