Welke onderzoeken bedoel je precies? Bedoel je deze? https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... gblessuresAddoCultheld wrote: ↑29 Feb 2024, 19:54Als PSV zelfs genoemd wordt in onderzoeken waarbij opzienbarend veel spierblessures zijn t.o.v. andere clubs, dan zijn het toch geen onderbuikgevoelens meer?Teletubby wrote: ↑29 Feb 2024, 19:52
Zoals ik al zei, jij kan je vast herinneren dat vorig jaar Boscagli er een half seizoen heeft uitgelegen. Dat Kudus het jaar ervoor een half seizoen heeft uitgelegen bij Ajax door een kuitblessure weet je niet meer omdat het je niet boeit. Als jij mij kan bewijzen met harde data (aantal blessure gevallen, hoeveel dagen dagen gemiddeld geblesseerd, terugkerende blessures) dat "het compleet uit verhouding is met andere clubs" dan geloof ik je. Nu zijn het vooral onderbuikgevoelens die ik lees.
Uit dit onderzoek kan je helemaal niet halen dat t.o.v. andere clubs PSV veel meer spierblessures heeft. Uit het onderzoek bleek dat regelmatig wisselen van coach en fysieke coach je spelers gevoeliger maakte voor spierblessures. Dat hebben we bij PSV de afgelopen jaren veelvuldig gedaan maar daarin zijn we niet de enige club natuurlijk. Ik ben erg benieuwd of je een ander onderzoek bedoelt.