Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
SomaQan
Nationale topspeler
Posts: 1638
Joined: 04 Nov 2020, 16:39
FOOTB_REM_S: No

Weghorst zojuist transfervrij geworden door de degradatie van Burnley. Als Luuk niet haalbaar is lijkt hij mij een prima alternatief. Kan zich hier ook in de kijker spelen bij van Gaal.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Weg wouthorst
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SomaQan wrote: 22 May 2022, 20:12 Weghorst zojuist transfervrij geworden door de degradatie van Burnley. Als Luuk niet haalbaar is lijkt hij mij een prima alternatief. Kan zich hier ook in de kijker spelen bij van Gaal.
Transfervrij?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zit niet op Bout Bokworst te wachten.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 22 May 2022, 20:28 Zit niet op Bout Bokworst te wachten.
Transfervrij zou ik het wel aandurven eigenlijk..
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wap Weghorst mag wegblijven wat mij betreft. Vreselijke kneus.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Op basis van de wedstrijd net komen Openda en Timber ook zwaar tekort
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voijke wrote: 22 May 2022, 20:41 Op basis van de wedstrijd net komen Openda en Timber ook zwaar tekort
We beoordelen spelers niet op basis van één wedstrijd natuurlijk.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

[mention]SomaQan[/mention] : weet je dat zeker? Hebben ze dat dan pas verklaard? Ik kan met nauwelijks voorstellen dat je een halfjaar geleden €14M aan hem spendeert, hem tot 2025 vastlegt en akkoord gaat met zo'n clausule. Weg investering.

Ben persoonlijk overigens zelf geen fan van Weghorst. Zijn werklust staat hem te prijzen, maar heeft ook behoorlijk wat beperkingen. Maar bovenal hoop ik eigenlijk dat PSV weer wat innovatie en toekomstdenken legt in het halen van een nieuwe spits. Het voorbeeld mag dan niet gelukkig hebben uitgepakt, maar het huzarenstukje dat Brands realiseerde met het aantrekken van Romero. Toptalent, jong, sportief direct van waarde en financieel winstgevend; met die gedachte een vergelijkbare transfer op poten zetten zou ik zonder meer toejuichen. Zirkzee (Bayern) en Gnonto (Zurich) vind ik in dat licht goede kandidaten. En in die categorie zou ik verder José Manuel Lopez (Lanus), Tomas Cvancara (Sparta Praag) en vooral Giacomo Vrioni (talent Juventus, dit seizoen verhuurd aan Tirol) het overwegen waard vinden.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 22 May 2022, 20:54
Voijke wrote: 22 May 2022, 20:41 Op basis van de wedstrijd net komen Openda en Timber ook zwaar tekort
We beoordelen spelers niet op basis van één wedstrijd natuurlijk.
Nee, maar volgens mij schrijf ik nergens dat ze daarom ook niet moeten komen, alleen dat ze deze wedstrijd niet het benodigde niveau lieten zien (en m.i. op nogal wat elementen)
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voijke wrote: 22 May 2022, 21:08
Standbeeld wrote: 22 May 2022, 20:54
We beoordelen spelers niet op basis van één wedstrijd natuurlijk.
Nee, maar volgens mij schrijf ik nergens dat ze daarom ook niet moeten komen, alleen dat ze deze wedstrijd niet het benodigde niveau lieten zien (en m.i. op nogal wat elementen)
En op welke elementen kwamen ze tekort vandaag dan volgens jou?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 22 May 2022, 20:30 Wap Weghorst mag wegblijven wat mij betreft. Vreselijke kneus.
Fout Nepkorst. No thanks.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Weghorst in een PSV shirt zien janken of juichen is de grootste nachtmerrie die ik me kan voorstellen. JDJ moet zich toch enigszins bewust zijn van bepaalde sentimenten onder supporters...
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Heya Hallvar wrote: 22 May 2022, 21:17 Weghorst in een PSV shirt zien janken of juichen is de grootste nachtmerrie die ik me kan voorstellen. JDJ moet zich toch enigszins bewust zijn van bepaalde sentimenten onder supporters...
Ik heb liever dat JdJ een winnend team neerzet dan zich druk maakt om sentiment. Als kontkorst echt transfervrij is dan kun je het overwegen.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 22 May 2022, 21:12
Voijke wrote: 22 May 2022, 21:08

Nee, maar volgens mij schrijf ik nergens dat ze daarom ook niet moeten komen, alleen dat ze deze wedstrijd niet het benodigde niveau lieten zien (en m.i. op nogal wat elementen)
En op welke elementen kwamen ze tekort vandaag dan volgens jou?
Timber oogde niet fit en maakte de keuzes alsof hij dat wel was, waardoor veel niet lukte. M.i. scoorde hij dus onvoldoende op de fysieke aspecten waaronder snelheid, startsnelheid en wendbaarheid, de volwassenheid om naar je fysieke vermogen te spelen, waaronder keuzes en hoe/ waar je opgesteld staat per situatie.

Openda viel mij vandaag op in het vaak maken van de verkeerde keuzes in balbezit en bij balverlies. Ook kreeg ik door de pot van vandaag een aantal keer het gevoel een gebrekkig overzicht te hebben.
Last edited by Voijke on 22 May 2022, 21:25, edited 2 times in total.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat iemand die een half jaar geleden voor een berg miljoenen gekocht is nu ineens transfervrij is. Championshipclubs hebben genoeg financiële middelen om spelers in de categorie Waphorst binnenboord te houden. Of niet transfervrij te hoeven laten gaan.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een bankzitter van Burnley. Het is maar wat je ambieert
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heya Hallvar wrote: 22 May 2022, 21:17 Weghorst in een PSV shirt zien janken of juichen is de grootste nachtmerrie die ik me kan voorstellen. JDJ moet zich toch enigszins bewust zijn van bepaalde sentimenten onder supporters...
Daar lijkt het weinig op. Volgens mij zijn de gevoelens over Cillessen ook unaniem...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voijke wrote: 22 May 2022, 21:21
Standbeeld wrote: 22 May 2022, 21:12
En op welke elementen kwamen ze tekort vandaag dan volgens jou?
Timber oogde niet fit en maakte de keuzes alsof hij dat wel was, waardoor veel niet lukte. M.i. scoorde hij dus onvoldoende op de fysieke aspecten waaronder snelheid, startsnelheid en wendbaarheid, de volwassenheid om naar je fysieke vermogen te spelen, waaronder keuzes en hoe/ waar je opgesteld staat per situatie.

Openda viel mij vandaag op in het vaak maken van de verkeerde keuzes in balbezit en bij balverlies. Ook kreeg ik door de pot van vandaag een aantal keer het gevoel een gebrekkig overzicht te hebben.
Duidelijk, bedankt voor het delen. Zou dat van Timber vermoeidheid kunnen zijn? Door het einde van het seizoen?

Punten die je aanhaalt vwb Openda zijn redelijk accuraat en is niet iets van vandaag. Het is een goede counterspits, snel, redelijk doelgericht. Maar de keerzijde is wel dat hij soms oogkleppen op heeft en technisch gezien de verkeerde keuze maakt. Zijn wel punten die hij zou kunnen verbeteren, zeker op zijn leeftijd. Ik vraag me wel af of dit een speler is die in de speelstijl van Ruud past, ik denk het namelijk niet. Voor de bank om qat te forceren zal het wel top zijn. Maar goed, daarvoor is hij te duur.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 22 May 2022, 21:30
Voijke wrote: 22 May 2022, 21:21

Timber oogde niet fit en maakte de keuzes alsof hij dat wel was, waardoor veel niet lukte. M.i. scoorde hij dus onvoldoende op de fysieke aspecten waaronder snelheid, startsnelheid en wendbaarheid, de volwassenheid om naar je fysieke vermogen te spelen, waaronder keuzes en hoe/ waar je opgesteld staat per situatie.

Openda viel mij vandaag op in het vaak maken van de verkeerde keuzes in balbezit en bij balverlies. Ook kreeg ik door de pot van vandaag een aantal keer het gevoel een gebrekkig overzicht te hebben.
Duidelijk, bedankt voor het delen. Zou dat van Timber vermoeidheid kunnen zijn? Door het einde van het seizoen?

Punten die je aanhaalt vwb Openda zijn redelijk accuraat en is niet iets van vandaag. Het is een goede counterspits, snel, redelijk doelgericht. Maar de keerzijde is wel dat hij soms oogkleppen op heeft en technisch gezien de verkeerde keuze maakt. Zijn wel punten die hij zou kunnen verbeteren, zeker op zijn leeftijd. Ik vraag me wel af of dit een speler is die in de speelstijl van Ruud past, ik denk het namelijk niet. Voor de bank om qat te forceren zal het wel top zijn. Maar goed, daarvoor is hij te duur.
Bij Timber heb idd het vermoeden dat dit vermoeidheid was. stramme spieren, dus waar de rek en dus explosiviteit uit was.
Qua Openda zijn we het eens en denk dus ook dat de gevraagde transfersom te hoog zal zijn tov zijn huidige kwaliteiten.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Openda vind ik sowieso een wildebras, niet het type speler waar ik blij van wordt. Heeft wel dynamiek en het is geen slechte speler, maar heb twijfels of hij goed genoeg is voor ons.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lijken me allebei niet goed genoeg voor PSV. Voor beide zijn betere en goedkopere alternatieven
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eerst maar eens Vini 2.0 ophalen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Aan alle mooie bijnamen voor Weghorst te zien moeten we maar gaan hopen dat Luuk gewoon snel ja zegt.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Goede analyse @Tijn! Zeker omdat Max en Mwene wegmogen bij een redelijk bod (bron: Elfrink) en Boscagli er zeker tot begin november wel uit lijkt te liggen, kun je stellen dat het een redelijk scenario is dat je van de huidige basisklanten alleen Madueke, Veerman, Mauro en Teze (of zijn concurrent Ramalho) overhoudt. En omdat duidelijk is geworden dat de huidige selectie niet toekomt aan het niveau dat PSV nastreeft, vind ik dat eerder een zegen dan een vloek. Waar bij Ajax een leegloop dreigt die het risico geeft op kwaliteitsverlies (en zelfs met alle miljoenen die ze in Amsterdam opstrijken is dat met een nieuwe coach en vooral de twee nieuwe TD's geen sinecure), vind ik de leegloop die ons te wachten staat eigenlijk een mooie kans. Sterker nog, ik denk dat komende zomer de kaarten worden geschut voor de komende drie jaar. De club die het meest doortastend handelt zet zichzelf in pole position voor succes. Het is alleen wel investeren of afhaken. Met jeugdspelers, huurlingen, grabbelbakaanbiedingen en transfervrije afdankertjes gaan we het niet redden.

Ben inderdaad benieuwd trouwens hoe Ahmedhodzic erop staat. Ik las ergens dat PSV afgelopen zomer (of winter) een akkoord had met die jongen, maar hij toch Bordeaux koos, dat een optie tot koop bedong. Het ligt alleen voor de hand dat een definitieve transfer op losse schroeven staat, nu Bordeaux is gedegradeerd. Wat mij betreft halen! Al is het alleen al om wat meer lengte centraal achterin te hebben.
Locked