Ik verwacht eigenlijk een verkoop van Forbs en dat ze deze speler proberen te huren met optie tot koop, het zal in die zin ook weer geld besparen zijn.
Ajax deel II
- VeresRivne
- Vedette
-
- Internationale topspeler
Ik vind het niet de categorie grote aankoop. Daarvoor heeft hij de afgelopen jaren veel te weinig laten zien. Noa Lang, Schouten of Tadic, dat waren grote aankopen.
Hij zou het hier goed kunnen doen maar verwacht geen wonderen. Het is een soort Bruma,. of een iets betere variant van Forbs.
Hopelijk raken ze die Forbs niet kwijt en wil Fiorentina alleen verkopen.
Hij zou het hier goed kunnen doen maar verwacht geen wonderen. Het is een soort Bruma,. of een iets betere variant van Forbs.
Hopelijk raken ze die Forbs niet kwijt en wil Fiorentina alleen verkopen.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
- DonyellMalen
- Legende
- VeresRivne
- Vedette
Van Willem Weijs ben ik altijd wel fan geweest ja, nou moet ik zeggen dat ik Beuker meer in de Galliaanse-Adriaanse lijn plaatste qua opleiden en die lijn is de doodsteek voor Ajax, als ze het met de lijn Cruijff combineren dan zou het wel eens goed kunnen werken. En jullie kunnen lachen om de lijn Cruijff maar weet wel dat de PSV opleiding ook meer in die kant zit qua filosofie.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Lente
- Meervoudig international
Mwah, zo simpel is het niet. Hij heeft al een keer de stap vanuit PSV naar Ajax gemaakt. Komt ook uit een echte ‘Ajax’ familie (letterlijk als in familie / gezin). Die is zijn leven lang al meer op Ajax gefocust dan op PSV, al zal hij dat heel professioneel nooit hardop uitspreken.DonyellMalen wrote: ↑26 Jun 2024, 10:20 Jammer dat hij daarheen gaat. Was voor ons op te pikken uit onze achtertuin.
Oh PSV wat je met me doet…
-
- Ballenjongen
De meeste FC Eindhovensupporters zijn blij dat hij weg is. Speelde erg verdedigend en geen enkele speler is bij hem beter geworden. Rob Penders heeft met ongeveer hetzelfde materiaal veel beter gepresteerd.
-
Wij hebben de lijn vd Kuijlen. Wie the fuck is Cruijff. Alsof hij het heeft uitgevonden. Nee.VeresRivne wrote: ↑26 Jun 2024, 10:30Van Willem Weijs ben ik altijd wel fan geweest ja, nou moet ik zeggen dat ik Beuker meer in de Galliaanse-Adriaanse lijn plaatste qua opleiden en die lijn is de doodsteek voor Ajax, als ze het met de lijn Cruijff combineren dan zou het wel eens goed kunnen werken. En jullie kunnen lachen om de lijn Cruijff maar weet wel dat de PSV opleiding ook meer in die kant zit qua filosofie.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- heijmans66
- Talent
-
- Vaste waarde in elftal
Wat is de lijn Cruijff? Of Cruijf filosofie?VeresRivne wrote: ↑26 Jun 2024, 10:30Van Willem Weijs ben ik altijd wel fan geweest ja, nou moet ik zeggen dat ik Beuker meer in de Galliaanse-Adriaanse lijn plaatste qua opleiden en die lijn is de doodsteek voor Ajax, als ze het met de lijn Cruijff combineren dan zou het wel eens goed kunnen werken. En jullie kunnen lachen om de lijn Cruijff maar weet wel dat de PSV opleiding ook meer in die kant zit qua filosofie.
-
- Vaste waarde in elftal
Logisch voetballen, zien of je het door hep, er al zijn voordat je te laat bent en winnen van een zak geld.Batsu wrote: ↑26 Jun 2024, 15:35Wat is de lijn Cruijff? Of Cruijf filosofie?VeresRivne wrote: ↑26 Jun 2024, 10:30
Van Willem Weijs ben ik altijd wel fan geweest ja, nou moet ik zeggen dat ik Beuker meer in de Galliaanse-Adriaanse lijn plaatste qua opleiden en die lijn is de doodsteek voor Ajax, als ze het met de lijn Cruijff combineren dan zou het wel eens goed kunnen werken. En jullie kunnen lachen om de lijn Cruijff maar weet wel dat de PSV opleiding ook meer in die kant zit qua filosofie.
-
- Vaste waarde in elftal
Het is wel een serieuze vraag. Ik probeer het te begrijpen, net als Ajax DNA.Batsu wrote: ↑26 Jun 2024, 15:35Wat is de lijn Cruijff? Of Cruijf filosofie?VeresRivne wrote: ↑26 Jun 2024, 10:30
- Balinho
Those who know cannot explain, those who don't cannot understand.
Daar komt het op neer. Dat houdt het lekker mystiek en abstract, en dit biedt gelijk een uitweg om te kunnen blijven doen alsof het allemaal heel moeilijk is en soort van quantum fysica haar complexiteit. Voor het voeden van dat andere complex, snapte?
Niet moeilijker maken dan dit. Denk ik dan he, maar ik ben maar een simpele boeren- en boerse lul natuurlijk.
-
Vriendjespolitiek bij het NL elftal, denken dat de wereld om jou draait, alles willen bepalen, denken dat je altijd gelijk hebt. Dat is lijn Cruijff.
En mbt voetbal: gewoon het voetbal dat Feyenoord pre-Cruijff speelde.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Mooi artikel ook:Standbeeld wrote: ↑24 Jun 2024, 22:45 Zelfs nu er een nieuwe trainer is gaan we gewoon door met Frankie pluggen. Echt zin in over een paar maanden als Farioli eruit geknikkerd is zodat we weer iedere dag kunnen lezen dat Frankie wel graag wil.
Zijn enige succesvolle jaren waren bij Ajax en jaar op jaar werd het slechter en slechter.Zijn meest succesvolle jaren uit zijn trainerscarrière beleefde De Boer bij Ajax
Nja, ze hadden er ook van kunnen maken "F de Boer officieel met pensioen"
- ShovingNE2
- Site Admin
- ShovingNE2
- Site Admin
- VeresRivne
- Vedette
De Cruijffrevolutie had destijds heel veel met procesontwikkeling in de jeugdopleiding te maken, ik ken de mensen die toen rond 2010-2011 met de club rond Cruijff en Cruijff zelf gezeten hebben en toen heel veel ideeën hebben ingebracht. Anders dan het beeld dat jullie van Cruijff hebben stond hij erg open voor ideeën en innovatie. Er is ook heel wat wat nu steeds toegepast wordt gelukkig, zoals bv de twingames.
Anyway de verschillen Cruijffiaans / Galliaans opleiden is een beetje het verschil tussen communisme en kapitalisme. In de Galliaanse manier van opleiden ga je uit van generieke scores, spelers moeten op een breed pallet van indicatoren een '7' hebben of meer om door te stromen. De consequentie is dat je dan vooral generalisten opleidt en de bijzondere spelers vaak er tussen uitgefilterd worden, zeg maar de moeilijke jongens die bijvoorbeeld wel heel goed kunnen voetballen, of de spelers die enorm talent hebben maar door fysieke (groei)achterstand nog niet kunnen leveren. Onder Van Gaal stonden teamprestaties centraal, kampioen worden was belangrijk in de jeugd. (PSV zat onder Jelle Goes ook meer op die lijn)
Cruijff gaat heel erg uit van het (bijzondere) talent van een individu en dat niet iedereen daar eenzelfde weg in bewandelt en in tegenstelling tot de kadaverdiscipline in Galliaanse denken gaat het heel erg uit van faciliteren, stimuleren van de individuele noodden dat talent te ontwikkelen wat automatisch specifiekere begeleidingstrajecten betekent. Geen van beide is absoluut in zijn succes maar het is bij wel gebleken dat als je puur Galliaans opleidt dat een redelijke ramp is.
Toen Ard Langerer aankwam met de veranderingen bij de PSV jeugd nam hij vrijwel alle ideeën waar men in Amsterdam al mee bezig was 1 op 1 over (zie zijn columns). Natuurlijk heeft Cruijff ook niet alles perse zelf bedacht maar het was een beetje alsof je een geel huis met driehoeksdakkapel aan het bouwen bent, met gietijzeren omheining en grindpadoprijlaan en je buurman doet vrijwel exact hetzelfde. Het FUNdament project moet ik PSV credits voor geven daar was het zelf mee gekomen, net zoals bv de octocopter wat ik qua procesdenken wel een mooie vernieuwing vond. Ik vind ook dat PSV prima stappen heeft gezet als jeugdopleiding maar dat Langerer nog een paar sneren naar Ajax ging uitdelen vond ik een beetje zielig.
- These users thanked the author VeresRivne for the post (total 6):
- Thijs • Lente • Demenkovets • Balinho • Dutch Cowboy • Batsu
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!