Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 27 Jun 2024, 20:09Ben jij die ouwe man?
Nee, dat is Thoresen Koning.

Harminator Menno1
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Menno1
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

deninho32 wrote: 27 Jun 2024, 19:05 Dat is een keer wat anders dan dubbele penetratie.
Danny houdt van poep ole ole.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is het eigenlijk al bekend waar die Gabriel Misehouy heen gaat? Wel goeie speler dat ook.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Naar de klote
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TylerDurdn wrote: 28 Jun 2024, 09:28 Naar de klote
Zit ie op Mallorca? Ergens in het Megapark?
These users thanked the author Maax for the post:
TylerDurdn
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maax wrote: 28 Jun 2024, 07:43 Is het eigenlijk al bekend waar die Gabriel Misehouy heen gaat? Wel goeie speler dat ook.
Niet bekend maar grote kans dat hij bij een Man City dependance gaat opduiken en we hem ineens bij bv Lommel zien.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Maax
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Anderlecht werd ook genoemd, maar het zou mij inderdaad niets verbazen als hij bij een dependance van City terecht komt. (En anders bij een andere groep)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Metz nog flink wat extra miljoenen vragen door zijn goede prestaties op het EK? Wel een mooie voor Mislintat dit.

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Metz zijnde moet je gewoon even wachten nu. Laat clubs maar betalen voor de hype.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop echt dat Metz er 30-40 miljoen voor gaat vangen. Om de ballen uit je broek te lachen.

Van mij mag ie de winnende in de EK finale maken. :strong:
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 28 Jun 2024, 12:50 Ik hoop echt dat Metz er 30-40 miljoen voor gaat vangen. Om de ballen uit je broek te lachen.

Van mij mag ie de winnende in de EK finale maken. :strong:
Dat doet Bakayoko al.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heel langzaam zijn er al wat vergezichten over deze Ajaxselectie zichtbaar. Youri Baas (NEC) en Naci Unuvar (Twente) komen als huurlingen terug, het feit dat ze door Ajax.nl al geïnterviewd werden wijst er imo wel op dat ze er toch wel bij gaan blijven dit seizoen. (Baas is sowieso 10 keer beter dan drama Martha op linksback). Sosa zou volgens de geruchten in belangstelling staan van Mislantat bij Dortmund. Ajax zou volgens Plettenberg Zvonarek van Bayern willen huren, dat zal helaas wel zonder optie tot koop worden. Ajax kan idd wel een creatieve middenvelder gebruiken, oerdom van Misehouy dat hij vertrokken is. Ik voorzie een seizoen als het eerste onder Adriaanse bij Ajax, dat was 2000-2001, het seizoen ervoor hadden we een groot fiasco gehad. Laudrup stopte, Gronyaer, Kinkladze, Verlaat, Menzo, Babangida etc. gingen allemaal wel, daar kwamen toen alleen Bergdolmo, Pasanen en Galasek voor terug en verder kon Adriaanse het doen met een erg jong team wat toen uiteindelijk derde zou worden. Ik verwacht net zoals toen een paar aankopen (Rosario + rechtsbuiten) en verder heel wat uitgaande transfers en huurspelers, goedkope transfers en jeugdspelers ter vervanging. Het zal een opbouwjaar moeten worden zoveel is duidelijk.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Mithras
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 29 Jun 2024, 07:01 Heel langzaam zijn er al wat vergezichten over deze Ajaxselectie zichtbaar. Youri Baas (NEC) en Naci Unuvar (Twente) komen als huurlingen terug, het feit dat ze door Ajax.nl al geïnterviewd werden wijst er imo wel op dat ze er toch wel bij gaan blijven dit seizoen. (Baas is sowieso 10 keer beter dan drama Martha op linksback). Sosa zou volgens de geruchten in belangstelling staan van Mislantat bij Dortmund. Ajax zou volgens Plettenberg Zvonarek van Bayern willen huren, dat zal helaas wel zonder optie tot koop worden. Ajax kan idd wel een creatieve middenvelder gebruiken, oerdom van Misehouy dat hij vertrokken is. Ik voorzie een seizoen als het eerste onder Adriaanse bij Ajax, dat was 2000-2001, het seizoen ervoor hadden we een groot fiasco gehad. Laudrup stopte, Gronyaer, Kinkladze, Verlaat, Menzo, Babangida etc. gingen allemaal wel, daar kwamen toen alleen Bergdolmo, Pasanen en Galasek voor terug en verder kon Adriaanse het doen met een erg jong team wat toen uiteindelijk derde zou worden. Ik verwacht net zoals toen een paar aankopen (Rosario + rechtsbuiten) en verder heel wat uitgaande transfers en huurspelers, goedkope transfers en jeugdspelers ter vervanging. Het zal een opbouwjaar moeten worden zoveel is duidelijk.
Denk dat dit Ajax met het Ajax van toen wel een treffende vergelijking is. Waren toen Bergdolmo, Pasanen en Galasek de gewezen pilaren met ervaring, worden dat nu Weghorst, Rosario en vast nog een speler op retour als De Roon. Daaromheen is zowel de verzameling gehaalde spelers als wat uit eigen jeugd doorkwam ondermaats. Had je vroeger Vierklau, O’Brien, Ikedia, Sier, Knopper en Hersi, nu is met oa de genoemde Baas, Unuvar en ook Rensch, Gaaei, Vos, Salah-Eddine, Taylor, Van den Boomen, Hlynsson, e.v.a.het aantal spelers dat evengoed onopvallend voor pakweg FC Utrecht of SC Heerenveen zou kunnen spelen veel te groot. En het verschil met rond de eeuwwisseling is dat inmiddels AZ en FC Twente prima selecties door nog beter beleid op de been brengen die een derde plek zoals door Adriaanse een stuk lastiger te bereiken maakt.

Nog los van dit laatste vraag ik me dan ook af aan welke keuzes of welk niveau je je vastklampt om dit een ‘opbouwjaar’ te noemen? Dat klinkt me net zo vreemd als makelaars die van een ‘opkomende buurt’ spreken wanneer in een straat verderop acht kapperzaken gevestigd zijn die veel te weinig klandizie hebben en allemaal een voorkeur voor cashbetaling.Ben benieuwd wat Farioli over een jaar vanaf nu zoal heeft ‘opgebouwd’ want t oogt mij heel erg als stilstaand water dat gaat stinken.
These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
Mithras
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke quote van Ramaj die wel wat verraad over het nieuwe spelprincipe denk ik.
Het is meteen aanpoten voor de Ajacieden. "De eerste trainingssessies waren zwaar. Er was een hoop input van de trainers. Het is ook zwaar voor je brein om dat allemaal te verwerken, maar het gaat de goede kant op", aldus Ramaj. "Nieuwe oefeningen, een nieuwe manier van spelen. Een nieuwe manier van hoe het vroeger was, want Ajax staat bekend om aanvallend spel. We brengen het naar een hoger niveau. We hebben een plan voor elke situatie."
Dus voor de goal hangen en counteren? Als het dan een opbouwjaar gaat worden, dan is het op zich wel prettig dat je het publiek meekrijgt. Maar een verdedigend Ajax gaan ze daar nooit pikken.
O Goleiro Grande wrote: 29 Jun 2024, 08:30Dat klinkt me net zo vreemd als makelaars die van een ‘opkomende buurt’ spreken wanneer in een straat verderop acht kapperzaken gevestigd zijn die veel te weinig klandizie hebben en allemaal een voorkeur voor cashbetaling.
Prachtig. Simpelweg prachtig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Catenaccio in Amsterdam.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is de quote van de ShovingNE2 niet gewoon abject vertaald?
Dat hij bedoelt dat ze weer aanvallend gaan spelen omdat de betalende bezoekers dat verwachten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh oh. Iemand gaat een klap in de nek krijgen... van zichzelf?
Ajax wordt in verband gebracht met Julio Soler, een negentienjarige linksback. De Amsterdammers zouden de Argentijn zelfs al een voorstel hebben gedaan, meldt sportjournalist Uriel Iugt.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... diger.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Onpeilbaar kutte club.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap het wel. Uiteindelijk hebben ze ook pas 3 of 4 linksbacks onder contract, dan heeft dit wel prio.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij bedoelt Ramaj dat ze met deze trainer het niveau van totaal aanvallend voetbal, zoals het in Amsterdam is bedacht, ontstaan en uitgevonden naar een nog hoger plan gaan tillen. Anyhow, je voelt de hoogmoed, ook bij de supporters in mijn omgeving langzamerhand weer toenemen. Alleen daarom al hoop ik dat..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Harminator wrote: 29 Jun 2024, 09:12 Is de quote van de @ShovingNE2 niet gewoon abject vertaald?
Dat hij bedoelt dat ze weer aanvallend gaan spelen omdat de betalende bezoekers dat verwachten.
Dat zou kunnen.

Alex Kroes toen zijn criminele activiteiten nog niet bekend waren.
Ik had de mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk", wordt hij door Trouw uit het boek geciteerd
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 29 Jun 2024, 08:47Dus voor de goal hangen en counteren? Als het dan een opbouwjaar gaat worden, dan is het op zich wel prettig dat je het publiek meekrijgt. Maar een verdedigend Ajax gaan ze daar nooit pikken.
Niets zo flexibel als een Ajacied.

Op zich is het gekozen pad slim. Ze gaan bunkertje hard voor champions league kwalificatie. Dat pret publiek is het afgelopen seizoen dusdanig vernederd dat ze zich gewoon rustig gaan houden.

PSV heeft vorig seizoen een prima seizoen gedraaid. Maar ik blijf het zeggen: kijk naar het tweede seizoen van Roger Schmidt bij Benfica. Ballen die in het eerste seizoen goed vielen, vielen in het huidige seizoen verkeerd. En dan moet je een stuk harder werken om kampioen te worden.

Je moet eigenlijk hopen dat PSV en Feyenoord een goed seizoen draaien om te voorkomen dat de Amsterdammers de schade kunnen inlopen.
These users thanked the author mr.top for the post (total 2):
milansandroShovingNE2
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er komt een passant zonder track record die zich om de ‘supporters’ te paaien aftrekt op een Ajax shirt voor de camera’s van Ajax tv. Die keeperstrainer heeft in een of twee weken het voetbal al opnieuw uitgevonden, aldus de Duitse keeper die al bijna een heel jaar in Amsterdam rondloopt. Het is ontzettend vermakelijk hoe die mensen krampachtig echte Ajacieden proberen te zijn omdat dat volgens de indoctrinatie van de club supermensen zijn. De club wordt op technisch vlak geleid door een aantal dwergjes die hun gebrek aan lengte compenseren met Napoleon achtig gedrag en stoere taal. Ajax, het is en blijft de drol onder je schoen die je er met een stokje uit moet peuteren.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 4):
milansandroDe RealistBoemBoemTheoBalinho
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wij hebben een labrador en die is normaal gesproken best wel heel leuk, maar toen ik vanmorgen even een plasje ging maken bleek dat ie heel z'n bench ondergescheten had.. overal diarree.. de bench, de muur, de deur, hijzelf.. overal stront. Inmiddels alles schoongemaakt maar ik moest toen wel gelijk aan dit topic denken.

Einde bericht.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 29 Jun 2024, 07:01 Heel langzaam zijn er al wat vergezichten over deze Ajaxselectie zichtbaar. Youri Baas (NEC) en Naci Unuvar (Twente) komen als huurlingen terug, het feit dat ze door Ajax.nl al geïnterviewd werden wijst er imo wel op dat ze er toch wel bij gaan blijven dit seizoen. (Baas is sowieso 10 keer beter dan drama Martha op linksback). Sosa zou volgens de geruchten in belangstelling staan van Mislantat bij Dortmund. Ajax zou volgens Plettenberg Zvonarek van Bayern willen huren, dat zal helaas wel zonder optie tot koop worden. Ajax kan idd wel een creatieve middenvelder gebruiken, oerdom van Misehouy dat hij vertrokken is. Ik voorzie een seizoen als het eerste onder Adriaanse bij Ajax, dat was 2000-2001, het seizoen ervoor hadden we een groot fiasco gehad. Laudrup stopte, Gronyaer, Kinkladze, Verlaat, Menzo, Babangida etc. gingen allemaal wel, daar kwamen toen alleen Bergdolmo, Pasanen en Galasek voor terug en verder kon Adriaanse het doen met een erg jong team wat toen uiteindelijk derde zou worden. Ik verwacht net zoals toen een paar aankopen (Rosario + rechtsbuiten) en verder heel wat uitgaande transfers en huurspelers, goedkope transfers en jeugdspelers ter vervanging. Het zal een opbouwjaar moeten worden zoveel is duidelijk.
De mening van mijn vrouw over Baas, doe ermee wat je wilt (met de mening, voor de duidelijkheid...):
En ze vond Baas, de van ajax door NEC gehuurde linksback, heel erg slecht
These users thanked the author SKERLA for the post:
aws
Locked