Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
040-076
Meervoudig international

ComeOnPSV wrote: 01 Jun 2023, 15:17
Robson de Souza wrote: 01 Jun 2023, 14:57 Wat levert ons die finale van zaterdag eigenlijk op?
Ik las ergens dat het verhuren 5 miljoen euro was.
Kunnen ze mooi vak mm weer stabiel maken.
Marcel for president!
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

FootballViolence wrote: 01 Jun 2023, 15:27lijkt mij niet bepaald realistische dat bedrag.
Chrisje100 meldde het. Ja van het café en Gotze.
Die zal dat wel gehoord hebben.
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

trouwepsvfan wrote: 21 May 2023, 21:01
Madueke wrote: 21 May 2023, 20:43 Tjah, terrasje of Ruudball. :wonder:

Maar ik begrijp dat het systeem niet vlekkeloos loopt met het doorgeven/doorverkopen van plaatsen, dat is niet best.
Die resale slaat helemaal nergens op. Ik krijg 7,50 giftcard voor de fanshop, en dat maar maximaal 3x per seizoen.

Gros van de mensen koopt nooit iets voor de fanshop, en dat maximum van 3x slaat al helemaal nergens op bij dit soort kleine bedragen.

Je moet het veel slimmer aanpakken: als je je plek alle 17x bezet hebt (of via resale of via vrienden) krijg je volgend jaar 10% korting op je scc ofzo, of andersoortige dingen. Je haalt het er makkelijk uit.
Je krijgt 1/17e deel van je scc terug. Is jouw scc zo goedkoop?! En overigens kan je het ook van je nieuwe scc aftrekken. Ook dit jaar weer bijna 100 euro per scc korting gehad. We konden de 20u zondag wedstrijden niet en dochter geboren in de tussentijd dus de max van 5 wedstrijden in de resale gehad.
iam
International
Favoriete speler: 12e man

DonyellMalen wrote: 01 Jun 2023, 14:49 https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-ook-kom ... ~a31f1727/

Mooi nieuws. Nu het probleem met die lege stoelen eens aanpakken. "Uitverkocht' moet ook echt uitverkocht zijn.
Jammer dat de clubcard houders niet eens een kans kregen er een te kopen.

Blijkbaar komt rik elfrink zaterdag met een stuk over het hele resale gebeuren hij PSV. Betwijfel of het kritisch artikel gaat worden en zal wel weer verkapt promotie artikel zijn van PSV kaartverkoop mbt. Dat mensen hun kaarten in resale kunnen zetten. Maarja meeste mensen gaan de moeite niet doen met die beroerde voorwaarden.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

iam wrote: 02 Jun 2023, 00:43
DonyellMalen wrote: 01 Jun 2023, 14:49 https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-ook-kom ... ~a31f1727/

Mooi nieuws. Nu het probleem met die lege stoelen eens aanpakken. "Uitverkocht' moet ook echt uitverkocht zijn.
Jammer dat de clubcard houders niet eens een kans kregen er een te kopen.

Blijkbaar komt rik elfrink zaterdag met een stuk over het hele resale gebeuren hij PSV. Betwijfel of het kritisch artikel gaat worden en zal wel weer verkapt promotie artikel zijn van PSV kaartverkoop mbt. Dat mensen hun kaarten in resale kunnen zetten. Maarja meeste mensen gaan de moeite niet doen met die beroerde voorwaarden.
En max 3x kun je een voucher krijgen.

Ik ben zelf echt fel tegenstander van die hard cups bekers met oortje. Hoe groot is de kans dat die er komen aankomend seizoen?
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

5x en die code kun je gebruiken op de kaart van het jaar erop zo las ik hierboven.
11 Tinus
Legende

Franciscus wrote: 02 Jun 2023, 07:53 5x en die code kun je gebruiken op de kaart van het jaar erop zo las ik hierboven.
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Zag het ook staan hierboven maar op de site stond 3x en de medewerker via WhatsApp bevestigde dat net.

Je kunt 3x 1/20e terug krijgen ongeacht je kaart verkocht wordt. Die max 3/20e kun je gebruiken voor volgend jaar.

Even simpel rekensommetje. Mijn kaart is bv 31.50 per wedstrijd, 3x resale is tegoed van 3x 26,80 is ongeveer 80 euro. En dat kost mijn plek ook in de resale. Als iedereen dit dus 3x per jaar zou doen en alle plekken verkocht worden dan verdient PSV 2x stoelwaarde per kaarthouder waarvan 1x in vouchers teruggegeven wordt. Op basis van 30.000 seizoenkaarten en een gemiddelde stoelwaarde van 50 euro is toch mooi 150.000 extra in het potje van het stadion.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Dat smerige logo over ons eigen heen. :kots:
Past goed bij de Heineken die ze gaan schenken.
Hopelijk levert het een berg centen op, want ze gooien het halve stadion overhoop, zie ook de witte stoeltjes die er niet meer zijn.

Image
iam
International

11 Tinus wrote: 02 Jun 2023, 09:12
Franciscus wrote: 02 Jun 2023, 07:53 5x en die code kun je gebruiken op de kaart van het jaar erop zo las ik hierboven.
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Zag het ook staan hierboven maar op de site stond 3x en de medewerker via WhatsApp bevestigde dat net.

Je kunt 3x 1/20e terug krijgen ongeacht je kaart verkocht wordt. Die max 3/20e kun je gebruiken voor volgend jaar.

Even simpel rekensommetje. Mijn kaart is bv 31.50 per wedstrijd, 3x resale is tegoed van 3x 26,80 is ongeveer 80 euro. En dat kost mijn plek ook in de resale. Als iedereen dit dus 3x per jaar zou doen en alle plekken verkocht worden dan verdient PSV 2x stoelwaarde per kaarthouder waarvan 1x in vouchers teruggegeven wordt. Op basis van 30.000 seizoenkaarten en een gemiddelde stoelwaarde van 50 euro is toch mooi 150.000 extra in het potje van het stadion.
Kortom: een ongelofelijk beroerde deal.
iam
International

Komt er nog iemand optreden eigenlijk tijdens de openings ceremonie morgen?! Dat is bij de reguliere cl-finale toch ook altijd?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Er is een tupperwareparty vooraf en een modeshow in de rust neem ik aan.
ZwarteCapuchon1913
Talent

Grasmat wrote: 02 Jun 2023, 13:25 Er is een tupperwareparty vooraf en een modeshow in de rust neem ik aan.
Hunkemoller outlet kraampje bij pleintje Oost
Chucky
Vedette

iam wrote: 02 Jun 2023, 13:22 Komt er nog iemand optreden eigenlijk tijdens de openings ceremonie morgen?! Dat is bij de reguliere cl-finale toch ook altijd?
Marco Schuitmaker heb ik van horen zeggen
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Favoriete speler: Luuk de Jong

Chucky wrote: 02 Jun 2023, 13:27
iam wrote: 02 Jun 2023, 13:22 Komt er nog iemand optreden eigenlijk tijdens de openings ceremonie morgen?! Dat is bij de reguliere cl-finale toch ook altijd?
Marco Schuitmaker heb ik van horen zeggen
is dat voor of na het optreden van zanger Rinus met Romana?
Oans bin de Zeeuwen!
Peter2
Jeugdspeler

Oké dus je kunt komend jaar 3x je kaart aanbieden aan PSV en als deze niet verkocht wordt dan krijg je toch 1/20e terug? Oude regeling was 5x verkopen en zo vaak aanbieden als je wilde toch?
Standbeeld
Mister PSV

Helaas pakken ze niet zo groot uit als bij de mannen. Om kosten te besparen hebben ze aan de teams gevraagd om zelf een optreden te verzorgen voor de fans. Hier alvast een voorproefje:

11 Tinus
Legende

Peter2 wrote: 02 Jun 2023, 13:43

Oké dus je kunt komend jaar 3x je kaart aanbieden aan PSV en als deze niet verkocht wordt dan krijg je toch 1/20e terug? Oude regeling was 5x verkopen en zo vaak aanbieden als je wilde toch?
Exact.
iam
International

Coen Schroots mag z'n jaarlijkse blabla praatje weer houden. Blijkbaar komt in z'n functioneringsgesprek nooit naar boven dat die hetzelfde praatje al 4 jaar achter elkaar mag verkondingen en het resultaat steeds slechter wordt:

Zo wil PSV de lege stoelen in het Philips Stadion gaan aanpakken: club roept supporters op tot actie

PSV heeft vorig jaar al de nodige aandacht aan dit thema geschonken. Supporters kunnen hun ticket een keer aan iemand anders geven, waarbij ze wel verantwoordelijk blijven voor het gedrag van degene die hun kaart overneemt. Ook kunnen ze hun toegangsplaats voor een wedstrijd aan PSV terug verkopen, als ze niet kunnen komen. Dit fenomeen heet ‘re-sale’, waarbij PSV zelf een nieuwe koper zoekt voor de supporter en de verkoper een vergoeding krijgt. Er is vraag genoeg: PSV heeft namelijk een wachtlijst van meer dan 8.000 mensen voor een seizoenkaart.

De club bood aanhangers in seizoen 2022-2023 al de mogelijkheid om maximaal vijf wedstrijden hun stoel aan te bieden, waarbij ze per wedstrijd 1/17e deel van de prijs van hun seizoenkaart terug konden krijgen. Dat kregen ze terug als tegoed voor PSV-producten, bijvoorbeeld om als korting voor een volgende seizoenkaart in te zetten. PSV bood geen garanties: het geld kwam voor de supporter pas terug als de stoel ook echt door de club opnieuw verkocht was. Dit lukte in de thuiswedstrijden van dit jaar gemiddeld duizend keer per wedstrijd.

De regeling voor ‘re-sale’ is voor seizoen 2023-2024 veranderd. PSV vindt dat supporters niet ‘aangemoedigd’ moeten worden om niet te komen en wil daarom dat ze maximaal drie wedstrijden per seizoen hun stoel aan de club terug kunnen verkopen, zegt commercieel directeur Frans Janssen.

Bovendien krijgen ze vanaf nu 1/20 van het bedrag terug, in plaats van 1/17. ,,Wel geven we mensen nu de absolute garantie dat ze hun geld terugkrijgen, als ze hun stoel een, twee of drie keer aan ons aanbieden. Doen ze dat drie wedstrijden, dan krijgen ze dus vijftien procent van het aankoopbedrag terug”, geeft hij aan.

,,Niet dat we hopen dat mensen dit massaal gaan doen, want we vinden het fijner als onze trouwe supporters er altijd zijn. Maar het kan soms voorkomen dat iemand niet kan komen en dan is het voor het aanzicht en de sfeer veel beter om de plek bezet te hebben. Veel van onze supporters balen enorm van lege stoelen en wij als directie net zo hard.”

Bij de club is op basis van data bekend dat 66% van de seizoenkaarthouders minstens 16 keer per seizoen naar een van de 17 eredivisieduels komt. Traditiegetrouw is de bezetting van de tribunes bij bijvoorbeeld PSV-Ajax en PSV-Feyenoord hoger dan in andere duels, zegt manager kaartverkoop Coen Schroots.

,,We proberen er alles aan te doen om de tribunes vol te krijgen en sturen mensen ook altijd een herinnering als ze niet gekomen zijn en de plaats niet aangeboden hebben. Hopelijk krijgt de mogelijkheid om het ticket terug te verkopen nog meer aandacht onder supporters, want we willen heel graag minder lege plekken. Het helpt om de sfeer in het stadion nog verder te verbeteren.”
https://t.co/WX8Rg5YwWM
AddoCultheld
Internationale topspeler

iam wrote: 02 Jun 2023, 19:17 Coen Schroots mag z'n jaarlijkse blabla praatje weer houden. Blijkbaar komt in z'n functioneringsgesprek nooit naar boven dat die hetzelfde praatje al 4 jaar achter elkaar mag verkondingen en het resultaat steeds slechter wordt:

Zo wil PSV de lege stoelen in het Philips Stadion gaan aanpakken: club roept supporters op tot actie

PSV heeft vorig jaar al de nodige aandacht aan dit thema geschonken. Supporters kunnen hun ticket een keer aan iemand anders geven, waarbij ze wel verantwoordelijk blijven voor het gedrag van degene die hun kaart overneemt. Ook kunnen ze hun toegangsplaats voor een wedstrijd aan PSV terug verkopen, als ze niet kunnen komen. Dit fenomeen heet ‘re-sale’, waarbij PSV zelf een nieuwe koper zoekt voor de supporter en de verkoper een vergoeding krijgt. Er is vraag genoeg: PSV heeft namelijk een wachtlijst van meer dan 8.000 mensen voor een seizoenkaart.

De club bood aanhangers in seizoen 2022-2023 al de mogelijkheid om maximaal vijf wedstrijden hun stoel aan te bieden, waarbij ze per wedstrijd 1/17e deel van de prijs van hun seizoenkaart terug konden krijgen. Dat kregen ze terug als tegoed voor PSV-producten, bijvoorbeeld om als korting voor een volgende seizoenkaart in te zetten. PSV bood geen garanties: het geld kwam voor de supporter pas terug als de stoel ook echt door de club opnieuw verkocht was. Dit lukte in de thuiswedstrijden van dit jaar gemiddeld duizend keer per wedstrijd.

De regeling voor ‘re-sale’ is voor seizoen 2023-2024 veranderd. PSV vindt dat supporters niet ‘aangemoedigd’ moeten worden om niet te komen en wil daarom dat ze maximaal drie wedstrijden per seizoen hun stoel aan de club terug kunnen verkopen, zegt commercieel directeur Frans Janssen.

Bovendien krijgen ze vanaf nu 1/20 van het bedrag terug, in plaats van 1/17. ,,Wel geven we mensen nu de absolute garantie dat ze hun geld terugkrijgen, als ze hun stoel een, twee of drie keer aan ons aanbieden. Doen ze dat drie wedstrijden, dan krijgen ze dus vijftien procent van het aankoopbedrag terug”, geeft hij aan.

,,Niet dat we hopen dat mensen dit massaal gaan doen, want we vinden het fijner als onze trouwe supporters er altijd zijn. Maar het kan soms voorkomen dat iemand niet kan komen en dan is het voor het aanzicht en de sfeer veel beter om de plek bezet te hebben. Veel van onze supporters balen enorm van lege stoelen en wij als directie net zo hard.”

Bij de club is op basis van data bekend dat 66% van de seizoenkaarthouders minstens 16 keer per seizoen naar een van de 17 eredivisieduels komt. Traditiegetrouw is de bezetting van de tribunes bij bijvoorbeeld PSV-Ajax en PSV-Feyenoord hoger dan in andere duels, zegt manager kaartverkoop Coen Schroots.

,,We proberen er alles aan te doen om de tribunes vol te krijgen en sturen mensen ook altijd een herinnering als ze niet gekomen zijn en de plaats niet aangeboden hebben. Hopelijk krijgt de mogelijkheid om het ticket terug te verkopen nog meer aandacht onder supporters, want we willen heel graag minder lege plekken. Het helpt om de sfeer in het stadion nog verder te verbeteren.”
https://t.co/WX8Rg5YwWM
Gewoon een belachelijke regeling. Zorg gewoon. Dat mensen een deel (50tp 75%) van hun kaart terugkrijgen . Dan neemt het aantal mensen dat hun kaart doorverkoop toch vanzelf toe ipv een of andere waardeloze kaart voor de fanshop
Number 8 On Tour
Bankzitter

Ik snap echt niet waarom er restricties zitten aan het aanbieden van je kaart via Resale. PSV verdient hier gewoon geld mee.

Ik heb zelf al 25 jaar een kaart maar ervaar problemen met alle wisselende tijdstippen/dagen van aanvang. Vroeger was alles zaterdagavond en eenvoudiger te plannen. Nu wordt ik bestraft omdat zondag voor mij niet past.

Ben overigens wel benieuwd naar grootte van de wachtlijst.
11 Tinus
Legende

Als het ging om geld verdienen hadden ze 10k minder seizoenkaarten.
ComeOnPSV
Vedette

Number 8 On Tour wrote: 02 Jun 2023, 20:03Ben overigens wel benieuwd naar grootte van de wachtlijst.
Zoals ik het artikel staat: 8.000 mensen
Ardbeg
Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 02 Jun 2023, 20:26
Number 8 On Tour wrote: 02 Jun 2023, 20:03Ben overigens wel benieuwd naar grootte van de wachtlijst.
Oef
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

ComeOnPSV wrote: 02 Jun 2023, 20:26
Zou het dan niet eens tijd worden voor een uitbreiding van het stadion? Je kunt gewoon dik 20% meer kaarten verkopen.
DonyellMalen
Legende

Vind deze maatregelen toch te soft, zo op het eerste gezicht. Gaat men hierdoor echt anders naar zijn/haar stoel kijken? Mis toch een vernieuwende blik, om dit concept in een totaal ander jasje te zetten. Betwijfel namelijk of dit wel zal aanslaan.
Last edited by DonyellMalen on 02 Jun 2023, 22:25, edited 1 time in total.
Post Reply