Dat jij nog contact met jouw neef hebt..
Sergiño Dest
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV
- These users thanked the author Bossche bol for the post:
- Robson de Souza
- Standbeeld
- Mister PSV
Tsja, ik ken iemand die in onze jeugdopleiding werkt en die zegt dat 9/10 van die gastjes arrogante mannetjes zijn. Wat wil je ook als je op je 17e, 18e, 19e al tonnen maakt en iedereen wil iets van je.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
- psvgouda • Trixm
-
- Internationale topspeler
Van mij part pakt ie maddy paar keer, met wederzijdse toestemming tegenwoordig , alsie maar de pannen van het dak speelt!
- These users thanked the author AddoCultheld for the post:
- NotoriousBIG046
- ComeOnPSV
- Vedette
Achja. Zal ook gezegd worden ivm zijn komst naar PSV. Maar we kunnen wel wat 'klootzakjes' gebruiken. Bevalt me prima met o.a. Lang, De Jong, Veerman
-
- Jeugdinternational
- Favoriete speler: Jerdy Schouten
True, maar dat hij er dus bovenuit stak zegt wel iets denk ik.Standbeeld wrote: ↑20 Aug 2023, 21:26Tsja, ik ken iemand die in onze jeugdopleiding werkt en die zegt dat 9/10 van die gastjes arrogante mannetjes zijn. Wat wil je ook als je op je 17e, 18e, 19e al tonnen maakt en iedereen wil iets van je.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ja, ik zei eerder ook al dat ik zijn houding in de auto bij Andy destijds ook zeer onprettig vond. Maar we zijn inmiddels een jaar of 4(?) verder en iemand kan zich ontwikkelen. Laten we het hopen.dannyPSV wrote: ↑20 Aug 2023, 21:35True, maar dat hij er dus bovenuit stak zegt wel iets denk ik.Standbeeld wrote: ↑20 Aug 2023, 21:26
Tsja, ik ken iemand die in onze jeugdopleiding werkt en die zegt dat 9/10 van die gastjes arrogante mannetjes zijn. Wat wil je ook als je op je 17e, 18e, 19e al tonnen maakt en iedereen wil iets van je.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- dannyPSV
-
- Moderator
Ik ben benieuwd wat de komst van Dest gaat betekenen voor onze tactiek. Enerzijds sprak Bosz vorige week zijn twijfels uit over Van Aanholt. Hij had de opdracht gekregen om door te stappen richting het middenveld, deed dat niet en daardoor kwamen we vaker in de problemen. Ook werd bij Bosz zijn aanstelling al geschreven dat hij enorm enthousiast was over Mauro, mogelijk omdat hij dat makkelijker wel kan en zo ook kan spelen als middenvelder. Ik acht Dest die voetballende kwaliteit ook toe. Enerzijds zou Dest hier dus een concurrent op de linkerkant kunnen zijn voor Van Aanholt en hem kunnen vervangen, ook omdat we aan de andere kant met een extra CV spelen in de vorm van Teze.
Zomaar een gedachtenspinsel: zou Bosz met Teze op rechtsback (extra CV) spelen om meer defensieve zekerheid te creëren? Wetende dat we enkel Sangare hadden op de 6 en dat dat een vrij agressieve middenvelder is die veel naar voren doorstapt en uit zijn positie kan gaan lopen. Zo ja, zou de komst van Schouten dan de mogelijkheid geven om als extra smaakje met twee overlappende backs te gaan spelen in de vorm van Van Aanholt en Dest? Wetende dat Schouten normaal gesproken meer in positie blijft en de balans bewaart. Of je je middenveld dan versterkt met Sangare + Veerman daarvoor of een aanvallendere variant is weer een ander verhaal, maar ik vind het een interessante gedachte wat daar precies achter zit.
Zomaar een gedachtenspinsel: zou Bosz met Teze op rechtsback (extra CV) spelen om meer defensieve zekerheid te creëren? Wetende dat we enkel Sangare hadden op de 6 en dat dat een vrij agressieve middenvelder is die veel naar voren doorstapt en uit zijn positie kan gaan lopen. Zo ja, zou de komst van Schouten dan de mogelijkheid geven om als extra smaakje met twee overlappende backs te gaan spelen in de vorm van Van Aanholt en Dest? Wetende dat Schouten normaal gesproken meer in positie blijft en de balans bewaart. Of je je middenveld dan versterkt met Sangare + Veerman daarvoor of een aanvallendere variant is weer een ander verhaal, maar ik vind het een interessante gedachte wat daar precies achter zit.
-
- Vedette
Ik weet ook nog wel dat hij toen Messi vertrok in een basketbal-outfit op de afscheidsceremonie verscheen. Stumperd.Standbeeld wrote: ↑20 Aug 2023, 21:37Ja, ik zei eerder ook al dat ik zijn houding in de auto bij Andy destijds ook zeer onprettig vond. Maar we zijn inmiddels een jaar of 4(?) verder en iemand kan zich ontwikkelen. Laten we het hopen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Chucky wrote: ↑20 Aug 2023, 21:45Ik weet ook nog wel dat hij toen Messi vertrok in een basketbal-outfit op de afscheidsceremonie verscheen. Stumperd.Standbeeld wrote: ↑20 Aug 2023, 21:37
Ja, ik zei eerder ook al dat ik zijn houding in de auto bij Andy destijds ook zeer onprettig vond. Maar we zijn inmiddels een jaar of 4(?) verder en iemand kan zich ontwikkelen. Laten we het hopen.
-
- Vedette
Dat is allemaal makkelijk scoren:Chucky wrote: ↑20 Aug 2023, 21:45Ik weet ook nog wel dat hij toen Messi vertrok in een basketbal-outfit op de afscheidsceremonie verscheen. Stumperd.Standbeeld wrote: ↑20 Aug 2023, 21:37
Ja, ik zei eerder ook al dat ik zijn houding in de auto bij Andy destijds ook zeer onprettig vond. Maar we zijn inmiddels een jaar of 4(?) verder en iemand kan zich ontwikkelen. Laten we het hopen.
https://bolavip.com/en/amp/soccer/why-d ... -0005.html
Hij wist niet dat die persconferentie was en is van het strand geplukt. Stumperd
- These users thanked the author Robson de Souza for the post:
- Fc Denzel
-
- Vedette
Toch frappant dat de rest dan wel op de hoogte wasRobson de Souza wrote: ↑20 Aug 2023, 21:49Dat is allemaal makkelijk scoren:
Hij wist niet dat die persconferentie was en is van het strand geplukt. Stumperd
-
- Vedette
Das waar, hopelijk weet hij wel dat we morgen naar Glasgow vliegenChucky wrote: ↑20 Aug 2023, 21:56Toch frappant dat de rest dan wel op de hoogte wasRobson de Souza wrote: ↑20 Aug 2023, 21:49
Dat is allemaal makkelijk scoren:
-
- Legende
Stewart en Bosz kennen hem allebei, dus die weten ongetwijfeld wat ze in huis halen. Daarnaast genoeg jongens in de selectie die gedrag kunnen sturen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Hoe kent Bosz hem dan?Josef Dettelbacher wrote: ↑20 Aug 2023, 22:01Stewart en Bosz kennen hem allebei, dus die weten ongetwijfeld wat ze in huis halen. Daarnaast genoeg jongens in de selectie die gedrag kunnen sturen.
-
- Nationale topspeler
Ik deel dezelfde interesse. Als er een goede CV bij komt, kan ik mij voorstellen dat het zoiets kan worden in de meeste wedstrijden:Jwoeloe wrote: ↑20 Aug 2023, 21:42 Ik ben benieuwd wat de komst van Dest gaat betekenen voor onze tactiek. Enerzijds sprak Bosz vorige week zijn twijfels uit over Van Aanholt. Hij had de opdracht gekregen om door te stappen richting het middenveld, deed dat niet en daardoor kwamen we vaker in de problemen. Ook werd bij Bosz zijn aanstelling al geschreven dat hij enorm enthousiast was over Mauro, mogelijk omdat hij dat makkelijker wel kan en zo ook kan spelen als middenvelder. Ik acht Dest die voetballende kwaliteit ook toe. Enerzijds zou Dest hier dus een concurrent op de linkerkant kunnen zijn voor Van Aanholt en hem kunnen vervangen, ook omdat we aan de andere kant met een extra CV spelen in de vorm van Teze.
Mauro - Boscagli - X - Dest
-
Mauro voegt voetballend echt minimaal 2 keer zo veel toe dan Dest.
Snel zijn en een goede techniek hebben zegt niets over je voetballende vermogen als verdediger / back. Hij kan zich hiermee uit bepaalde situaties redden en zich hiermee onder druk kunnen uitspelen, wat zeker van waarde is, maar het gaat bijv. ook om positiespel, keuzes maken, inspeelpass, voorzet en tegenwoordig ook als 6 kunnen acteren. Allemaal dingen waar Mauro veel beter in is.
Maar goed, we zullen zien hoe ver Dest ons brengt, ik verwacht er bijzonder weinig van. Maar ik laat me graag verrassen. Ik zit er wel vaker naast. Zo ook met de houding en gedrag van Noa Lang bijvoorbeeld. dus hopelijk ook over de voetbalkwaliteiten van Dest.
Speciaal voor Ardbeg:
Ik heb Dest zeker minimaal 20 keer zien spelen, bij Ajax, Barcelona en een paar keer bij Milan. Bij alle clubs vond ik hem bijzonder matig.
Snel zijn en een goede techniek hebben zegt niets over je voetballende vermogen als verdediger / back. Hij kan zich hiermee uit bepaalde situaties redden en zich hiermee onder druk kunnen uitspelen, wat zeker van waarde is, maar het gaat bijv. ook om positiespel, keuzes maken, inspeelpass, voorzet en tegenwoordig ook als 6 kunnen acteren. Allemaal dingen waar Mauro veel beter in is.
Maar goed, we zullen zien hoe ver Dest ons brengt, ik verwacht er bijzonder weinig van. Maar ik laat me graag verrassen. Ik zit er wel vaker naast. Zo ook met de houding en gedrag van Noa Lang bijvoorbeeld. dus hopelijk ook over de voetbalkwaliteiten van Dest.
Speciaal voor Ardbeg:
Ik heb Dest zeker minimaal 20 keer zien spelen, bij Ajax, Barcelona en een paar keer bij Milan. Bij alle clubs vond ik hem bijzonder matig.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Bosz bouwde bij Leverkussen ook op via een 3 in the back en bij Lyon ook. Alleen had hij daar met backs als Emerson/Gusto en Weiser/Sinkgraven wat andere type spelers. En daarmee kan je meer variëteit krijgen in je opbouw. Met name dat laatste is dus key. Die 3 achterop biedt in het maken van driehoekjes en 3e man combinaties voordelen in het positiespel. Daarnaast is een van die 3 dus vaak een back dus op het moment dat je daarin kan gaan variëren zodra de bal van kant geswitched wordt, kan je ruimte creëren voor loopacties, hetgeen wat weer dynamiek en nieuwe ruimtes voor andere spelers rondom de bal creëert.Jwoeloe wrote: ↑20 Aug 2023, 21:42 Ik ben benieuwd wat de komst van Dest gaat betekenen voor onze tactiek. Enerzijds sprak Bosz vorige week zijn twijfels uit over Van Aanholt. Hij had de opdracht gekregen om door te stappen richting het middenveld, deed dat niet en daardoor kwamen we vaker in de problemen. Ook werd bij Bosz zijn aanstelling al geschreven dat hij enorm enthousiast was over Mauro, mogelijk omdat hij dat makkelijker wel kan en zo ook kan spelen als middenvelder. Ik acht Dest die voetballende kwaliteit ook toe. Enerzijds zou Dest hier dus een concurrent op de linkerkant kunnen zijn voor Van Aanholt en hem kunnen vervangen, ook omdat we aan de andere kant met een extra CV spelen in de vorm van Teze.
In de praktijk is het idealiter eigenlijk altijd een hele variabele wisselwerking, waarbij je als back eigenlijk zowel in de zones van een CV, controleur, aanvallende middenvelder en/of buitenspeler kan komen te spelen. Bijv. in de aanloop naar de 1-1 toe zie je de volgende veldbezetting met in dit geval Teze als RB, Schouten als ingeschoven CV in het middenveld en V. Aanholt langs Boscagli om de organisatie te bewaken:
Uiteraard kan je daarin wel accenten leggen die je gaat terugvinden in aanvalspatronen. Bijv. Zinchenko bij Arsenal/City speelde echt meer nadrukkelijk als een controleur. Een Pavard bij Bayern speelt vanuit die rol meer als extra CV. City heeft ook een tijdje met Cancelo op die positie gespeeld. Die was een beetje alles, maar was vaak wel vooral een spelverdelende/spelmakende 8 en/of overlappende back. Met Teze zie in deze rol zie je hem vaker nadrukkelijk lager en ook centraal staan, hoogstwaarschijnlijk ook met het idee om Ramalho te ondersteunen.
Het interessante vraagstuk is nu dus of Teze in deze rol/positie speelt, omdat Sambo dus niet goed genoeg geacht wordt en/of dat Bosz teveel twijfels heeft over het centrale duo. De invulling van Veerman/Sangare spelen daar ongetwijfeld ook een rol bij omdat beiden (te) weinig oog hebben voor de organisatie en beiden eigenlijk ook geen echte 6 zijn. Schouten kan daar inderdaad wellicht verandering inbrengen + een andere CV.
Met Dest krijgt men iig een speler die in aanvallend opzicht veelzijdig is. En ook op beide flanken uit de voeten kan. Dat is fijn. Want V. Aanholt en Teze kunnen in dat opzicht echt niet meer op de backpositie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-