Brutil Olé!
Johan Bakayoko
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Concurrentie zie ik nog niet zo, wel denk ik dat het goed is dst je Baka ook wat vaker rust kan geven. Door al die blessures voorin speelt hij vrijwel alles, vaak op 90 min. Dat ga je een keer voelen.Rikkert1234 wrote: ↑21 Jan 2024, 13:06 Fijn dat Lang en Lozano weer terug zijn want Bakayoko kan wel wat concurrentie gebruiken. Vind hem vandaag op zijn goal na ook bijzonder matig
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Juancho
- Mister PSV
Vermoeidheid hoeft niet altijd fysiek te zijn hé. Als je zoveel speelt kan het ook een keer wat lastiger in het koppie gaan. Dat ventje is nog super jong, die zal en mag nog zeker zo zijn mindere fases hebben. Hoort er allemaal bij. En ondertussen levert hij wel in rendement als hij war minder speelt. Dat maakt dat ventje ook zo speciaal op 20 jarige leeftijd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Paco Casal
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Gewoon een lastig potje tegen een ploeg die er een vechtwedstrijd van maakt op een matig veld met dito scheidsrechter. Niet per se in ons nadeel, want naast van de Hoorn had ook Ramalho natuurlijk een kaart moeten hebben.
Ik zou graag Lang zien voor Vertessen. Tillman en Benitez de enige 2 die echt goed spelen vooralsnog.
Ik zou graag Lang zien voor Vertessen. Tillman en Benitez de enige 2 die echt goed spelen vooralsnog.
#FreeGeneratie4
-
Johan en zijn prestaties van de afgelopen weken. Ik denk best een interessant gespreksonderwerp waar dat nou precies aan zou liggen.
Ik denk zelf dat het deels een tactische keuze is dat zijn direct rendement niet top is. Vaak staat hij aan de zijlijn geplakt met Teze achter hem en Til naast hem vanuit het middenveld. Niet de makkelijkste om mee te combineren dus zal hij de 1 op 1 op moeten gaan zoeken, waar hij toch vaak 2 of zelfs 3 tegen 1 staat te spelen. Dan is het lastig om een bepaald rendement te behalen
Maar dat hoeft niet perse negatief te zijn. Doordat hij zo breed staat en relatief veel tegenstanders bezig kan houden zorgt hij er ook voor dat de laatste lijn van de tegenstander uitgerekt wordt en er meer gaten vallen voor bijvoorbeeld Til om in te duiken. En met zijn kwaliteit om met de bal aan de voet te gaan lopen zorgt hij er ook voor dat hij het spel tientallen meters kan verplaatsen naar voren, want de verdediging hapt niet zo snel bij hem, dan is ie gezien namelijk.
Misschien speelt Baka nu een stuk meer in een dienende rol waar hij zorgt dat andere spelers meer tot hun recht komen en komt hij, net als onze Guus, in andere statistieken weer ontzettend goed naar voren.
Ga je met Lozano en Lang spelen dan denk ik dat we veel meer trechter voetbal te zien krijgen, en dan komen Til en Tillman weer een stuk minder tot hun recht omdat de laatste lijn van hun dan veel smaller kan komen te staan en dus veel minder ruimte in de as
Nu ben ik klaar met poepen dus daar houdt m'n verhaal op. Wat vinden jullie ervan?
Ik denk zelf dat het deels een tactische keuze is dat zijn direct rendement niet top is. Vaak staat hij aan de zijlijn geplakt met Teze achter hem en Til naast hem vanuit het middenveld. Niet de makkelijkste om mee te combineren dus zal hij de 1 op 1 op moeten gaan zoeken, waar hij toch vaak 2 of zelfs 3 tegen 1 staat te spelen. Dan is het lastig om een bepaald rendement te behalen
Maar dat hoeft niet perse negatief te zijn. Doordat hij zo breed staat en relatief veel tegenstanders bezig kan houden zorgt hij er ook voor dat de laatste lijn van de tegenstander uitgerekt wordt en er meer gaten vallen voor bijvoorbeeld Til om in te duiken. En met zijn kwaliteit om met de bal aan de voet te gaan lopen zorgt hij er ook voor dat hij het spel tientallen meters kan verplaatsen naar voren, want de verdediging hapt niet zo snel bij hem, dan is ie gezien namelijk.
Misschien speelt Baka nu een stuk meer in een dienende rol waar hij zorgt dat andere spelers meer tot hun recht komen en komt hij, net als onze Guus, in andere statistieken weer ontzettend goed naar voren.
Ga je met Lozano en Lang spelen dan denk ik dat we veel meer trechter voetbal te zien krijgen, en dan komen Til en Tillman weer een stuk minder tot hun recht omdat de laatste lijn van hun dan veel smaller kan komen te staan en dus veel minder ruimte in de as
Nu ben ik klaar met poepen dus daar houdt m'n verhaal op. Wat vinden jullie ervan?
- These users thanked the author Jur1913 for the post:
- Tutti Frutti
- ShovingNE2
- Site Admin
Het verhaal stinkt aan alle kanten
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.Jur1913 wrote: ↑21 Jan 2024, 20:27 Johan en zijn prestaties van de afgelopen weken. Ik denk best een interessant gespreksonderwerp waar dat nou precies aan zou liggen.
Dit is een heatmap van Teze van gister, die idd vaak aan de zijlijn staat:
Dit is die van Baka:
Of bijv. tegen Excelsior zie je bij beiden juist veel variatie:
Teze:
Baka:
En het zal nooit een tactische keuze van Bosz zijn om zowel Teze als Baka tegen de zijlijn te laten plakken, deze twee spelers mogen nooit loodrecht achter elkaar.
-
In balbezit van PSV staat Johan toch vaak heel erg breed en trekt pas naar binnen met de bal aan de voet. Wellicht dat de heatmaps daardoor anders er uit zien dan wat ik stel. Wat in de heatmap tegen Excelsior ook wel zichtbaar is trouwens. Richting de middenlijn verder naar buiten maar later naar binnen trekkendSensation wrote: ↑22 Jan 2024, 10:46 Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.
Dit is die van Baka:
Teze:
Baka:
En het zal nooit een tactische keuze van Bosz zijn om zowel Teze als Baka tegen de zijlijn te laten plakken, deze twee spelers mogen nooit loodrecht achter elkaar.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Jur1913 wrote: ↑22 Jan 2024, 10:48In balbezit van PSV staat Johan toch vaak heel erg breed en trekt pas naar binnen met de bal aan de voet. Wellicht dat de heatmaps daardoor anders er uit zien dan wat ik stel. Wat in de heatmap tegen Excelsior ook wel zichtbaar is trouwens. Richting de middenlijn verder naar buiten maar later naar binnen trekkendSensation wrote: ↑22 Jan 2024, 10:46 Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.
Dit is die van Baka:
Teze:
Baka:
Ook niet waar imo, dit zijn de touches van Bakayoko (dus wanneer hij de bal ontvangt, niet waar de dribbel eindigt):
vs. Excelsior:
vs. Utrecht:
-
Utrecht was één grote teringzooi qua veldspel, dus die vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant dan andere mapjes.Sensation wrote: ↑22 Jan 2024, 11:09Jur1913 wrote: ↑22 Jan 2024, 10:48
In balbezit van PSV staat Johan toch vaak heel erg breed en trekt pas naar binnen met de bal aan de voet. Wellicht dat de heatmaps daardoor anders er uit zien dan wat ik stel. Wat in de heatmap tegen Excelsior ook wel zichtbaar is trouwens. Richting de middenlijn verder naar buiten maar later naar binnen trekkend
Ook niet waar imo, dit zijn de touches van Bakayoko (dus wanneer hij de bal ontvangt, niet waar de dribbel eindigt):
vs. Excelsior:
vs. Utrecht:
Waar haal je deze statistieken vandaan? Vind dat wel interessant. Als ik naar PSV zit te kijken valt me steeds weer op dat Baka de rol heeft om het veld breed te houden, grappig dat zulke statistieken juist het tegenovergestelde aangeeft
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Whoscored. Baka heeft niet de rol om het veld breed te houden, de buitenspeler en back moeten altijd diagonaal staan. Als Teze breed staat moet Baka naar binnen knijpen en vice versa.Jur1913 wrote: ↑22 Jan 2024, 11:11Utrecht was één grote teringzooi qua veldspel, dus die vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant dan andere mapjes.
Waar haal je deze statistieken vandaan? Vind dat wel interessant. Als ik naar PSV zit te kijken valt me steeds weer op dat Baka de rol heeft om het veld breed te houden, grappig dat zulke statistieken juist het tegenovergestelde aangeeft
- DonyellMalen
- Legende
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- Raw85
-
Laat Timber anders even rustig open draaien en schieten. Waarom niet? Is gewoon 100% zijn poppetje in deze aanval.
Schiet er nou maar 1 in de kruising.
Schiet er nou maar 1 in de kruising.
- These users thanked the author grasveld for the post (total 3):
- MC Hammer • Standbeeld • SKERLA
- De Realist
-
- Lid scoutingsteam
Die verdedigende actie - of het gebrek eraan, eigenlijk - bij de 1-0 is eigenlijk gewoon reden om hem zaterdag 90 minuten lang te laten banken. Ik heb zelden zoiets gezien. Hij stopt gewoon met alles op dat moment. Doe twee stappen naar voren en die bal gaat er niet in. Zo atypisch ook, omdat je Bakayoko best op een boodschap kunt sturen, ook in defensief opzicht. Ik snap het daarom ook niet. Kortsluiting in het hoofd, gemakzucht, zeg het maar. Deze fout kost ons in elk geval de beker.
- DonyellMalen
- Legende
Baka komt er wel, maar dit was niet goed vandaag. Zaterdag even op het bankie, Luuk ook rust geven. Lang - Pepi - Chucky graag tegen Almere voorin.