Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

DadOfFour wrote: 19 Jan 2024, 19:44
Franciscus wrote: 19 Jan 2024, 19:09

José Hosé? De zus van Brutil? Of zijn Spaanse broer?
Nope, is een telefoon met Spaanse auto-correct...
Brutil Olé!
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 wrote: 21 Jan 2024, 13:06 Fijn dat Lang en Lozano weer terug zijn want Bakayoko kan wel wat concurrentie gebruiken. Vind hem vandaag op zijn goal na ook bijzonder matig
Concurrentie zie ik nog niet zo, wel denk ik dat het goed is dst je Baka ook wat vaker rust kan geven. Door al die blessures voorin speelt hij vrijwel alles, vaak op 90 min. Dat ga je een keer voelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator

We komen net uit de winterstop, die vermoeidheid zit er nu nog niet in hoor. Hij moet weer in vorm / in een ritme komen. Daar ontbreekt het nu aan.
Juancho
Mister PSV

Vermoeidheid hoeft niet altijd fysiek te zijn hé. Als je zoveel speelt kan het ook een keer wat lastiger in het koppie gaan. Dat ventje is nog super jong, die zal en mag nog zeker zo zijn mindere fases hebben. Hoort er allemaal bij. En ondertussen levert hij wel in rendement als hij war minder speelt. Dat maakt dat ventje ook zo speciaal op 20 jarige leeftijd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Gewoon een lastig potje tegen een ploeg die er een vechtwedstrijd van maakt op een matig veld met dito scheidsrechter. Niet per se in ons nadeel, want naast van de Hoorn had ook Ramalho natuurlijk een kaart moeten hebben.

Ik zou graag Lang zien voor Vertessen. Tillman en Benitez de enige 2 die echt goed spelen vooralsnog.
#FreeGeneratie4
Jur1913
Internationale topspeler

Johan en zijn prestaties van de afgelopen weken. Ik denk best een interessant gespreksonderwerp waar dat nou precies aan zou liggen.

Ik denk zelf dat het deels een tactische keuze is dat zijn direct rendement niet top is. Vaak staat hij aan de zijlijn geplakt met Teze achter hem en Til naast hem vanuit het middenveld. Niet de makkelijkste om mee te combineren dus zal hij de 1 op 1 op moeten gaan zoeken, waar hij toch vaak 2 of zelfs 3 tegen 1 staat te spelen. Dan is het lastig om een bepaald rendement te behalen

Maar dat hoeft niet perse negatief te zijn. Doordat hij zo breed staat en relatief veel tegenstanders bezig kan houden zorgt hij er ook voor dat de laatste lijn van de tegenstander uitgerekt wordt en er meer gaten vallen voor bijvoorbeeld Til om in te duiken. En met zijn kwaliteit om met de bal aan de voet te gaan lopen zorgt hij er ook voor dat hij het spel tientallen meters kan verplaatsen naar voren, want de verdediging hapt niet zo snel bij hem, dan is ie gezien namelijk.

Misschien speelt Baka nu een stuk meer in een dienende rol waar hij zorgt dat andere spelers meer tot hun recht komen en komt hij, net als onze Guus, in andere statistieken weer ontzettend goed naar voren.

Ga je met Lozano en Lang spelen dan denk ik dat we veel meer trechter voetbal te zien krijgen, en dan komen Til en Tillman weer een stuk minder tot hun recht omdat de laatste lijn van hun dan veel smaller kan komen te staan en dus veel minder ruimte in de as

Nu ben ik klaar met poepen dus daar houdt m'n verhaal op. Wat vinden jullie ervan?
  • These users thanked the author Jur1913 for the post:
    Tutti Frutti
    ShovingNE2
    Site Admin

Het verhaal stinkt aan alle kanten
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Jur1913 wrote: 21 Jan 2024, 20:27 Johan en zijn prestaties van de afgelopen weken. Ik denk best een interessant gespreksonderwerp waar dat nou precies aan zou liggen.

Ik denk zelf dat het deels een tactische keuze is dat zijn direct rendement niet top is. Vaak staat hij aan de zijlijn geplakt met Teze achter hem en Til naast hem vanuit het middenveld. Niet de makkelijkste om mee te combineren dus zal hij de 1 op 1 op moeten gaan zoeken, waar hij toch vaak 2 of zelfs 3 tegen 1 staat te spelen. Dan is het lastig om een bepaald rendement te behalen

Maar dat hoeft niet perse negatief te zijn. Doordat hij zo breed staat en relatief veel tegenstanders bezig kan houden zorgt hij er ook voor dat de laatste lijn van de tegenstander uitgerekt wordt en er meer gaten vallen voor bijvoorbeeld Til om in te duiken. En met zijn kwaliteit om met de bal aan de voet te gaan lopen zorgt hij er ook voor dat hij het spel tientallen meters kan verplaatsen naar voren, want de verdediging hapt niet zo snel bij hem, dan is ie gezien namelijk.

Misschien speelt Baka nu een stuk meer in een dienende rol waar hij zorgt dat andere spelers meer tot hun recht komen en komt hij, net als onze Guus, in andere statistieken weer ontzettend goed naar voren.

Ga je met Lozano en Lang spelen dan denk ik dat we veel meer trechter voetbal te zien krijgen, en dan komen Til en Tillman weer een stuk minder tot hun recht omdat de laatste lijn van hun dan veel smaller kan komen te staan en dus veel minder ruimte in de as

Nu ben ik klaar met poepen dus daar houdt m'n verhaal op. Wat vinden jullie ervan?
    Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.

Dit is een heatmap van Teze van gister, die idd vaak aan de zijlijn staat:
    Image

Dit is die van Baka:
    Image

Of bijv. tegen Excelsior zie je bij beiden juist veel variatie:
    Teze:
    Image

Baka:
    Image

En het zal nooit een tactische keuze van Bosz zijn om zowel Teze als Baka tegen de zijlijn te laten plakken, deze twee spelers mogen nooit loodrecht achter elkaar.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Ardbeg
    Jur1913
    Internationale topspeler

Sensation wrote: 22 Jan 2024, 10:46 Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.

Image

Dit is die van Baka:
    Image

Teze:
    Image

Baka:
    Image

En het zal nooit een tactische keuze van Bosz zijn om zowel Teze als Baka tegen de zijlijn te laten plakken, deze twee spelers mogen nooit loodrecht achter elkaar.
    In balbezit van PSV staat Johan toch vaak heel erg breed en trekt pas naar binnen met de bal aan de voet. Wellicht dat de heatmaps daardoor anders er uit zien dan wat ik stel. Wat in de heatmap tegen Excelsior ook wel zichtbaar is trouwens. Richting de middenlijn verder naar buiten maar later naar binnen trekkend
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Jur1913 wrote: 22 Jan 2024, 10:48
    Sensation wrote: 22 Jan 2024, 10:46 Baka staat helemaal niet vaak aan de zijlijn geplakt.

Image

Dit is die van Baka:
    Image

Teze:
    Image

Baka:
    Image

In balbezit van PSV staat Johan toch vaak heel erg breed en trekt pas naar binnen met de bal aan de voet. Wellicht dat de heatmaps daardoor anders er uit zien dan wat ik stel. Wat in de heatmap tegen Excelsior ook wel zichtbaar is trouwens. Richting de middenlijn verder naar buiten maar later naar binnen trekkend

Ook niet waar imo, dit zijn de touches van Bakayoko (dus wanneer hij de bal ontvangt, niet waar de dribbel eindigt):

vs. Excelsior:
    Image

vs. Utrecht:
    Image
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Ardbeg
    Jur1913
    Internationale topspeler

Sensation wrote: 22 Jan 2024, 11:09
    Jur1913 wrote: 22 Jan 2024, 10:48

Ook niet waar imo, dit zijn de touches van Bakayoko (dus wanneer hij de bal ontvangt, niet waar de dribbel eindigt):

vs. Excelsior:
    Image

vs. Utrecht:
    Image
    Utrecht was één grote teringzooi qua veldspel, dus die vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant dan andere mapjes.

Waar haal je deze statistieken vandaan? Vind dat wel interessant. Als ik naar PSV zit te kijken valt me steeds weer op dat Baka de rol heeft om het veld breed te houden, grappig dat zulke statistieken juist het tegenovergestelde aangeeft
    Ardbeg
    Mister PSV

Maar het toont aan dat het beeld wat je schetst onjuist is, dat is het vooral.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Jur1913 wrote: 22 Jan 2024, 11:11
    Sensation wrote: 22 Jan 2024, 11:09

vs. Excelsior:
    Image

vs. Utrecht:
    Image
    Utrecht was één grote teringzooi qua veldspel, dus die vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant dan andere mapjes.

Waar haal je deze statistieken vandaan? Vind dat wel interessant. Als ik naar PSV zit te kijken valt me steeds weer op dat Baka de rol heeft om het veld breed te houden, grappig dat zulke statistieken juist het tegenovergestelde aangeeft
    Whoscored. Baka heeft niet de rol om het veld breed te houden, de buitenspeler en back moeten altijd diagonaal staan. Als Teze breed staat moet Baka naar binnen knijpen en vice versa.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
    Jur1913Ren Höek
    DonyellMalen
    Legende

• These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    Raw85
    grasveld
    Internationale topspeler

Laat Timber anders even rustig open draaien en schieten. Waarom niet? Is gewoon 100% zijn poppetje in deze aanval.

Schiet er nou maar 1 in de kruising.
  • These users thanked the author grasveld for the post (total 3):
    MC HammerStandbeeldSKERLA
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ergste is nog dat ie volgens mij ook bij Hartman moest zijn. Twee fouten in 1.
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

Twee keer kijken en niks doen
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ouch, heel matig vandaag.
    Breur
    Internationale topspeler

Rijp voor een wissel
    De Realist
    Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 24 Jan 2024, 20:43 Ouch, heel matig vandaag.
    Niet alleen vandaag. Prima dat mag voor een jongen van zijn leeftijd, maar dan mag ie ook wel eens gaan banken
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    PeeJ
    Vaste waarde in elftal

Ik ga weer in m’n Bakayoko kan er geen drol van-modus. Sinds ik m’n ongelijk toegaf, gaat het bergafwaarts 😉.
    nilssonH
    Moderator

Vooral defensief er niet helemaal bij vandaag. Aan de bal begon hij nog wel prima, maar zakte wat weg.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Die verdedigende actie - of het gebrek eraan, eigenlijk - bij de 1-0 is eigenlijk gewoon reden om hem zaterdag 90 minuten lang te laten banken. Ik heb zelden zoiets gezien. Hij stopt gewoon met alles op dat moment. Doe twee stappen naar voren en die bal gaat er niet in. Zo atypisch ook, omdat je Bakayoko best op een boodschap kunt sturen, ook in defensief opzicht. Ik snap het daarom ook niet. Kortsluiting in het hoofd, gemakzucht, zeg het maar. Deze fout kost ons in elk geval de beker.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    BreurRen Höek
    Breur
    Internationale topspeler

Tijd dat Baka weer even met de voetjes op de grond gezet gaat worden. Volgende week Lang en Lozano op de flanken en als ze dat niet redden dan blijft Yorbe lekker hier wat mij betreft.
    DonyellMalen
    Legende

Baka komt er wel, maar dit was niet goed vandaag. Zaterdag even op het bankie, Luuk ook rust geven. Lang - Pepi - Chucky graag tegen Almere voorin.
    Post Reply