Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:43 Omdat ik denk dat Emmen/Fortuna en Sparta dan gewonnen waren.
Maar waarom dan?
Ik vind het bijzonder dat je dit denkt, omdat met Cody en Noni werd verloren van degradatiekandidaten. Dus wat zou het verschil dan ineens zijn?
Ik zeg ook het merendeel, niet iedereen zal het er mee eens zijn Ren.
Ik verwacht juist dat je bij de minderheid hoort die dat denkt.
Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:45 Maar dat er geen progressie in zit ben ik het zeker niet mee eens.
Welke progressie is er dan?
Hier is al heel duidelijk aangetoond dat er bijv. in het creëren van kansen juist een dalende trend zichtbaar is. Ik vraag me echt af waar jij de stijgende lijn ziet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:34
psvgouda wrote: 02 Feb 2023, 13:53 Genoeg andere voorbeelden. Dat is niet het 'probleem'. Waar het om gaat is dat velen hier, ikzelf iig, niet duidelijk zien dat Ruud tactisch voldoende onderlegd lijkt te zijn om uit deze groep te halen wat erin zit. Hij is leergierig, een zeer belangrijke eigenschap om verder te kunnen komen. Aan die voorwaarde voldoet hij. Maar tactisch inzicht leer je niet van de ene op de andere dag. En je moet er, net als bij alles, een zekere aanleg voor hebben. Vaak niet of althans onvoldoende aanwezig bij, bijvoorbeeld, voormalige aanvallers, die zelden of nooit tijdens hun carrière het hele speelveld hebben moeten overzien om hun taak goed uit te voeren, dat is veelal aan verdedigers en middenvelders voorbehouden. Dat moet 'in je systeem' zitten, wil je een goede coach en ook trainer zijn, al kan dat laatste worden 'uitbesteed' (denk aan Rutten als veldtrainer onder Hiddink). We gaan het zien, al houd ik twijfels. Ook ik verwacht niet dat Ruud zomaar een stap terug zal doen, het hoeft op dit moment ook (nog) niet. Maar hij heeft, zo schat ik in, wel de karakterstructuur dat hij zich daarvoor niet te goed zou voelen en dat zou hem sieren. Sowieso een pracht persoonlijkheid voor onze club. Juist daarom gun je het hem om niet te mislukken. En verder: behalve dat 'hij' wedstrijden tegen laagvliegers heeft verloren, heeft hij ook toppers gewonnen, laten we dat vooral niet vergeten. Hopelijk wordt in dat proces komende zondag weer een stap gezet al blijft dat een momentopname
"Tactisch inzicht leer je niet van de ene op de andere dag", wat een quatsch. We hebben het hier niet over je buurvrouw die voor het eerst een stadion binnenkomt. Er zijn alleen al binnen dit forum genoeg gasten die laten zien dat het inzien van tactische patronen en het bedenken van plannen voor veel mensen goed te doen is. Het is ook geen hogere wiskunde, zeker niet voor mensen zoals Ruud van nistelrooij en Fred Rutten. Het voetbal ontwikkelt alleen, daarin moet je mee blijven bewegen. Het voorbeeld van Arteta werd hierboven ook al gegeven, een zelfde persoonlijkheid die gedreven wordt door progressie en leren. Daarnaast zijn er bijzonder veel factoren die je als trainer niet in de hand hebt. Volgens mij is het merendeel van het forum wel met mij eens als ik zeg dat we bovenaan hadden gestaan als Cody en Noni hier nog hadden gevoetbald. Dan benoem ik nog niet eens het gebrek aan verdedigende kwaliteiten binnen de selectie, de lange afwezigheid van sleutel speler Luuk etc.
Een ‘contra reactie’ onder het mom van ‘quatsch’ en dan met vooronderstellingen komen… Zucht :*
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

psvgouda wrote: 02 Feb 2023, 17:10
Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:34

"Tactisch inzicht leer je niet van de ene op de andere dag", wat een quatsch. We hebben het hier niet over je buurvrouw die voor het eerst een stadion binnenkomt. Er zijn alleen al binnen dit forum genoeg gasten die laten zien dat het inzien van tactische patronen en het bedenken van plannen voor veel mensen goed te doen is. Het is ook geen hogere wiskunde, zeker niet voor mensen zoals Ruud van nistelrooij en Fred Rutten. Het voetbal ontwikkelt alleen, daarin moet je mee blijven bewegen. Het voorbeeld van Arteta werd hierboven ook al gegeven, een zelfde persoonlijkheid die gedreven wordt door progressie en leren. Daarnaast zijn er bijzonder veel factoren die je als trainer niet in de hand hebt. Volgens mij is het merendeel van het forum wel met mij eens als ik zeg dat we bovenaan hadden gestaan als Cody en Noni hier nog hadden gevoetbald. Dan benoem ik nog niet eens het gebrek aan verdedigende kwaliteiten binnen de selectie, de lange afwezigheid van sleutel speler Luuk etc.
Een ‘contra reactie’ onder het mom van ‘quatsch’ en dan met vooronderstellingen komen… Zucht :*
Je twijfels zijn te rechtvaardigen op basis van wat we tot op heden hebben gezien, [mention]psvgouda[/mention] ; ik denk dat iedereen dit met je deelt in meer of mindere mate.

Je bouwt in je betoog wel ruimte in voor een positieve noot en hoop op/geduld voor verbetering.

Als über-positivo, op zoek naar een wat genuanceerder narratief, kan ik mezelf helemaal vinden in jouw tekst van hierboven.

Heb er dan ook verder niets aan toe te voegen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben het absoluut niet altijd eens met hoe het staat.

Maar als El Ghazi en Bakayoko de afgelopen wedstrijden die ballen erin schieten hadden we bovenaan gestaan.
Maar alles zat ook tegen.
Als je wint ga je ook beter spelen hoor.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ComeOnPSV wrote: 02 Feb 2023, 17:19 Ik ben het absoluut niet altijd eens met hoe het staat.

Maar als El Ghazi en Bakayoko de afgelopen wedstrijden die ballen erin schieten hadden we bovenaan gestaan.
Maar alles zat ook tegen.
Als je wint ga je ook beter spelen hoor.
Zeker, soms is het dat laatste zetje waardoor alles begint te lopen.

Het is wel zo dat Ghazi en Bakayoyo niet bij machte zijn (gebleken) om ons dat laatste zetje te geven toen we het nodig hadden. Luuk ook niet. Dat is geen pech maar een kwaliteitskwestie. Iemand moet ons bevrijden door de eerste beste kans erin te rammen. Of eerder die bevrijdende 2-0 te maken.Ik denk dat Hazard dit gaat doen, en dat alles dan begint te lopen als een tierelier, dan zijn we los. Want als je de goal niet maakt, sluipt de onzekerheid erin, en krijg je het deksel (bijna altijd) op de neus. Dan welkom je pech uit, zeg maar..
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Niet om jullie optimisme te bederven, maar het is wel een stukje gecompliceerder dan enkel het benutten van kansen. Het creëren van (grote) kansen wordt namelijk steeds meer een probleem, gezien de daling van onze xG.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Chucky wrote: 02 Feb 2023, 17:33 Niet om jullie optimisme te bederven, maar het is wel een stukje gecompliceerder dan enkel het benutten van kansen. Het creëren van (grote) kansen wordt namelijk steeds meer een probleem, gezien de daling van onze xG.
De Chuck heeft gelijk. Alles draait om betere kansen creëren en dat doen we niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Maar is dat niet ook deels inherent aan het vertrek van Gakpo en Madueke én het banken van Veerman? Daarmee heb je qua creativiteit gewoon heel veel ingeleverd. Met de komst van Hazard heb je nu wel weer een speler die ons op dat punt verder kan helpen.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Josef Dettelbacher wrote: 02 Feb 2023, 13:14 Vreemd genoeg weet Ruud itt veel voormalige trainers wel van Ajax en Feyenoord te winnen, dus het is ook weer geen totale nitwit.

Dat tactische deel lijkt me gewoon op te lossen. Als Ruud zélf ook erkent dat dit momenteel zijn zwakste plek is (motivatie en sfeer lijken me zijn sterkste punten), dan kun je er iemand naast zetten die hem daarin aanvult. Niet alles hoeft in één persoon vertegenwoordigd te zijn vind ik.
Gewoon [mention]Heruone[/mention] er naast zetten. Als hoofdcoach zou hij waarschijnlijk een totale ramp zijn maar Ruud 1-op-1 van tactische informatie en inzichten voorzien, moet hem wel lukken lijkt me.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ykhim wrote: 02 Feb 2023, 18:10 Maar is dat niet ook deels inherent aan het vertrek van Gakpo en Madueke én het banken van Veerman? Daarmee heb je qua creativiteit gewoon heel veel ingeleverd. Met de komst van Hazard heb je nu wel weer een speler die ons op dat punt verder kan helpen.
Ongetwijfeld. Maar als ik Ruud je hoor vertellen dat we pech hebben en dat we de kansen gewoon af moeten maken dan schieten mij de tranen in de speedo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

loginnaam wrote: 02 Feb 2023, 18:13
Josef Dettelbacher wrote: 02 Feb 2023, 13:14 Vreemd genoeg weet Ruud itt veel voormalige trainers wel van Ajax en Feyenoord te winnen, dus het is ook weer geen totale nitwit.

Dat tactische deel lijkt me gewoon op te lossen. Als Ruud zélf ook erkent dat dit momenteel zijn zwakste plek is (motivatie en sfeer lijken me zijn sterkste punten), dan kun je er iemand naast zetten die hem daarin aanvult. Niet alles hoeft in één persoon vertegenwoordigd te zijn vind ik.
Gewoon [mention]Heruone[/mention] er naast zetten. Als hoofdcoach zou hij waarschijnlijk een totale ramp zijn maar Ruud 1-op-1 van tactische informatie en inzichten voorzien, moet hem wel lukken lijkt me.
Nou, met alle waardering en respect voor Heruone, maar ik ga er toch vanuit dat dergelijke tactische inzichten (en meer) ruimschoots aanwezig zijn binnen de technische staf.

Echter het verschil tussen theorie en praktijk is wel een dingetje, natuurlijk.

Daarmee bedoel ik, het feit dat we eea (nog) niet zien op tactisch gebied, betekent niet dat de kennis, ambitie en werkwijze er niet is..

Geef het wat tijd, en besef dat het geen linear proces is. De tegenvallende resultaten zijn onderdeel van het proces dat we zijn ingegaan, op de weg naar glorietijden..
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 16:16
Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:43 Omdat ik denk dat Emmen/Fortuna en Sparta dan gewonnen waren.
Maar waarom dan?
Ik vind het bijzonder dat je dit denkt, omdat met Cody en Noni werd verloren van degradatiekandidaten. Dus wat zou het verschil dan ineens zijn?

Omdat de doelpunten productie met Gakpo veel hoger ligt dan zonder Gakpo. Daarnaast kijk bijvoorbeeld eens naar Emmen uit, daar komt Baka twee keer een op een, daar maakt Madueke er altijd één van af.

Ik zeg ook het merendeel, niet iedereen zal het er mee eens zijn Ren.
Ik verwacht juist dat je bij de minderheid hoort die dat denkt.


Ja dat is interessant, ik sluit het niet uit, maar ik denk dat meer mensen op mijn lijn zitten.

Trixm wrote: 02 Feb 2023, 14:45 Maar dat er geen progressie in zit ben ik het zeker niet mee eens.
Welke progressie is er dan?
Hier is al heel duidelijk aangetoond dat er bijv. in het creëren van kansen juist een dalende trend zichtbaar is. Ik vraag me echt af waar jij de stijgende lijn ziet.
Xg wordt de ene keer voor en dan andere keer als tegenargument gebruikt. Het is een onbetrouwbaar middel dat beperkt als indicatie middel gebruikt kan worden. Kijk ik naar de wedstrijden tegen Emmen, Sparta en Fortuna dan zie ik weldegelijk enorm veel scoringsmogelijkheden. Een El Ghazi had na die wedstrijden minimaal drie doelpunten moeten maken. Hetzelfde geldt voor Baka bij Emmen uit.

Ik ben het wel eens dat je kritisch moet zijn op het spel, ik scheld me ook de pleuris voor de tv, maar het gebrek aan kwaliteit binnen de selectie is echt schrikbarend. Door gewenning wordt er naar jongens als teze en obispo gekeken alsof het PSV materiaal is, maar dat is het absoluut niet. gemankeerde voetballers die ook bij fc utrecht zomaar op de bank kunnen belanden. Mwene, Ramalho, Bakayoko, El ghazi Saibari, dit is allemaal onvoldoende niveau.

Ik ben daarom enorm blij dat er een flinke opschoning komt. Daarbij hoop ik dat de opbouw begint in de achterste linie. Mijn inziens is de enige die mag blijven Mauro. Jarrad is een optie, maar eerlijkgezegd denk ik dat er betere opties te halen zijn.
Saibari is underrated.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 18:17
Ykhim wrote: 02 Feb 2023, 18:10 Maar is dat niet ook deels inherent aan het vertrek van Gakpo en Madueke én het banken van Veerman? Daarmee heb je qua creativiteit gewoon heel veel ingeleverd. Met de komst van Hazard heb je nu wel weer een speler die ons op dat punt verder kan helpen.
Ongetwijfeld. Maar als ik Ruud je hoor vertellen dat we pech hebben en dat we de kansen gewoon af moeten maken dan schieten mij de tranen in de speedo.
Ik denk niet dat Ruud zo een-dimensionaal en simplistisch redeneert, deze uitspraken moet je denk ik plaatsen in het plaatje van vertrouwen aan de selectie geven, vasthouden aan de ingezette route (met bijsturen natuurlijk, dat zien we gebeuren) en het gevoel creëren dat een ‘klein’ verschil (kansen wel afmaken) ons naar goede resultaten zal leiden.

Het is natuurlijk een beetje respectloos om Ruud af te schilderen als een pure motivator zonder noemenswaardige tactische vaardigheden.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 02 Feb 2023, 18:13
Josef Dettelbacher wrote: 02 Feb 2023, 13:14 Vreemd genoeg weet Ruud itt veel voormalige trainers wel van Ajax en Feyenoord te winnen, dus het is ook weer geen totale nitwit.

Dat tactische deel lijkt me gewoon op te lossen. Als Ruud zélf ook erkent dat dit momenteel zijn zwakste plek is (motivatie en sfeer lijken me zijn sterkste punten), dan kun je er iemand naast zetten die hem daarin aanvult. Niet alles hoeft in één persoon vertegenwoordigd te zijn vind ik.
Gewoon [mention]Heruone[/mention] er naast zetten. Als hoofdcoach zou hij waarschijnlijk een totale ramp zijn maar Ruud 1-op-1 van tactische informatie en inzichten voorzien, moet hem wel lukken lijkt me.
Slecht idee, al die data. Ik hanteer de regel: kun je er niet mee scoren in de kroeg, dan kun je er ook niet mee scoren op het veld..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Skuddem wrote: 02 Feb 2023, 18:21 Nou, met alle waardering en respect voor Heruone, maar ik ga er toch vanuit dat dergelijke tactische inzichten (en meer) ruimschoots aanwezig zijn binnen de technische staf.
Dit is denk ik niet het punt. De kunst is om dit over te brengen op de selectie en deze selectie er ook achter te krijgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Skuddem wrote: 02 Feb 2023, 17:17
psvgouda wrote: 02 Feb 2023, 17:10
Een ‘contra reactie’ onder het mom van ‘quatsch’ en dan met vooronderstellingen komen… Zucht :*
Je twijfels zijn te rechtvaardigen op basis van wat we tot op heden hebben gezien, [mention]psvgouda[/mention] ; ik denk dat iedereen dit met je deelt in meer of mindere mate.

Je bouwt in je betoog wel ruimte in voor een positieve noot en hoop op/geduld voor verbetering.

Als über-positivo, op zoek naar een wat genuanceerder narratief, kan ik mezelf helemaal vinden in jouw tekst van hierboven.

Heb er dan ook verder niets aan toe te voegen.
Thx. Ik heb ook heus wel hoop en ook geduld, ben zeer van de nuance die hier soms wel eens wegvalt. Maar heb tevens zo mijn twijfels, zoals gezegd. En hoop daarmee dat ik volledig ongelijk heb. Die had ik niet bij Van Bommel, maar die maakte zich op andere vlakken onmogelijk. RvN komt overigens als een prima motivator en een fantastisch uithangbord voor de club op mij over. Bovendien heeft hij lerend vermogen, allemaal positieve aspecten. Het kan ook allemaal goed vallen. We hebben al eens eerder een tactisch niet al te sterke coach gehad in de persoon van Bobby Robson. Die heeft ook wel prijzen gewonnen…(was wel een andere tijd)
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher wrote: 02 Feb 2023, 18:27
loginnaam wrote: 02 Feb 2023, 18:13

Gewoon [mention]Heruone[/mention] er naast zetten. Als hoofdcoach zou hij waarschijnlijk een totale ramp zijn maar Ruud 1-op-1 van tactische informatie en inzichten voorzien, moet hem wel lukken lijkt me.
Slecht idee, al die data. Ik hanteer de regel: kun je er niet mee scoren in de kroeg, dan kun je er ook niet mee scoren op het veld..
Weet je ook gelijk waar PSV het dameselftal vandaan plukt ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 18:29
Skuddem wrote: 02 Feb 2023, 18:21 Nou, met alle waardering en respect voor Heruone, maar ik ga er toch vanuit dat dergelijke tactische inzichten (en meer) ruimschoots aanwezig zijn binnen de technische staf.
Dit is denk ik niet het punt. De kunst is om dit over te brengen op de selectie en deze selectie er ook achter te krijgen.
En dat in een selectie met zoveel hiaten, waarbij je ook nog eens je bepalende spelers kwijt raakt door blessures en transfers.

Geen makkelijke job!
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 02 Feb 2023, 18:13
Josef Dettelbacher wrote: 02 Feb 2023, 13:14 Vreemd genoeg weet Ruud itt veel voormalige trainers wel van Ajax en Feyenoord te winnen, dus het is ook weer geen totale nitwit.

Dat tactische deel lijkt me gewoon op te lossen. Als Ruud zélf ook erkent dat dit momenteel zijn zwakste plek is (motivatie en sfeer lijken me zijn sterkste punten), dan kun je er iemand naast zetten die hem daarin aanvult. Niet alles hoeft in één persoon vertegenwoordigd te zijn vind ik.
Gewoon [mention]Heruone[/mention] er naast zetten. Als hoofdcoach zou hij waarschijnlijk een totale ramp zijn maar Ruud 1-op-1 van tactische informatie en inzichten voorzien, moet hem wel lukken lijkt me.
Het is best wel grappig, want ik weet niet of jullie Marco Röse kennen? Die was trainer bij RB Salzburg destijds in de O19 en speelde toen een wedstrijd in de Youth League. Toen was er een schrijver/analist van spielverlagerung genaamd Rene Maric die daar een analyse over had geschreven en o.a. kritisch had geschreven dat de O19 van Rose dus teveel possessie georiënteerde elementen miste.

Röse heeft destijds Maric uitgenodigd om een keer te gaan kletsen inhoudelijk over voetbal en raakte overtuigd van Maric. Maric is toen erbij gekomen in de staf en heeft dus in de pressing speelstijl van Röse meer possessie georiënteerde spelprincipes erin geslepen. Hij was o.a. assistent bij Röse bij Dortmund. Nu is hij assistent van March bij Leeds.
Trixm wrote: 02 Feb 2023, 18:21
Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 16:16

Maar waarom dan?
Ik vind het bijzonder dat je dit denkt, omdat met Cody en Noni werd verloren van degradatiekandidaten. Dus wat zou het verschil dan ineens zijn?

Omdat de doelpunten productie met Gakpo veel hoger ligt dan zonder Gakpo. Daarnaast kijk bijvoorbeeld eens naar Emmen uit, daar komt Baka twee keer een op een, daar maakt Madueke er altijd één van af.




Ik verwacht juist dat je bij de minderheid hoort die dat denkt.


Ja dat is interessant, ik sluit het niet uit, maar ik denk dat meer mensen op mijn lijn zitten.




Welke progressie is er dan?
Hier is al heel duidelijk aangetoond dat er bijv. in het creëren van kansen juist een dalende trend zichtbaar is. Ik vraag me echt af waar jij de stijgende lijn ziet.
Xg wordt de ene keer voor en dan andere keer als tegenargument gebruikt. Het is een onbetrouwbaar middel dat beperkt als indicatie middel gebruikt kan worden. Kijk ik naar de wedstrijden tegen Emmen, Sparta en Fortuna dan zie ik weldegelijk enorm veel scoringsmogelijkheden. Een El Ghazi had na die wedstrijden minimaal drie doelpunten moeten maken. Hetzelfde geldt voor Baka bij Emmen uit.
Het xG model heeft zijn flaws, zeker als je het individueel als sample gaat observeren. Dan kan de werkelijkheid natuurlijk vrij veel verschillen. Maar zodra je, over een grotere populatie gaat meten, in dit geval een hele serie van wedstrijden, brengt statistiek echt wel een vrij nauwkeurig beeld hoor.

PSV heeft alleen tegen Fortuna een grote uitschieter gehad. Tegen Emmen en Sparta vielen de kansen echt wel mee, ook qua grootte. En ja, Bakayoko mag best zo'n kans erin schieten. Dat is het verschil aan kwaliteit. Maar stel dat je daar een kwaliteitsspeler hebt staan, zie dus Gakpo in de 1e seizoenshelft, laat je nog steeds ontzettend veel punten liggen. Simpelweg omdat die kansen niet groot genoeg zijn, noch veelvuldig gecreëerd worden dat men steeds met grote zekerheid kan zeggen dat die kansen afgemaakt worden. Daarin biedt statistiek op basis van de xG modellen over een grotere serie wedstrijden van PSV namelijk een hele simpele conclusie: PSV weet te weinig (grote) kansen te creëren.

Mbt kwaliteitverhaal: ja, wil je kampioen worden heb je een betere selectie nodig. Maar laten we even niet doen alsof deze selectie nou FC Utrecht kwaliteit is. Sowieso vind ik persoonlijk heel veel problemen terug te leiden aan tactiek en niet aan kwaliteit. Als je kijkt naar Go Ahead Eagles en Emmen, er zit hopelijk dit weekend voor Feyenoord een longread aan te komen over de tactische problemen daarzo, dan begin je je toch echt zorgen te maken over met name onze trainer. De manier hoe die ploegen zo makkelijk grip krijgen op een wedstrijd zonder reactie van PSV is echt werkelijk waar niet normaal meer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat laatste vooral, dat laatste... Verbijsterend idd
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ik weet niet wat hij allemaal van plan is vandaag maar de voortekenen zijn niet goed..
Geen Guti..
Geen enkele aanwinst in de basis..
Absurd dat je 3 spelers huurt waarbij ze alle drie gewoon op de bank zitten..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Na de wedstrijd gaat Ruud vertellen dat we met Veerman onder de druk uit willen voetballen.

Maar ik vind opnieuw de keuze voor El Ghazi nog veel erger. Je hebt Hazard op de bank. Desnoods wissel je die al na 45 min maar begin gewoon met je sterkste 11 (geldt ook voor PvA)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 05 Feb 2023, 13:29 Je hebt Hazard op de bank. Desnoods wissel je die al na 45 min maar begin gewoon met je sterkste 11 (geldt ook voor PvA
Je kan het ook anders redeneren:

Hazard en PvA kunnen in de tweede helft als de ruimte wat groter wordt juist hun stempel drukken.

Eerste helft zal het aftasten zijn misschien.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Bizar slechte opstelling. Ik snap echt niet hoe Ruud zo blind kan zijn, week in week uit. En maar vasthouden aan dingen die niet werken. Ongekend.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 05 Feb 2023, 13:32
trouwepsvfan wrote: 05 Feb 2023, 13:29 Je hebt Hazard op de bank. Desnoods wissel je die al na 45 min maar begin gewoon met je sterkste 11 (geldt ook voor PvA
Je kan het ook anders redeneren:

Hazard en PvA kunnen in de tweede helft als de ruimte wat groter wordt juist hun stempel drukken.

Eerste helft zal het aftasten zijn misschien.
Aftasten? Feyenoord gaat er hoe dan ook vol op klappen. Gokken op een tweede helft is dan zeer riskant. Wie weet sta je dan al (dik) achter
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply