En als ze dan van FC Bal op het Dak uit Kazachstan winnen wordt de titel geëist en halve finale Europa League.
Twee weken later na kansloos verlies in de Eredivisie als Lemmingen vanaf de Stopera de Amstel in...
Wat een Netflix serie zou dat zijn.
Ajax deel II
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Kroes heeft natuurlijk van het begin al gepoogd de verwachtingen te temperen met uitspreken dat er eerst verkocht moet worden, meestrijden om het kampioenschap niet realistisch is. Probleem - en dat heeft elk persoon die bij Ajax aan de slag gaat - is de historie en de verwachtingen die er heersen. Dat is meedoen om de titel, uitkomen in de CL, en elke keer dat dat niet de verwachting is schuurt dat met de perceptie die de media bij de club heeft.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:26Ik moet zeggen dat ik deze wel heel goed vond, Hans Teeuwen is altijd prima.
Nouja dat het kwestie van lange adem zou worden was wel bekend. Kwestie van eerst verkopen en wachten op buitenkansjes en transfervrije spelers en huurspelers. Ik zie Ajax echt maar een paar versterkingen in de range van >5 miljoen halen. Het is eerder VI dat eerst brult dat de transferzomer bij Ajax gaat losbarsten maar vervolgens vrij weinig kan melden....
Wijffels/AD die verbaast is bij de uitspraak dat het kampioenschap in 2024/25 niet realistisch is, dan wordt het een damned if you do, damned if you dont situatie. Al moet Kroes natuurlijk ook deels in de spiegel kijken door het bekritiseren van het transferbeleid van Mislintat. Al met al blijft er ontzettend veel ruis zitten in berichtgeving rond transfers. Spelers die aangeboden worden, makelaars die een speler "warm" in de markt zetten, clubs die spelers aanbieden, interne dynamiek van de club die bij Ajax niet altijd meewerkt ( en de situatie Kroes / vermoeden insider trading helpt niet ).
- VeresRivne
- Vedette
Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.ShovingNE2 wrote: ↑14 Jul 2024, 16:37Eens, maar waarom janken ze dan intern?VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:26Nouja dat het kwestie van lange adem zou worden was wel bekend. Kwestie van eerst verkopen en wachten op buitenkansjes en transfervrije spelers en huurspelers.
- Vojvodina is over 10 dagen dus het is heel kort dag. En geen Europa en je bent financieel verder van huis.
- Mogelijk heeft een Kroes Fairioli bepaalde zaken beloofd die hij nu niet kan nakomen.
- De RvC die opd e rem staat (eerst verkopen) kan een rel zijn met Kroes die zegt (trust me ik verkoop die spelers straks wel) laat me nu kopen
- Kroes die een groot verhaal heeft opgehangen dat hij wel snel spelers verkocht zou hebben en dat niet waarmaakt kan een reden zijn
- Kroes die belofte heeft gemaakt naar de spelersgroep en dat nog niet kan waarmaken
Ik vind Kroes een praatjesmaker dat kan de basis zijn van heel wat wrijving.
- These users thanked the author VeresRivne for the post (total 2):
- Menno1 • Dutch Cowboy
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- VeresRivne
- Vedette
Prof_napo wrote: ↑14 Jul 2024, 16:43Kroes heeft natuurlijk van het begin al gepoogd de verwachtingen te temperen met uitspreken dat er eerst verkocht moet worden, meestrijden om het kampioenschap niet realistisch is. Probleem - en dat heeft elk persoon die bij Ajax aan de slag gaat - is de historie en de verwachtingen die er heersen. Dat is meedoen om de titel, uitkomen in de CL, en elke keer dat dat niet de verwachting is schuurt dat met de perceptie die de media bij de club heeft.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:26
Ik moet zeggen dat ik deze wel heel goed vond, Hans Teeuwen is altijd prima.
Nouja dat het kwestie van lange adem zou worden was wel bekend. Kwestie van eerst verkopen en wachten op buitenkansjes en transfervrije spelers en huurspelers. Ik zie Ajax echt maar een paar versterkingen in de range van >5 miljoen halen. Het is eerder VI dat eerst brult dat de transferzomer bij Ajax gaat losbarsten maar vervolgens vrij weinig kan melden....
Wijffels/AD die verbaast is bij de uitspraak dat het kampioenschap in 2024/25 niet realistisch is, dan wordt het een damned if you do, damned if you dont situatie. Al moet Kroes natuurlijk ook deels in de spiegel kijken door het bekritiseren van het transferbeleid van Mislintat. Al met al blijft er ontzettend veel ruis zitten in berichtgeving rond transfers. Spelers die aangeboden worden, makelaars die een speler "warm" in de markt zetten, clubs die spelers aanbieden, interne dynamiek van de club die bij Ajax niet altijd meewerkt ( en de situatie Kroes / vermoeden insider trading helpt niet ).
Is er overigens iemand die Wijffels serieus neemt? Dat vind ik echt een van de kneusjes van de sportjournalistiek (toegegeven hij heeft veel concurrentie)
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- ShovingNE2
- Site Admin
Net mijn grote Bosatlas uit 1976 gepakt en toen was Vojvodina er al. Dus 'over 10 dagen' klopt.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45Vojvodina is over 10 dagen dus het is heel kort dag. En geen Europa en je bent financieel verder van huis.
Dat gezegd hebbende: als je dat tweeluik niet doorkomt stroom je door naar play offs Coniferen League toch? Je ligt er niet uit Europees gezien.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Sensation • Diao
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Balinho
Zou zomaar kunnen.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45
Ajax zou volgens mij momenteel zelfs die paling die Vitesse over wil nemen nog geloven wanneer hij als investeerder zijn gebakken lucht in Amsterdam zou komen verkopen zodra de KNVB de overname in Arnhem eenmaal dwarsboomt.
Gelukkig is er altijd nog Bertrand. Want Traoré, daar maak je vrienden mee.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: PSV
Even zonder ironie, Ajax heeft toch voor een godsvermogen aan spelers verkocht de afgelopen jaren. Het EV was dusdanig groot dat ze het stadion wilde kopen of alle aandelen inkopen o.i.d. (Ik weet het niet meer precies). 1 slechte transferperiode (waarvan ze de meeste rotzooi tegen beperkt verlies ‘op zijn Ajax’ weer van de hand konden doen) en 2 keer niet in de CL betekent toch niet dat ze moeten wachten tot het oud papier is opgehaald voordat ze spelers als Namli en Rosario kunnen kopen? Of is dit self-imposed door RvC qua maximum uitgaven (salaris+afschrijving).
- De Realist
Ik denk van allebei een beetje, waarbij al eerder is geschetst dat van die verkopen het overgrote deel niet bij die criminele organisatie (maar bij anderen) in de zakken is gekomen.
Ik hoop dat ze failliet gaan en opgeheven worden. Kunnen ze die ufo in de Bijlmer ook slopen want voor concerten is het ook een schande van heb ik me jou daar qua akoestiek
Ik hoop dat ze failliet gaan en opgeheven worden. Kunnen ze die ufo in de Bijlmer ook slopen want voor concerten is het ook een schande van heb ik me jou daar qua akoestiek
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Meervoudig international
Je kan zeggen wat je wil over die voorrondes, maar het zijn wel geweldige away-trips. Eigenlijk veel leuker dan Londen/Madrid voor de 47e keer.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.
- Vojvodina is over 10 dagen dus het is heel kort dag. En geen Europa en je bent financieel verder van huis.
- Mogelijk heeft een Kroes Fairioli bepaalde zaken beloofd die hij nu niet kan nakomen.
- De RvC die opd e rem staat (eerst verkopen) kan een rel zijn met Kroes die zegt (trust me ik verkoop die spelers straks wel) laat me nu kopen
- Kroes die een groot verhaal heeft opgehangen dat hij wel snel spelers verkocht zou hebben en dat niet waarmaakt kan een reden zijn
- Kroes die belofte heeft gemaakt naar de spelersgroep en dat nog niet kan waarmaken
- These users thanked the author Bubba Gump for the post:
- Balinho
- VeresRivne
- Vedette
Dat is ook mijn motto, en het is veel avontuurlijker.Bubba Gump wrote: ↑14 Jul 2024, 17:26Je kan zeggen wat je wil over die voorrondes, maar het zijn wel geweldige away-trips. Eigenlijk veel leuker dan Londen/Madrid voor de 47e keer.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45
Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
3e voorronde Conference League. Pas als ze in de volgende voorronde EL verliezen, stromen ze door naar de play-offs Conference League. En dat kan nog wel eens penibel voor hen worden, als hun tegenstander ongeplaatst zou zijn in de pplay-offs Conference League, want dan zouden ze zomaar tegen bijv. Chelsea kunnen komen te spelen. Terwijl Ajax zelf wel geplaatst is als ze via de 3e voorronde Conference League in die play-offs komt. Dus misschien is het zelfs wel beter voor hen om nu al uitgeschakeld te worden door Novi Sad.ShovingNE2 wrote: ↑14 Jul 2024, 16:49Net mijn grote Bosatlas uit 1976 gepakt en toen was Vojvodina er al. Dus 'over 10 dagen' klopt.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45Vojvodina is over 10 dagen dus het is heel kort dag. En geen Europa en je bent financieel verder van huis.
Dat gezegd hebbende: als je dat tweeluik niet doorkomt stroom je door naar play offs Coniferen League toch? Je ligt er niet uit Europees gezien.
- ShovingNE2
- Site Admin
Voor ons is het even lachen maar lange termijn kut als ze niet meer spelen in Europa. Doe maar Conference League.
Punten halen om Portugal voor te blijven en lekker geregeld op donderdagavond voetballen. Kost punten.
Punten halen om Portugal voor te blijven en lekker geregeld op donderdagavond voetballen. Kost punten.
-
- Legende
Voor een Ajacied vind ik je altijd erg realistisch. Vooral wat betreft patjepeeer Kroes liet je je geen zand in de ogen strooien. Al valt uitgerekend dat soort types prima in het pulletje vaak in die verrotte voetbal wereld.VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.
Ik zie voorlopig genoeg ingrediënten voor wederom een top seizoen. Voor met name de schrijfkunsten van Ykhim dan vooral.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 4):
- ShovingNE2 • FTS • Standbeeld • Mithras
-
- Legende
Yep. Beste scenario. Verlies EL play offs en uitkomend in confetti league. 3 dagen na die uitschakeling mogen ze uit tegen Feyenoord. Veel plezierShovingNE2 wrote: ↑14 Jul 2024, 18:06 Voor ons is het even lachen maar lange termijn kut als ze niet meer spelen in Europa. Doe maar Conference League.
-
- Meervoudig international
Ik denk dat Ajax het wel een stuk beter gaan doen dit seizoen. Ze zullen niet nog eens op plek 18 komen. Zoals ik al eerder durfde te stellen gaan wij met speels gemak kampioen worden, en misschien wel in een recordtempo. Als je echter naar de plekken 2 t/m 5 kijkt is de kwaliteit nog maar eens afgenomen van de eredivisie. Zeker als Hancko, Geertruida en Giminez het voorbeeld van Wieffer volgen - en dat verwacht ik zeker - is het voor Feyenoord zeer moeilijk daar gelijkwaardige vervangers voor te vinden. All things considered zal Ajax komend seizoen naar mijn verwachten best kunnen tornen aan Feyenoord, Az en FC Twente.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik hoop dat ze het heel lastig hebben. Maar ze moeten wel door. Erg belangrijk.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Menno1
-
- Legende
Volgens mij heeft Kroes voor zijn eerste ontslag juist gezegd "Ajax terugbrengen gaat meerdere jaren duren, dat gaat me niet komend jaar al lukken".VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Dat wordt steeds gezegd, maar vooralsnog weet Te Kloese steeds prima spelers aan te trekken die niemand kent en toch presteren.Kezmania wrote: ↑14 Jul 2024, 18:31 Ik denk dat Ajax het wel een stuk beter gaan doen dit seizoen. Ze zullen niet nog eens op plek 18 komen. Zoals ik al eerder durfde te stellen gaan wij met speels gemak kampioen worden, en misschien wel in een recordtempo. Als je echter naar de plekken 2 t/m 5 kijkt is de kwaliteit nog maar eens afgenomen van de eredivisie. Zeker als Hancko, Geertruida en Giminez het voorbeeld van Wieffer volgen - en dat verwacht ik zeker - is het voor Feyenoord zeer moeilijk daar gelijkwaardige vervangers voor te vinden. All things considered zal Ajax komend seizoen naar mijn verwachten best kunnen tornen aan Feyenoord, Az en FC Twente.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
- Menno1
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
Dat zei Mislintat ook. Hij had meerdere transferwindows nodig zei hij. Hij kreeg er echter 1.Josef Dettelbacher wrote: ↑14 Jul 2024, 18:46Volgens mij heeft Kroes voor zijn eerste ontslag juist gezegd "Ajax terugbrengen gaat meerdere jaren duren, dat gaat me niet komend jaar al lukken".VeresRivne wrote: ↑14 Jul 2024, 16:45
Kunnen verschillende dingen zijn. Ik kan slechts speculeren hier maar bijvoorbeeld.
Waarbij ook Mislintat eerst moest verkopen en forse winst moest maken om de begroting sluitend te krijgen.
Wat dat betreft een vergelijkbaar scenario waarbij Kroes meer te zeggen heeft dan dat Mislintat dat had gezien de aanstelling van de trainer. Mislintat wilde liever een andere trainer.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Ze moeten toch vooral een groepsfase halen?ShovingNE2 wrote: ↑14 Jul 2024, 18:43 Ik hoop dat ze het heel lastig hebben. Maar ze moeten wel door. Erg belangrijk.