Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Asterix
Meervoudig international

Die bakt er vaak ook geen flikker van hè. Maar hey, de statistieken zullen wel gelijk hebben!
Ich liebe gegenpressung
Boktor
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Er zal vast een reden zijn dat hij zo slecht is vandaag, want hij heeft al genoeg laten zien dit seizoen. Dat gezegd hebbende, damn wat is hij slecht vandaag. Het is nog net geen walking football wat hij doet.
René1978
Nationale topspeler

Inderdaad zwak, maar een terugslag voor een jonge speler die er net 1,5 seizoen Eredivisie op heeft zitten is niet onlogisch. Wat dat betreft vind ik wat Lozano laat zien zorgelijker.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    Juancho
    Boktor
    Vaste waarde in elftal

René1978 wrote: 11 Feb 2024, 17:49 Inderdaad zwak, maar een terugslag voor een jonge speler die er net 1,5 seizoen Eredivisie op heeft zitten is niet onlogisch. Wat dat betreft vind ik wat Lozano laat zien zorgelijker.
    Nee, heb je gelijk in. Maar het is echt niet best vandaag. En Lozano inderdaad ook niet.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Sinds hij met een Trauner/Gimenez pleister speelt, speelt hij ook als een Feyenootd flankspeler.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    Raw85Dribble
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Heeft bijna alles gespeeld. Jongen is gewoon de dupe van eeuwige blessure Lang en langdurige afwezigheid Lozano, plus vertrek Vertessen. Heb het idee dat Bakayoko vooral even een beetje rust kan gebruiken.
  • These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post (total 8):
    JuanchoChuckyRikkert1234TylerDurdnMithrasPeeJrjg1992G.M.
    ruuddevil
    Legende

Speelde een draak van een wedstrijd. Hopelijk wordt het vanaf nu beter want het houdt niet over de laatste wedstrijden. Vanmiddag was het wild en zonder overzicht.
    grasveld
    Internationale topspeler

Hij had wel een mooi steekballetje op (ik meen) Babadi. Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij die kon en zou geven. Ook een goede voorzet met binnenkant voet op Saibari, die hem niet binnenwerkte. Maar ook veel wilde momenten waar meer uit te halen was.

Dit seizoen zijn we (met name in de Eredivisie) bijzonder goed. Toch wel opmerkelijk dat onze vleugelspelers (waar je o.b.v. naam en statuur het meest van mag verwachten) eigenlijk maar weinig thuis geven. Als Lozano en Bakayoko weer even wat in vorm komen zal het ook weer wat gemakkelijker gaan.
    DonyellMalen
    Legende

Juancho
    Mister PSV

laten we ook niet vergeten dat er aanvallend gezien al het hele seizoen enorm veel van hem gevraagd wordt omdat Lang amper inzetbaar is en Lozano deels met blessures zat en deels door welke reden dan ook niet levert wat hij zou moeten leveren.

Dan komt er veel druk op onze Johan te liggen en dat week in week uit en vaak zelfs 2x in de week en dat 90 minuten lang. Dan is het niet raar dat zijn pijp ook een keertje leger wordt, of dat hij ff in een lastige periode komt. Hoort er allemaal bij. Tis nu zaak dat Lozano rap de oude wordt en het aanvalsspel meer naar hem toe trekt zodat Johan ook eens wat meer rust en ruimte krijgt. Lang kan je wel vergeten dit seizoen en enig alternatief is nog een beetje Tillman vanaf links vrij waardoor Lozano evt naar rechts kan als Johan in het rood begint te raken.

Meer smaken hebben we dit seizoen niet (meer). Als Baka dan zo het seizoen netjes afmaakt kan hij terug kijken op een geweldig leerzaam seizoen. Maar ook een seizoen waarin duidelijk is geworden dat hij absoluut nog wel een seizoen PSV kan gebruiken of zelfs nodig heeft voor een volgende stap naar een grotere club in een grotere competitie. De vraag is of hij en/of PSV dat financieel gezien tegen kunnen/willen houden. Ik verwacht van niet.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Standbeeld
    Mister PSV

Alleen al voor de reacties onder de tweet zou 50mln fantastisch zijn.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik heb het niet gelezen. Haters, X-tokkies?

Wel opvallend de reactie op de quote van Stewart (die op de stelling 'Bakayoko speelt ook volgend seizoen in Eindhoven' nee antwoordde): "Grappig".
    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat PSV hem best graag zou verkopen en wellicht ook wel had willen verkopen afgelopen zomer. Baka laat zich echter totaal niet gek maken en trekt zijn eigen plan.
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 13 Feb 2024, 09:49 Ik heb het niet gelezen. Haters, X-tokkies?

Wel opvallend de reactie op de quote van Stewart (die op de stelling 'Bakayoko speelt ook volgend seizoen in Eindhoven' nee antwoordde): "Grappig".
    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat PSV hem best graag zou verkopen en wellicht ook wel had willen verkopen afgelopen zomer. Baka laat zich echter totaal niet gek maken en trekt zijn eigen plan.
    PSV heeft ieder jaar een grote transfer nodig. Afgelopen zomer was het óf Ibi óf Johan. Aankomende zomer moet het Johan worden. Zo werkt het bij PSV. Veerman gaat mogelijk verlengd worden.
    Asterix
    Meervoudig international

Standbeeld wrote: 13 Feb 2024, 09:55

PSV heeft ieder jaar een grote transfer nodig. Afgelopen zomer was het óf Ibi óf Johan. Aankomende zomer moet het Johan worden. Zo werkt het bij PSV. Veerman gaat mogelijk verlengd worden.
    Met de zo goed als zekere Champions League inkomsten is dat niet persé nodig toch?
    Ich liebe gegenpressung
    SKERLA
    Legende

Asterix wrote: 13 Feb 2024, 10:06
    Met de zo goed als zekere Champions League inkomsten is dat niet persé nodig toch?
    Ik denk het toch wel.
    SKERLA
    Legende

Ik zag er iets meer in (Stewart had ook ja kunnen zeggen als antwoord op de stelling), maar misschien is de wens de vader van de gedachte aan mijn kant die meespeelt.

Ik denk nog steeds dat we ons kunnen verbeteren op die positie. De waarheid is echter wel dat ik dat al lang denk, maar de waarde van Johan alleen maar is toegenomen in die tijd.
    Massimo
    Legende

Yep. Ook met CL zal er een grote verkoop per seizoen plaats moeten gaan vinden. De kosten stijgen namelijk ook mee en elk jaar wil je ook inkomende transfers kunnen doen. Die investeringen en dus later de afschrijvingslasten moeten ook ergens van gefinancierd worden.

Hij ligt goed in de markt en buitenspelers vind ik relatief het meest eenvoudig te vervangen terwijl daar vrij snel ook wel weer kapitaal te creëren is. Volgend seizoen heb je dan een vervanger voor Bakayoko en Vertessen nodig. Van onderaf zie ik komende zomer niemand doorschuiven.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Asterix
    René1978
    Nationale topspeler

Zo makkelijk zijn buitenspelers niet te vervangen vind ik. Kijk naar de problemen die zowel Feyenoord als Ajax op de vleugels hebben. Zeker goede rechtsbuitens zijn schaars, wat ook mede verklaart waarom Baka zo goed in de markt ligt.
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 13 Feb 2024, 10:14
    Ik zag er iets meer in (Stewart had ook ja kunnen zeggen als antwoord op de stelling), maar misschien is de wens de vader van de gedachte aan mijn kant die meespeelt.

Ik denk nog steeds dat we ons kunnen verbeteren op die positie. De waarheid is echter wel dat ik dat al lang denk, maar de waarde van Johan alleen maar is toegenomen in die tijd.
    Ik denk eerder dat het een 'nee, die is niet te houden' was. Zeker gezien de biedingen van afgelopen zomer en het feit dat hij aankomende zomer ook nog maar een tweejarig contract heeft. Natuurlijk als je er echt alles voor over hebt dan kan je 40-50mln weigeren en verlengen. Maar voor de bedrijfsvoering van PSV is dat haast onmogelijk.
    Persepolis
    Vedette

Het was gewoon een realistisch antwoord. Een jonge aanvaller die zich goed heeft ontwikkeld en elke window wel interesse voor is, op een gegeven moment ben je die wel kwijt als Nederlandse club zijnde.
    Jur1913
    Internationale topspeler

Als Bakayoko eerlijk richting zichzelf is dan za hij ook wel zien dat hij de Eredivisie nog zeker niet heeft 'uitgespeeld'. Nog niet constant genoeg en zijn productie moet omhoog als hij de volgende stap echt goed wil zetten. Vind hem wel een verstandige jongen die kritisch naar zichzelf kijkt dus zou me niets verbazen als hij er nog een jaartje aan vast plakt
    Chucky
    Vedette

Jur1913 wrote: 13 Feb 2024, 11:04 Als Bakayoko eerlijk richting zichzelf is dan za hij ook wel zien dat hij de Eredivisie nog zeker niet heeft 'uitgespeeld'. Nog niet constant genoeg en zijn productie moet omhoog als hij de volgende stap echt goed wil zetten. Vind hem wel een verstandige jongen die kritisch naar zichzelf kijkt dus zou me niets verbazen als hij er nog een jaartje aan vast plakt
    Toch jammer dat Stewart hem min of meer te koop zette vorige week. Bakayoko heeft enorm veel potentie, maar kan nog meer dan genoeg leren bij PSV. Laat hem er eerst nog even 15/20 in knallen, en hij zal voor 70+ miljoen naar de Premier League verkassen. Ik denk dat wanneer hij aankomende zomer vertrekt het toch nog wel eens enigszins tegen kan vallen, al kan een goed EK ook voor een flinke boost zorgen.
    Juancho
    Mister PSV

PSV heeft zijn verkoop gewoon nodig en waarschijnlijk is het ook allang ingecalculeerd met oog op het beleid voor komend seizoen. Denk dat ze bij PSV de CL miljoenen puur als extra inkomsten zien waar je niet op kan gaan vetrouwen. Extra buffer, extra mogelijkheden voor een keertje. Die grote verkoop is gewoon nodig en dan is Bakayoko met Veerman op 2 (die zal denk ik 50% minder opleveren dan Baka) gewoon de speler die verkocht zal gaan worden. Tis net veehandel zo 😁
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Madueke
    Legende

Ik denk niet dat ze die verkoop echt nodig hebben, alleen komen er straks clubs en boden waar ze geen nee tegen gaan zeggen. De (financiële) situatie is inmiddels wel veranderd waardoor PSV zelf echt de touwtjes in handen heeft. Als Baka niet meer gaat opleveren dan Gakpo en Lozano doen ze iets niet goed.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Juancho wrote: 13 Feb 2024, 11:18 PSV heeft zijn verkoop gewoon nodig en waarschijnlijk is het ook allang ingecalculeerd met oog op het beleid voor komend seizoen. Denk dat ze bij PSV de CL miljoenen puur als extra inkomsten zien waar je niet op kan gaan vetrouwen. Extra buffer, extra mogelijkheden voor een keertje. Die grote verkoop is gewoon nodig en dan is Bakayoko met Veerman op 2 (die zal denk ik 50% minder opleveren dan Baka) gewoon de speler die verkocht zal gaan worden. Tis net veehandel zo 😁
    Volgens mij had ik begrepen dat er op dit moment begroot wordt op 'ééns in de drie jaar CL voetbal', aangezien we die inkomsten dit seizoen al hebben is volgend seizoen een pure bonus. Maar dat zal natuurlijk ook niet allemaal geïnvesteerd worden en mag wat mij betreft juist gebruikt worden om extra vet op de botten te kweken, voor het geval je een keer een zomer geen toptransfer hebt maar wel pure kwaliteit binnen wilt halen.
    Post Reply