Op basis van de blunders kan je moeilijk zeggen dat het een goede keeper is. Het is meer een talentvolle keeper die goede dingen laat zien, maar ook giga fouten maakt. Ik denk dat Cleiton een iets stabielere keeper is maar met misschien een lager plafond.
Transferwindow 2022-2023
-
- Nationale topspeler
- Ardbeg
- Mister PSV
Wat. Die paar blunders? Als je die niet laat zien maar de rest wel, wat vind je dan? Youtube scouten is niks
-
- Nationale topspeler
Als welke keeper dan ook zulke fouten maakt bij ons wordt hij afgebrand. Natuurlijk is YouTube scouten niks. Maar wie van ons is goed genoeg om er wel wat over te zeggen? Maar de definitie van goede keeper is gewoon wat voorbarig, meer zeg ik niet.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Ik zet mijn vertrouwen voor wat betreft Braziliaanse keepers in bij Gomes. Sinds hij recent ambassadeur is geworden en wat scoutingswerkzaamheden doet in Brazilie, ben ik er zeker van dat er geen enkele Braziliaanse keeper deze kant op komt zonder de goedkeuring van Gomes.
-
- Internationale topspeler
Openda is toch wel een leuke speler om als concurrent te fungeren op de linksbuiten positie. Gedurende een seizoen draait het op een bepaald moment gewoon om rendement en dat heeft ie. Snel, goed gevoel voor positie, scoort makkelijk en fit. Europees ook niet tegen de minste ploegen gespeeld, Spurs, Roma enz. Heeft er een lang seizoen met Vitesse op zitten en blijft gewoon gaan. Na 2 goede seizoenen valt hij echt op.
- Juancho
- Mister PSV
-
- Lid scoutingsteam
Ik, en ik heb de laatste dagen geprobeerd daar wat informatie over te geven. Wat vooral opvalt is dat dit forum in allerlei extremen valt op basis van twee, drie filmpjes. Men ziet de hoogtepunten van beide keepers en dan lijkt Souza de nieuwe Gomes, inderdaad, terwijl Cleiton wat minder spectaculair oogt. Men ziet daarna de blunders van Souza en de opinie draait 180 graden. Het is uiteraard een stuk genuanceerder dan dat.
Ik vind Cleiton persoonlijk de betere keeper op dit moment. Die heeft weinig zwakke punten, al kun je betogen dat zijn manier van verwerken af en toe wat vreemd lijkt. Daarnaast kan hij zich op alle vlakken blijven verbeteren, maar dat gaat hand in hand met ervaring, en het leren inschatten van situaties en hoe daarop te anticiperen of te reageren. Ook Cleiton maakt nog weleens een fout, ja. Hugo Souza zie ik als een groter talent, maar dat is ook vooral een lijnkeeper. Is nog af en toe onrustig en maakt weleens wat fouten, soms zelfs regelrechte blunders. Maar zijn reflexen en z'n reach zijn echt bijzonder, in die mate zie je het niet zo vaak bij jonge gasten. Ik trok eerder de vergelijking met Unnerstall, waarbij die laatste natuurlijk een stuk ouder is. Qua niveau scheelt het niet veel, denk ik.
Zoals vaker gezegd: ik zou Cleiton halen, maar dat is mijn mening. Ik zou uitstekend kunnen leven met Hugo Souza. Die zal ongetwijfeld tijd nodig hebben en misschien weleens een rare bal doorlaten, maar hij gaat er met de juiste begeleiding wel komen. Daar heeft hij het talent voor.
Last edited by Ykhim on 26 May 2022, 22:46, edited 1 time in total.
- Trixm
- Vedette
Die 1-1 kans tegen ajax maakte voor mij veel duidelijk, jermaine lens all over again.Revolinho wrote: ↑26 May 2022, 22:01 Openda is toch wel een leuke speler om als concurrent te fungeren op de linksbuiten positie. Gedurende een seizoen draait het op een bepaald moment gewoon om rendement en dat heeft ie. Snel, goed gevoel voor positie, scoort makkelijk en fit. Europees ook niet tegen de minste ploegen gespeeld, Spurs, Roma enz. Heeft er een lang seizoen met Vitesse op zitten en blijft gewoon gaan. Na 2 goede seizoenen valt hij echt op.
Saibari is underrated.
- ComeOnPSV
- Vedette
-
- Vedette
- Standbeeld
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- VeresRivne
- Vedette
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Lid 2e elftal
Staat dit ergens op twitter oid of heb je dit rechtstreeks van iemand gehoord?VeresRivne wrote: ↑27 May 2022, 08:36 "Ik hoorde vanavond geruchten dat hij naar PSV gaat." aldus een Vitesse-supporter over Openda. Hoe serieus je het allemaal moet nemen weet ik niet.
-
- Lid scoutingsteam
Een paar leerlingen van mij zijn voor Vitesse en hebben een paar weken geleden een door de loterij gehad en hem er naar bevraagd waarop hij bevestigend en knikkend reageerde. We shall see11 Sir Tinus wrote: ↑26 May 2022, 21:47 Die Openda is wel echt een jongen die je in de gaten moet houden. Gevaarlijk vandaag met schot en snelheid.
- Standbeeld
- Mister PSV