Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
ShovingNE2
Site Admin

Celta de Vigo heeft 4 miljoen op Swedberg geboden...

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Serieus bedrag, ben benieuwd of PSV erin meegaat.
Kritischepsver
Regelmatige invaller
Old name: kritischepsver

ShovingNE2 wrote: 27 May 2022, 09:05 Celta de Vigo heeft 4 miljoen op Swedberg geboden...

Aantal filmpjes van hem bekeken. Mooie voetballer. Hoop dat PSV ook vol voor hem gaat. Zeker ook omdat er nogal wat middenvelders weg zijn/gaan.
DadOfFour
Internationale topspeler

4 miljoen vind ik nog meevallen eerlijk gezegd.
Daar moet PSV toch in mee kunnen gaan?
John zou hem toch een beter verhaal moeten Kunnen voorleggen dan de td van Celta de Vigo (nr. 11 van La Liga en geen Europees voetbal)
La vida és massa curta per no fer broma
Mikelvb
Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 27 May 2022, 08:36 "Ik hoorde vanavond geruchten dat hij naar PSV gaat." aldus een Vitesse-supporter over Openda. Hoe serieus je het allemaal moet nemen weet ik niet.
Echt geen verkeerde speler, maar inderdaad wel beetje Lens gevoelens hierbij. Zou toch liever een echte spits zien. Zie echt graag Zierikzee komen, ondanks zijn makken die hier soms genoemd worden.
PSV90
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 27 May 2022, 08:54 John heeft gesproken met zijn zaakwaarnemer, of hij mogelijk interesse heeft en dat is zo. Maar ik geloof niet dat het optie 1 is. Luuk de Jong is target nummer 1. Rest is vooralsnog allemaal bijzaak.
Ik denk dat PSV (ook) graag een jonge aanvaller wil halen die zowel in de punt als op de flanken kan spelen. Dus dat het Openda of Gnonto is en niet Openda of Luuk.

Ik vind Openda geen verkeerde optie. Het geeft je ook wat lucht om eventueel langer te wachten op Luuk of een ander alternatief. Daarnaast handig om een veelzijdige aanvaller met scorend vermogen erbij te hebben gezien het aantal blessures dat we bij onze aanvallers hebben gezien de laatste jaren.
Johann Vogel
Vedette

Openda zou een prima speler zijn als vervanger van Bruma, mocht die vertrekken. Als je Bruma voor vijf miljoen kan verkopen en deze jongen daarvoor kan terughalen zou dat niet verkeerd zijn.

Als we meer gaan betalen en dit onze eerste spits moet worden heb ik mijn twijfels.
Trixm
Vedette

PSV90 wrote: 27 May 2022, 09:40
Standbeeld wrote: 27 May 2022, 08:54 John heeft gesproken met zijn zaakwaarnemer, of hij mogelijk interesse heeft en dat is zo. Maar ik geloof niet dat het optie 1 is. Luuk de Jong is target nummer 1. Rest is vooralsnog allemaal bijzaak.
Ik denk dat PSV (ook) graag een jonge aanvaller wil halen die zowel in de punt als op de flanken kan spelen. Dus dat het Openda of Gnonto is en niet Openda of Luuk.

Ik vind Openda geen verkeerde optie. Het geeft je ook wat lucht om eventueel langer te wachten op Luuk of een ander alternatief. Daarnaast handig om een veelzijdige aanvaller met scorend vermogen erbij te hebben gezien het aantal blessures dat we bij onze aanvallers hebben gezien de laatste jaren.
Verschil is dat Openda tegen de 10 miljoen moet kosten, die haal je niet voor achter Luuk, zeker niet als je ook nog Romero hebt.
Saibari is underrated.
PSV90
Nationale topspeler

Trixm wrote: 27 May 2022, 09:42 Verschil is dat Openda tegen de 10 miljoen moet kosten, die haal je niet voor achter Luuk, zeker niet als je ook nog Romero hebt.
Die prijs was me niet bekend, lijkt me ook meer dan dat PSV wil betalen voor iemand die niet als directe basisklant wordt gezien.
ShovingNE2
Site Admin

DadOfFour wrote: 27 May 2022, 09:20 4 miljoen vind ik nog meevallen eerlijk gezegd.
Daar moet PSV toch in mee kunnen gaan?
John zou hem toch een beter verhaal moeten Kunnen voorleggen dan de td van Celta de Vigo (nr. 11 van La Liga en geen Europees voetbal)
Helemaal mee eens. Een miljoen of 6 lijkt mij voor deze speler niet gek.
DonyellMalen
Legende

Absoluut. Die strijd om Swedberg moet PSV gewoon aangaan.

Openda heb ik zeer, zeer m'n twijfels bij. Is een leuke speler als hij veel ruimte krijgt, dan kan hij nog wel eens excelleren, maar vind het verder helemaal niets. Technisch te beperkt en ook te druistig voor ons. Voor een miljoen of 2/3 was het leuk geweest, maar voor 10 miljoen echt een no-go. Beetje Arouna Kone-achtig, haha.
Standbeeld
Mister PSV

Ik verwacht zelf dat Openda alleen concreet wordt als er hier spelers vertrekken, denk aan Bruma, Cody. Openda is een Vertessen maar dan meer doelgericht. Met hun twee kan je een ander spel kan spelen (counter). Blijft een interessante optie, maar niet voor de basis en daardoor geen "tegen de 10 mln" waard voor PSV.

Ik heb vanuit het Brugge kamp ook nog niet gehoord dat ze hem sowieso willen behouden aangezien hij daar gaat spelen aankomend seizoen. Dat zou imo wel wat zeggen.
OnsPSV
Meervoudig international

Als we dan toch een miljoen of 10 gaan neertellen voor een subtop eredivisie speler mogen we wat mij betreft doorschakelen naar Jesper Karlsson. Zie ik meer specifieke kwaliteiten in als Openda!
Revolinho
Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 27 May 2022, 09:52 Voor een miljoen of 2/3 was het leuk geweest, maar voor 10 miljoen echt een no-go. Beetje Arouna Kone-achtig, haha.
Zeg jij nou dat Openda vergelijkbaar is met Kone??
ShovingNE2
Site Admin

Ik denk dat hij een miljoen of 6 moet kosten met wat bonussen en doorverkoop. Jesper Karlsson? Probeer eens te beginnen met 15 schat ik zo in.
nilssonH
Moderator

Ik merk dat ik zelf echt wel wat huiveriger ben wat betreft Swedberg. 6/7 miljoen voor een 18-jarige speler uit een (zeer) zwakke competitie, dat is echt best een risico wat mij betreft. Het is ogenschijnlijk best een interessante speler, maar je kunt het geld maar één keer uitgeven.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 27 May 2022, 10:35 Ik denk dat hij een miljoen of 6 moet kosten met wat bonussen en doorverkoop. Jesper Karlsson? Probeer eens te beginnen met 15 schat ik zo in.
AZ heeft meerdere malen aangegeven niet happig te zijn om te verkopen aan de concurrenten in Nederland. Zij zullen dan inderdaad net wat hoger in de boom gaan zitten en betaal je de absolute hoofdprijs. Beginnen bij 15 klinkt dan wel realistisch en dat moeten we niet willen. Dan zijn de prijs/kwaliteit gewoon echt niet in verhouding.
ShovingNE2
Site Admin

Dat lijkt mij ook inderdaad.
nilssonH wrote: 27 May 2022, 10:37 Ik merk dat ik zelf echt wel wat huiveriger ben wat betreft Swedberg. 6/7 miljoen voor een 18-jarige speler uit een (zeer) zwakke competitie, dat is echt best een risico wat mij betreft. Het is ogenschijnlijk best een interessante speler, maar je kunt het geld maar één keer uitgeven.
4 miljoen uit het transferpotje en 2 miljoen uit de talentenpot.
ComeOnPSV
Vedette

Wat heb ik toch een partij zin in de eerste aankondiging van een inkomende transfer.
Elfrink die in zijn stuk zegt dat het ijs en weder dienende rond is.
Timmer die ook aangeeft dat het zo goed als rond is.
Mensen die hier losgaan en van alles gaan checken (flightradar, socials)
PSV met de aankondigingstweet
PSV met de Inside video

:PSV: :PSV: :PSV:
DonyellMalen
Legende

nilssonH wrote: 27 May 2022, 10:37 Ik merk dat ik zelf echt wel wat huiveriger ben wat betreft Swedberg. 6/7 miljoen voor een 18-jarige speler uit een (zeer) zwakke competitie, dat is echt best een risico wat mij betreft. Het is ogenschijnlijk best een interessante speler, maar je kunt het geld maar één keer uitgeven.
Snap je punt, maar als je het beleid van het Red Bull-concern wil aangaan moet je wel gaan investeren in deze leeftijdscategorie. Nou is Swedberg wel duurder dan talent waar de 'talentenpot' voor is gecreëerd, maar wel een toptalent uit die categorie 16-18. In een ideaal scenario ben je al een stap eerder en trek je zo'n jongen aan voor een miljoen of 2 natuurlijk.

Swedberg heeft in Zweden iin ieder geval als 2e spits, centrale middenvelder en als hangende linksbuiten gespeeld. Hij is 1.85 en vrij doelgericht voor een middenvelder, tweebenig, multi-inzetbaar. Dat is toch vrij aardig.
nilssonH
Moderator

ShovingNE2 wrote: 27 May 2022, 10:38 4 miljoen uit het transferpotje en 2 miljoen uit de talentenpot.
Die constructie kan, maar het gaat mij eigenlijk vooral om de speler zelf. Laat ik vooropstellen dat ik hem nog nooit heb zien spelen, dus kan goed zijn dat het écht een topper is. Daar kan ik dus niet over oordelen. Maar de context vind ik wel belangrijk om mee te nemen. De Zweedse competitie stelt echt weinig voor, staan niet voor niets 22e op de coefficientenlijst als land. Dat is echt maar marginaal beter dan de top KKD. Je haalt dus een speler van een club van het niveau Go Ahead/Groningen, met 30 profwedstrijden in de benen. Het enorme optimisme verbaast mij dan ook wel enigszins moet ik zeggen.

Tel daarbij op dat er best wat toppers uit die competitie de laatste tijd naar Nederland zijn gekomen, die het (nog) niet hebben waargemaakt. Irandust, Abraham, Gustafson en voorlopig Walemark. Eigenlijk alleen Karlsson doet het goed.
Rikkert1234
Vedette

Ik weet niet of ik heel blij van Openda moet worden. Goed seizoen bij Vitesse gehad maar ik zie hem niet renderen in het (huidige) PSV systeem.

Die Swedberg lijkt me wel leuke speler. Alle informatie die er over hem te vinden is zijn razend enthousiast. Ben benieuwd wat Vennegoor over hem heeft opgeschreven :D
ComeOnPSV
Vedette

Als Ruud v Nistelrooy zijn visie die hij bij Jong PSV had gaat doortrekken hebben we echt niks aan Openda. Ja als bankzitter of als we een keer op de counter spelen, maar wij hebben een aanspeelpunt nodig en iemand die ijzersterk is in koppen.

Luuk de Jong past precies in het plaatje hoe Ruud wil spelen met PSV.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 wrote: 27 May 2022, 10:38 Dat lijkt mij ook inderdaad.
4 miljoen uit het transferpotje en 2 miljoen uit de talentenpot.
Dan kost ie nog steeds 6 mln hoor. Het is niet zo dat de talenten pot gratis geld is.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Liever Swedberg dan Openda.
Locked