Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
ruuddevil
Legende

Beter dan Haller, dure fout dit.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 11 Mar 2021, 22:34Ze komen ergens nog United, Spurs, Roma, Milan of Villarreal tegen. Die winnen ze echt niet zomaar.

Het kan hoor, daar niet van, maar ik heb gewoon niet veel zin om mee te gaan in de grote Ajax show. ;)
Dat snap ik, maar het heeft weinig zin om te doen alsof ze er niks van kunnen en dat de EL winnen een onmogelijke opgave is. Sterker nog: ik vraag me echt af of ze bij Ajax zelf begrijpen dat er dit jaar een enorme kans op Europees succes ligt. Het is niet zo alsof ze 9 van de 10 keer zouden verliezen van de clubs die jij opnoemt, integendeel zelfs.

Maar goed, het moet ze ook meezitten om te kunnen presteren. Zo dun is die lijn bij de zelfverklaarde Europese topclub uit Amsterdam ook wel weer.
Menno1
Legende

Ykhim wrote: 11 Mar 2021, 23:41
El Sordo wrote: 11 Mar 2021, 22:34Ze komen ergens nog United, Spurs, Roma, Milan of Villarreal tegen. Die winnen ze echt niet zomaar.

Het kan hoor, daar niet van, maar ik heb gewoon niet veel zin om mee te gaan in de grote Ajax show. ;)
Dat snap ik, maar het heeft weinig zin om te doen alsof ze er niks van kunnen en dat de EL winnen een onmogelijke opgave is. Sterker nog: ik vraag me echt af of ze bij Ajax zelf begrijpen dat er dit jaar een enorme kans op Europees succes ligt. Het is niet zo alsof ze 9 van de 10 keer zouden verliezen van de clubs die jij opnoemt, integendeel zelfs.

Maar goed, het moet ze ook meezitten om te kunnen presteren. Zo dun is die lijn bij de zelfverklaarde Europese topclub uit Amsterdam ook wel weer.
Voor een Europese winst moet het mee zitten, maar het kan absoluut. En eerlijk is eerlijk: ze spelen ook gewoon erg goed en volwassen. Ik gun ze niks, maar ze verdienen wel waar ze staan. Helaas.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

https://www.telegraaf.nl/sport/38801575 ... et-blijven

Iedere dag dat jankhoofd wat tegen m aan zat te zeuren was schijnbaar de druppel waarbij Brobbey dacht 'doei, doei!'. En terecht, ik zou dan ook gillend wegrennen als dat naast je in de kleedkamer komt zitten.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Fok weer die pratende kaas stengel. Wegwezen hier.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Daarom belt Brobbey continu met Mo, zo probeert ie Klaassen te ontwijken.
koetje
Legende

Zoals Perez al zei gisteren: de komende jaren is recordaankoop Haller 1e keuze. Is die zwak, ziek of misselijk dan stellen ze eerst nog Tadic op welke een contract tot 2023/2026 heeft.

Goed voor je ontwikkeling inderdaad. Kun je net zo goed naar Leipzig gaan waar ze tenminste nog met twee spitsen spelen.
ShovingNE2
Site Admin

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende

This message has been approved by Nico Jan Hoogma
Robson de Souza
Vedette

Sensation wrote: 12 Mar 2021, 08:25 https://www.telegraaf.nl/sport/38801575 ... et-blijven

Iedere dag dat jankhoofd wat tegen m aan zat te zeuren was schijnbaar de druppel waarbij Brobbey dacht 'doei, doei!'. En terecht, ik zou dan ook gillend wegrennen als dat naast je in de kleedkamer komt zitten.
Ik denk dat dit inderdaad de druppel was, gezien de aankondiging van zojuist.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als Ajax niet Traore de kans had gegeven maar Brobbey dan hij zijn contract al verlengd en hadden ze daarna Haller kunnen kopen. Nu moet Ajax weer de markt op voor een spits die normaal gesproken niet speelt, wel voldoende kwaliteit heeft en niet zeurt als ie niet speelt. Good luck with that.

Ik snap Brobbey eigenlijk niet zo goed, als hij had verlengd en 2 jaar bij Utrecht op 9 zou spelen dan heeft hij een serieuze kans op een doorbraak bij Ajax.
ShovingNE2
Site Admin

Haller is vanochtend de aller duurste aankoop ooit geworden. 22 miljoen + gemiste transferopbrengsten Brobbey. En als hij ze er zo in was blijven schieten was dat ook 40 miljoen geweest. Maar kopen en laten zien dat je het kan was belangrijker dan kijken wat verstandiger was.
Joenepsv
Legende

Ah Brobbel has left the building. Hartstikke lekker voor ze. Ik snap hem wel. Ze hebben in Amsterdam wel een grote bek maar halen wel Haller voor 22 miljoen. Bovendien vind ik het uitzonderlijk hypocriet om dit af te keuren als je als club zelf elk jaar een stuk of tien buitenlandse talenten op dezelfde manier binnenhaald. Zielige jank club.
Last edited by Joenepsv on 12 Mar 2021, 11:26, edited 1 time in total.
Park
Nationale topspeler

Als ik de andere teams in de Europa League zie maakt ajax inderdaad kans om te winnen. De koploper van Frankrijk uitgeschakeld en nu die wedstrijd van gisteren. Makkelijk om nu te zeggen dat Young Boys er niets van kan, maar die hebben de vorige ronde toch mooi gewonnen.
11 Sir Tinus wrote: 11 Mar 2021, 21:13 Elfrink zegt dat als Ajax de EL wint dat PSV een ronde later instroomt maar dat is wel echt heel waardevol. Want dan kun je 3 weken later beginnen aan de voorbereiding, je hebt een uittrip minder, 2x minder doordeweekse wedstrijd en je kunt de EL niet mislopen. Met een goede loting is de kans op CL dan wel groter.
Als de Europa League winnaar zich al via de competitie heeft geplaatst voor de CL dan kan PSV ronde later instromen. Er zijn in de EL nog maar weinig teams over die zich via de competitie voor de CL lijken te plaatsen. Alleen ajax en AC milan/United plaatsen zich via competitie voor CL en kunnen er daardoor voor zorgen dat PSV ronde later hoeft in te stromen. Zoals je zegt is dat wel echt waardevol. 2e ronde is al vlak na EK, terwijl de druk er al meteen vol op zit, je moet winnen, bent nog nergens zeker van.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Brobbey wilt tegen het echte Bayern spelen en hierna richting München voor 50 miljoen. Doei
El Sordo
Vedette

Ykhim wrote: 11 Mar 2021, 23:41 Dat snap ik, maar het heeft weinig zin om te doen alsof ze er niks van kunnen en dat de EL winnen een onmogelijke opgave is. Sterker nog: ik vraag me echt af of ze bij Ajax zelf begrijpen dat er dit jaar een enorme kans op Europees succes ligt. Het is niet zo alsof ze 9 van de 10 keer zouden verliezen van de clubs die jij opnoemt, integendeel zelfs.

Ik waardeer je optimisme inzake die club, maar volgens mij stelt niemand dat Ajax er niets van kan of dat de EL winnen een schier onmogelijke opgave is. Het is inderdaad niet zo dat ze negen van de tien keer zullen verliezen, maar omgekeerd zullen ze ook niet, zeg, vijf van de tien keer zéker winnen. Nu was er een tijd geleden een wijs forumlid dat herhaaldelijk -- en terecht -- benadrukte dat er bij clubs als PAOK en Granada geen koekenbakkers rondlopen en dat we daar niet al te lacherig over moeten doen. Welnu, ik schat bovenstaande clubs toch echt wat hoger in, en met wat moeite kun je Arsenal daar ook nog in meenemen. Ik denk niet dat ze een tweeluik met United, Milan of Roma zomaar overleven en tegen Spurs, Villareal, Arsenal of Granada is het op z'n minst 50/50.

Waar het eigenlijk om ging: ik zie voor PSV geen belang in Europees succes van Ajax.
Last edited by El Sordo on 12 Mar 2021, 11:36, edited 1 time in total.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 12 Mar 2021, 11:10
Dit is toch wel weer de leuke kant van Raiola: lekker heel Ajax het dak opjagen.
Want hoe kan het anders dat een godenzoon het nest van een Europese "grootmacht" verlaat? Laat dit daar een mooie voorbode van uitstroom van talenten zijn die elders hun kansen gaan zoeken.
Persepolis
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 12 Mar 2021, 11:17
Ik snap Brobbey eigenlijk niet zo goed, als hij had verlengd en 2 jaar bij Utrecht op 9 zou spelen dan heeft hij een serieuze kans op een doorbraak bij Ajax.
Nu gaat hij in de top van de Bundesliga en in de CL spelen, bij een club die heel goed voetbal speelt en die jonge spelers continu de kans geeft. Ik zou hem juist voor gek verklaren als hij 2 jaar Utrecht boven dat zou kiezen. Doorbraak bij Ajax is niet het uiteindelijke doel he.
Madueke
Legende

Lekker om te lezen dat Brobbey nu de 'schuld' krijgt van de recordaankoop Haller. Dat lange stokbrood is enkel en alleen gekocht omdat Brobbey zat te treuzelen/twijfelen. Arm, arm Ajax :cry:
ShovingNE2
Site Admin

Persepolis wrote: 12 Mar 2021, 11:35 Doorbraak bij Ajax is niet het uiteindelijke doel he.
Image
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Persepolis wrote: 12 Mar 2021, 11:35
11 Sir Tinus wrote: 12 Mar 2021, 11:17
Nu gaat hij in de top van de Bundesliga en in de CL spelen, bij een club die heel goed voetbal speelt en die jonge spelers continu de kans geeft. Ik zou hem juist voor gek verklaren als hij 2 jaar Utrecht boven dat zou kiezen. Doorbraak bij Ajax is niet het uiteindelijke doel he.
Tjah, ik snap je punt maar ik denk dat Brobbey als een nobody bij Leipzig binnen komt en als hij 5 wedstrijden niet scoort kopen ze een nieuwe. Ik moet het nog zien. Maar je hebt gelijk, beter daar spelen dan spelen bij Utrecht.
nilssonH
Moderator

Park wrote: 12 Mar 2021, 11:22 Alleen ajax en AC milan/United plaatsen zich via competitie voor CL
AS Roma staat op dit moment op een CL plek in Italië. En Tottenham staat slechts 2 verliespunten achter op een CL plek.
Balinho
Internationale topspeler

Heerlijk. Die überarrogante en ook door de media gekunstelde salonfähige houding van "iedereen op heel de wereld wil toch voor Ajax spelen, of als tegenstander van ze verliezen want het is een eer om überhaupt tegen ze te mogen spelen, en bovendien kan ieder talent op de aardkloot zich geen betere basis wensen dan De Toekomst en komt iedere dag op de knieën richting hét firmament van alles dat voetbal mooi, sexy en aantrekkelijk maakt" die nu vol in hun smoel backfiret. Niemand begrijpt er iets van, te bizar voor woorden, Wat een domme gozer die Brobbey.

Ze hebben er heel veel voordeel van, die bubbel die ze strategisch en uitgekiend creëren. Maar mensen buiten die bubbel genieten er dubbel zo hard van in situaties als deze. Waarvan akte.
Massimo
Legende

Johan-Cruijff wrote: 11 Mar 2021, 22:02 Heeft dit seizoen 11 doelpunten gescoord over alle competities gezien waarvan 7x het openingsdoelpunt.
Ik vind Klaassen helemaal niet zo'n hele goede voetballer, maar hij is gigantisch van waarde omdat hij scorend vermogen heeft en een echte teamspeler is. Al zo vaak de 1-0 is geen toeval en het lijkt alsof hij bij een ruimere voorsprong ook meer bezig is met zijn verdedigende taken en minder vaak naar zijn momenten zoekt. Ook in zijn laatste jaar in zijn eerste periode maakte hij de 1-0 of de 2-1. Ik vind dat Ajax er goed aan heeft gedaan om hem terug te halen.
ruuddevil
Legende

Ene Timber wordt nu het Nederlands Elftal in gepraat. Wie is dat?
Locked