Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
RV1913
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 18 Jan 2023, 09:17
ComeOnPSV wrote: 18 Jan 2023, 08:59

Is dit wat voor PSV bij verkoop van Madueke?
Nee, we willen graag Pulisic en Ziyech 1,5 jaar huren. Dan mag Madueke voor 35 weg (mits Chelsea wel de salarissen van de eerste twee doorbetaalt).
als we Pulisic krijgen mogen ze Noni voor 35 hebben
Ittot
Internationale topspeler

Heruone wrote: 17 Jan 2023, 17:55
O Goleiro Grande wrote: 17 Jan 2023, 17:01

Heel bijzonder ook dat je dat hier afleid. Ik beweer dat niet, ik betwijfel simpelweg of PSV dit soort spelers wel voldoende in kaart heeft, gegeven dat we nooit (meer) spelers uit deze contreien halen terwijl hier een interessant en haalbaar potentieel zit. Kun je WhyScout noemen, maar waarom zou PSV de neus ophalen voor een jonge spits als deze, die in de top van de nationale competitie daar levert en wel in de smaak valt van het scouting apparaat van een Red Bull Club?
Meerdere redenen:

1. Hij zet een stap van de Uruguayaanse competitie naar de Braziliaanse. Die stap is minder groot, by far minder dan die richting de ED. Dat voedt enorm veel twijfels, maar dat maakt zo'n transfer vooral ook een lange termijn project.
2. Onderhandelingen in Z-Amerika zijn vaak lastig. Meerdere zaakwaarnemers, verschillende belangen, doorverkooppercentages en rechten die de clubs behouden. Spelers zijn vaak ook niet van de club, maar van een zaakwaarnemer bijv. Zie o.a. de Pereiro transfer die al zo verdomd gecompliceerd was.
3. PSV kan het geld slechts éénmalig uitgeven en dan is 5 miljoen voor een dergelijke speler al best veel gezien alle risico's en complicaties die er aanvast kleven.

Het punt is dat het Red Bull concern dit soort risico's kan nemen, doordat zij meerdere clubs verspreid hebben zitten over meerdere landen. Daarmee hebben zij effectiever een groter bereik. Leipzig/Salzburg zullen dit soort spelers niet halen, precies om de hierboven zelfde gestelde redenen als PSV. Maar zij hebben wel een club in Brazilië die hem kan halen en hem ken ontwikkelen en dan eventueel als alles goed valt, zou hij naar Salzburg kunnen waar men het traject verder in kan zetten. Daar zit de crux.

Zie het bijv. als wat City nu doet met de City Group. Behoorlijk veel jongen talenten worden gehaald als Savio, maar ook een Zinchenko als perfect voorbeeld. Talentvolle spelers die voor PSV een dure investering zouden zijn en die eigenlijk vaak nog (ver) van het beoogde niveau afzitten, ook voor PSV. Door ze elders te kunnen stallen en daar te kunnen ontwikkelen, vangt men er of uiteindelijk geld voor, of blijkt dat ze misschien toch goed genoeg worden, zodat ze in aanmerking kunnen komen bij het 1e.

Scouting is een gecompliceerd iets. Maar scouting staat, om hierboven even toe te voegen op [mention]Ren Höek[/mention], niet gelijk aan aankoopbeleid. Daartussen zit nog een heel groot en lang traject waarin verschillende belangen en factoren een rol spelen die de keuzes binnen een transferbeleid significant kunnen beïnvloeden. Dat wil niet zeggen dat men die spelers niet in kaart heeft. Dat zegt meer over het traject wat vervolgens volgt en welke belangen daarin spelen.

En dat zijn dus inderdaad zaken zoals geld (zie nu het absurde bedrag voor de Tsygankov transfer), zaakwaarnemers en gecompliceerde deals mbt rechten, wat voor speler wilt de trainer eigenlijk, wat is zijn huidige niveau, in wat voor competitie speelt hij, wat is het risico mbt dat hij wel/niet slaagt, etc. Maar ook gecompliceerdere zaken, zoals belangen van buitenaf: zaakwaarnemers, die ik al kort benoemde. PSV was vorig jaar heel erg dicht bij het halen van Berisha. Was echt een goede versterking geweest overigens, maar dat terzijde. Hij kon wel alleen komen als PSV dan ook Max Meyer erbij zou nemen. Ander voorbeeld: Ajax wou Balerdi, zelfde zaakwaarnemer als Magallan die ontbonden werd, dus Balerdi kon opeens niet meer komen. [mention]VeresRivne[/mention] had nog als voorbeeld dat Ajax Mateo Cassierra erbij moest nemen als ze Sanchez wouden. Enfin.

Het ligt allemaal een stuk gecompliceerder dan je denkt, zeker zodra je niet dondersveel geld hebt om alles en iedereen af te kunnen kopen en/of je in de shady vijvers komt te vissen, hetgeen wat anderzijds Z-Amerika ook weer is.

Edit: Verder wel goed als PSV iig die vijver wel eens meer zou proberen te onderzoeken. En wat ook niet meespeelt, is dat er echt nauwelijks iets uitlekt momenteel. Je hebt het gevoel dat heel de directie op vakantie is ofzo, terwijl ze achter de schermen echt druk bezig zullen met het proberen te realiseren van deals.
Los van het functioneren van de scouting. Ik vraag me oprecht af wat dit orgaan ons jaarlijks kost en het ons uiteindelijk oplevert.

Dus wat ben je nu kwijt aan salarissen, whyscout achtige programma's, reisjes etc. En wat levert het nu op? Dus welke spelers zijn nu daadwerkelijk door scouting aangedragen. Hoeveel procent vd aankopen zijn door scouting aangedragen en hoeveel uit eigen netwerk van zaakwaarnemers of bord op schoot scouting etc.?

Van de spelers van afgelopen seizoen bijvoorbeeld, zou Benitez zijn gescout? of aangedragen? ,

Niet om scouting af te kraken, helemaal niet, maar ik ben wel benieuwd of PSV zelf wel alles uit hun scoutingsorgaan haalt of dat we teveel leunen op de Luuk de Jong, el Ghazi achtige transfers icm de vage buitenkansjes (Fabio Silva, Vinicius etc).
Hatseflats
Vedette

Ittot wrote: 18 Jan 2023, 10:12
Heruone wrote: 17 Jan 2023, 17:55

Meerdere redenen:

1. Hij zet een stap van de Uruguayaanse competitie naar de Braziliaanse. Die stap is minder groot, by far minder dan die richting de ED. Dat voedt enorm veel twijfels, maar dat maakt zo'n transfer vooral ook een lange termijn project.
2. Onderhandelingen in Z-Amerika zijn vaak lastig. Meerdere zaakwaarnemers, verschillende belangen, doorverkooppercentages en rechten die de clubs behouden. Spelers zijn vaak ook niet van de club, maar van een zaakwaarnemer bijv. Zie o.a. de Pereiro transfer die al zo verdomd gecompliceerd was.
3. PSV kan het geld slechts éénmalig uitgeven en dan is 5 miljoen voor een dergelijke speler al best veel gezien alle risico's en complicaties die er aanvast kleven.

Het punt is dat het Red Bull concern dit soort risico's kan nemen, doordat zij meerdere clubs verspreid hebben zitten over meerdere landen. Daarmee hebben zij effectiever een groter bereik. Leipzig/Salzburg zullen dit soort spelers niet halen, precies om de hierboven zelfde gestelde redenen als PSV. Maar zij hebben wel een club in Brazilië die hem kan halen en hem ken ontwikkelen en dan eventueel als alles goed valt, zou hij naar Salzburg kunnen waar men het traject verder in kan zetten. Daar zit de crux.

Zie het bijv. als wat City nu doet met de City Group. Behoorlijk veel jongen talenten worden gehaald als Savio, maar ook een Zinchenko als perfect voorbeeld. Talentvolle spelers die voor PSV een dure investering zouden zijn en die eigenlijk vaak nog (ver) van het beoogde niveau afzitten, ook voor PSV. Door ze elders te kunnen stallen en daar te kunnen ontwikkelen, vangt men er of uiteindelijk geld voor, of blijkt dat ze misschien toch goed genoeg worden, zodat ze in aanmerking kunnen komen bij het 1e.

Scouting is een gecompliceerd iets. Maar scouting staat, om hierboven even toe te voegen op [mention]Ren Höek[/mention], niet gelijk aan aankoopbeleid. Daartussen zit nog een heel groot en lang traject waarin verschillende belangen en factoren een rol spelen die de keuzes binnen een transferbeleid significant kunnen beïnvloeden. Dat wil niet zeggen dat men die spelers niet in kaart heeft. Dat zegt meer over het traject wat vervolgens volgt en welke belangen daarin spelen.

En dat zijn dus inderdaad zaken zoals geld (zie nu het absurde bedrag voor de Tsygankov transfer), zaakwaarnemers en gecompliceerde deals mbt rechten, wat voor speler wilt de trainer eigenlijk, wat is zijn huidige niveau, in wat voor competitie speelt hij, wat is het risico mbt dat hij wel/niet slaagt, etc. Maar ook gecompliceerdere zaken, zoals belangen van buitenaf: zaakwaarnemers, die ik al kort benoemde. PSV was vorig jaar heel erg dicht bij het halen van Berisha. Was echt een goede versterking geweest overigens, maar dat terzijde. Hij kon wel alleen komen als PSV dan ook Max Meyer erbij zou nemen. Ander voorbeeld: Ajax wou Balerdi, zelfde zaakwaarnemer als Magallan die ontbonden werd, dus Balerdi kon opeens niet meer komen. [mention]VeresRivne[/mention] had nog als voorbeeld dat Ajax Mateo Cassierra erbij moest nemen als ze Sanchez wouden. Enfin.

Het ligt allemaal een stuk gecompliceerder dan je denkt, zeker zodra je niet dondersveel geld hebt om alles en iedereen af te kunnen kopen en/of je in de shady vijvers komt te vissen, hetgeen wat anderzijds Z-Amerika ook weer is.

Edit: Verder wel goed als PSV iig die vijver wel eens meer zou proberen te onderzoeken. En wat ook niet meespeelt, is dat er echt nauwelijks iets uitlekt momenteel. Je hebt het gevoel dat heel de directie op vakantie is ofzo, terwijl ze achter de schermen echt druk bezig zullen met het proberen te realiseren van deals.
Los van het functioneren van de scouting. Ik vraag me oprecht af wat dit orgaan ons jaarlijks kost en het ons uiteindelijk oplevert.

Dus wat ben je nu kwijt aan salarissen, whyscout achtige programma's, reisjes etc. En wat levert het nu op? Dus welke spelers zijn nu daadwerkelijk door scouting aangedragen. Hoeveel procent vd aankopen zijn door scouting aangedragen en hoeveel uit eigen netwerk van zaakwaarnemers of bord op schoot scouting etc.?

Van de spelers van afgelopen seizoen bijvoorbeeld, zou Benitez zijn gescout? of aangedragen? ,

Niet om scouting af te kraken, helemaal niet, maar ik ben wel benieuwd of PSV zelf wel alles uit hun scoutingsorgaan haalt of dat we teveel leunen op de Luuk de Jong, el Ghazi achtige transfers icm de vage buitenkansjes (Fabio Silva, Vinicius etc).
Nja, dat is alleen maar speculeren. Niemand die het weet.
Johann Vogel
Vedette

Nu Madueke weg gaat kunnen we wel wat talent op de vleugels gebruiken. Ik vind dit wel een interessante speler. Een toptalent van Anderlecht. Alleen die club speelt tegenwoordig in in het rechterrijtje van België en kunnen het geld goed gebruiken. Heeft een contract tot 2024. Zou deze zomer een interessante optie kunnen zijn.

O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 23:29 Nu Madueke weg gaat kunnen we wel wat talent op de vleugels gebruiken. Ik vind dit wel een interessante speler. Een toptalent van Anderlecht. Alleen die club speelt tegenwoordig in in het rechterrijtje van België en kunnen het geld goed gebruiken. Heeft een contract tot 2024. Zou deze zomer een interessante optie kunnen zijn.

Goed spelertje inderdaad, €5m marktwaarde op zijn 16e... Zou wel mooi zijn als we die Sadiki en Duranville naar Eindhoven kunnen krijgen. Wel met het oog op de toekomst vooral. Als directe versterking vind ik, eveneens met een contract tot medio 2024, deze Gustav Isaksen van Midtjylland ook een interessante. Tweebenige Deen van 21. Heeft ondanks zijn jonge leeftijd al een kleine 120 wedstrijden op het hoogste niveau daar in de benen. Rendement is niet slecht, maar er zit nog wel rek in. Lijkt me typisch een speler die in de Nederlandse competitie gaat aarden en doorgroeien.

https://www.transfermarkt.nl/gustav-isa ... ler/462823

Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Danjuma staat stijf op 1 voor gewenste aankopen, Duranville is ook een waanzinnige speler. Eentje die ik aan dat rijtje toe wil voegen, en net in transferwindow topic benoemde: Barrenetxea. 21-jarige linksbuiten van Real Sociedad die achter Oyarzabal in de pikorde staat.

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

"More often than not, we’ll see him on the left side as that gives him the option to cut in and position himself on his right foot. However, when deployed on the right, the 19-year-old is still a good overlap option to put in crosses into the penalty area.

Some of his main strengths are creativity through dribbles and progressive carries of the ball. Barrenetxea’s total figures can hardly compare to the rest of the league simply due to low game time but despite all of that, he still contributes to the team. We can also see his tendencies on the ball, with limited build-up contributions but with effective crosses, which are a big part of his arsenal.

Interestingly, due to La Real’s highly aggressive defensive tactics, Barrenetxea is used to putting in the work out of possession as well, pressing high and aiming to recover possession in the opposition’s area. It isn’t a surprise to see his numbers very high in those categories.

One of Barrenetxea’s most powerful weapons is his ability to carry the ball through his runs. Despite being so young, the winger can recognise the space that can be exploited and then use it to his team’s advantage. However, as was already mentioned earlier in the analysis, he is often swapped across multiple positions, altering his role in the process."

hondjevandebakker
Internationale topspeler

Heeft er de hele 1e seizoenshelft uitgelegen met spierproblemen.
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Gelson Martins? Heeft nog een contract tot 2024 maar speelt eigenlijk niet meer veel bij Monaco.
Sensation
Lid scoutingsteam

hondjevandebakker wrote: 20 Jan 2023, 10:58 Heeft er de hele 1e seizoenshelft uitgelegen met spierproblemen.
Nu je het zegt, hij heeft wel een beetje de blessurehistorie van Noni....
DonyellMalen
Legende

GiveCup2day wrote: 20 Jan 2023, 11:01 Gelson Martins? Heeft nog een contract tot 2024 maar speelt eigenlijk niet meer veel bij Monaco.
Of z'n teamgenoot Krepin Diatta.
Garrincha
Jeugdspeler

O Goleiro Grande wrote: 17 Jan 2023, 16:26 . Ik wed echter dat de scouting van PSV deze jongen niet eens kennen, laat staan in kaart hebben gebracht.

https://www.transfermarkt.nl/thiago-bor ... ler/743951

Weet niet hoeveel je wil wedden maar ik zou voorzichtig inzetten ;)

Uiteraard zijn dit soort spelers uitgebreid bekend en bekeken.
Wil echter niet zeggen dat het dan ook direct tot een aankoop leidt.
Sensation
Lid scoutingsteam

Garrincha wrote: 20 Jan 2023, 11:09
O Goleiro Grande wrote: 17 Jan 2023, 16:26 . Ik wed echter dat de scouting van PSV deze jongen niet eens kennen, laat staan in kaart hebben gebracht.

https://www.transfermarkt.nl/thiago-bor ... ler/743951

Ongekend toch dat er mensen bestaan die denken dat zij spelers kennen die de scouting van een Nederlandse topclub niet kennen, dan schat je jezelf wel heel hoog in :lol: Gelukkig ben jij er altijd nog om op de juiste momenten mensen met beide benen op de grond te zetten :mrgreen:
RV1913
Nationale topspeler

Zou het er niet mee te maken hebben dat niet EU spelers een vele hoger basissalaris hebben + aanpassingstijd aan een andere culturu en dat ze daarom eerder naar bijvoorbeeld Spanje gaan of Portugal i.v.m. met het ontbreken van een taalbarrière en vergelijkbare culturen.
floss0182
Jeugdspeler

Weet niet of deze suggestie al voorbij gekomen is. Maar ik zat in de Belgische leaque even de spelers af te struinen en kwam de volgende speler tegen met prachtige statistieken.

Joseph paintswil van Genk
24 jaar dus nog restwaarde
Marktwaarde: 4,5 miljoen
17 wedstrijden 7 doelpunten en 9 assists.
Snelheid, overzicht, bepalend

Nadeel: contractduur tot 2026

Ken hem verder niet maar vond het wel de moeite waard om hem te posten.

Mr.Unibet
Meervoudig international

Brandon Vazquez, groot, redelijk snel, sterk, op termijn kan hij de vervanger worden van Luuk de Jong. Mexicaans bloed, dus lekker fanatiek voorin.

Reiss Nelson lijkt me ook een interessante optie als speler die er gelijk kan staan..
milansandro
Legende

Een andere Vasquez, die van Boca..
Ook met een interessant profiel..

Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Juancho
Mister PSV

Sensation wrote: 20 Jan 2023, 11:11
Garrincha wrote: 20 Jan 2023, 11:09

Ongekend toch dat er mensen bestaan die denken dat zij spelers kennen die de scouting van een Nederlandse topclub niet kennen, dan schat je jezelf wel heel hoog in :lol: Gelukkig ben jij er altijd nog om op de juiste momenten mensen met beide benen op de grond te zetten :mrgreen:
Dit topic kan eigenlijk dan ook gewoon dicht hé. Al die leuke namen ten spijt, PSV kent ze echt wel stuk voor stuk. Bespaar je de moeite dus, en gooi dit topic lekker dicht joh 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
mateja
Internationale topspeler

Je kan toch lekker lullen over allerlei spelers zonder te doen alsof de scouts ze niet kennen?
ruuddevil
Legende

Fijn dat de scouts van PSV deze spelers kennen (zou niet best zijn als het niet zo was, is je beroep namelijk). Ik zou me dan toch afvragen of ik niet beter wat anders kan gaan doen, aangezien de club vervolgens achter Malen en Danjuma aan gaat.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

ruuddevil wrote: 21 Jan 2023, 09:29 Fijn dat de scouts van PSV deze spelers kennen (zou niet best zijn als het niet zo was, is je beroep namelijk). Ik zou me dan toch afvragen of ik niet beter wat anders kan gaan doen, aangezien de club vervolgens achter Malen en Danjuma aan gaat.
Nou ja, het is natuurlijk een beetje van beide. Spelers kennen lukt iedereen wel, maar welke spelers draagt de scouting aan? En wanneer ook? En waarom zou het technisch kader bewust buiten hun adviezen beslissen? Volgens mij was het draagvlak binnen PAV groot om van Baumgartl de duurstbetaalde verdediger van PSV te maken; als ze in die dagen Tagliafico of Martinez ook in beeld zouden hebben, wat maakt dan dat je kiest voor een met zijn club gedegradeerde verdediger die niet bepaald de interesse van andere BL-clubs wekt om opgepikt te worden? En tav het voorbeeld van Bruma is bekend dat PSV die jongen al volgt en wilde sinds zijn tijd bij Sporting; maar áls een TD al op eigen houtje zou besluiten voor zijn komst, is het dan niet ook de taak van de scouting om te zeggen: ‘Hier spreken we veto over uit. €15m voor een wisselvallige carrière, twee klompvoeten en de balbehandeling van een trampoline vinden we unaniem onverantwoord?’

Je kunt wel impliceren dat de scouting genegeerd wordt, maar ligt het niet gewoon aan kwaliteit van advies? Of liggen de lijstjes voor het verwachte vertrek van Gakpo wel degelijk klaar, is afgelopen zomer die tweede spits achter De Jong wel aangedragen om te voorkomen dat Jelle je in de winter weer een ‘buitenkansje’ moet huren? Spelers kennen is één ding, adequaat (ook tegen de komst van) spelers adviseren maakt het verschil.

Sangaré is de enige topper van de afgelopen vijf jaren die niet onder ‘the usual suspects’ die echt de signatuur van de scouting had, als creatieve vondst beoordeeld kan worden. Voor de rest is het schaamteloze middelmaat die niet loskomt van zijn grilligheid en steevast ‘gered’ worden door de klasse van een of twee spelers die de kar trekken. Vaak zelfs doorgestroomd uit eigen jeugd.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Echt grappig dat sommigen denken dat de scouting er voor jan lul bij zit. Er zijn zo veel meer factoren dan alleen maar een naam aandragen die invloed hebben of een speler uiteindelijk wel of niet komt.

Als buitenstaander kun je daar echt niks zinnigs over zeggen omdat je het proces niet meemaakt van begin tot eind met alle momenten waar het nog mis kan gaan en wat allemaal niet naar buiten komt. Prima om je mening te verkondigen, maar hou dan een flinke slag om de arm door te zeggen dat je eigenlijk geen flauw idee hebt of het klopt wat je beweert.
Ardbeg
Mister PSV

Eentje wellicht een beetje left field maar Wilfried Zaha kan een korte termijnoplossing zijn, niet? Contract loopt nog tot juni.

Mikelvb
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 21 Jan 2023, 10:13 Eentje wellicht een beetje left field maar Wilfried Zaha kan een korte termijnoplossing zijn, niet? Contract loopt nog tot juni.

Heeft een jaarsalaris van 6,7 miljoen pond en heeft dit seizoen bijna alles gespeeld. Wat denk je zelf over kansen dat hij bij PSV wilt voetballen?
Ardbeg
Mister PSV

Mikelvb wrote: 21 Jan 2023, 10:29
Ardbeg wrote: 21 Jan 2023, 10:13 Eentje wellicht een beetje left field maar Wilfried Zaha kan een korte termijnoplossing zijn, niet? Contract loopt nog tot juni.

Heeft een jaarsalaris van 6,7 miljoen pond en heeft dit seizoen bijna alles gespeeld. Wat denk je zelf over kansen dat hij bij PSV wilt voetballen?
De vorige keer dat iemand dat bij mij betwistte over de Weltmeister kwam hij. Dus kom maar op.
Mikelvb
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 21 Jan 2023, 10:32
Mikelvb wrote: 21 Jan 2023, 10:29

De vorige keer dat iemand dat bij mij betwistte over de Weltmeister kwam hij. Dus kom maar op.
En wat heeft dat ons opgeleverd?
Post Reply