KNVB Beker Algemeen

Bespreek hier de KNVB Beker.
Post Reply
VeresRivne
Vedette

Koenjo wrote: 06 Apr 2023, 10:01
iam wrote: 05 Apr 2023, 22:48

Ook vrij belachelijk. Je zou gewoon vrij moeten kunnen reizen in zo'n klein landje als Nederland. Zit je weer verplicht aan omwissel-ellende of bussen idd. Niet te doen.
Dat is echt ellendig, ik had het idee om met iemand samen te gaan maar zij woont aan de andere kant van het land. Dan moet zij dus eerst naar Eindhoven komen om vanuit daar de bus te pakken?
Zijn er geen opstapplaatsen gedurende de route?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Wedstrijd had gestaakt moeten worden, met een nederlaag van Feyenoord tot gevolg. Dan ís er ook een gevolg, ipv doorgaan alsof er niets is gebeurt. So what dat het niet eerder is gebeurt en je dan niet consequent bent blablabla. Dan begin je nu en word je vanaf nu consequent erin. Dit gaat werkelijk nergens meer over.
Mitrogol
Jeugdspeler

Koenjo wrote: 06 Apr 2023, 10:01
iam wrote: 05 Apr 2023, 22:48

Ook vrij belachelijk. Je zou gewoon vrij moeten kunnen reizen in zo'n klein landje als Nederland. Zit je weer verplicht aan omwissel-ellende of bussen idd. Niet te doen.
Dat is echt ellendig, ik had het idee om met iemand samen te gaan maar zij woont aan de andere kant van het land. Dan moet zij dus eerst naar Eindhoven komen om vanuit daar de bus te pakken?
Nee hoor, niet per se. Vorig jaar was er een prima autocombi-regeling, wij zijn met een groepje (dat ook door het hele land woont) gewoon vrij naar een vooraf bepaalde P-plaats gereden en van daaruit de tram naar De Kuip genomen. Terugweg was je eveneens vrij om op eigen gelegenheid terug naar de P-plaats te gaan.

Beetje voorbarig dus om er nu vanuit te gaan dat het alleen een buscombi wordt (al zou ik dat, gezien de supportersonrust van de laatste tijd, ook niet uitsluiten).
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Persepolis wrote: 06 Apr 2023, 10:28 Wedstrijd had gestaakt moeten worden, met een nederlaag van Feyenoord tot gevolg. Dan ís er ook een gevolg, ipv doorgaan alsof er niets is gebeurt. So what dat het niet eerder is gebeurt en je dan niet consequent bent blablabla. Dan begin je nu en word je vanaf nu consequent erin. Dit gaat werkelijk nergens meer over.
Sowieso vind ik het al een andere situatie aangezien er met de netten maatregelen zijn genomen, er één kant geen netten heeft speciaal voor de tv-kijker, en er vervolgens iets gebeurt wat met een net dus voorkomen had kunnen worden. Was idd een uitstekende basis geweest om bij dít incident te zeggen, de grens is overschreden, en dat kan dan weer de nieuwe basis worden voor toekomstige incidenten.
Heruone
Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 06 Apr 2023, 10:24PSV heeft wat mij betreft een interessant standpunt ingenomen. Toen de boete dreigde voor he gedrag van de supporters na de wedstrijd in Amsterdam gaf men aan de boete niet te willen betalen omdat er vanuit Amsterdamse hoek ook homofobe en beledigende spreekkoren waren gekomen. Dat PSV aangaf de boete niet te willen betalen vond ik niet bepaald sterk, was wat sterker geweest als men had gezegd, wij betalen hem (en erkennen daarmee schuld) maar vinden dat de ander ook een boete moet betalen.
Ik weet niet precies of het zo in elkaar zit. Volgens mij heeft Brands bij ESPN toen gezegd dat PSV gewoon die boete wilt betalen, omdat die meer dan terecht is en zijn intentie met hoger beroep niet was dat die boete kwijtgescholden werd (hetgeen wat hij ook niet verwachtte), maar om de aanklager ook naar de spreekoren van Ajax te laten kijken. Het is eigenlijk slecht dat de media daar destijds zo weinig aandacht aan heeft gegeven, ook aan het feit dat met de spreekoren van Ajax die ook genoteerd zijn dus niks mee is gedaan.
PSV weigert om een boete van 20.000 euro voor antisemitische spreekkoren te betalen aan de KNVB. De Eindhovenaren vinden dat homofobe spreekkoren ook bestraft moeten worden.

Dat meldt het Eindhovens Dagblad. PSV kreeg de boete na het duel om de Johan Cruijff Schaal. Algemeen directeur Marcel Brands vindt het terecht dat PSV moet dokken, maar niet dat Ajax geen boete heeft gekregen. Op de thuistribune waren namelijk homofobe spreekkoren te horen. Daardoor weigert PSV nu te betalen.
Maar goed, of dit de juiste manier is kan je lang of kort over discussiëren. Het is gewoon frappant en triest dat er niks mee gedaan wordt met dit soort kleine zaken als spreekoren. En hoewel clubs wellicht "in gesprek gaan" weten we ook allemaal dat het een paar wedstrijden erop weer raak is.

Het is trouwens ook wel evident waarom PSV die boete heeft gekregen. Halsema heeft zich erover beklaagd en waarschijnlijk dacht iemand binnen de KNVB toen: 'Ja, die heeft eigenlijk wel een punt. Laten we maar gewoon een boete aan PSV draaien'. Ik vind het ook best opmerkelijk dat er gister is doorgespeeld als je nu achteraf de politiechef/vakbond hoort zeggen dat ieders veiligheid eigenlijk niet gegarandeerd kon worden. Ook vanuit de autoriteiten mag er eigenlijk best eens wat meer actie ondernomen worden en dan niet in de categorie weren uitsupporters.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Toch een beetje nare smaak dat mits me niet de beker winnen en AZ boven ons eindigt (wat bijzonder zou zijn ondanks alles wat er is gebeurd dit jaar) dat we dus geen kans hebben op minimaal EL league. Natuurlijk is het verschil in financiën niet zo groot tussen die 2 toernooien maar sportief gezien wel een horror. Ook richting je sterspelers of mogelijke aankopen.

Als ik terug denk aan dat PSV inside filmpje na de bekerwinst van vorig jaar dan is het wel zo dat we nu een grotere kans hebben op prolongatie (en een geweldige dag) omdat Heitinga echt een frikandel is. Er valt heeeeeel veel te winnen en heeeeel veel te verliezen in die 8 dagen.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Persepolis wrote: 06 Apr 2023, 10:28 Wedstrijd had gestaakt moeten worden, met een nederlaag van Feyenoord tot gevolg. Dan ís er ook een gevolg, ipv doorgaan alsof er niets is gebeurt. So what dat het niet eerder is gebeurt en je dan niet consequent bent blablabla. Dan begin je nu en word je vanaf nu consequent erin. Dit gaat werkelijk nergens meer over.
Moet je die maatregel natuurlijk wel van tevoren publiek maken, zodat de zich supportertjes noemende onverlaten ook wéten welke sanctie op hun kutgedrag staat. Dus: idd. van nu af, niet: 'had gestaakt moeten worden met een nederlaag van Feyenoord tot gevolg'.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Daarnaast is het voor een verliezend team niet zo erg als er gestaakt wordt als er geen perspectief meer is op winst. Als je bij wijze van met 0-2 achter staat dan kun je aanstekers werpen en lachend het stadion verlaten als je maar één hersencel hebt en het geluk dat je iemand op zijn pan raakt.
Trixm
Vedette

11 Tinus wrote: 06 Apr 2023, 12:10 Toch een beetje nare smaak dat mits me niet de beker winnen en AZ boven ons eindigt (wat bijzonder zou zijn ondanks alles wat er is gebeurd dit jaar) dat we dus geen kans hebben op minimaal EL league. Natuurlijk is het verschil in financiën niet zo groot tussen die 2 toernooien maar sportief gezien wel een horror. Ook richting je sterspelers of mogelijke aankopen.

Als ik terug denk aan dat PSV inside filmpje na de bekerwinst van vorig jaar dan is het wel zo dat we nu een grotere kans hebben op prolongatie (en een geweldige dag) omdat Heitinga echt een frikandel is. Er valt heeeeeel veel te winnen en heeeeel veel te verliezen in die 8 dagen.
Een jaar Conference League kan anders uiterst gunstige sportieve uitwerkingen hebben.
Saibari is underrated.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Komen ze nu mee...
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Als het kalf verdronken is... ;)

Maar er zullen nog veel meer kalveren volgen. Ik vind dit wel een serieuze aanpassing. Clubs zullen nu echt in actie moeten komen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Breur
Internationale topspeler

Ik vraag mij wel altijd af bij dit soort dingen, stel dat dit gedaan wordt door een supporter van de verliezende partij vanuit het vak van de winnende? Hier zal persoonlijk toch ook een flink risico aan gekoppeld moeten worden om zoiets te laten werken. Anders stuur je zo'n Dylano gewoon naar de volgende wedstrijd van Feyenoord met een doosje aanstekers.

Ik keur dit in geen gevallen goed hè begrijp mij niet verkeerd, maar er staan letterlijk miljoenen op het spel.
ShovingNE2
Site Admin

Kwestie van onderzoek. False flag is van alle tijden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Breur wrote: 06 Apr 2023, 19:50 Ik vraag mij wel altijd af bij dit soort dingen, stel dat dit gedaan wordt door een supporter van de verliezende partij vanuit het vak van de winnende? Hier zal persoonlijk toch ook een flink risico aan gekoppeld moeten worden om zoiets te laten werken. Anders stuur je zo'n Dylano gewoon naar de volgende wedstrijd van Feyenoord met een doosje aanstekers.

Ik keur dit in geen gevallen goed hè begrijp mij niet verkeerd, maar er staan letterlijk miljoenen op het spel.
Dylano werd eerst aangevallen door fans en vervolgens is hij opgepakt en flink gestraft. De aanstekerman zal ongetwijfeld hetzelfde lot ondergaan. Zie jouw idee echt niet gebeuren.
Brael
Vedette

Breur wrote: 06 Apr 2023, 19:50 Ik vraag mij wel altijd af bij dit soort dingen, stel dat dit gedaan wordt door een supporter van de verliezende partij vanuit het vak van de winnende? Hier zal persoonlijk toch ook een flink risico aan gekoppeld moeten worden om zoiets te laten werken. Anders stuur je zo'n Dylano gewoon naar de volgende wedstrijd van Feyenoord met een doosje aanstekers.

Er staan helemaal geen miljoenen op het spel. Wedstrijden worden gestaakt vanaf nu, maar daarmee wordt niet gezegd dat de schuldige partij dan ook een reglementaire nederlaag aan de broek krijgt. Gestaakte wedstrijden worden doorgaans op een later tijdstip gewoon uitgespeeld.
Op weg naar nr 26
Vedette

Misschien niet het juiste topic, maar stel (puur hypothetisch), wij winnen de beker niet en Feyenoord en Ajax eindigen 2e en 3e in de competitie, wie krijgt dan het rechtstreekse ticket naar Europa Leaugue?
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Op weg naar nr 25 wrote: 06 Apr 2023, 20:27 Misschien niet het juiste topic, maar stel (puur hypothetisch), wij winnen de beker niet en Feyenoord en Ajax eindigen 2e en 3e in de competitie, wie krijgt dan het rechtstreekse ticket naar Europa Leaugue?
Who cares?
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Op weg naar nr 25 wrote: 06 Apr 2023, 20:27 Misschien niet het juiste topic, maar stel (puur hypothetisch), wij winnen de beker niet en Feyenoord en Ajax eindigen 2e en 3e in de competitie, wie krijgt dan het rechtstreekse ticket naar Europa Leaugue?
Dat maakt niet uit, want dan is PSV dus kampioen 😬
Op weg naar nr 26
Vedette

D.Millpants wrote: 06 Apr 2023, 20:43
Sorry, 1e en 2e haha my bad
Persepolis
Vedette

Op weg naar nr 25 wrote: 06 Apr 2023, 21:40
D.Millpants wrote: 06 Apr 2023, 20:43

Sorry, 1e en 2e haha my bad
Als PSV 3e wordt dan krijgt PSV die ticket. In ieder geval de nr 3 dus.
PCGC
Vedette

Rascistische spreekkoren (twee maal waarschuwen) daarna pauze en als het dan nog doorgaat 0 punten voor de club

Kwaadwillenden kunnen hier dus ook gebruik van maken hè. Je zou als Feyenoorder in een ajax vak kunnen gaan zitten en stampij maken, zodat ajax de schuld krijgt.
#FreeGeneratie4
ComeOnPSV
Vedette

PCGC wrote: 06 Apr 2023, 22:15Kwaadwillenden kunnen hier dus ook gebruik van maken hè. Je zou als Feyenoorder in een ajax vak kunnen gaan zitten en stampij maken, zodat ajax de schuld krijgt.
Je weet dat die mensen nooit in het stadion van de ander gaan zitten he.
PCGC
Vedette

ComeOnPSV wrote: 06 Apr 2023, 22:23
PCGC wrote: 06 Apr 2023, 22:15Kwaadwillenden kunnen hier dus ook gebruik van maken hè. Je zou als Feyenoorder in een ajax vak kunnen gaan zitten en stampij maken, zodat ajax de schuld krijgt.
Je weet dat die mensen nooit in het stadion van de ander gaan zitten he.
Waarom niet? Als je hierdoor de ander 0 punten kunt aannaaien…
Zitten juist vaak dat soort mensen in thuisvakken. Zeker Feyenoorders (wat ook al regelmatig dus misgaat)
#FreeGeneratie4
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

PCGC wrote: 06 Apr 2023, 22:15 Kwaadwillenden kunnen hier dus ook gebruik van maken hè. Je zou als Feyenoorder in een ajax vak kunnen gaan zitten en stampij maken, zodat ajax de schuld krijgt.
Haha ik zou er wel een soort respect voor hebben.
Als Feyenoorder een seizoenskaart bij Ajax nemen om zeker van je plekje te zijn bij de klassieker.
8 maanden later is het dan eindelijk zo ver... Je eigen club staat inmiddels 4e, kansloze achterstand. Maar ja, dit was nou eenmaal gepland.
Voor de zekerheid meerdere aanstekers mee. Die richting de spelers van stiekem je eigen club gooien... Shit mis, kans voorbij... Weer een corner, dus weer een kans om je eigen speler met je aansteker te raken, beetje balen, want stiekem is Kocku je favoriet bij Feyenoord, maar ja, dit was het masterplan...
Nog een aansteker gooien. Yes, raak! Vol op t hoofd van Kocku.
Haha dat zal ze leren daar in Amsterdam!! Wedstrijd gestaakt! Haha masterplan gelukt
Post Reply