Shurandy Sambo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ittot
Internationale topspeler

We hebben de kans om hem nu zelf 2 keer aan het werk te zien tegen het "grote' PSV. Ben benieuwd hoe hij het doet! Een jaar Sparta is iig heel goed voor hem en zijn ontwikkeling. PSV moet dit soort talenten echt veel vaker uitlenen, ook een Oppegard, Ledezma en Bakayoko zouden hier veel aan hebben. Minuten op het hoogste niveau. Meters maken.

Zijn doel en ambitie is iig helder; terugkeren naar PSV!

https://www.ed.nl/PSV/sambo-wil-eerst-s ... ~a5ef5d0b/
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ittot wrote: 06 Jan 2023, 10:06 We hebben de kans om hem nu zelf 2 keer aan het werk te zien tegen het "grote' PSV. Ben benieuwd hoe hij het doet! Een jaar Sparta is iig heel goed voor hem en zijn ontwikkeling. PSV moet dit soort talenten echt veel vaker uitlenen, ook een Oppegard, Ledezma en Bakayoko zouden hier veel aan hebben. Minuten op het hoogste niveau. Meters maken.

Zijn doel en ambitie is iig helder; terugkeren naar PSV!

https://www.ed.nl/PSV/sambo-wil-eerst-s ... ~a5ef5d0b/
Klinkt ook heel romantisch terugkeren naar PSV maar als Hoever straks weg is hebben we nog steeds Mwene, Teze en eventueel Mauro die daar (kunnen) spelen. En als Hoever weg gaat en Sambo wordt doorgeschoven als vervanger denk ik dat er op dit forum weinig vreugde is. Moet hij dan de vervanger worden van de ervaren Mwene? Of 3e optie waarbij Mwene ook back-up is voor LB? Ik kan me eigenlijk geen rol voor hem bedenken voor op de korte termijn. Nog een jaar verhuren aan Sparta gaat het verschil dan ook niet echt maken denk ik.

In een ideale wereld heeft PSV straks een nieuwe onbetwiste basis rechtsback, Mwene en Teze als CV die op RB kan. En dan in Jong PSV een rechtsback met A selectie perspectief en potentie.
Madueke
Legende

De ideale wereld bestaat niet, daarom zitten we nu nog steeds te wachten op een fatsoenlijke vervanger van Dumfries. Daarom misschien ook maar stiekem een beetje koesteren dat Sambo zich prima aan het ontwikkelen is.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik vind Sambo echt nog een prima spelertje. Prima als hij volgend jaar een andere invulling van de rechtsback positie mogelijk maakt tov Teze.
nilssonH
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

Het is goed om te zien dat hij goed is teruggekomen van zijn blessure, maar voorlopig twijfel ik wel of hij goed genoeg wordt voor PSV. Dan zal hij komend halfjaar zich nog behoorlijk moeten doorontwikkelen. In ieder geval zijn die wedstrijden komende week een mooie graadmeter.
Massimo
Legende

Ik vraag me af of Sambo goed genoeg gaat worden voor PSV. Het kan, maar ik vind ook dat hij nog wel heel ver van het niveau zit wat je van een rechtsback wil hebben. Dat hij afgelopen zomer niet veel onderdeed voor de andere rechtsbacks in de selectie was vooral omdat de andere gegadigden er ook weinig van bakten op dat moment.

Maar hij is nog jong en heeft nog weinig ervaring, dus wie weet gaat hij alsnog wel die stappen maken.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Massimo wrote: 06 Jan 2023, 13:32 Ik vraag me af of Sambo goed genoeg gaat worden voor PSV. Het kan, maar ik vind ook dat hij nog wel heel ver van het niveau zit wat je van een rechtsback wil hebben. Dat hij afgelopen zomer niet veel onderdeed voor de andere rechtsbacks in de selectie was vooral omdat de andere gegadigden er ook weinig van bakten op dat moment.

Maar hij is nog jong en heeft nog weinig ervaring, dus wie weet gaat hij alsnog wel die stappen maken.
Denk dat je op basis van dat laatste nog wel wat vertrouwen kunt houden. Ik vind het een handig, snel backje met een prima balbehandeling. Gaat lekker mee naar voren en heeft een gezonde dosis agressie in zijn spel, in de goede zin van het woord. Als hij zich komend halfjaar goed ontwikkelt lijkt het me een prima speler voor, in eerste instantie in de breedte. Het ligt voor de hand dat Mwene komende zomer vertrekt, gezien zijn contract. Wanneer PSV in zijn plaats Van Ewijk aantrekt en Sambo als backup heeft, zitten we goed op de rechtsbackpositie lijkt me.
Massimo
Legende

O Goleiro Grande wrote: 06 Jan 2023, 13:39 Denk dat je op basis van dat laatste nog wel wat vertrouwen kunt houden. Ik vind het een handig, snel backje met een prima balbehandeling. Gaat lekker mee naar voren en heeft een gezonde dosis agressie in zijn spel, in de goede zin van het woord. Als hij zich komend halfjaar goed ontwikkelt lijkt het me een prima speler voor, in eerste instantie in de breedte. Het ligt voor de hand dat Mwene komende zomer vertrekt, gezien zijn contract. Wanneer PSV in zijn plaats Van Ewijk aantrekt en Sambo als backup heeft, zitten we goed op de rechtsbackpositie lijkt me.
Ik denk dat dit te licht is. Van Ewijk speelt nog niet zo heel lang profvoetbal en gaf zelf al aan dat hij altijd even een gewenningsperiode nodig had zoals ook bij ADO en Heerenveen. Daarnaast speelt Heerenveen wel anders dan PSV en vraag ik me af of Van Ewijk wel bij PSV zou passen en überhaupt al goed genoeg is. Dumfries had ook zijn aanpassingstijd nodig bij Sparta en Heerenveen en was relatief laat in het profvoetbal gekomen, maar die had toen al wel specifieke kwaliteiten waarmee hij kon excelleren. Wat vind jij excellerende kwaliteiten van Van Ewijk dat hij goed genoeg kan zijn voor PSV? En al helemaal als basisspeler zoals je hierboven min of meer aangeeft? Het is even afwachten hoe Teze het komend half jaar gaat invullen, maar in principe is dit wel een positie die eindelijk eens een keer goed aangepakt dient te worden. Dat is nu al een aantal keer op rij niet gelukt.
kastoekast
Nationale topspeler

Sambo schat ik wel hoger in dan Van Ewijk. Denk atm niveau Mwene.
Lichtstadd
Bankzitter

kastoekast wrote: 06 Jan 2023, 14:01 Sambo schat ik wel hoger in dan Van Ewijk. Denk atm niveau Mwene.
Ben wel benieuwd waarom je dat vind. Ik vind van Ewijk namelijk een behoorlijke back.
Mikelvb
Nationale topspeler

Lichtstadd wrote: 06 Jan 2023, 14:08
kastoekast wrote: 06 Jan 2023, 14:01 Sambo schat ik wel hoger in dan Van Ewijk. Denk atm niveau Mwene.
Ben wel benieuwd waarom je dat vind. Ik vind van Ewijk namelijk een behoorlijke back.
Als je een Sambo uit eigen jeugd hebt is het natuurlijk onzin om van Ewijk te kopen. Op het gebied van assists en progressieve passing doen ze het alletwee even slecht (waarbij Sambo wel een hogere pass completion heeft) en op gebied van defensieve taken doet Sambo het zelfs iets beter (al is dat verschil verwaarloosbaar). Als je het vergelijkt met Mwene doen ze het beide iets slechter, maar ik zou Sambo op dit moment wel bij PSV willen zien (misschien ook wel gewoon opportunisme omdat het eigen jeugd is). Mocht er echt een betere rechtsback gescout/aangekocht worden is dat natuurlijk ook goed.
Lichtstadd
Bankzitter

Mikelvb wrote: 06 Jan 2023, 14:26
Lichtstadd wrote: 06 Jan 2023, 14:08

Als je een Sambo uit eigen jeugd hebt is het natuurlijk onzin om van Ewijk te kopen. Op het gebied van assists en progressieve passing doen ze het alletwee even slecht (waarbij Sambo wel een hogere pass completion heeft) en op gebied van defensieve taken doet Sambo het zelfs iets beter (al is dat verschil verwaarloosbaar). Als je het vergelijkt met Mwene doen ze het beide iets slechter, maar ik zou Sambo op dit moment wel bij PSV willen zien (misschien ook wel gewoon opportunisme omdat het eigen jeugd is). Mocht er echt een betere rechtsback gescout/aangekocht worden is dat natuurlijk ook goed.
Ik kijk eerlijk gezegd niet veel Sparta, maar ik krijg van Sparta fans nog niet echt de indruk dat ze vinden dat Sambo er bovenuit steekt, terwijl dat eigenlijk wel een vereiste is als je daarna wil slagen bij PSV.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Van Ewijk is niveau jong Oranje en Sambo speelt net 14 wedstrijden bij Sparta. Wat een overschatting hier. En dan ook nog zeggen dat ie het niveau van Mwene al heeft. :wall:
Mikelvb
Nationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 06 Jan 2023, 14:35 Van Ewijk is niveau jong Oranje en Sambo speelt net 14 wedstrijden bij Sparta. Wat een overschatting hier. En dan ook nog zeggen dat ie het niveau van Mwene al heeft. :wall:
Mwene is gewoon een degelijke back die bij geen club in de eredivisie zou uitblinken. Dus zo moeilijk is het niet om dat niveau te hebben. Een Kenneth Paal overlegt bijvoorbeeld dezelfde/betere statisieken in een gemiddeld sterkere competitie dan de Eredivisie.
Juancho
Mister PSV

Is sowieso beter dan Hoever dus die opvolging hebben we al geregeld voor a.s. Zomer 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Johann Vogel
Vedette

Zowel Sambo als van Ewijk zijn geen verbetering tov Mwene. Terwijl dat wel zou moeten.
DonyellMalen
Legende

Speelde echt prima gisteren. Veel bravoure, oogt sterk aan de bal. Deze jongen moet PSV gewoon een kans geven als rechtsback, al dan niet achter een potentiële aankoop.
kastoekast
Nationale topspeler

Waarom Hoever als je ook Sambo hebt. Zou me niet verbazen als hij volgend jaar de rechtsback is van ons. Genoeg potentie heeft hij.
TomPSV
Legende

Zoals gezegd is deze verhuur echt belachelijk. Deed het in de voorbereiding ook erg goed, maar kreeg vervolgens totaal geen kansen meer. Deze jongen is veel beter dan Hoever, Teze of Mwene.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

TomPSV wrote: 08 Jan 2023, 11:35 Zoals gezegd is deze verhuur echt belachelijk. Deed het in de voorbereiding ook erg goed, maar kreeg vervolgens totaal geen kansen meer. Deze jongen is veel beter dan Hoever, Teze of Mwene.
Ik vind zijn verhuur niet totaal belachelijk. Ik vind zijn verhuur juist een enorme uitkomst. Alleen het probleem is dat je nu Hoever, Teze en Mwene als backs hebt. Juist door deze verhuur groeit hij enorm en is hij wellicht volgend jaar onze back. Was dit niet gebeurt was hij waarschijnlijk na 1 of 2 foutjes afgeschreven.
Rikkert1234
Vedette

Ik vond Sambo geen goede voorbereiding spelen en dit was een ideale stap om vlieguren op te doen op Eredivisie niveau. Ik sta zelf nogsteeds 100% achter de verhuur van Sambo aan Sparta. Als PSV zijnde had je alleen hoger moeten mikken dan Hoever als huurspeler en daar is PSV wel de mist in gegaan
Ronaldio
Meervoudig international

Zulke talenten moeten elke week spelen om zich te ontwikkelen. Speelde sterk gister. Komend seizoen bij PSV de kans geven. Hoever zal sowieso exit zijn. En van Teze en Mwene mogen ze van mij ook afscheid nemen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Best grappig hoe het hier gaat. Sambo werd afgeserveerd toen hij nog in Eindhoven rondliep en nu hij bij Sparta meedoet is hij beter dan alles wat we hier hebben. Je kunt al voorspellen wat de tendens gaat zijn als hij volgend seizoen een keer een foutje maakt bij ons…
Struviet
Meervoudig international

Tuurlijk was een verhuur de beste optie, daarvan was gisteren eerder een bewijs dan andersom. Sambo was dit seizoen echt nog geen stabiele PSV-back geweest.

Alleen is de keuze om Hoever te halen nogal verkeerd. Maar dat staat los van elkaar.
Juancho
Mister PSV

Verhuur was idd prima, kan zo'n jongen zich mooi ontwikkelen. Tis alleen wel weer zo typisch dat hij vervolgens eigenlijk beter of iig niet slechter is dan de rechtsback die PSV dan wel heeft/haalt/huurt. :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply