Charles De Ketelaere
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Wat ik tot dusver over CDK las, wil hij eigenlijk helemaal niet weg. Gedwongen vertrek. Lijkt me niet motiverend. Is er nu werkelijk geen andere 10 te vinden die na huur minder dan 20-25 mln hoeft te kosten (toch te veel voor PSV) of een die direct haalbaar is. Alle ballen op CDK vind ik ergens opmerkelijk.
- ruuddevil
- Legende
Eens. PSV is blijkbaar niet in staat spelers aan te trekken die goedkoper zijn, maar de potentie hebben vrij snel volwaardige krachten te worden. Wellicht is dat onmogelijk in de huidige voetbalwereld waarin al het talent wordt opgezogen door o.a. de PL en de kamelen neukers. Of dan de oplossing is om dure flops als CdK te halen vraag ik me af. Toch vrij risicovol, ondanks dat die jongen bij Brugge geweldig was.Zuc0 wrote: ↑19 Jul 2023, 03:18Wat ik tot dusver over CDK las, wil hij eigenlijk helemaal niet weg. Gedwongen vertrek. Lijkt me niet motiverend. Is er nu werkelijk geen andere 10 te vinden die na huur minder dan 20-25 mln hoeft te kosten (toch te veel voor PSV) of een die direct haalbaar is. Alle ballen op CDK vind ik ergens opmerkelijk.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Ik denk dat het een afweging is tussen iemand halen voor de helft en het risico nemen dat het niet werkt en iemand halen die zich op hetzelfde niveau bewezen heeft en qua persoonlijkheid ook past in onze cultuur maar dan meer zal kosten.
- Joenepsv
- Legende
CdK is wel een goede speler natuurlijk. Iemand die er meteen kan staan ook. En ik snap de situatie dat we op dit moment niet alleen zelf spelers kunnen kopen maar dat je nog één of twee huurlingen moet halen om een kwalitatief goede selectie te hebben. Door het financieel wanbeleid plus het feit dat ome John niet voor voldoende waarde op het veld heeft gezorgd zit je in die situatie. Waar PSV naartoe moet imo is het halen van talenten voordat ze met een krasje en doorgaans duur terugkomen uit grotere competities. CdK is nooit haalbaar geweest dus misschien een verkeerd voorbeeld. Maar een Sangare moet toch jaarlijks lukken. Of spelers als Madueke en Malen. Ik denk overigens wel dat Stewart daar net zo over denkt maar die moet nu vooral op korte termijn kwalitatief, kwantitatief en qua restwaarde een goede selectie samenstellen. En ondertussen de puinhopen van 5 jaar John opruimen.
-
- Vedette
CDK heeft een connectie met Lang, die hoeven niet aan elkaar te wennen. Dat kan een voordeel zijn.
Daarnaast ook regelmatig samen gespeeld met Bakayoko en Vranckx. Verder een speler die kwalitatief niveau CL aan kan tikken.
Laat hem maar heel snel komen, dat zou het verlies van Xavi voor een groot deel goed maken verwacht ik.
Als er dan een koopoptie is, is het helemaal mooi, dan heeft PSV het altijd in eigen hand mocht hij goed presteren.
Daarnaast ook regelmatig samen gespeeld met Bakayoko en Vranckx. Verder een speler die kwalitatief niveau CL aan kan tikken.
Laat hem maar heel snel komen, dat zou het verlies van Xavi voor een groot deel goed maken verwacht ik.
Als er dan een koopoptie is, is het helemaal mooi, dan heeft PSV het altijd in eigen hand mocht hij goed presteren.
- Saynotoracism
- Verbannen
- Koenjo
- Meervoudig international
Pepi duurde lang, en Lang duurde ook lang.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
-
- Vedette
Tsja, we willen kwaliteit, dat kost tijd en geld. Ik denk liever dat Bosz nog een paar dagen wacht op Vranckx, Sanchez en CDK dan dat hij binnen een dag beschikking heeft over spelers die kwalitatief minder zijn. Volgens mij zijn al die spelers ook al in trianing dus zullen ze nagenoeg even fit hier komen.
En ik verwacht dat ze zich snel aan kunnen passen.
Sanchez bijvoorbeeld heeft al onder Bosz gespeeld.
- Armada
- Internationale topspeler
Zijn komst zou voor mij Xavi in één klap doen vergeten.Robson de Souza wrote: ↑19 Jul 2023, 08:27 CDK heeft een connectie met Lang, die hoeven niet aan elkaar te wennen. Dat kan een voordeel zijn.
Xavi is, zeker qua flair/vuur, een ander niveau. CdK is meer een passende speler dan Xavi. Belangrijk; vind hem als speler/persoonlijkheid beter pas. Die branie maakt Lang wel in balans.
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
We gaan Simons natuurlijk wel missen, een uniek talent immers. Maar anderzijds is het sentiment ook alsof ons een groot armageddon overkomt. En het lijden dat men vreest, vreest men nog het meest. Dat is al vaker gebleken. In de 19.13-podcast wordt dat mooi geillustreerd. Nadat Ruud Gullit als internationale glasbak PSV verliet voor AC Milan won PSV de Europa Cup. En na de zomer dat Kezman en Robben vertrokken, kwam een handvol spelers over die er mede voor zorgden dat PSV in de volgende vier jaar Nederland domineerden en zelfs de halve finale CL bereikten.Armada wrote: ↑19 Jul 2023, 08:35Zijn komst zou voor mij Xavi in één klap doen vergeten.Robson de Souza wrote: ↑19 Jul 2023, 08:27 CDK heeft een connectie met Lang, die hoeven niet aan elkaar te wennen. Dat kan een voordeel zijn.
Xavi is, zeker qua flair/vuur, een ander niveau. CdK is meer een passende speler dan Xavi. Belangrijk; vind hem als speler/persoonlijkheid beter pas. Die branie maakt Lang wel in balans.
Nu zie ik dat laatste wel heel moeilijk worden, maar als PSV zijn kaarten goed speelt zit er echt wel wat moois in het vat. Met een gehuurde De Ketelaere heb je voor een jaar een topspeler die je nagenoeg niets kost en je financieel de ruimte geeft voor een topaankoop op een andere positie. Het lijkt er zelfs op dat we Vranckx kunnen halen zonder afhankelijk te zijn van Sangaré; wanneer de Ivoriaan de komende weken richting Premier League gaat zou dat financieel genoeg lucht geven om achterin topkwaliteit aan te brengen én in de breedte nog een aantal versterkingen te halen. Zeker als de markt voor spelers uit de categorie waar Baumgartl, Til, El Ghazi, Ramalho, Teze, Obispo en Mwene deel vanuit maken op gang komt volgende maand.
-
- Jeugdspeler
Of juist een extra motivator. Er zijn genoeg spelers die weg moesten bij een club, het daar niet mee eens waren en erop gebrand waren te vlammen bij hun volgende club. Ruud van Nistelrooij na clash met Ferguson en overstap naar Real bijvoorbeeld. Zie aflevering bij The Overlap. Natuurlijk zullen er ook spelers zijn die de andere kant op slaan, maar ik hoop dat PSV die kansen/risico analyse van betreffende speler wel kan maken mocht CdK niet weg willen, maar wel weg moeten.Zuc0 wrote: ↑19 Jul 2023, 03:18Wat ik tot dusver over CDK las, wil hij eigenlijk helemaal niet weg. Gedwongen vertrek. Lijkt me niet motiverend. Is er nu werkelijk geen andere 10 te vinden die na huur minder dan 20-25 mln hoeft te kosten (toch te veel voor PSV) of een die direct haalbaar is. Alle ballen op CDK vind ik ergens opmerkelijk.
- DonyellMalen
- Legende
- Saynotoracism
- Verbannen
Charles de Ketelaere gaat Xavi echt niet doen vergeten. Snap de interesse sowieso niet, zijn in niks vergelijkbaars. Fysiek en mentaal niet. Beter schakelen ze over naar Spertsyan.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Moet hij vergelijkbaar zijn dan? Misschien past CDK wel beter bij het spel dat Bosz wilt spelen.Saynotoracism wrote: ↑19 Jul 2023, 10:01 Charles de Ketelaere gaat Xavi echt niet doen vergeten. Snap de interesse sowieso niet, zijn in niks vergelijkbaars. Fysiek en mentaal niet. Beter schakelen ze over naar Spertsyan.
-
- Legende
PSV heeft vorig jaar nooit een volledig topvoorhoede plus een aanvallende middenvelder gehad. In de eerste seizoenshelft was het Gakpo en in de tweede seizoenshelft was het Simons op linksbuiten. Rechtsbuiten is het gehele jaar matig geweest, de spitspositie slechts de tweede seizoenshelft goed en ook de aanvallende middenvelderpositie was matig.
Van Lang mag je op linksbuiten ook veel goals en assists verwachten, de spitspositie is nu vanaf de startpositie goed bezet en rechtsvoor blijft het afwachten, maar Bakayoko is wel verder dan ieder die er vorig seizoen heeft gestaan. Ik had Simons daar heel erg graag achter gezien en dan was je voorin echt weer een stap vooruit aan het maken. Echter als je iemand van het kaliber CDK weet te halen dan ben je nog steeds op de voorste vier posities naar mijn mening sterker dan vorig seizoen. En dat is ook nodig als je weer kampioen wil worden en Europees goed wil presteren.
Van Lang mag je op linksbuiten ook veel goals en assists verwachten, de spitspositie is nu vanaf de startpositie goed bezet en rechtsvoor blijft het afwachten, maar Bakayoko is wel verder dan ieder die er vorig seizoen heeft gestaan. Ik had Simons daar heel erg graag achter gezien en dan was je voorin echt weer een stap vooruit aan het maken. Echter als je iemand van het kaliber CDK weet te halen dan ben je nog steeds op de voorste vier posities naar mijn mening sterker dan vorig seizoen. En dat is ook nodig als je weer kampioen wil worden en Europees goed wil presteren.
-
- Nationale topspeler
Spertstyan kost 15miljoen en hij blijft tot januari in RuslandSaynotoracism wrote: ↑19 Jul 2023, 10:01 Charles de Ketelaere gaat Xavi echt niet doen vergeten. Snap de interesse sowieso niet, zijn in niks vergelijkbaars. Fysiek en mentaal niet. Beter schakelen ze over naar Spertsyan.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
De wereld had er wel iets anders uitgezien als we een fitte Luuk en Madueke hadden samen met Xavi/Gakpo en dan een vol seizoen. Met Bakayoko vanaf de bank, en geen noodzaak om El Ghazi te halenMassimo wrote: ↑19 Jul 2023, 10:15 PSV heeft vorig jaar nooit een volledig topvoorhoede plus een aanvallende middenvelder gehad. In de eerste seizoenshelft was het Gakpo en in de tweede seizoenshelft was het Simons op linksbuiten. Rechtsbuiten is het gehele jaar matig geweest, de spitspositie slechts de tweede seizoenshelft goed en ook de aanvallende middenvelderpositie was matig.
Nu met Lang-Pepi/Luuk-Bakayoko en CDK erachter is wel qua potentie vergelijkbaar. Niet omdat CDK net zo goed is als Xavi maar omdat we nu die 2e spits hebben en met Lang ook een speler terug hebben die qua positie Xavi kan doen vergeten (maar natuurlijk niet zo goed is).
CDK zou ook gewoon een Bakayoko op rechts eruit kunnen spelen als we zorgen dat we maar een middenveld hebben wat in balans is zonder CDK op 10.
-
- Vaste waarde in elftal
Ken eerlijk gezegd de hele speler niet. Zo op het oog lijkt het mij een slappe tosti die me doet denken aan Lucas Andersen (voormalig Ajax). Maar als ik het hier zo lees moet het een ernorme topper zijn, zal ook niet voor niets door Milan opgepikt zijn, dus ik zal me maar aansluiten bij de fanfare en hopen dat dit rond komt.
- Hatseflats
- Vedette
Jij hebt duidelijk de scoutreports niet gelezen. Ja, hij is een soort van ideale schoonzoon, maar gaat er wel vol voor.Demenkovets wrote: ↑19 Jul 2023, 10:50 Ken eerlijk gezegd de hele speler niet. Zo op het oog lijkt het mij een slappe tosti die me doet denken aan Lucas Andersen (voormalig Ajax). Maar als ik het hier zo lees moet het een ernorme topper zijn, zal ook niet voor niets door Milan opgepikt zijn, dus ik zal me maar aansluiten bij de fanfare en hopen dat dit rond komt.
Lees dit eens:
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
"Pressing and defensive work: Above all, De Ketelaere is an extremely hard worker. His work ethic is second to none, and as a result, deserves all the praises he will undoubtedly receive. You can put young CDK in any position on the pitch — he will give his all and likely thrive there.
He has a good understanding of pressing principles. He kicks his pressing up a notch when the ball is played into wide areas, or when the opponent takes a heavy touch. He is also aware of his positioning on the pitch, and when he can allow his teammates to press, and when he can step into passing lanes to intercept the ball too."
- Ardbeg
- Mister PSV
Het hoeft dan ook geen zelfde soort speler te zijn, als hij maar goed bij PSV past en een heel goed speler is voor ons.Saynotoracism wrote: ↑19 Jul 2023, 10:01 Charles de Ketelaere gaat Xavi echt niet doen vergeten. Snap de interesse sowieso niet, zijn in niks vergelijkbaars. Fysiek en mentaal niet. Beter schakelen ze over naar Spertsyan.
Geen enkele speler zal Xavi doen vergeten. Daarvoor was zijn impact te groot en de manier waarop hij vertrok te pijnlijk. Ik vind Spertsyan ook echt een heel goede speler maar die gaat niet komen. Hoe CDK of Spertsyan mentaal in elkaar steken weet ik niet goed maar wat ik over CDK lees is dat hij echt een harde werker is.
- Juancho
- Mister PSV
Dat zijn vooral steeds de beelden die je terug ziet, de grootste wedstrijden die je maar kan spelen. Ken die gozer verder niet maar ben vooral benieuwd of hij kan en gaat leveren in al die andere wedstrijden. Waarbij de omstandigheden een heel stuk anders zijn. Elke speler zal op e top gemotiveerd zijn als je in de CL tegen zulke clubs mag spelen. Maar leveren ze ook tegen pak um beet rkc, NEC en al die andere clubs.
Xavi was daar namelijk enorm belangrijk in: ongeacht omstandigheden, altijd volle bak gaan en bepalend zijn. Zowel in mentaliteit als in rendement. Iets dat niet onderschat mag worden.
Nu denk ik dat Pepi ook zo'n type is maar zeker van je andere grote aankopen Lang en deze CDK mag je dat ook verwachten.
Xavi was daar namelijk enorm belangrijk in: ongeacht omstandigheden, altijd volle bak gaan en bepalend zijn. Zowel in mentaliteit als in rendement. Iets dat niet onderschat mag worden.
Nu denk ik dat Pepi ook zo'n type is maar zeker van je andere grote aankopen Lang en deze CDK mag je dat ook verwachten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Vaste waarde in elftal
Daarom zeg ik toch ook dat ik die hele speler niet ken en ik me wat betreft zijn kwaliteiten (itt zijn outlook) dus maar aansluit bij hoe hij hier op het forum aangeprezen wordt?Hatseflats wrote: ↑19 Jul 2023, 11:15Jij hebt duidelijk de scoutreports niet gelezen. Ja, hij is een soort van ideale schoonzoon, maar gaat er wel vol voor.Demenkovets wrote: ↑19 Jul 2023, 10:50 Ken eerlijk gezegd de hele speler niet. Zo op het oog lijkt het mij een slappe tosti die me doet denken aan Lucas Andersen (voormalig Ajax). Maar als ik het hier zo lees moet het een enorme topper zijn, zal ook niet voor niets door Milan opgepikt zijn, dus ik zal me maar aansluiten bij de fanfare en hopen dat dit rond komt.