Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
FritskePhilips
Nationale topspeler

Image

Mooi hè, zo'n transferperiode. :mrgreen:
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Yilmaz voor de penalty’s. Laatste 4 wedstrijden 4 penalty’s en allemaal raak. Beetje concurrentie voor Luuk 😁.
Brael
Vedette

Ykhim wrote: 30 Jan 2023, 02:37
Brael wrote: 30 Jan 2023, 00:17 1 grote dooddoener dit.
Laten we daar vooral niet over beginnen als jij simpelweg weigert te lezen wat er staat. Ik breng notabene passende nuances aan en die worden gewoon genegeerd. Je bent een slimme vent, er is best een gesprek met je te voeren, dus ik vind het jammer dat je zonder aanleiding direct overgaat tot onnodige overdrijvingen.

Ik vind Kerkez niet beter dan Mauro nu, maar hij heeft duidelijk potentie om het nog veel verder dan AZ en PSV te schoppen. Een uitstekend talent, maar ook ik denk niet dat hij hier zomaar in de basis zou staan. En een deel van het verhaal is dat er bij AZ nou eenmaal minder druk is, ja. De verwachtingen zijn wat lager, als ze geen titel pakken is het niet meteen crisis en ze hebben zich de laatste jaren goed geprofileerd als ontwikkelingsclub, niet als club waar prijzen worden geëist. Daar is niks mis mee, maar er zitten in dat opzicht gewoon grote verschillen met PSV. Nu staan ze toevallig even boven ons, maar PSV is verder in ongeveer alles de grotere en belangrijkere club. Als je hier een wedstrijd speelt zoals Kerkez gisteren, dan krijg je als speler meestal direct stevige kritiek. Bij AZ is dat normaal gesproken wat minder het geval. Dat is wat ik zeg. Wat ik níet zeg, is dat er bij AZ helemaal geen focus op prestaties is, of dat je oneindig lang kan blijven aankloten, of wat dan ook dat daar op lijkt. Die draai geef jij eraan, maar dat zijn niet mijn woorden, en ook niet mijn intenties. Afijn: voor PSV is hetzelfde min of meer óók het geval als we gaan kijken naar clubs die een niveautje hoger zijn. Ik noem dan Liverpool omdat Gakpo daar nu toevallig naartoe is gegaan (en die krijgt daardoor dus met dezelfde uitdagingen te maken), maar ik had elke andere grotere club kunnen noemen. Tottenham (Bergwijn), ManUtd (Memphis), Dortmund (Malen), enzovoorts. Dat je over dat specifieke punt valt, snap ik dan niet. Dan ben je volgens mij totaal niet bezig met begrijpen wat ik probeer te zeggen, maar vooral met hoe ik het zeg. Nogmaals: je kan veel beter dan dat. Daar zouden we vervolgens allebei vrolijker van worden.
Natuurlijk reageer ik op hoe je dingen zegt, dat is zo ongeveer de enige graadmeter waar ik iets mee kan, op een geschreven forum.
Je komt nu met een genuanceerd verhaal, waar ik me grotendeels in kan vinden. Maar die nuance ontbrak simpelweg in je eerdere uitspraken. Dan kun je wel naar mij blijven wijzen dat ik weiger te lezen wat er staat, maar het ligt toch echt aan jou dat je niet opschrijft wat je bedoelt. Lees je eerste reactie vooral zelf eens terug, en vergelijk dat met dit verhaal.

Verder vind ik Kerkez ook niet beter dan Mauro, maar wel beter dan Max. Ik denk dan ook dat Kerkez hier de hele eerste seizoenshelft in de basis had gestaan.

Verder snap ik het idee van je vergelijking wel (stapje hoger betekent meer druk) maar de stappen die je beschrijft, zijn nogal krom. AZ-PSV versus PSV-Liverpool. In die vergelijking komt AZ er echt uit als Helmond Sport. Om jouw dooddoener er nog maar eens in te gooien: je kunt beter dan dat.
Joenepsv
Legende

Misschien hier al eens genoemd maar Thijmen Blokzijl heeft zich op 17 jarige leeftijd in de basis van Fc Groningen gespeeld en doet het prima. Een vlag op een modderschuit. Lange voetballende verdediger. Zeker iemand om in de peiling te houden en wie weet na dit seizoen op te pikken.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Brael wrote: 30 Jan 2023, 07:24 Verder vind ik Kerkez ook niet beter dan Mauro, maar wel beter dan Max. Ik denk dan ook dat Kerkez hier de hele eerste seizoenshelft in de basis had gestaan.
Dit denk ik ook, maar dat maakt Kerkez niet meteen goed genoeg. En dit laatste vergeet je even gemakshalve.

In potentie is Kerkez een uitstekende linksback, in zijn prestaties is het echter nogal wisselvallig. En dat is volkomen normaal. Het grote verschil is vooral dat dit bij AZ veel makkelijker wordt geaccepteerd dan bij PSV. Zaterdag speelde hij waardeloos en viel zijn vervanger en concurrent Mees de Wit geweldig in. Voor De Wit betaalde AZ begin dit seizoen overigens meer dan eerder voor Kerkez, ook bij AZ waren ze dit seizoen nog niet overtuigd dat Kerkez al de betere speler was.

Constantheid is een belangrijke kwaliteit, niet voor niets is het voor talentvolle keepers en verdedigers moeilijker doorbreken dan voor middenvelders en aanvallers. Hoe lager de positie op het veld, hoe moeilijker het is om een mindere prestatie op te laten lossen door teamgenoten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Kerkez is een goede voetballer en zou ik hier graag zien.

Echter heeft AZ hele dure spelers en in de regel redden er maar weinigen het als ze naar een betere club vertrekken. Eigenlijk kan ik alleen maar Koopmeiners als succesverhaal opnoemen.

Ook bij PSV zijn spelers als Luckassen, Poulsen en Maher niet geslaagd. Dit maakt bij mij wel twijfel aan.
Het feit dat hij al bij Milan in de jeugd speelde en dus in meerdere landen ervaring op heeft gedaan ondanks zijn leeftijd vind ik dan weer een pré met zij leeftijd
Brael
Vedette

Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 10:01
Brael wrote: 30 Jan 2023, 07:24 Verder vind ik Kerkez ook niet beter dan Mauro, maar wel beter dan Max. Ik denk dan ook dat Kerkez hier de hele eerste seizoenshelft in de basis had gestaan.
Dit denk ik ook, maar dat maakt Kerkez niet meteen goed genoeg. En dit laatste vergeet je even gemakshalve.
Ik vergeet helemaal niks, amice. Ik kijk er alleen anders naar.
Uiteindelijk is zoiets natuurlijk een kwestie van met welke bril kijk je ernaar. Is iemand die bij ons basisspeler zou zijn, goed genoeg voor PSV? Je kunt zeggen: hij heeft (nog) niet het niveau dat we bij PSV nastreven (waarbij dat an sich natuurlijk geen feit is, maar iets dat open is voor discussie), anderzijds kun je zeggen: iemand die beter is dan onze basiskracht, is per definitie goed genoeg voor PSV en dus een hele welkome aanvulling.

Ik ga vooral van dat laatste uit, ook omdat Kerkez een jonge gast is waar nog ontzettend veel groeipotentie zit.
Ren Höek
Vedette

Brael wrote: 30 Jan 2023, 10:30 anderzijds kun je zeggen: iemand die beter is dan onze basiskracht, is per definitie goed genoeg voor PSV en dus een hele welkome aanvulling.
Max is ten eerste niet goed genoeg als basiskracht en ten tweede momenteel ook geen basiskracht (meer?).
Kerkez is een zeer talentvolle, maar nog regelmatig onbetrouwbare linksback. Dat is prima bij AZ, maar twijfelachtig bij PSV.
Juancho
Mister PSV

Om eerlijk te zijn mis ik eigenlijk al jaren bij PSV ook die absolute wil om te moeten winnen omdat je nou eenmaal bij PSV speelt. Ruudje zei het dit weekend of vorig weekend nog mooi: ze vonden eigenlijk dat het vanuit de media (en fans?) erg meeviel omdat ze intern allang het woord crisis in de mond genomen hadden. Veelzeggend. Bij PSV komt de boel sowieso een heel stuk langzamer op gang dan bij een Ajax. Ondertussen vind ik dat het echt behoorlijk is doorgeslagen bij PSV, ook bij onze mooie club mogen spelers gewoon maandenlang falen zonder dat er ingegrepen wordt. Max als LB en in vergelijking met Kerkez is een mooie. Max loopt hier nu al even rond en heeft behalve een aardig begin er heel, heel lang een zooitje van gemaakt. En elke keer stond hij er weer. Dat hij nu ff geen basisspeler is komt volgens mij door de op hand zijnde transfer, maar dat is nog even afwachten. Ik ben nu bijv. ook benieuwd wat er met Luuk de Jong gebeurt. Ja aanvoerder, maar als je die bril ff afzet bakt hij er helemaal niks van. Al weken. Gaat hij ernaast gezet worden omdat bijv. Silva simpelweg beter in vorm is en dus belangrijker voor het team is? Of laat PSV Luuk staan omdat het nou eenmaals....Luuk is? En langdurig wanpresteren blijkbaar getolereerd wordt? Interessante case.

Ik zit dus een beetje tussen [mention]Brael[/mention] en [mention]Ykhim[/mention] in. Ja normaal gesproken ligt de lat bij PSV weer een stukje hoger dan AZ, echter.... dat is nu eigenlijk al een tijdje niet meer zo als je kijkt naar het sportieve. Dat respect heeft AZ denk ik ook wel verdient terwijl bij PSV de zweep er eigenlijk wel weer eens over mag. Beide clubs zouden best veel van elkaar kunnen leren denk ik :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette

Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 11:32
Brael wrote: 30 Jan 2023, 10:30 anderzijds kun je zeggen: iemand die beter is dan onze basiskracht, is per definitie goed genoeg voor PSV en dus een hele welkome aanvulling.
Max is ten eerste niet goed genoeg als basiskracht en ten tweede momenteel ook geen basiskracht (meer?).
Kerkez is een zeer talentvolle, maar nog regelmatig onbetrouwbare linksback. Dat is prima bij AZ, maar twijfelachtig bij PSV.
Dat is de ene kant van het verhaal, zoals gezegd kun je daar eindeloos over discussiëren. De andere, misschien wel relevantere, vraag is: was Kerkez de eerste seizoenshelft een versterking voor PSV geweest? Als hij beter is dan Max, moet het antwoord daarop "ja" zijn, want Max was bijna de hele eerste seizoenshelft onze basisspeler op linksback.

Tel daarbij op dat Kerkez nog heel jong is en er veel rek in zit, en het is gewoon een enorm goede aankoop geweest van AZ. Eentje die echt niet misstaan had bij PSV.
Ren Höek
Vedette

Brael wrote: 30 Jan 2023, 12:56 De andere, misschien wel relevantere, vraag is: was Kerkez de eerste seizoenshelft een versterking voor PSV geweest? Als hij beter is dan Max, moet het antwoord daarop "ja" zijn, want Max was bijna de hele eerste seizoenshelft onze basisspeler op linksback.
Dat weet je dus niet.
Wij zijn ontevreden over Max, maar misschien was Kerkez wel compleet afgeschreven hier. Dat gaat dit seizoen hier nogal snel namelijk ;)

Het is voor een talent altijd makkelijker om bij de subtop beter te worden, aangezien daar minder druk, meer geduld en meestal meer speeltijd in het vat zit. Helemaal dit seizoen, doordat Ruud er een potje van maakt.
Tel daarbij op dat Kerkez nog heel jong is en er veel rek in zit, en het is gewoon een enorm goede aankoop geweest van AZ. Eentje die echt niet misstaan had bij PSV.
Dit ontkent dan ook niemand.
Brael
Vedette

Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 13:19 Wij zijn ontevreden over Max, maar misschien was Kerkez wel compleet afgeschreven hier. Dat gaat dit seizoen hier nogal snel namelijk ;)

Het is voor een talent altijd makkelijker om bij de subtop beter te worden, aangezien daar minder druk, meer geduld en meestal meer speeltijd in het vat zit. Helemaal dit seizoen, doordat Ruud er een potje van maakt.
Dat is dus het punt dat ik de hele tijd maak. Als hij beter is dan Max (en daar zijn we het samen over eens), dan had hij hier dus ook heel veel speeltijd gekregen, omdat hij dan afgelopen seizoenshelft simpelweg onze beste linksback was geweest. Je kunt wel zeggen: als Kerkez niet voldoet, verdwijnt hij bij PSV sneller richting de bank, maar de vele basisplaatsen van Max bewijzen het ongelijk van die stelling. Bovendien, ook bij AZ geldt natuurlijk gewoon: als je niet goed presteert, of iemand anders is beter, dan ga je gewoon naar het bankje. AZ is wat dat betreft ook geen filantropische instelling, natuurlijk. Kijk maar eens naar Myron van Brederode. Jong, talentvol, presteerde prima in het begin van het seizoen, maar is inmiddels weer voorbij gestreefd door andere voetballers, en houdt nu doorgaans de bank bij AZ weer warm.

En verder, nogmaals: om AZ weg te zetten als subtop en PSV te plaatsen als topclub, daarmee doe je de huidige verhoudingen echt geweld aan. Qua historie, reputatie, spelersbudgetten, noem allemaal maar op ben ik het helemaal met je eens. Maar de meest relevante graadmeter, namelijk de ranglijst, zegt helaas iets anders. Na dit weekend is de kans zelfs behoorlijk groot dat je op basis van de ranglijst exact de omgekeerde conclusie zou moeten trekken. De kans is groot dat wij dan 5e staan en AZ 2e.
Tovast
Nationale topspeler

Ik denk en hoop dat PSV bezig is om Julian Rijkhoff op te halen bij Dortmund, samen met van Duiven het grootste spitsentalent van Nederland in zijn leeftijdscategorie. Contract loopt deze zomer af dus hoeft niet zo gek veel te kosten. Zou een mooie aanwinst zijn waar BELEID en een toekomstvisie achter zit.
Ren Höek
Vedette

Brael wrote: 30 Jan 2023, 13:39 Als hij beter is dan Max (en daar zijn we het samen over eens), dan had hij hier dus ook heel veel speeltijd gekregen, omdat hij dan afgelopen seizoenshelft simpelweg onze beste linksback was geweest.
Max speelde vooral veel omdat Mauro geblesseerd was.
En we weten niet hoe Kerkez zou spelen bij ons, misschien viel het wel zwaar tegen omdat hij meer tijd nodig had.
En verder, nogmaals: om AZ weg te zetten als subtop en PSV te plaatsen als topclub, daarmee doe je de huidige verhoudingen echt geweld aan.
Omdat AZ toevallig een keer even boven ons staat zijn ze meteen subtop af en een topclub geworden?
Dus Ajax is ook subtop, maar Feyenoord en Twente top?

Dat is echt onzin. De huidige verhoudingen zijn een momentopname, wel of geen topclub zijn is dat niet.
Brael
Vedette

Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 15:03 Max speelde vooral veel omdat Mauro geblesseerd was.
En we weten niet hoe Kerkez zou spelen bij ons, misschien viel het wel zwaar tegen omdat hij meer tijd nodig had.
Precies, daar heb ik het ook over. Omdat Mauro geblesseerd was, had Kerkez dus ook veel gespeeld bij ons.
En inderdaad, we weten nooit hoe hij het bij ons had gedaan. Misschien was hij wel 3x zo goed geweest als bij AZ, omdat hij een geweldige tandem had gevormd met Cody. Met dat soort dooddoeners kunnen we allemaal weinig.
Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 15:03 Omdat AZ toevallig een keer even boven ons staat zijn ze meteen subtop af en een topclub geworden?
Dus Ajax is ook subtop, maar Feyenoord en Twente top?

Dat is echt onzin. De huidige verhoudingen zijn een momentopname, wel of geen topclub zijn is dat niet.
Als je niet selectief zou quoten, zou dit hele betoog overbodig zijn. Ik geef in mijn verhaal heel duidelijk aan dat ik aan de ranglijst refereer, en juist niet aan alle randvoorwaarden. En uiteraard is de ranglijst een momentopname. Maar die momentopname is wel de realiteit van dit seizoen. Maar we beginnen hier alweer af te dwalen van het verhaal Kerkez.

Het argument was dat je bij een subtopper als AZ veel makkelijker in de luwte aan je ontwikkeling kunt werken. Presteren was bij AZ nét een tandje minder belangrijk dan bij ons. Dat vind ik zelf een redelijk lachwekkend argument, beweren dat een club die beter presteert dan wij, minder focus heeft op presteren.

Maar goed, verder denk ik dat alle argumenten wel weer uitgewisseld zijn, we zijn inmiddels alweer toegekomen aan het selectief quoten om elkaar vliegen af te vangen.
Ren Höek
Vedette

Je bent inderdaad weer alle details aan het napluizen om je mening maar waar te kunnen laten zijn, en als dat niet werkt kun je altijd nog over andere zaken beginnen.
Jammer dat je dit blijft doen, maar ik ben het met je eens dat het verder geen zin meer heeft.
Brael wrote: 30 Jan 2023, 15:56 Als je niet selectief zou quoten, zou dit hele betoog overbodig zijn.
Nee, want dan praat je nog steeds onzin.
Wel of geen topclub zijn laten afhangen van de huidige stand op de ranglijst slaat nergens op, ook niet als AZ overigens na dit seizoen boven ons zou eindigen.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Als onze jongens net zo goed zouden voetballen als dat we in dit topic doen discussiëren dan hadden we nou al 15 punten losgestaan!
Brael
Vedette

Ren Höek wrote: 30 Jan 2023, 16:18
Brael wrote: 30 Jan 2023, 15:56 Als je niet selectief zou quoten, zou dit hele betoog overbodig zijn.
Nee, want dan praat je nog steeds onzin.
Wel of geen topclub zijn laten afhangen van de huidige stand op de ranglijst slaat nergens op, ook niet als AZ overigens na dit seizoen boven ons zou eindigen.
Ja, dat zei je in je vorige post ook al. Toen heb ik ook al uitgelegd dat je je baseert op een uit de context getrokken en bewust foutief uitgelegde uitspraak. Schiet niet op, en het doel van deze discussie (bepalen of Kerkez nu interessant is of niet) zijn we ook allang voorbij geschoten.
Menno1
Legende

Ik was hem alweer vergeten maar Tzolis, waar iedereen achteraan liep een jaar geleden, mag alweer weg bij Twente. Toch opvallend, want leek echt een groot talent, maar staat nu 1,5 jaar al stil.
Joosth
Vaste waarde in elftal

Zouden we Florian Thauvin niet een contract kunnen aanbieden. Is transfervrij, maar zal in Mexico wel een prima salaris hebben gehad!

https://www.transfermarkt.nl/florian-th ... ler/184892

hondjevandebakker
Internationale topspeler

Is volgens mij bijna rond met Udinese
1913PSV.
Vaste waarde in elftal

Junior Adamu, aanvaller van Salzburg. Heeft het bekende traject van Liefering afgewerkt. Vorig jaar waren er best wel wat geruchten en werd een transfersom van 12 miljoen genoemd. Lijkt nu rustiger te zijn geworden rondom hem. Heeft een contract tot de zomer van ‘25. Snelle, behendige dribbelaar mét rendement.

Joosth
Vaste waarde in elftal

Indien Jadon Sancho nog aan het trainen is in Rosmalen, kan hij niet dan voor het komende half jaar bij PSV aansluiten?
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal

Joosth wrote: 31 Jan 2023, 20:11 Indien Jadon Sancho nog aan het trainen is in Rosmalen, kan hij niet dan voor het komende half jaar bij PSV aansluiten?
Die zit gewoon weer bij de selectie van United.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Fc Denzel wrote: 27 Jan 2023, 12:03 Ik wil hier toch nog even in de categorie Bryan Ruiz, Ayoze Pérez van Leicester droppen.

Speelt daar erg weinig maar dat heeft meer te maken met de manier van spelen van Leicester.

Was een mooie invulling geweest op rechts voor ons.
Last edited by Fc Denzel on 31 Jan 2023, 23:50, edited 1 time in total.
Post Reply