Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Post Reply
nilssonH
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

Utrecht was echt sterker vandaag, maar kwamen dan ook op volle oorlogssterkte. Zo’n Arzani heeft al een WK gespeeld, Sylla al 20+ wedstrijden voor het eerste van Monaco. Boussaid al zeer regelmatig bij Utrecht 1. Dat zie je niet vaak bij Jong FC Utrecht.

PSV zelf ook erg slordig. Achterin heel onrustig, en voorin te snel de bal kwijt. Sambo wel erg goed. Tielemand viel goed in. En het duo Vertessen - Fofana zit absoluut toekomst in. Erg benieuwd naar die twee.
TomPSV
Legende

Vraag me trouwens af waar Saibari al een aantal weken is. Geblesseerd?
Last edited by TomPSV on 27 Nov 2020, 20:10, edited 1 time in total.
ComeOnPSV
Vedette

Forfana vanavond in de spits. Tielemans speelt ook.

Sambo op de bank.
Misschien dat Sambo zondag in de selectie zit tegen Sparta?
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Jammer dat Doudah niet mag starten, beviel goed afgelopen maandag
Magnus
Meervoudig international

Ook jammer dat Leysen niet start i.p.v. Luis Felipe.
Magnus
Meervoudig international

Of Sambo en Kreekels centraal, als Felipe maar weg is in ieder geval.
nilssonH
Moderator

Zo toch van de nood een deugd gemaakt, staan nu standaard wel wat O18-jongens in, en terecht. Deze winnen en je gaat gewoon richting het linkerrijtje.
ComeOnPSV wrote: 27 Nov 2020, 20:10 Sambo op de bank.
Misschien dat Sambo zondag in de selectie zit tegen Sparta?
Denk gewoon wat rouleren, Jong PSV heeft ook een erg vol programma tot de winterstop.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Helaas is Helmond Sport van zo'n bedroevend niveau dat je tegen hen prima kunt rouleren. Goed dat weer wat jonge jongens speeltijd krijgen en zo ervaring opdoen in het betaald voetbal.
Grasmat
Lid van verdienste

Zul je net zien hè. Meteen je halve post onderuitgehaald door de werkelijkheid :wall
nilssonH
Moderator

Gekke tijd zo om 16:30. Ben benieuwd of ze een vuist kunnen maken tegen de koploper, en beste ploeg van de KKD.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dat lijkt me heel erg sterk. Nou weet je het met jong PSV nooit, maar ik verwacht dat Cambuur wel een paar maatjes te groot is. Benieuwd naar de opstelling.
#FreeGeneratie4
TomPSV
Legende

In ieder geval een aanvallende opstelling
nilssonH
Moderator

Benieuwd naar de backs, Vertessen en het duo Matuta - Doudah. Veel liever dit soort jongens de kans geven dan De Haas & Schoonbrood klaarstomen voor Top Oss.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Sambo laat in elk geval zien op dit niveau een heel goede rechter wingback te zijn. Technisch goed, rust aan de bal en een goede voorzet. Ik zou hem ook wel eens in het eerste willen zien.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Spelen ze Cambuur helemaal scheel of lijkt het alleen maar op basis van de statistieken?
nilssonH
Moderator

Helemaal scheel getikt niet, maar Jong PSV is wel duidelijk de betere en had echt al voor moeten staan.
Thijs
Lid van verdienste

Wel duidelijk de betere, maar ook weer niet zo dat er veel kansen waren. Dan kun je zien dat we een aantal spelers hebben, die niet de juiste keuzes maken. Dan bedoel ik vooral Toure en Piroe. Die missen beiden alle overzicht.
Heruone
Lid scoutingsteam

Verder wel een goede pot trouwens voor JL niveau. Hoog tempo, tactisch ook best interessant. Leren spelers veel van. Oppegard staat goed te spelen, idem dito voor Sambo, Vertessen en Kreekels. Het is jammer dat spelers als Saibari en Ledezma er niet bij zijn.

Corona is natuurlijk een strop voor teams en ook zeker voor het jeugdvoetbal, die competities liggen nu cummulatief ook al een dikke 5 a 6 maanden stil. Feit is wel dat een deel van de spelers van O19 nu wel opeens speelminuten krijgen op een hoger niveau.

Fofana 287 min
Tielemans 314 min
Doudah 194 min
Oppegard 196 min

Hopelijk krijgt Fofana vanmiddag nog minuten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator

Zonde dat je nu dus zonder Vertessen & Sambo verder moet. Twee beste van het veld in de eerste helft.
Thijs
Lid van verdienste

Hopen dat het meevalt. Twee grote talenten.
Grasmat
Lid van verdienste

Blessures?
nilssonH
Moderator

Sambo wel, Vertessen lijkt mij meer een kwestie van rustig opbouwen.
Grasmat
Lid van verdienste

Ik was al bang, als die nou weer geblesseerd zou raken...

Hopelijk valt het allemaal mee.
nilssonH
Moderator

Zonde hoor. Eerste helft had je jezelf moeten belonen, om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. Maar in ieder geval een ploeg met toekomst vandaag, dat maakt het resultaat toch wat draaglijker.
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Heb gisteren ook zitten kijken, een aantal spelers doen het alleraardigst, met name achterin waren dat Oppegard *(noteer die vast voor de nabije toekomst in PSV 1), Kreekels en Sambo. Delanghe had zijn dag niet helemaal maar is een prima keeper. Daverveld vond ik vooral slordig. Middenveld vond ik met name Matuta erg goed, rust, fysiek en snelheid, een echte moderne middenvelder. Doudah deed het ook prima maar ik denk niet dat hij PSV 1 gaat halen. Vertessen heeft alles mee behalve zijn blessuregevoeligheid, zeker PSV 1 waardig. Piroe viel me niet mee, Kristinsson is door zijn fysiek en snelheid wel een toegevoegde waarde maar was gisteren totaal niet scherp. Touré kan zo nu en dan verrassen, hij is snel en heeft een goede actie maar het is allemaal erg voorzichtig en oogt fragiel. Met Saibari en Ledezma erbij had er nog meer voetbal ingezeten. Kansen niet benutten is helaas een nederlaag, een leerzame, dat wel.
Post Reply