Érick Gutiérrez
- ShovingNE2
- Site Admin
Gaat bij sommigen ook nooit meer veranderen. Zal echt nooit een goede wedstrijd kunnen spelen. Zie je vaker bij spelers. Eenmaal oordeel blijft oordeel, ook al zie je cijfermatig echt wat anders.Asjemenou wrote: ↑11 Jan 2021, 10:34 Dan zit het vooroordeel toch ook weer diep.
4 maanden geleden geopereerd.
10 minuten mogen spelen.
7 ballen geraakt.
5 passes (4 geslaagd)
2 tackles (1 bal gewonnen, 1 x voorbij gedribbeld)
1 kopduel verloren.
Conlcusie: Rennen naar je toetsenbord om te zeggen dat het slappe hap was.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ShovingNE2
- Site Admin
Zolang het er niet zo uit ziet is het geen issue inderdaad:
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Dus eigenlijk zeg je dat die spelers geen fouten meer kunnen maken want "Confirmation bias"?
Ik wilde gister net gaan posten dat ik Boscagli een geweldige 1e helft vond spelen. Maar dan zie je hem toch weer een grote dekkingsfout maken bij de 1-2 waar hij Promes volledig kwijt is. Kan je roepen Confirmation bias maar dat is gewoon een fout met in dit geval toch wel vervelende consequenties. Of je met 0-2 de rust ingaat of dat je tegenstander kort voor rust de aansluitingstreffer maakt... nogal een veschilletje.
Ontopic: Guti heeft zijn loopje ook niet mee. Beetje hetzelfde als Pereiro. Sierlijke voetballers, ze lijken qua tempo echt alles nog te doen in het tempo van hun vorige competitie. Als het goed gaat is het prachtig mooi, als het niet goed gaat erger je je eraan. Persoonlijk kan ik eigenlijk niks zeggen over Guti. Te kort gespeelt en helemaal na zo'n zware blessure. Vond het hooguit opvallend dat Guti wel gelijk weer boven Fein stond blijkbaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Paco Casal
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Roepen over 'confirmation bias', maar het argument dat het moment op de achterlijn typisch is voor Guti wordt niet weerlegd. Ook dat is typisch.
Aan de andere kant krijgt hij heel snel minuten van Schmidt, dat belooft wel dat hij vertrouwen heeft in de waarde van Guti voor dit PSV. Daar krijgt hij allicht meer kansen voor dan 10 nietszeggende minuten tegen Ajax, daar wil ik hem ook zeker niet op afvallen. Echter dat moment bij de achterlijn viel me op, omdat dit soort momenten op het lijf van Guti geschreven staan.
Aan de andere kant krijgt hij heel snel minuten van Schmidt, dat belooft wel dat hij vertrouwen heeft in de waarde van Guti voor dit PSV. Daar krijgt hij allicht meer kansen voor dan 10 nietszeggende minuten tegen Ajax, daar wil ik hem ook zeker niet op afvallen. Echter dat moment bij de achterlijn viel me op, omdat dit soort momenten op het lijf van Guti geschreven staan.
#FreeGeneratie4
- Maikel
- Site Admin
Zoeken naar fouten is wat anders dan daadwerkelijk gemaakte fouten
1-2 was overigens meer een fout van Teze die even dacht dat hij een pion was ipv verdediger. Maar goed voorbeeld van mijn punt want bij de 1-2 gaat veel mis en meteen wordt het aangegrepen om enkel Boscagli weer een fout aan te praten.
- Juancho
- Mister PSV
Je mag prima benoemen dat anderen ook in de fout gaan. Een tegengoal komt eigenlijk altijd voort uit meerder fouten. Ik zeg nergens dat het alleen zijn schuld is, ik zeg alleen dat Boscagli zijn man, Promes, volledig kwijt was en uiteindelijk lucht staat te dekken. Maar ik begrijp nu dus dat je alleen een fout mag benoemen van Boscagli als jij het ook een fout vind? Want anders is het een Confirmation bias? Feit dat jij aangeeft dat het zoeken naar een fout is terwijl ik het een overduidelijke dekkingsfout vind maakt het geen confirmation bias. Kijk de beelden nog maar eens na, hij dekt eerst wel Promes maar bij de voorzet is hij Promes volledig kwijt en staat lucht te dekken.
- Maikel
- Site Admin
- Juancho
- Mister PSV
Ik reageer gewoon op jou opmerking hoor:
Confirmation bias was dat woord toch? Dat mensen zoeken naar fouten om daarna te komen roepen hierover. Bij Boscagli zie je hetzelfde gebeuren.
- Maikel
- Site Admin
Ja ik zeg daar inderdaad dat mensen geen fouten van Boscagli mogen benoemen tenzij ik ze zie. Klopt helemaal, wat goed dat je zelf een draai geeft aan mijn woorden... :roll:
Bloedirritant.
Zoals ik al zei: Als je zo gaat doen heb ik geen zin in een discussie met je. Ga andermans woorden maar verdraaien.
- Juancho
- Mister PSV
Je komt toch zelf gelijk met de term "Confirmation bias"? Leg dan eens uit wat je bedoeling is geweest door dat te roepen. Volgens mij weet je namelijk drommels goed dat je daarmee iets wil aangeven. Als mensen, zoals ik, die 1-2 deels ook fout vinden van Boscagli, dat aangeven en je gaat gelijk roepen met Confirmation bias. Het is juist bloedirritant dat je dat roept en het dus blijkbaar geen duidelijke fout mag vinden omdat je dan aan het zoeken bent.
Kan je wel naar mij wijzen maar jij begint zelf deze offtopic discussie door maar weer eens 'confirmation bias'' te roepen. Je hoeft het niet eens te zijn met de personen die vinden dat Boscagli een fout daar maakt (en nogmaals er gaat altijd meer mis bij een goal) maar reageer dan gewoon niet zo. Dan is er niks aan de hand.
En hierbij laat ik het dan ook.
Kan je wel naar mij wijzen maar jij begint zelf deze offtopic discussie door maar weer eens 'confirmation bias'' te roepen. Je hoeft het niet eens te zijn met de personen die vinden dat Boscagli een fout daar maakt (en nogmaals er gaat altijd meer mis bij een goal) maar reageer dan gewoon niet zo. Dan is er niks aan de hand.
En hierbij laat ik het dan ook.
- Paco Casal
[mention]Maikel_91[/mention]Paco Casal wrote: ↑11 Jan 2021, 12:09 Roepen over 'confirmation bias', maar het argument dat het moment op de achterlijn typisch is voor Guti wordt niet weerlegd. Ook dat is typisch.
#FreeGeneratie4
- ShovingNE2
- Site Admin
Jij zei dit Juancho. Dat is nog wat anders.
Kunnen we hier een gifje van maken (als iemand moment in de samenvatting heeft als die er in zit doe ik het). Dat discussieert makkelijker. Herinner mij het moment maar niet heel strak voor de geest. Dus of het 'typisch' Guti is kan ik nu niet zeggen.Paco Casal wrote: ↑11 Jan 2021, 13:16 Roepen over 'confirmation bias', maar het argument dat het moment op de achterlijn typisch is voor Guti wordt niet weerlegd. Ook dat is typisch.
-
- Lid scoutingsteam
Nee, maar je hele beeld van een speler andermaal bevestigd zien worden op basis van één moment - wat ook nog eens de halve waarheid betrof, gezien het herstellen van z'n fout - is dat wel.
Er valt veel aan te merken op Gutiérrez, maar geef de man verdomme z'n tijd en ruimte zeg. Voor hem is ook alles anders onder Schmidt, hij moet óók een hele omslag in denken en handelen maken. En dan wordt hij voor de leeuwen gegooid na maandenlange absentie door een blessure. Maar zodra hij één keer te makkelijk denkt over een bal op de achterlijn gaan alle vingers los en deugt er niks meer van.
Ik denk ook niet dat hij het nog gaat maken, maar laten we hem alsjeblieft de ruimte geven zoals de rest die ook krijgt. Wie weet wat Roger voor elkaar kan boksen, kijk maar naar Boscagli die tot voor dit soort seizoen dood, begraven en afgeschreven was.
- Maikel
- Site Admin
Laat ik voorop stellen dat Guti enorm teleurgesteld heeft en wat mij betreft mag vertrekken binnenkort.Paco Casal wrote: ↑11 Jan 2021, 13:16@Maikel_91Paco Casal wrote: ↑11 Jan 2021, 12:09 Roepen over 'confirmation bias', maar het argument dat het moment op de achterlijn typisch is voor Guti wordt niet weerlegd. Ook dat is typisch.
Maar het moment van Guti is ook typisch voor een speler die geen wedstrijdritme heeft, want hij heeft een half jaar gemist. Hij heroverde de bal ook prima terug.
Als Van Ginkel dit was overkomen dan was de stemming geweest: Ja zonde maar mist ritme dus kan gebeuren.
Guti mist een half jaar en het is: Ja zie je wel, typisch Guti.
De verzachtende omstandigheden lijken bij hem niet te tellen.
- Juancho
- Mister PSV
Let me dan eens uit wat jij denkt dat ik voor beeld heb van Boscalgi? Want die ontgaat me even. Ik vond Boscagli namelijk een geweldige eerste helft spelen. En net toen ik dat wilde posten maakte hij die grote dekkingsfout. En ja dat is 1 moment in de eerste helft, maar voetbal wordt beslist op momenten. Als de keeper 45 min goed speelt maar een belangrijke fout maakt met een tegengoal dan praten we daar toch ook over? Wij maken een geweldige 0-2 omdat Ajax bijv. een verkeerd moment had. En dan nog dat moment in de slotfase van Boscagli.Ykhim wrote:
Nee, maar je hele beeld van een speler andermaal bevestigd zien worden op basis van één moment - wat ook nog eens de halve waarheid betrof, gezien het herstellen van z'n fout - is dat wel.
Dus nogmaals, welk beeld heb ik dan volgens jou van hem? Ik vind hem namelijk vrij goed dit seizoen, zeker tov vorig jaar. Dus geen idee welk beeld jij dan denkt te hebben dat ik zo graag bevestigd zie worden op basis van een moment. Ben benieuwd! Er zit een groot verschil tussen een speler afzeiken op basis van 1 moment en de rest vergeten of belangrijke momenten eruit halen die echt slecht zijn voor in dit geval een verdediger maar daarnaast ook de goede dingen zien. En dat laatste wordt nogal snel onmogelijk gemaakt door gelijk de term "confirmation bias" er maar weer bij te halen.
Persoonlijk vind ik Teze/Boscagli samen gewoon niet goed genoeg als je de volgend stap wil zetten. Beide hebben zo nog hun tekortkomingen of missen simpelweg ervaring. Daar moet gewoon echt een ander niveau CV komen te staan die die jongens ook meeneemt in ontwikkeling.
Last edited by Juancho on 11 Jan 2021, 13:44, edited 1 time in total.
- Paco Casal
Ongetwijfeld. Ik heb alleen geen idee hoe. Volgens mij komt daar (uiteindelijk, absoluut niet direct) de kans voor Gravenberch uit wat geen kans werd omdat de pass van Haller te hard was en Mvogo scherp.ShovingNE2 wrote: ↑11 Jan 2021, 13:23 Kunnen we hier een gifje van maken (als iemand moment in de samenvatting heeft als die er in zit doe ik het). Dat discussieert makkelijker. Herinner mij het moment maar niet heel strak voor de geest. Dus of het 'typisch' Guti is kan ik nu niet zeggen.
[mention]Maikel_91[/mention]
Zeker, ik vond de wissel dan ook opvallend. Dit soort zaken zagen we bij Guti alleen ook toen hij gewoon 100% fit was. Geregeld.Laat ik voorop stellen dat Guti enorm teleurgesteld heeft en wat mij betreft mag vertrekken binnenkort.
Maar het moment van Guti is ook typisch voor een speler die geen wedstrijdritme heeft, want hij heeft een half jaar gemist.
Om dat dan vervolgens maar op 'confirmation bias' te gooien, slaat natuurlijk nergens op. Maar het is een makkelijke term om spelers te verdedigen, true.
#FreeGeneratie4
- Maikel
- Site Admin
Ik vond de wissel ook opvallend en niet handig, vooral wegens het gebrek aan ritme en zijn teleurstellende spel vorig jaar en deze voorbereiding. Maar hij is een makkelijk slachtoffer en elke fout of 'fout' van hem wordt enorm uitvergroot. Bij elk miniscuul iets is het gelijk 'ZIE JE WEL'. En dat is wel degelijk confirmation bias. De messen worden al geslepen zogauw hij zijn trainingspak uit trekt. Hierdoor wordt er ook voorbij aan gegaan dat hij daarna wel doorjaagt en de bal terug verovert.Paco Casal wrote: ↑11 Jan 2021, 13:43 Zeker, ik vond de wissel dan ook opvallend. Dit soort zaken zagen we bij Guti alleen ook toen hij gewoon 100% fit was. Geregeld.
Om dat dan vervolgens maar op 'confirmation bias' te gooien, slaat natuurlijk nergens op. Maar het is een makkelijke term om spelers te verdedigen, true.
-
- Lid scoutingsteam
Eh, we zitten in het Guti-topic hè. Het gaat over GutiérrezJuancho wrote: ↑11 Jan 2021, 13:42 Let me dan eens uit wat jij denkt dat ik voor beeld heb van Boscalgi? Want die ontgaat me even. Ik vond Boscagli namelijk een geweldige eerste helft spelen. En net toen ik dat wilde posten maakte hij die grote dekkingsfout. En ja dat is 1 moment in de eerste helft, maar voetbal wordt beslist op momenten. Als de keeper 45 min goed speelt maar een belangrijke fout maakt met een tegengoal dan praten we daar toch ook over? Wij maken een geweldige 0-2 omdat Ajax bijv. een verkeerd moment had. En dan nog dat moment in de slotfase van Boscagli.
Dus nogmaals, welk beeld heb ik dan volgens jou van hem? Ik vind hem namelijk vrij goed dit seizoen, zeker tov vorig jaar. Dus geen idee welk beeld jij dan denkt te hebben dat ik zo graag bevestigd zie worden op basis van een moment. Ben benieuwd! Er zit een groot verschil tussen een speler afzeiken op basis van 1 moment en de rest vergeten of belangrijke momenten eruit halen die echt slecht zijn voor in dit geval een verdediger maar daarnaast ook de goede dingen zien. En dat laatste wordt nogal snel onmogelijk gemaakt door gelijk de term "confirmation bias" er maar weer bij te halen.
Persoonlijk vind ik Teze/Boscagli samen gewoon niet goed genoeg als je de volgend stap wil zetten. Beide hebben zo nog hun tekortkomingen of missen simpelweg ervaring. Daar moet gewoon echt een ander niveau CV komen te staan die die jongens ook meeneemt in ontwikkeling.
-
- Jeugdinternational
Als Schmidt de Boscagli van vorig seizoen op het niveau van dit seizoen kan krijgen, dan kan hij Gutiérrez, die twee seizoenen geleden toch best veelbelovend begon, wellicht ook wel aan de praat krijgen. Ik ben in ieder geval benieuwd.
Vind het vooral opvallend dat Guti nu al de voorkeur krijgt boven Fein. Dat kan alleen maar betekenen dat Guti beter getraind heeft dan Fein de afgelopen anderhalve week. Ajax-uit is niet de wedstrijd om maar even wat te proberen.
Vind het vooral opvallend dat Guti nu al de voorkeur krijgt boven Fein. Dat kan alleen maar betekenen dat Guti beter getraind heeft dan Fein de afgelopen anderhalve week. Ajax-uit is niet de wedstrijd om maar even wat te proberen.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik zag gisteren ook weer de oude, niet beste, Guti eerlijk gezegd. Maar wat ik opvallend vind is dat hij toch best wat minuten kreeg en bv Fein niet. Dus het lijkt me dat Schmidt het écht in Guti ziet zitten maar ik vind hem altijd zo erg vertragen in balbezit. Qua duelkracht en zijn spel zonder bal lijkt me wel overbrugbaar en zou hij minimaal het niveau van Rosario moeten kunnen aantikken.
Thomas en van Ginkel zijn meer lopers, Fein is een passer en Guti is vooral allround. Nu Hendrix weg gaat lijkt het me dat Guti eerder doorschuift dan de andere genoemden.
Thomas en van Ginkel zijn meer lopers, Fein is een passer en Guti is vooral allround. Nu Hendrix weg gaat lijkt het me dat Guti eerder doorschuift dan de andere genoemden.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Wijffels maakt het in de race wie de meest onkundige voetbaljournalist is van Nederland toch weer een stukje spannender t.o.v. van ons Valentijntje. Man, man, man...
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford