Ruud van Nistelrooij
- Stofzuiger
- Vaste waarde in elftal
Zou echt héél slecht zijn als ze RvN gaan overhalen. Dan hebben Gerbrands en JdJ werkelijk níets van het debacle Van Bommel geleerd. Ruud moet dit zelf toch ook weten?
-
- Legende
Inderdaad. Van Bommel is niet enkel weggestuurd omdat zijn resultaten slecht waren maar vooral omdat de helft van de organisatie hem wel kon schieten.
- ShovingNE2
- Site Admin
Er wordt een hele hoop geschreven. Maar je krijgt het pas echt goed mee als je RvN hoort spreken over de situatie.
http://www.espn.nl/video/clip?id=9882658
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
Ik ben over geen enkele trainer echt enthousiast, behalve over Ruud. En eens dat het eigenlijk nog te vroeg is. Maar toch... zet 'm eens aan tafel met een ervaren persoon en kijk of ze klikken. Ruud en Phillip samen.
-
- Vedette
Ruud heeft natuurlijk zelf 100% gelijk. Hij heeft als trainer nog nauwelijks iets laten zien. En voor de duidelijkheid: dat is geen verwijt, dat is gewoon een constatering. Ruud is een PSV icoon, maar hoofdtrainer van PSV 1 is te vroeg.
PSV 1 is geen leerschool, als trainer van PSV 1 moet je vanaf dag 1 presteren. De twee eerdere PSV iconen die we zo voor de leeuwen hebben gegooid, presteerden heel wisselend. Van Bommel wist eigenlijk wel vanaf dag 1 te presteren, maar daar ging het alleen maar bergaf. Bij Cocu was het eigenlijk precies andersom, die begon niet sterk, maar kreeg de tijd en wist uiteindelijk wel te presteren.
Ik denk dat voor zowel Van Bommel als Cocu het heel leerzaam was geweest als ze eerst bij een club als Heerenveen op eigen benen hadden gestaan. Ook voor PSV was dat handig geweest, de fouten die Cocu in het begin bij PSV maakte, had hij dan bij Heerenveen gemaakt. En wellicht hadden ze dan bij Van Bommel al gezien dat ze hem nooit als hoofdtrainer moesten aanstellen. Voor Van Nistelrooij lijkt me zo'n tussenstap ook de gewenste weg om te bewandelen.
PSV heeft nu gewoon een trainer nodig die er direct staat, en die niet nog op allerlei vlakken ervaring moet opdoen.
PSV 1 is geen leerschool, als trainer van PSV 1 moet je vanaf dag 1 presteren. De twee eerdere PSV iconen die we zo voor de leeuwen hebben gegooid, presteerden heel wisselend. Van Bommel wist eigenlijk wel vanaf dag 1 te presteren, maar daar ging het alleen maar bergaf. Bij Cocu was het eigenlijk precies andersom, die begon niet sterk, maar kreeg de tijd en wist uiteindelijk wel te presteren.
Ik denk dat voor zowel Van Bommel als Cocu het heel leerzaam was geweest als ze eerst bij een club als Heerenveen op eigen benen hadden gestaan. Ook voor PSV was dat handig geweest, de fouten die Cocu in het begin bij PSV maakte, had hij dan bij Heerenveen gemaakt. En wellicht hadden ze dan bij Van Bommel al gezien dat ze hem nooit als hoofdtrainer moesten aanstellen. Voor Van Nistelrooij lijkt me zo'n tussenstap ook de gewenste weg om te bewandelen.
PSV heeft nu gewoon een trainer nodig die er direct staat, en die niet nog op allerlei vlakken ervaring moet opdoen.
-
- Legende
Denk dat Rio bedoelt dat Ruud zelf bepaalt hoe of wat in deze situatie..
En dat hij zich niet laat beïnvloeden door niets of niemand..
Hij volgt zijn eigen pad..
Correct me if i'm wrong..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- Ardbeg
- Mister PSV
Hahah, ok. Wel mooi. Hij laat zich niet gek maken.milansandro wrote: ↑05 Feb 2022, 11:20 Denk dat Rio bedoelt dat Ruud zelf bepaalt hoe of wat in deze situatie..
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Wat komt hij toch altijd over als een relaxte, verstandige vent. Ik ken eigenlijk weinig spitsen die uiteindelijk toptrainers zijn geworden, maar zie hem graag de uitzondering op de regel worden. Laat zich niet snel gek maken en lijkt me ook echt een goede people manager. Maar inderdaad waarschijnlijk nog te vroeg, wat hij zelf ook beseft. Zoals hij ook z'n eigen voetbalcarrière mooi had uitgestippeld met telkens de juiste stappen.
-
- Internationale topspeler
Zijn carrière zorgvuldig plannen met een bepaald tijdspad betekent ook dat je elke stap rustig evalueert. Dan kan er uiteindelijk ook uitkomen dat PSV1 misschien niet haalbaar word. Misschien is Heerenveen/Vitesse wel zijn plafond, who knows. Zeg maar categorie Jans. Wat belangrijk is, is dat hij zelfbewust en goudeerlijk is, nooit iets aanneemt wat hem boven de pet gaat. We willen allemaal geloven dat Ruud de volgende Guardiola is, maar die verwachtingen kunnen een carrière ook schaden. Realistisch blijven is key.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Er bestaat geen ideale carrièreplanning. Louis van Gaals eerste club als hoofdtrainer was ook
Ajax, toch? Guus Hiddinks eerste baan als hoofdtrainer was ook direct bij PSV en in zijn tweede seizoen won hij de CL, toch? Trainer zijn als ervaringsvak is onzin, de meeste trainers leveren hun beste prestaties in het begin van de carrière.
Wat belangrijk is omtrent Ruud, en dat kunnen wij eigenlijk moeilijk beoordelen, is dat hij sterk genoeg in zijn schoenen staat om een overwicht te hebben op de spelersgroep, staf en media, maar wel genoeg open kan staan voor hun input.
Ajax, toch? Guus Hiddinks eerste baan als hoofdtrainer was ook direct bij PSV en in zijn tweede seizoen won hij de CL, toch? Trainer zijn als ervaringsvak is onzin, de meeste trainers leveren hun beste prestaties in het begin van de carrière.
Wat belangrijk is omtrent Ruud, en dat kunnen wij eigenlijk moeilijk beoordelen, is dat hij sterk genoeg in zijn schoenen staat om een overwicht te hebben op de spelersgroep, staf en media, maar wel genoeg open kan staan voor hun input.
-
- Internationale topspeler
Inderdaad, en dat betekent ook dat er nu geen tussenpaus moet komen voor 1 of 2 jaar zoals sommige media suggereren, maar gewoon een coach die je nu voor tenminste 2 jaar wil aanstellen en waarmee je in het tweede jaar gaat samenzitten om te kijken of je met elkaar verder wil of niet. Je kan nl. nu helemaal niet met zekerheid zeggen dat Ruud er over 1 of 2 jaar wel klaar voor is.Revolinho wrote: ↑05 Feb 2022, 11:47 Zijn carrière zorgvuldig plannen met een bepaald tijdspad betekent ook dat je elke stap rustig evalueert. Dan kan er uiteindelijk ook uitkomen dat PSV1 misschien niet haalbaar word. Misschien is Heerenveen/Vitesse wel zijn plafond, who knows. Zeg maar categorie Jans. Wat belangrijk is, is dat hij zelfbewust en goudeerlijk is, nooit iets aanneemt wat hem boven de pet gaat. We willen allemaal geloven dat Ruud de volgende Guardiola is, maar die verwachtingen kunnen een carrière ook schaden. Realistisch blijven is key.
- Park
- Nationale topspeler
Had verwacht dat hij zou zeggen nee doe ik niet. Met wat hij nu zegt laat hij de optie wel duidelijk open.ShovingNE2 wrote: ↑05 Feb 2022, 09:08 Er wordt een hele hoop geschreven. Maar je krijgt het pas echt goed mee als je RvN hoort spreken over de situatie.
Van Nistelrooy moet het alleen doen als hij zich er zelf ook echt klaar voor voelt. En niet onder druk van de ontstane situatie.
Geweldig als hij een keer trainer wordt, als persoon, als voetbalheld, en doet het goed met Jong, maar moet niet te veel haast hebben.
-
- Lid 2e elftal
Prima interview van Ruud van Nistelrooij op Espn. Vind zichzelf nog niet klaar voor een nieuwe stap.
Volgend jaar nog Ruud bij Jong PSV
Volgend jaar nog Ruud bij Jong PSV
- Standbeeld
- Mister PSV
Zoals ik het begrijp blijft hij dus liever bij Jong, maar is hij beschikbaar als de plicht roept als PSV geen andere geschikte vervanger kan halen. Maar liever niet. Dat is wat ik proef.
- ruuddevil
- Legende
Als PSV geen andere geschikte kandidaat kan strikken dan moeten Toon en John een andere baan zoeken, en niet het probleem bij Ruud neerleggen.Standbeeld wrote: ↑05 Feb 2022, 12:50 Zoals ik het begrijp blijft hij dus liever bij Jong, maar is hij beschikbaar als de plicht roept als PSV geen andere geschikte vervanger kan halen. Maar liever niet. Dat is wat ik proef.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
De fout met Bommel was ook echt niet hem hoofdtrainer maken, maar vooral hem vrije keuze geven in de volledige technische staf om hem heen. Met Ruud moet je gewoon samen kijken wie hem kunnen ondersteunen. Als je Ruud laat assisteren door Fred Rutten of een soortgelijke ervaren veldtrainer, die ook niet het ego of de uitstraling heeft, dan schiet het al een heel stuk op.
Nu zoals ik eerder zei, Ruud komt goed over, maar wij kunnen allemaal niet inschatten in hoeverre hij nu een goede trainer voor ons kan zijn. Dat geldt overigens voor bijna alle namen, die worden genoemd, want op basis waarvan zouden wij denken dat een trainer, die in Argentinië of Spanje gewend is te werken en geen kennis heeft van het Nederlands voetbal, de cultuur en de taal minder moeite zou hebben met de aanpassing dan Ruud, weet ik niet.
Nu zoals ik eerder zei, Ruud komt goed over, maar wij kunnen allemaal niet inschatten in hoeverre hij nu een goede trainer voor ons kan zijn. Dat geldt overigens voor bijna alle namen, die worden genoemd, want op basis waarvan zouden wij denken dat een trainer, die in Argentinië of Spanje gewend is te werken en geen kennis heeft van het Nederlands voetbal, de cultuur en de taal minder moeite zou hebben met de aanpassing dan Ruud, weet ik niet.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Het zou me na het te vroeg doorschuiven van zowel Cocu als Van Bommel ten zeerste verbazen als Toon de fout maakt Van Nistelrooy nu al hoofdcoach te maken. Dat zou mijn mening over hem als clubleider met terugwerkende kracht fors naar beneden halen.