Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

De Realist wrote: 30 Jan 2022, 23:49
Standbeeld wrote: 30 Jan 2022, 23:44 Door wie werden er zowat 5 spelers beloofd?
Niet letterlijk, en niet door John persoonlijk. Maar de berichten dat het een compleet gekkenhuis zou gaan worden werden niet voor niets door o.a. vriend Rik de wereld in geslingerd
Dan snap ik je wel dat er een beetje frustratie bij zit. Maar als een watcher wat roept zonder dat John iets heeft gezegd dan is dat volledig op het conto van die watcher. Een watcher kan vanalles roepen en het is zaak dat we daar kritisch naar luisteren en het niet meteen voor waarheid aan te nemen.
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg wrote: 30 Jan 2022, 23:53
Standbeeld wrote: 30 Jan 2022, 23:51
Als fan zou ik ook graag 2 a 3 sterke spelers erbij willen hebben. En geloof maar dat Roger dat ook wil. Die wil niets liever dan een topselectie en kampioen worden. Spelers beter maken en presteren. Maar toch is het allemaal toch wat meer gecompliceerd dan wij denken: budgetten, corona, beschikbaarheid van spelers, afhankelijkheid van individuele prestaties, etc. Maar er moet ook ruimte zijn voor kritiek vind ik.
Er is ruimte voor kritiek. Om alvast te zeggen dat er in de toekomst geen adequate vervanging komt voor Gakpo, Sangare etcetera. Dat slaat helemaal nergens op.
Daar ben ik het mee eens.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Wie heeft dat beloofd? PSV heeft een giga klap gekregen door Covid. PSV wil topspelers en als je die voor een duppie wil hebben dan moet je wachten tot op het laatst. We kunnen wel janken met z'n allen dat John zijn werk niet goed doet, maar wat doet hij dan eigenlijk niet goed?
Standbeeld
Mister PSV

Bruma en Baumgartl voor veel teveel geld kopen. Sorry inkoppertje.
De Realist
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 Jan 2022, 23:54
De Realist wrote: 30 Jan 2022, 23:49

Niet letterlijk, en niet door John persoonlijk. Maar de berichten dat het een compleet gekkenhuis zou gaan worden werden niet voor niets door o.a. vriend Rik de wereld in geslingerd
Dan snap ik je wel dat er een beetje frustratie bij zit. Maar als een watcher wat roept zonder dat John iets heeft gezegd dan is dat volledig op het conto van die watcher. Een watcher kan vanalles roepen en het is zaak dat we daar kritisch naar luisteren en het niet meteen voor waarheid aan te nemen.
Ja, ik had het idee dat de watchers pas dingen mochten zeggen na een OK vanuit PSV....
Geloofwaardigheid nog een stuk verder naar beneden schroeven dus, en pas beginnen met hopen op het moment dat Wily iets post ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam

De Realist wrote: 30 Jan 2022, 23:42Wanneer is de nood dan wel hoog genoeg dat er serieus actie wordt ondernomen?
Het gaat ook helemaal niet om nood. Als die écht hoog genoeg was geweest, dan had PSV vast financiële ruimte gevonden om er een speler tussen te passen. Die ruimte was afgelopen zomer minimaal en eventuele transfers van Bruma, Guti en Doan hadden ons daarin wat ruimte kunnen verschaffen, maar allerlei deals zijn om allerlei redenen geklapt, vaak ook door factoren buiten onze invloed. Dan kun je twee dingen doen: gaan mopperen dat alles kut is en dat we nieuwe spelers nodig hebben, of je gaat aan de slag met wat je hebt. Dat laatste is wat PSV heeft gedaan en daarmee zijn we nu, eind januari, op drie fronten actief. We hebben volop kans op de titel, hoewel we natuurlijk geen favoriet zijn. PSV is alom geprezen om de breedte en hoe goed de nummers 12-18 de absentie van belangrijke spelers hebben kunnen opvangen. Ik vind de nood daarom ook helemaal niet zo hoog. Een fit PSV bezit weliswaar niet de optimale selectie, of in elk geval niet zoals wij het hier voor ogen hebben, maar is aantoonbaar goed genoeg gebleken om competitief te blijven. Er is geen reden om aan te nemen dat we met deze samenstelling géén top 2 gaan eindigen, tenzij je graag aan doemdenken doet en denkt dat Feyenoord met de nieuwe aankopen vijf punten meer gaat halen dan PSV in de komende 14 wedstrijden.

Het laatste wat we nu moeten doen zijn paniekaankopen. We hebben al teveel gemiddelde spelers die het aardig doen, maar die verre van onmisbaar zijn. Als je nu weer twee, drie spelers van dat niveau aan je selectie toe gaat voegen omdat we maar wat nodig hebben, dan schiet je er geen drol mee op. Als je niet overtuigd bent dat een optie op CV beter is dan wat we nu hebben, dan kun je inderdaad net zo goed Seelt de kans geven in die paar wedstrijden waarin je hem heel misschien nodig hebt. Hetzelfde kun je zeggen van Bakayoko en Fofana voorin. Nee: optimaal is het allemaal niet en ook ik zie graag nog een glasbak of twee komen, maar ik kan de keuzes van PSV nu wel degelijk begrijpen.
ruuddevil
Legende

Gakpo. Boadu. Madueke
Timber Veerman. Sangare
Mauro. Obispo Ramalho Kadioglu
Cillesen
Revolinho
Internationale topspeler

Geen nood. Bizar dat je het getypt krijgt. Wanneer dan wel, als er daadwerkelijk iemand achterin uitvalt, uiteraard wanneer de window voorbij is.

Het gaat op een gegeven moment ook wel om de kwantiteit, je moet gewoon íemand hebben die een positie kan vullen. Ik hoop ten zeerste dat zo’n Seelt al mee kan, maar hoe realistisch is dat. Tegen Ajax heeft PSV niet verloren op kwaliteit, maar omdat er weer eens geschoven moesten worden en daardoor weer niet op zijn sterkst was. De zoveelste f*cking keer dat de poppetjes niet op de juiste plek konden staan. Het zijn geen incidenten, het is een duidelijke trend waar niks aan gedaan word. En als je dan ziet dat er alleen maar word afgewacht op buitenkansen, dan weet je dat er geen plan is. Er is geen helder plan hoe het team eruit moet komen te zien om x en y doel te bereiken. Iedereen kan een doelstelling formuleren, maar je moet dan wel het plan uitvoeren. Er is geen plan, het is alleen reactief. En dan Schmidt willen verlengen. Ongelofelijk.
Rikkert1234
Vedette

Seelt was geeneens een van de beste spelers van Jong PSV. Dat maakt opzich niet veel uit want hij is nog heel jong dus heeft nog veel doorgroeimogelijkheden maar daarop gokken bij een blessure/schorsing van iemand van de A-kern is niet verstandig.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Revolinho wrote: 31 Jan 2022, 09:21 Tegen Ajax heeft PSV niet verloren op kwaliteit, maar omdat er weer eens geschoven moesten worden en daardoor weer niet op zijn sterkst was. De zoveelste f*cking keer dat de poppetjes niet op de juiste plek konden staan.
Doel je nu op Mauro? Wat een grap.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jan 2022, 09:35
Revolinho wrote: 31 Jan 2022, 09:21 Tegen Ajax heeft PSV niet verloren op kwaliteit, maar omdat er weer eens geschoven moesten worden en daardoor weer niet op zijn sterkst was. De zoveelste f*cking keer dat de poppetjes niet op de juiste plek konden staan.
Doel je nu op Mauro? Wat een grap.
Ik denk gedoeld op Gotze die in de spits stond
Ardbeg
Mister PSV

Gewoon ook maar even voor het gemak vergeten dat er spelers bleven waarvan PSV hoopte dat ze zouden vertrekken (Thomas, Guti, Mauro) waardoor er geen ruimte in het salarishuis was, en tevens had Covid een grote impact waardoor er minder mogelijkheden waren.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 31 Jan 2022, 09:37 Gewoon ook maar even voor het gemak vergeten dat er spelers bleven waarvan PSV hoopte dat ze zouden vertrekken (Thomas, Guti, Mauro) waardoor er geen ruimte in het salarishuis was, en tevens had Covid een grote impact waardoor er minder mogelijkheden waren.
En Doan en Bruma. Er ging gewoon niets weg.
De Realist
Internationale topspeler

Revolinho wrote: 31 Jan 2022, 09:21 Tegen Ajax heeft PSV niet verloren op kwaliteit, maar omdat de arbitrage voor de zoveelste keer weer tot een fout in hun voordeel besloot
Niet vergeten jongeman.
Rickskeg
International

Dus Bazoer Mertens en Ortega transfervrij?
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil wrote: 31 Jan 2022, 07:59 Gakpo. Boadu. Madueke
Timber Veerman. Sangare
Cillesen
Is dit een serieuze post?
Joenepsv
Legende

Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jan 2022, 10:02
Ardbeg wrote: 31 Jan 2022, 09:37 Gewoon ook maar even voor het gemak vergeten dat er spelers bleven waarvan PSV hoopte dat ze zouden vertrekken (Thomas, Guti, Mauro) waardoor er geen ruimte in het salarishuis was, en tevens had Covid een grote impact waardoor er minder mogelijkheden waren.
En Doan en Bruma. Er ging gewoon niets weg.
Bruma kon weg maar het enige persoon die nog vertrouwen had in die knakworst was helaas onze trainer. En wat heeft hij het waargemaakt.

Laten we met terugwerkende kracht trouwens blij zijn dat Doan en met name Mauro niet verkocht zijn anders waren we helemaal in de aap gelogeerd nu.
ruuddevil
Legende

Standbeeld wrote: 31 Jan 2022, 21:50
ruuddevil wrote: 31 Jan 2022, 07:59 Gakpo. Boadu. Madueke
Timber Veerman. Sangare
Cillesen
Geen goed team?
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil wrote: 31 Jan 2022, 22:00
Standbeeld wrote: 31 Jan 2022, 21:50
Geen goed team?
Niet realistisch.
Ardbeg
Mister PSV

Sowieso snap ik de rb niet. Zo goed is hij niet
Standbeeld
Mister PSV

Ik snap niet waarom hij als rechtsback bij PSV wil komen voetballen terwijl hij aanvaller is. Daarnaast verwacht ik niet dat Kadioglu goed genoeg is voor de basis, bank wel prima. Boadu is verder geen goeie spits voor het systeem van Schmidt. Zijn techniek en dan met name de eerste aanname is onvoldoende. Daar hebben we Vini al voor. Boadu is een goeie voor op de counter. Cillisen twijfelachtig of die haalbaar is. Timber lijkt me verder wel wat, daar zit potentie in.
De Realist
Internationale topspeler

Sowieso jankgezichtje niet aan beginnen. Of heb ik iets gemist en gaan wij nu ineens ex spelers van die kutclub halen?
ruuddevil
Legende

De rechtsback vond ik lastig. Kwam uit bij Kadioglu omdat ik hem een speler vind die de rechterflank kan bestrijken. Goede techniek en heeft zich staande gehouden in Turkije. En speelt incidenteel rechtsback.

Verder was de logica dat ik meer Nederlanders in het team wilde.
OnsPSV
Meervoudig international

Werk voor komende paar maanden op transfergebied voor John (of supporters het leuk vinden of niet)
- Ortega
- Bazoer
Danny03
Geselecteerd voor Oranje

Bazoer niet, Ortega wel
Locked