KNVB Beker Algemeen

Bespreek hier de KNVB Beker.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Wat ik dan nooit begrijp, ook na gister niet, hoe al die troep mee het stadion in komt. Je weet vaak wel vakken de meeste zooi veroorzaken dus daar kan je sowieso al veel, veel strikter controleren. Hoe ze dan dus dat vuurwerk, fakkels en rookbommen het stadion in krijgen... Geen idee maar daar kan je als club zelf prima veel meer mee doen.

En dan heb je nog het zogenaamde normale publiek waar amper iets gebeurt, behalve die ene uitzondering. Maar dan heb je ook nog stewards in het stadion, die staan veelal met de rug naar het veld, hebben alles wel in zicht. Als er dan malloten met bier gaan gooien... volgens mij is dat prima te achterhalen (al dan niet ondersteunt met camara's). Wordt trouwens ook nog leuk want er wordt dit seizoen met liters, vele vele liters bier gesmeten richting het veld, naar spelers. Als iemand dus zo'n beker op zn kop krijgt zal het wellicht niet zo knetterhard aankomen, maar een beetje toneelspelen en de wedstrijd wordt dus definitief gestaakt en zal, waarschijnlijk, later zonder publiek uitgespeeld worden?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Hatseflats
Vedette

Die stewards ook gewoon een bodycam geven. Nog meer beeld.
Standbeeld
Mister PSV

Hatseflats wrote: 07 Apr 2023, 08:08 Die stewards ook gewoon een bodycam geven. Nog meer beeld.
Of anders de BOA's verzamelen en die in het stadion zetten.
iam
International
Favoriete speler: 12e man

Bij Ajax verplichte trein en bus combi en prijs… 68.50.

Vanmiddag info vanuit PSV
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

iam wrote: 07 Apr 2023, 09:51 Bij Ajax verplichte trein en bus combi en prijs… 68.50.

Vanmiddag info vanuit PSV
Een verplichte trein/buscombi maakt het al direct niet interesant voor mij.

De prijs, tsja, tegenwoordig normaal maar bizar, zeker als daar geen verschil in kwaliteit van plaatsen in zit.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Ik ben van plan om tickets te gaan halen als ik er tussen kom. Weten jullie of je plaatsen krijgt toegewezen of kun je zelf selecteren? Ik ben wel eens mee geweest met uitwedstrijden en bijvoorbeeld in London moest je echt op je toegewezen plaats zitten. Ik vraag het me vooral af vanwege eventueel kosten verschil en uitzoeken van een mooie plek haha.
iam
International

“ Het is niet toegestaan om voorafgaand of na afloop van de wedstrijd het centrum van Rotterdam te bezoeken.”.

Wie bedenkt deze nonsens. PSV bepaalt toch niet of je als mens Rotterdam in gaat er voor of erna :D wat een kul. Als ik dag vantevoren hotelletje pak in Rotterdam en ochtend van de wedstrijd ontbijtje pak in de stad mag dat niet omdat je toevallig fan bent van een andere club. Ze weten ‘t wel te bedenken haha.

https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... 042023.htm
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

iam wrote: 07 Apr 2023, 16:45 “ Het is niet toegestaan om voorafgaand of na afloop van de wedstrijd het centrum van Rotterdam te bezoeken.”.

Wie bedenkt deze nonsens. PSV bepaalt toch niet of je als mens Rotterdam in gaat er voor of erna :D wat een kul. Als ik dag vantevoren hotelletje pak in Rotterdam en ochtend van de wedstrijd ontbijtje pak in de stad mag dat niet omdat je toevallig fan bent van een andere club. Ze weten ‘t wel te bedenken haha.

Ze willen natuurlijk voorkomen dat een hele groep Rotterdam intrekt. Als een paar individuen dat doen zal dat minder problematisch zijn afhankelijk van het gedrag. Het schrikbeeld zal echter vooral zijn dat er een groep PSV-fans en een groep Ajax fans Rotterdam intrekken en er uiteindelijk niet alleen met aanstekers gegooid wordt…
Peter2
Jeugdspeler

iam wrote: 07 Apr 2023, 16:45 “ Het is niet toegestaan om voorafgaand of na afloop van de wedstrijd het centrum van Rotterdam te bezoeken.”.

Het niet bezoeken van de stad staat alleen bij de autocombi dus met de bus mag het wel neem ik aan.
Siemen
Nationale topspeler

We zijn d'r gelukkig weer bij. Wie nog meer?
Ardbeg
Mister PSV

Wat een gezever, hoe willen ze dat handhaven?
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Ik hoop vrijdag kaartjes te kunnen scoren.
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg wrote: 12 Apr 2023, 16:25 Wat een gezever, hoe willen ze dat handhaven?
Ze doen gewoon wat de Politie vraagt: fans waarschuwen niet het centrum in te gaan. Niet te serieus nemen.
VeresRivne
Vedette

De KNVB heeft het woonverblijf van @psvgouda aangewezen als alternatieve PSV indrinklocatie; voor al uw bier en cola vieux. :nerd:

On a serious note: het blijft treurig dat het niet kan maar ik zou er niet verbaasd over zijn als wat Rotterdams tuig z'n stad wil 'verdedigen' dus ook voor je eigen veiligheid. Ik blijf het sowieso een bezopen constructie vinden dat De Kuip standaard altijd de bekerlocatie is. Bij de JC Schaal hebben ze dat afgeschaft, blijf het vreemd vinden dat je niemand hoort over het Kuip-abbonnement voor de beker.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Vorig jaar zijn wij geweest en konden wij, bij uitzondering, na afloop op eigen gelegenheid terugreizen: handiger want sneller, ook al kwamen wij via Woerden met de Randstadbus. Nu waren er na afloop wat clashes tussen supporters en reden de trams om die reden niet. Duurde het nóg langer dan wanneer wij wèl met de bus via Woerden waren teruggereisd. Die zullen wellicht ook zijn meegenomen in de treurige gang van zaken rond 30 april a.s. Omdat er nu1. in LZwaluwe moet worden opgestapt, 2. het altijd al uren te lang duurt en 3. ik geen zin meer heb in fakkels en vuurwerk van een paar doorgesnoven jochies onder een giga spandoek zit ik deze keer maar met mijn biertje (èn cola vieux1) voor de treurbuis. @VeresRivne : van harte welkom, batterijen en wegwerpaanstekers thuislaten ajb. Er staat een plexiglas schot in de woonkamer om Ajax en PSV-supportertjes van elkaar gescheiden te houden. PSV-stewards aanwezig (die doen toch niks) Mogen die van A hun batterijen en aanstekers bij de ingang inleveren, die van PSV moeten een verklaring ondertekenen dat ze geen keepers hier in mijn appartementencomplex gaan aanvallen op het grasveld aan de binnentuin :nerd: En géén kwetsende spreekkoren - tenzij gericht tegen Feyenoord, ruim vertegenwoordigd alhier... :devil:
29.04.2007
Nationale topspeler

Is toch niks nieuws? Dat staat vrijwel altijd vermeld bij uitwedstrijden waar een autocombi geldt.

Overigens had je vorig jaar prima op eigen gelegenheid terug kunnen gaan als je dat zou willen. Ook zonder uitzondering.
Siemen
Nationale topspeler

Heeft iemand de bevestigingsmail van z'n tickets al gehad? PSV fanshop noemt dat de aankoop goed is gegaan en dat ik m'n mail al ontvangen had moeten hebben.
Peter2
Jeugdspeler

Siemen wrote: 13 Apr 2023, 07:39 Heeft iemand de bevestigingsmail van z'n tickets al gehad? PSV fanshop noemt dat de aankoop goed is gegaan en dat ik m'n mail al ontvangen had moeten hebben.
Ja je krijgt je omwisselbiljet in je mail of anders zal die wel bij tickets staan in je profiel.
iam
International

Pssst psst: Voor degene die niet half opgesloten willen worden in zo'n bus of trein: neutrale kaarten gaan morgen om 12:00 in de verkoop :)
Mr.Unibet
Meervoudig international

iam wrote: 24 Apr 2023, 20:21 Pssst psst: Voor degene die niet half opgesloten willen worden in zo'n bus of trein: neutrale kaarten gaan morgen om 12:00 in de verkoop :)
Via waar? Ken nog wel een aantal mensen die wat kaarten zoeken..
iam
International

Mr.Unibet wrote: 24 Apr 2023, 20:47
iam wrote: 24 Apr 2023, 20:21 Pssst psst: Voor degene die niet half opgesloten willen worden in zo'n bus of trein: neutrale kaarten gaan morgen om 12:00 in de verkoop :)
Via waar? Ken nog wel een aantal mensen die wat kaarten zoeken..
Je moet oranje clubcard hebben. Dan inloggen via de knvb site zelf.

Image
Brael
Vedette

Ik kreeg dus ook zo'n melding dat ik via mijn Oranje kaart tickets voor de bekerfinale kan kopen. Echt een acbterlijke bedoening.

Waarom worden die kaarten niet aan de clubs gegeven? En wie gaat er nu toezien in de "neutrale" vakken waar Ajax en PSV fans door elkaar kunnen zitten?
loginnaam
Internationale topspeler

Brael wrote: 24 Apr 2023, 22:50En wie gaat er nu toezien in de "neutrale" vakken waar Ajax en PSV fans door elkaar kunnen zitten?
Zolang al die fans zich netjes gedragen, hoeft dat geen probleem te zijn.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Helaas kunnen tegenwoordig bij wijze van 17.499 fans zich goed gedragen, maar als die ene (1) even kortsluiting heeft heb je alsnog een probleem.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Naar aanleiding van de posts zit ik me nu ineens iets te bedenken. Je zit zondag met Ajax en PSV fans in het stadion, ongeveer 50/50. De regel geldt bij 1x iets op het veld pauze, bij 2x staken. Als de eerste keer iemand geraakt wordt is het ook gelijk staken. Blijven alle netten staan? Zo niet ben ik er wel een beetje bang voor dat supporters gaan gooien om de wedstrijd stil te leggen. Die paar hersenloze die gooien kan het denk ik niks schelen dat die andere supporters gedupeerd zijn daardoor. Heel benieuwd hoe de KNVB dat gaat aanpakken. Lijkt me sterk dat ze willen dat de bekerfinale wordt gestaakt.
Post Reply