Yorbe Vertessen

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Interessant. In de basis is Vertessen toch ook altijd een nummer 9 geweest in het verleden volgens mij. Dus kan prima. Of bewandelt hij de omgekeerde weg van spits naar buitenspeler.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette

ShovingNE2 wrote: 06 Oct 2021, 11:35 Interessant. In de basis is Vertessen toch ook altijd een nummer 9 geweest in het verleden volgens mij. Dus kan prima. Of bewandelt hij de omgekeerde weg van spits naar buitenspeler.
Vertessen is inderdaad altijd een echte spits geweest. Van mij mag hij tegen Ajax in elk geval wel beginnen op rechtsbuiten, Hij verzaakt verdedigend niet én is met zijn snelheid tegen Ajax echt een meerwaarde. Zelfde geldt overigens ook voor Madueke als die fit is bedenk ik me nu...
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Als Madueke niet kan spelen, dan 100% Vertessen. Met Doan maak je jezelf vleugellam. Hij is alleen bruikbaar als de tegenstander in eigen 16 hangt.
MaartenV
Nationale topspeler

Ik stem voor type overmars/zenden. Rommedahl ook.

Het zou mooi zijn als hij het niveau zenden/overmars gaat halen... Dwz een snelle no-nonsense vleugelspits die met vaste acties uit zijn repertoire steeds weer gevaar creeert.

Vergelijking met Malen begrijp ik niet. Die voetbalt veel intuïtiever, is echt een pleintjesvoetballer die heel veel kan in de kleine ruimte en vooral heel slim kansen creeert (en mist ;-).
Ardbeg
Mister PSV

Rommedahl?!
ShovingNE2
Site Admin

Nee. Rommedahl zeker niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Brrr Rommedahl. Het is dat er toen nog een hek om het veld stond, anders zou ie drie keer per wedstrijd blind het stadion zijn uitgerend. Met bal.

Heeft na ons ook geen fatsoenlijke club meer gehad.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Rommedahl is qua snelheid wel degene die het best met Vertessen te vergelijken is. Zenden was minder snel, Overmars ook wel zo snel, maar die was echt heel goed in zijn beste tijd. Uiteindelijk zijn alle vergelijkingen mijns inziens echter zeer matig, omdat dat echte buitenspelers waren zoals die nu eigenlijk niet meer bestaan (misschien Coman nog).
MaartenV
Nationale topspeler

Op zijn slechts een rommedahl, dwz domme draver die af en toe gevaar sticht door zijn snelheid. Op zijn best een boudewijn zenden. Overmars lijkt me nog al hoog gegrepen inderdaad. Eerst maar eens een goed seizoen draaien...
Menno1
Legende

Ik vind het meer een soort Suarez. Niet de meest fluwelen techniek, maar wel een jongen die 100% inzet heeft, altijd in beweging is, kortste weg naar het goal zoekt. Een functionele rommelaar dus. En ook Suarez begon op de vleugel en werd uiteindelijk een spits.

Ik vind echter in tegenstelling dan bijvoorbeeld Derksen, de keuze voor Doan wel gerechtvaardigd: Sparta hield het potdicht en dan heb je weinig aan Vertessen. Niet dat hij nutteloos is, maar ik snapte wel de keuze voor een speler die beter combineert (Doan) ipv een speler die op zijn best is met ruimte en weggestoken kan worden (Vertessen.)
Johann Vogel
Vedette

Die jongen is nog hartstikke jong, dit is zijn eerste seizoen dat hij regelmatig meedoet met het eerste. Ik vind dat hij het prima doet dit seizoen. Een jong met veel snelheid maar hij heeft meer kwaliteiten. Ondanks dat hij niet groot van stuk is toch fysiek redelijk sterk. Een speler die met veel energie speelt en doelgericht is. Mist soms nog de verfijndheid maar dat komt wellicht nog. Hij is een hele nuttige speler om erbij te hebben, zeker omdat we niet heel veel spelers met snelheid hebben op de bank.
Menno1
Legende

Het is in ieder geval een jongen die speelt zonder angst. En dat is een enorm verschil met vroegere PSV jeugdspelers, die leuk meededen in de jeugd maar enorm bleu waren als ze een keer een kans kregen in PSV 1. Deze jongen gaat vol de duels in, is niet te beroerd om voor eigen succes te gaan als de mogelijkheid er is.

Moeilijk in te schatten waar zijn plafond is, maar vind het een hele fijne speler om er bij te hebben. Ik zie hem liever spelen/invallen dan Bruma, Mauro, Vinicius tot nu toe en dat zegt toch wel wat.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Grasmat wrote: 06 Oct 2021, 15:16 Brrr Rommedahl. Het is dat er toen nog een hek om het veld stond, anders zou ie drie keer per wedstrijd blind het stadion zijn uitgerend. Met bal.

:D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
El Sordo
Vedette

Ja ja, we weten inmiddels wel dat je een zwak hebt voor Ajax Brøndby, daar is een topic voor.
Josef Dettelbacher
Legende

deninho32 wrote: 06 Oct 2021, 18:23
Grasmat wrote: 06 Oct 2021, 15:16 Brrr Rommedahl. Het is dat er toen nog een hek om het veld stond, anders zou ie drie keer per wedstrijd blind het stadion zijn uitgerend. Met bal.

:D
Rommedahl, die heeft een keer op de herdgang een Deens krantenartikel zitten vertalen voor een oud mannetje die verder geen Denen kende, dus maar op Rommedahl afstapte. En vet geduldig ook hè. Topkerel. Dat elke voorzet potentiële hoofdpijn voor iemand op de tweede ring betekende is bijzaak.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Ik doelde meer op het feit dat hij nog bij Ajax heeft gespeeld :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
ruuddevil
Legende

Nieuwe aflevering Roddelpraat staat online, met een prominente plek voor Yorba.
mr.top
Internationale topspeler

Het ziet er naar uit dat ome John even met yorbe moet gaan zitten. hij is zojuist ge-out als iemand die graag naaktfoto's uitwisselt met meisjes. De man heeft wel een redelijke hardbody.

Kijken vanaf 10:15 :
Ardbeg
Mister PSV

mr.top wrote: 06 Oct 2021, 20:19 Het ziet er naar uit dat ome John even met yorbe moet gaan zitten. hij is zojuist ge-out als iemand die graag naaktfoto's uitwisselt met meisjes. De man heeft wel een redelijke hardbody.

Kijken vanaf 10:15 :

Is pas een hele werkweek bekend of zo 🤓

Enne. Hardbody? Wil jij naaktfoto's met hem uitwisselen of zo, haha
mr.top
Internationale topspeler

[mention]Ardbeg[/mention] Ik ben zelf geen instagrammer. Maar jij wist dit al??
Ardbeg
Mister PSV

mr.top wrote: 06 Oct 2021, 20:33 @Ardbeg Ik ben zelf geen instagrammer. Maar jij wist dit al??
99.9% van het forum ongeveer.
mr.top
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 06 Oct 2021, 20:34
mr.top wrote: 06 Oct 2021, 20:33 @Ardbeg Ik ben zelf geen instagrammer. Maar jij wist dit al??
:lol: Euh ok.. Niet eerder gelezen hier.

Je hebt trouwens je post aangepast maar dan ben ik alsnog redelijk 'late to the party'.
Ardbeg
Mister PSV

mr.top wrote: 06 Oct 2021, 20:35
Ardbeg wrote: 06 Oct 2021, 20:34

Je hebt trouwens je post aangepast maar dan ben ik alsnog redelijk 'late to the party'.
viewtopic.php?t=86&start=425

Je moet dan ook vijf dagen terug ;)
mr.top
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 06 Oct 2021, 20:39
mr.top wrote: 06 Oct 2021, 20:35

viewtopic.php?t=86&start=425

Je moet dan ook vijf dagen terug ;)
Fuuuccckkkk.... Lees het net. Ik ga mezelf schamen.
Maikel
Site Admin

[mention]mr.top[/mention] zie profielfoto van [mention]Grasmat[/mention]
Post Reply