Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Blessures deden Ryan de das om, anders zat ie al lang bij Real.
Ren Höek
Vedette

Ondertussen is Matusiwa wel degelijk bezig naam te maken in de Ligue 1:
Bij Stade Reims zijn er nog een aantal zaken die opvallen. Een van die dingen is de spelintelligentie en tactische discipline van Azor Matusiwa. Hij is in zijn periode bij De Graafschap en Jong Ajax als balveroveraar vaak vergeleken met N’Golo Kanté. Ik kwam een interview van vijf jaar geleden tegen waarin Michael Reiziger als coach van Jong Ajax uitlegde dat hij blij was met de ontwikkeling van Matusiwa. Hij typeerde hem als een kuitenbijtertje dat kan voetballen. Verder verbaasde hij zich erover dat hij overal op het veld stond en overal tussen leek te zitten.

Matusiwa is zo’n speler die je pas gaat zien als hij niet meedoet of als hij er niet meer is. Bij FC Groningen zullen ze dat beamen. Net als andere goede controleurs lost hij op de achtergrond zonder poeha veel op. Het is kruimelwerk op de vierkante meter. Een meter naar links, een hupje naar rechts, doorschuiven, uitzakken, het tempo eruit halen, de positie van een vertrokken back innemen. Het is voetbal spelen zonder ego. Een controleur is goed bezig als het team in balans is en het daardoor lijkt alsof die controleur niet meer nodig is. Voor de jonge Stade Reims-trainer is Matusiwa een sleutelspeler die zijn ploeg beter laat spelen zonder zelf op te vallen.
https://www.vi.nl/pro/azor-matusiwa-is- ... eral-staan
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ittot
Internationale topspeler

Matusiwa zou inderdaad een interessante optie kunnen zijn, indien hij nog te betalen is. Ze hebben destijds voor 4 miljoen verkocht. Zal me niet verbazen als ze minimaal 15m willen hebben, dat lijkt me nogal veel voor ons.
ruuddevil
Legende

Is die Ocampos iets voor ons?
Roys
Bankzitter

Marcelooo
Joosth
Vaste waarde in elftal

Mochten we een vervanger van Sangare willen halen uit de eredivisie dan zie ik liever Reijnders van AZ komen dan Zerrouki van Twente.
Siemen
Nationale topspeler

Joosth wrote: 18 Feb 2023, 21:30 Mochten we een vervanger van Sangare willen halen uit de eredivisie dan zie ik liever Reijnders van AZ komen dan Zerrouki van Twente.
Appels en peren.
DeBruyne
Meervoudig international

Weliswaar op het 2e niveau in Duitsland, maar Ludovit Reis lijkt zijn belofte helemaal in te lossen en draait echt een heel goed seizoen in Hamburg als Centrale Middenvelder..

Überragender Ludovit Reis führt HSV zum Sieg über Arminia Bielefeld
Von Robert Stoll

Hamburg - Er ist einfach unverzichtbar! Ludovit Reis war beim 2:1-Sieg des Hamburger SV über Arminia Bielefeld wieder einmal Dreh- und Angelpunkt seiner Mannschaft und der überragende Mann auf dem Platz.

Ludovit Reis jubelt über seinen Treffer zum 1:0 gegen Arminia Bielefeld. © Christian Charisius/dpa
Der 22-jährige Niederländer war überall auf dem Platz zu finden und ordnete geschickt das Spiel der Rothosen. Nach einer lauen Anfangsphase, in der Bielefeld ein Treffer von Frederik Jäkel aufgrund einer Abseitsstellung aberkannt worden war, war es Reis, der die Rothosen mit 1:0 in Führung brachte.

Bei einem Angriff, den er selbst eingeleitet hatte, kam der Mittelfeldspieler nach einem Hackentrick von Miro Muheim im Bielefelder Strafraum an den Ball, zog nach innen und zog ab. Seinen Schuss fälschte DSC-Verteidiger Guilherme Ramos unhaltbar für seinen Keeper Martin Fraisl ab.

Damit setzte Reis seinen beeindruckenden Lauf fort. In den letzten fünf Partien erzielte der Niederländer vier Treffer.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

DeBruyne wrote: 19 Feb 2023, 20:19 Weliswaar op het 2e niveau in Duitsland, maar Ludovit Reis lijkt zijn belofte helemaal in te lossen en draait echt een heel goed seizoen in Hamburg als Centrale Middenvelder..

Von Robert Stoll

Hamburg - Er ist einfach unverzichtbar! Ludovit Reis war beim 2:1-Sieg des Hamburger SV über Arminia Bielefeld wieder einmal Dreh- und Angelpunkt seiner Mannschaft und der überragende Mann auf dem Platz.

Ludovit Reis jubelt über seinen Treffer zum 1:0 gegen Arminia Bielefeld. © Christian Charisius/dpa
Der 22-jährige Niederländer war überall auf dem Platz zu finden und ordnete geschickt das Spiel der Rothosen. Nach einer lauen Anfangsphase, in der Bielefeld ein Treffer von Frederik Jäkel aufgrund einer Abseitsstellung aberkannt worden war, war es Reis, der die Rothosen mit 1:0 in Führung brachte.

Bei einem Angriff, den er selbst eingeleitet hatte, kam der Mittelfeldspieler nach einem Hackentrick von Miro Muheim im Bielefelder Strafraum an den Ball, zog nach innen und zog ab. Seinen Schuss fälschte DSC-Verteidiger Guilherme Ramos unhaltbar für seinen Keeper Martin Fraisl ab.

Damit setzte Reis seinen beeindruckenden Lauf fort. In den letzten fünf Partien erzielte der Niederländer vier Treffer.
Hij heeft ook net verlengd dus geen goedkope jongen.

Op welke posities is een upgrade met een interessante speler het meest nodig?
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Voormalig KG wrote: 19 Feb 2023, 20:27
DeBruyne wrote: 19 Feb 2023, 20:19 Weliswaar op het 2e niveau in Duitsland, maar Ludovit Reis lijkt zijn belofte helemaal in te lossen en draait echt een heel goed seizoen in Hamburg als Centrale Middenvelder..

Von Robert Stoll

Hij heeft ook net verlengd dus geen goedkope jongen.

Op welke posities is een upgrade met een interessante speler het meest nodig?
Achterin wmb sowieso op elke positie waar nu een speler speelt die geen Jared Braithwaite heet. Daarnaast wil je kwaliteit op de vleugels voorin en het lijkt me wiedes dat er een jonge, talentvolle spits bijkomt die de club in eigen bezit neemt.
De Realist
Internationale topspeler

Lopen er niet nog ergens een stuk of 11 buitenkansjes rond?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

De Realist wrote: 19 Feb 2023, 21:11 Lopen er niet nog ergens een stuk of 11 buitenkansjes rond?
Buitenkansjes, zijn dat niet die minder appetijtelijke groente en fruit in de supermarkt? Worden we daar beter van?
De Realist
Internationale topspeler

Vergeten een smiley of sarcasme tekentje ofzo erbij te zetten
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

De Realist wrote: 19 Feb 2023, 21:30 Vergeten een smiley of sarcasme tekentje ofzo erbij te zetten
Was wel duidelijk zo, toch?…
ruuddevil
Legende

Buitenkansje gezocht. Zwak gestel geen bezwaar. Hoog prijskaartje evenmin.
nilssonH
Moderator

Dallinga weer gescoord. Was achteraf een uitstekende tweede spits geweest, die zal nu niet zomaar meer haalbaar zijn.
SomaQan
Nationale topspeler

Vandaag een stukje gezien van Westerlo - Union. Daarin viel mij de spits van Union op. Geen Vertessen want die zat tot min 85 op de bank, maar Victor Boniface.

1.88 lange spits met zo leek het een goede techniek en koppend ook sterk. Scoorde ook met het hoofd vanavond.

Union heeft hem in de zomer overgenomen van Bode Glimt en zijn statistieken zijn best prima voor zijn eerste seizoen. 12 doelpunten en 6 assists in 30 wedstrijden (Alle competities).

Weinig beelden op YT van Union, wel een paar clips uit zijn Bode tijd.

Lijkt mij een spits om in de gaten te houden, hopelijk houdt de scouting een oog op hem nu Vertessen daar regelmatig zijn spitse maatje is.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ik weet niet, totaal onrealistisch, maar ik zou dit zo graag zien, met Stewart die allicht net even makkelijker Amerikaanse spelers kan overhalen. Maar ik zou zo graag Weston McKennie hier zien. Nu verhuurd door Juve aan Leeds. Veel te duur, maar Juve mss in de shit met allemaal straffen en Leeds wat tegen degradatie aan het vechten is, wie weet wil hij wel naar een club om de titel en Europees voetbal spelen. Wishfull thinking i know, maar echt in alles de ideale vervanger van Sangaré.

Wat realistischer, Mark McKenzie, CV van Genk. Kijk weinig (geen) Belgisch voetbal maar van scoutverslagen die ik in het verleden gelezen heb is dit een sterke (niet al te grote, maar wel sterke) atletische verdediger die veel (kop) duels wint, behoorlijk snel is en opbouwend bijzonder goed (rustig aan de bal en een goede passer). Qua passingstats in zijn laatste seizoen in MLS (2020) op zowel Short, Medium en Long passing success% vergelijkbaar met het laatste volle seizoen van Boscagli, onze best opbouwende CV. Let wel; het gaat om succes %, hij had een stuk minder passes verstuurd (stuk minder wedstrijden dus vandaar) en over zijn periode bij Genk kan ik zo snel geen cijfers vinden.
Sensation
Lid scoutingsteam

Aangezien we op zoek moeten (willen) naar een nieuwe tweede keeper wil ik graag een balletje opgooien voor Luiz Junior. 22-jarige Braziliaanse keeper van het Portugese Famalicao. 91 potjes ervaring op het hoogste niveau maar toch de leeftijd om nog prima 1-2-3 jaar achter Benitez te 'rijpen' en itt een jong talent wel iemand die er vanwege zijn opgedane ervaring dan direct kan staan (en ook in afwezigheid er kan staan).

Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 01 Mar 2023, 10:14 Aangezien we op zoek moeten (willen) naar een nieuwe tweede keeper wil ik graag een balletje opgooien voor Luiz Junior. 22-jarige Braziliaanse keeper van het Portugese Famalicao. 91 potjes ervaring op het hoogste niveau maar toch de leeftijd om nog prima 1-2-3 jaar achter Benitez te 'rijpen' en itt een jong talent wel iemand die er vanwege zijn opgedane ervaring dan direct kan staan (en ook in afwezigheid er kan staan).

Goed om in de gaten te houden!
Juancho
Mister PSV

Sensation wrote: 01 Mar 2023, 10:14 Aangezien we op zoek moeten (willen) naar een nieuwe tweede keeper wil ik graag een balletje opgooien voor Luiz Junior. 22-jarige Braziliaanse keeper van het Portugese Famalicao. 91 potjes ervaring op het hoogste niveau maar toch de leeftijd om nog prima 1-2-3 jaar achter Benitez te 'rijpen' en itt een jong talent wel iemand die er vanwege zijn opgedane ervaring dan direct kan staan (en ook in afwezigheid er kan staan).

Wat maakt van hem dan een goede keeper en/of groot talent? Ben ik dan wel benieuwd naar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sensation
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 01 Mar 2023, 23:19

Wat maakt van hem dan een goede keeper en/of groot talent? Ben ik dan wel benieuwd naar.
Hoog reddingspercentage (bijv nog een stuk hoger dan onze Benitez), hele goede reach (in het filmpje stopt hij een penalty die echt strak in de hoek was) goed bij voorzetten (scoort ook daar ver bovengemiddeld vergeleken met andere keepers in top-8 competities) en penalty-koning (stopt 1 op de 3 penalty’s ). Vind ik best imponerend voor iemand van net 22.

https://fbref.com/en/players/d0530e29/L ... eis-Junior
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Sensation wrote: 02 Mar 2023, 07:08
Juancho wrote: 01 Mar 2023, 23:19

Hoog reddingspercentage (bijv nog een stuk hoger dan onze Benitez), hele goede reach (in het filmpje stopt hij een penalty die echt strak in de hoek was) goed bij voorzetten (scoort ook daar ver bovengemiddeld vergeleken met andere keepers in top-8 competities) en penalty-koning (stopt 1 op de 3 penalty’s ). Vind ik best imponerend voor iemand van net 22.

https://fbref.com/en/players/d0530e29/L ... eis-Junior
Vind dit wel een heel aardige vondst hoor! Met de vrijwel zekere verkoop van Drommel komende zomer is het wel zaak iets potentieels voor de tweede viool te hebben. Waterman is een betrouwbare derde keep en Peersman en Steur hebben nog veel te weinig vlieguren. Achter Benitez is deze Braziliaan een ideale optie daartussen lijkt me.

Vraag is of hij het zelf wil natuurlijk, op de bank bij een club die waar een van de weinige zekerheden die er wel zijn de eerste keeper is. En of PSV bereid is (opnieuw) een aanzienlijk bedrag in deze reservepositie te investeren of weer heel voorspelbaar Jeroen Zoet terughaalt voor hooguit een fooi. Wat ik wel weer typisch zou vinden trouwens, want erg vernieuwend is het allemaal niet geweest de laatste jaren…
Tovast
Nationale topspeler

Áls we investeren in een talentvolle keeper, doe dan maar Kevin Mier van Atl. Nacional. En nee niet omdat Vetere dat zei haha.
Standbeeld
Mister PSV

Tovast wrote: 02 Mar 2023, 09:22 Áls we investeren in een talentvolle keeper, doe dan maar Kevin Mier van Atl. Nacional. En nee niet omdat Vetere dat zei haha.
Waarom zouden we in zo'n keeper willen investeren? Wat moet ie kosten? We hebben met Peersman (waar PSV een hoge pet van op heeft) al een talentvolle keeper.
Post Reply