https://www.transfermarkt.ch/dahmens-ze ... ews/418853
Verrassend en niet verrassend… we gaan kennelijk voor de reservekeeper van Mainz…
Interessante spelers
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- DonyellMalen
- Legende
- Ardbeg
- Mister PSV
Maar vertel me iets over deze keeper. Ik ben niet bekend met hem en gezien je reactie lijk je teleursteld te zijn.O Goleiro Grande wrote: ↑02 Mar 2023, 11:33 https://www.transfermarkt.ch/dahmens-ze ... ews/418853
Verrassend en niet verrassend… we gaan kennelijk voor de reservekeeper van Mainz…
- Standbeeld
- Mister PSV
Wie wil nu vrijwillig Drommel vervangen als tweede keeper ofwel bekerkeeper? Het lijkt mij duidelijk dat Waterman te oud is en als halve keeperstrainer fungeert. Verder durf ik mijn geld nog niet op Peersman te zetten. Dus dan zoek je naar een goedkope tussenoplossing.
-
- Nationale topspeler
Vandaar dat ik zeg: áls. Hoeft van mij ook niet perse, liever een betrouwbare tweede keeper zoals een Blaswich of Olij die vorige zomer beschikbaar waren. Deze Mier is trouwens wel van een andere leeftijdscategorie dan Peersman he, scheelt 4 jaar. Ben niet overtuigd van Peersman overigens. Deze zomer misschien een Vaclik, Horn of Robles, al zullen dat dure jongens zijn. Dahmen zou ik geen slechte optie vinden, sowieso erg fan van Duitse keepers en hun keepersstijl.Standbeeld wrote: ↑02 Mar 2023, 10:09Waarom zouden we in zo'n keeper willen investeren? Wat moet ie kosten? We hebben met Peersman (waar PSV een hoge pet van op heeft) al een talentvolle keeper.
-
- Ballenjongen
Het aanstaande vertrek van Sangare, geeft PSV de kans het middenveld op een andere manier in te vullen. Met Guti, Veerman en Xavi heeft PSV respectievelijk een breker, passer en dribbelaar (er vanuit gaande dat Xavi blijft). PSV heeft daarom meer behoefte aan een allround middenvelder om het middenveld te complementeren.
Hele interessante optie voor PSV is Enzo Le Fée. Op het eerste oog onhaalbaar maar gezien z'n contractstatus een buitenkansje. Le Fée heeft vanaf komende zomer nog maar een 1-jarig contract. Met Sangare heeft PSV direct een mooi voorbeeld om Le Fée een vergelijkbare route voor te leggen.
PSV heeft al vaker aangegeven volop te scouten in Frankrijk dus hoop echt dat PSV een poging gaat wagen. Een middenveld met Veerman, Le Fée en Xavi zou echt dodelijk zijn.
Hele interessante optie voor PSV is Enzo Le Fée. Op het eerste oog onhaalbaar maar gezien z'n contractstatus een buitenkansje. Le Fée heeft vanaf komende zomer nog maar een 1-jarig contract. Met Sangare heeft PSV direct een mooi voorbeeld om Le Fée een vergelijkbare route voor te leggen.
PSV heeft al vaker aangegeven volop te scouten in Frankrijk dus hoop echt dat PSV een poging gaat wagen. Een middenveld met Veerman, Le Fée en Xavi zou echt dodelijk zijn.
- Ardbeg
- Mister PSV
Klopt, dat zou inderdaad dodelijk zijn. Voor PSV. Je komt dan echt enorm defensieve kracht tekort. Desalniettemin een mooie speler maar lijkt me ook met dit contract niet haalbaar.LEROI wrote: ↑02 Mar 2023, 15:33 Het aanstaande vertrek van Sangare, geeft PSV de kans het middenveld op een andere manier in te vullen. Met Guti, Veerman en Xavi heeft PSV respectievelijk een breker, passer en dribbelaar (er vanuit gaande dat Xavi blijft). PSV heeft daarom meer behoefte aan een allround middenvelder om het middenveld te complementeren.
-
- Ballenjongen
Debuteerde als AM maar speelt de laatste jaar steeds meer als CM/DM. Verdedigend stappen gezet. Wordt daardoor ook steeds vaker vergeleken met Verratti. Denk dat hij in die rol meer potentie heeft.
- Ardbeg
- Mister PSV
En die matige intercepties (niet geheel onbelangrijk op die positie ), hoe gaat hij die goed maken?
-
- Ballenjongen
Balveroveringen (recoveries) zijn belangrijker op die positie. Interception is puur het onderscheppen van een pass (onderdeel dat Verratti ook niet goed beheerst om dezelfde vergelijking maar even aan te houden). Voor betere tegenstanders kan je dan ook variëren met Guti, die daarin erg sterk is.
- ruuddevil
- Legende
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Heerlijk spelertje inderdaad, mooie vondst die voor PSV echt een prachtige aanwinst zou zijn. Lichtvoetig, korte draai en balvast. Omdat ik me met Simons, Veerman en Le Fée wel wat zorgen maak over het teveel aan flair en te weinig aan fysiek, zou ik nog wel opteren voor een type breker die wél primair in de wieg gelegd is voor het verdedigende werk. Matusiwa ofzo.LEROI wrote: ↑02 Mar 2023, 15:33 Het aanstaande vertrek van Sangare, geeft PSV de kans het middenveld op een andere manier in te vullen. Met Guti, Veerman en Xavi heeft PSV respectievelijk een breker, passer en dribbelaar (er vanuit gaande dat Xavi blijft). PSV heeft daarom meer behoefte aan een allround middenvelder om het middenveld te complementeren.
Hoop zelf overigens sterk - en waarschijnlijk tevergeefs - op hernieuwde interesse voor Vinicius Souza. Vorig jaar zag ik een staatje waarin duidelijk werd dat hij verdedigend niet voor Sangaré onder deed bij Mechelen en op sommige vlakken zelfs beter was, maar aanvallend nog stappen moest zetten. Benieuwd of hij als huurling bij Espanyol daarin geslaagd is. Ik weet niet hoe je aan dit soort diagrammen komt, maar kun je ook eens zo'n beeld van Souza toevoegen hier? Thnx alvast!
-
- Nationale topspeler
Gezien het feit dat PSV naast de groeibriljantjes met restwaarde ook ervaren toppers wil hebben voor de overige posities heb ik eens wat spelers gezocht met een aflopend contract die hier een kwaliteitsimpuls zouden kunnen geven:
- Caglar Soyuncu: drie jaar geleden was hij een van de beste CBs van de PL, inmiddels is hij door blessureleed bankzitter bij Leicester. Nog steeds pas 26 jaar oud en zou wat mij betreft de perfecte match zijn naast Branthwaite met zijn agressie, duelkracht en ervaring. Spreekt overigens ook Duits en Engels. Hoog inzetten wat mij betreft. Centrale verdediging met Branthwaite, Soyuncu, Boscagli & Teze als opties lijkt me top.
- Becir Omeragic: vaker benoemd hier en dus welbekend. Groot talent op CB en binnenkort transfervrij. No brainer w.m.b.
- Ellyes Skhiri: echt een uitstekende lopende middenvelder met een geweldig grote inhoud, scorend vermogen, tactisch zeer sterk, verdedigend op Eredivisieniveau buitencategorie. Speelt alles bij Köln en blinkt daar ook uit. Wellicht onhaalbaar maar allicht de poging waard.
- Mahmoud Dahouh: technisch fantastisch en een uitstekende passer. Daarnaast een slimme speler met veel inzicht. Nadeel is dat hij eigenlijk op de positie van Veerman zou moeten spelen. Naast elkaar vind ik het te licht.
- Ben Brereton Diaz: multifunctionele aanvaller met veel snelheid, power en scorend vermogen. Kan in de spits en op links. Lijkt me naast een topaankoop als linksbuiten + een groot aanvallend talent als buitenspeler een erg mooie aanvulling voor onze aanval (Topaankoop, Brereton Diaz, Luuk, Fofana/vDuiven, Bakayoko, toptalent & evt. Xavi)
Deze namen zijn kwalitatief ieder een impuls voor PSV, maar mogelijk onhaalbaar. Echter zijn het wel de type namen waar PSV door inventief in te kopen veel succes mee kan boeken.
- Caglar Soyuncu: drie jaar geleden was hij een van de beste CBs van de PL, inmiddels is hij door blessureleed bankzitter bij Leicester. Nog steeds pas 26 jaar oud en zou wat mij betreft de perfecte match zijn naast Branthwaite met zijn agressie, duelkracht en ervaring. Spreekt overigens ook Duits en Engels. Hoog inzetten wat mij betreft. Centrale verdediging met Branthwaite, Soyuncu, Boscagli & Teze als opties lijkt me top.
- Becir Omeragic: vaker benoemd hier en dus welbekend. Groot talent op CB en binnenkort transfervrij. No brainer w.m.b.
- Ellyes Skhiri: echt een uitstekende lopende middenvelder met een geweldig grote inhoud, scorend vermogen, tactisch zeer sterk, verdedigend op Eredivisieniveau buitencategorie. Speelt alles bij Köln en blinkt daar ook uit. Wellicht onhaalbaar maar allicht de poging waard.
- Mahmoud Dahouh: technisch fantastisch en een uitstekende passer. Daarnaast een slimme speler met veel inzicht. Nadeel is dat hij eigenlijk op de positie van Veerman zou moeten spelen. Naast elkaar vind ik het te licht.
- Ben Brereton Diaz: multifunctionele aanvaller met veel snelheid, power en scorend vermogen. Kan in de spits en op links. Lijkt me naast een topaankoop als linksbuiten + een groot aanvallend talent als buitenspeler een erg mooie aanvulling voor onze aanval (Topaankoop, Brereton Diaz, Luuk, Fofana/vDuiven, Bakayoko, toptalent & evt. Xavi)
Deze namen zijn kwalitatief ieder een impuls voor PSV, maar mogelijk onhaalbaar. Echter zijn het wel de type namen waar PSV door inventief in te kopen veel succes mee kan boeken.
-
- Lid scoutingsteam
Grappig, die heb ik een jaar of twee geleden al eens geopperd hier. Vraag me af of hij echt haalbaar is, maar is een hele fijne speler. Heeft inmiddels ook aardig wat wedstrijden in de benen, dus ook niet bepaald een junior meer.LEROI wrote: ↑02 Mar 2023, 15:33 Het aanstaande vertrek van Sangare, geeft PSV de kans het middenveld op een andere manier in te vullen. Met Guti, Veerman en Xavi heeft PSV respectievelijk een breker, passer en dribbelaar (er vanuit gaande dat Xavi blijft). PSV heeft daarom meer behoefte aan een allround middenvelder om het middenveld te complementeren.
Hij zou dit PSV van een enorme dosis voetballend vermogen en creativiteit voorzien in elk geval, geen kwaliteiten die we momenteel in overvloed bezitten. Defensief misschien wat kwetsbaar, maar zou voor dit PSV echt een serieuze versterking zijn.
- PCGC
- Vedette
Vanavond weer genoten van paar minuten dat Nestory Irankunda mocht meedoen bij Adelaide, mannetje is 17. 3e goal in 5 wedstrijden. Rechtsbuiten of linksbuiten maakt hem niet uit, blijft maar gaan, pijlsnel en enorm behendig.
Leuk voetballertje, benieuwd waar die gaat eindigen. Zal wel gekocht worden door de City Group.
Leuk voetballertje, benieuwd waar die gaat eindigen. Zal wel gekocht worden door de City Group.
#FreeGeneratie4
-
- Ballenjongen
Een pure breker op basis van statistieken. Overige statistieken zijn wel bedenkelijk.O Goleiro Grande wrote: ↑02 Mar 2023, 23:28
Heerlijk spelertje inderdaad, mooie vondst die voor PSV echt een prachtige aanwinst zou zijn. Lichtvoetig, korte draai en balvast. Omdat ik me met Simons, Veerman en Le Fée wel wat zorgen maak over het teveel aan flair en te weinig aan fysiek, zou ik nog wel opteren voor een type breker die wél primair in de wieg gelegd is voor het verdedigende werk. Matusiwa ofzo.
Hoop zelf overigens sterk - en waarschijnlijk tevergeefs - op hernieuwde interesse voor Vinicius Souza. Vorig jaar zag ik een staatje waarin duidelijk werd dat hij verdedigend niet voor Sangaré onder deed bij Mechelen en op sommige vlakken zelfs beter was, maar aanvallend nog stappen moest zetten. Benieuwd of hij als huurling bij Espanyol daarin geslaagd is. Ik weet niet hoe je aan dit soort diagrammen komt, maar kun je ook eens zo'n beeld van Souza toevoegen hier? Thnx alvast!
Verzachtende omstandigheden:
- De statistieken zijn vergeleken met alle La Liga middenvelders (geen AM) terwijl Souza als pure DM speelt.
- Zijn eerste seizoen in een top competitie.
- Ondanks de 12e positie, is Espanyol voetballend erg zwak. Laat de bal ook graag aan de tegenstander. Na Cadiz en Getafe het laagste percentage balbezit. Na Cadiz de minste balcontacten per 90 min.
Last edited by LEROI on 18 Mar 2023, 12:42, edited 2 times in total.
-
- Ballenjongen
Erg goed gezienYkhim wrote: ↑03 Mar 2023, 12:24
Grappig, die heb ik een jaar of twee geleden al eens geopperd hier. Vraag me af of hij echt haalbaar is, maar is een hele fijne speler. Heeft inmiddels ook aardig wat wedstrijden in de benen, dus ook niet bepaald een junior meer.
Hij zou dit PSV van een enorme dosis voetballend vermogen en creativiteit voorzien in elk geval, geen kwaliteiten die we momenteel in overvloed bezitten. Defensief misschien wat kwetsbaar, maar zou voor dit PSV echt een serieuze versterking zijn.
Kans is zeker aanwezig dat hij onhaalbaar is maar is wel de categorie waar PSV op moet mikken. Als er één kans is om hem te halen is het deze zomer. Valt voor mij in de categorie Benitez en Sangare (ook zij werden al langer in verband gebracht met grote clubs).
-
- Bankzitter
Ykhim wrote: ↑03 Mar 2023, 12:24Grappig, die heb ik een jaar of twee geleden al eens geopperd hier. Vraag me af of hij echt haalbaar is, maar is een hele fijne speler. Heeft inmiddels ook aardig wat wedstrijden in de benen, dus ook niet bepaald een junior meer.LEROI wrote: ↑02 Mar 2023, 15:33 Het aanstaande vertrek van Sangare, geeft PSV de kans het middenveld op een andere manier in te vullen. Met Guti, Veerman en Xavi heeft PSV respectievelijk een breker, passer en dribbelaar (er vanuit gaande dat Xavi blijft). PSV heeft daarom meer behoefte aan een allround middenvelder om het middenveld te complementeren.
Zo'n speler heb je pas iets aan als Veerman of Xavi vertrekken. Anders heb je 3 aanvallende middenvelders en geen enkele controleur. Krijg je weer onbelans op je middenveld.
-
- Ballenjongen
Je hebt er zeker 3 nodig in je selectie + voorsorteren op vertrek van Xavi. Til out, Le Fée in.Sjorsensjimmie wrote: ↑03 Mar 2023, 13:55
Zo'n speler heb je pas iets aan als Veerman of Xavi vertrekken. Anders heb je 3 aanvallende middenvelders en geen enkele controleur. Krijg je weer onbelans op je middenveld.
-
- Meervoudig international
In de categorie Xavi Simons:(jonge spelers die niet echt de kans krijgen bij hun club, met prima statistieken/potentie):
https://www.transfermarkt.nl/adedire-me ... ler/719672
Nog 1 jaar contract, prima statistieken in de PL2, snelle jongen met een goede voorzet.
https://www.transfermarkt.nl/carlos-bor ... ler/742451
Nog betere statistieken dan Mebude, vreselijk snel op de eerste meters.
Geen idee of ze haalbaar zijn, maar zeker interessante spelers.
https://www.transfermarkt.nl/adedire-me ... ler/719672
Nog 1 jaar contract, prima statistieken in de PL2, snelle jongen met een goede voorzet.
https://www.transfermarkt.nl/carlos-bor ... ler/742451
Nog betere statistieken dan Mebude, vreselijk snel op de eerste meters.
Geen idee of ze haalbaar zijn, maar zeker interessante spelers.
- Ardbeg
- Mister PSV
Absoluut niet realistischLEROI wrote: ↑03 Mar 2023, 14:01Je hebt er zeker 3 nodig in je selectie + voorsorteren op vertrek van Xavi. Til out, Le Fée in.Sjorsensjimmie wrote: ↑03 Mar 2023, 13:55
- Standbeeld
- Mister PSV
Ludovit Reis lijkt dit seizoen bezig te zijn aan een goed seizoen. Staat nu op 6 goals en 3 assists als centrale middenvelder bij HSV in de Bundesliga 2. Speelt vrijwel alles. Nog altijd "maar" 22 jaar.
- Standbeeld
- Mister PSV
Bij de huidige nummer 1 van Polen, Rakow (hebben wij in de winter nog tegen geoefend), speelt wel een interessante keeper in de naam van Vladan Kovacevic. Is nog relatief jong met zijn 24 jaar, maar staat mede aan de basis van het succes van Rakow. Het is een penaltykiller, prima lijnkeeper en voetballend ook goed. Savepercentage op 79% volgens Footystats. Heb wat filmpjes bekeken en hij doet me ook wel een beetje denken aan Livakovic. Nu is het niet zo dat we een nieuwe nummer 1 nodig hebben, maar wilde het toch even delen.
https://www.transfermarkt.com/vladan-ko ... ler/429070
https://www.transfermarkt.com/vladan-ko ... ler/429070
- DeBruyne
- Meervoudig international
DeBruyne wrote: ↑19 Feb 2023, 20:19 Weliswaar op het 2e niveau in Duitsland, maar Ludovit Reis lijkt zijn belofte helemaal in te lossen en draait echt een heel goed seizoen in Hamburg als Centrale Middenvelder..
Überragender Ludovit Reis führt HSV zum Sieg über Arminia Bielefeld
Von Robert Stoll
Hamburg - Er ist einfach unverzichtbar! Ludovit Reis war beim 2:1-Sieg des Hamburger SV über Arminia Bielefeld wieder einmal Dreh- und Angelpunkt seiner Mannschaft und der überragende Mann auf dem Platz.
Ludovit Reis jubelt über seinen Treffer zum 1:0 gegen Arminia Bielefeld. © Christian Charisius/dpa
Der 22-jährige Niederländer war überall auf dem Platz zu finden und ordnete geschickt das Spiel der Rothosen. Nach einer lauen Anfangsphase, in der Bielefeld ein Treffer von Frederik Jäkel aufgrund einer Abseitsstellung aberkannt worden war, war es Reis, der die Rothosen mit 1:0 in Führung brachte.
Bei einem Angriff, den er selbst eingeleitet hatte, kam der Mittelfeldspieler nach einem Hackentrick von Miro Muheim im Bielefelder Strafraum an den Ball, zog nach innen und zog ab. Seinen Schuss fälschte DSC-Verteidiger Guilherme Ramos unhaltbar für seinen Keeper Martin Fraisl ab.
Damit setzte Reis seinen beeindruckenden Lauf fort. In den letzten fünf Partien erzielte der Niederländer vier Treffer.
Weer een prima wedstrijd afgeleverd. Gewonnen, de nul gehouden en wederom gescoord..