Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
trouwepsvfan
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 07 Mar 2023, 15:07 Cade Cowell.. Moeten we @trouwepsvfan hier vanaf gaan trappen, of niet je type ? :mrgreen:

Image
Baard is niet vol genoeg, echt een laffe poging. Tevens lijkt hij een oorbel te hebben en dat is altijd rode kaart en douchen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Juancho
Mister PSV

In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 07 Mar 2023, 23:14 In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
Van buitenspel snappen ze daar nog niks, maar er zijn inmiddels wel een paar kickers, die snappen dat je de bal juist onder de lat moet schieten.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Juancho wrote: 07 Mar 2023, 23:14 In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
De nieuwe generatie is zeker klaar voor de europese velden kijk naar het elftal van USA merendeel jongens onder de 25 die allemaal in Engeland, Spanje, Italie en Duitsland spelen. Juist deze markt, is nu een markt waar wij als PSV nog veel 'mogelijkheden' hebben. Dit zijn jongens die je nog voor 1 a 2 miljoen kan oppikken, niet zoals een Braziliaanse linksbuiten van 18 die al 10 miljoen waard is.

Voorbeelden van die nieuwe generatie zijn in mijn ogen: Reyna, Musah, Pulisic, McKennie, Adams, Aaronson, Weah.

Jongens die allemaal bij PSV 1 een plek bij de eerste 18 zouden hebben. Zoals ik al aangaf in deze markt kan PSV nog 3 a 4 spelers halen en als 1 doorbreekt heb je de investering er dubbel en dwars uit. Indien je dit met Argentijnen of Brazilianen doet speel je Russisch roulette. Vooral die jongens tm 19 jaar zie ik veel potentie in. De opleidingen in VS zijn flink verbeterd afgelopen 5 jaar.
Last edited by LaFoquita on 08 Mar 2023, 09:13, edited 1 time in total.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

De MLS is nog altijd in ontwikkeling, maar er zijn wel serieuze Amerikaanse talenten, die je ook op de Europese velden ziet (hierboven worden al genoeg voorbeelden genoemd). Dus die boot moet je absoluut niet missen. Daarnaast wordt de competitie meer en meer aangevuld met grote talenten uit Zuid/Midden-Amerika (kan @Ykhim je alles over vertellen), dus overall krikt dat het niveau ook omhoog.
PSV90
Nationale topspeler

Afgelopen winter waren er wat geruchten rondom Nakamura en Lukebakio. Verwachten jullie dat zij weer in beeld komen aankomende zomer? Lijken beiden in ieder geval goed te blijven presteren met 3 goals in de laatste 4 duels. Lukebakio lijkt me een fijne allround aanvaller die zich al op PSV niveau heeft bewezen. Nakamura ben ik niet super van overtuigd, maar zoveel jonge (haalbare) linksbuitens die al iets van rendement hebben laten zien zijn er volgens mij niet.

Daarnaast heeft Schouten laatst aangegeven een stap naar de NL'se top wel te zien zitten. Vind ik wel een interessante optie om een vertrek van Sangaré op te vangen. Kan denk ik zowel alleen op 6 spelen en een blok vormen met Gutierrez.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Verder nog een lijstje uit de Oost-Europese competities. Moet ik wel bij zeggen dat ik dit lijstje vooral van een Slovaakse contact die veel wedstrijden kijkt van Oost-Europese clubs. Heb er enkele spelers uitgehaald en genoeg aan de kant geschoven, voor wat het waard is. Hieronder enkele talenten:

- Martin Baturina, 20 jarige Centrale middenvelder spelend voor Dynamo Zagreb. Speler waar we misschien al iets te laat voor zijn, maar proberen kan altijd. Type Veerman alleen dan iets bewegelijker. Erg goede pass in huis, dribbelt makkelijk en technisch erg goed. Hele allround speler ook. Kan zowel op 8 als 10 spelen.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=gzVumMZLpY0

Marktwaarde: 6,50 miljoen

- Strahinja Eraković, 22 jarige CV spelend voor Rode Ster Belgrado. 1,86 volgens TM en rechtsbenig. Blinkt uit in 1 op 1 duels en verdedigen met veel ruimte in de rug. Rode ster speelt veelal op de helft van de tegenstander. Is voor een CV aardig snel en kan veel goed maken op snelheid. Minpunten zijn in mijn ogen toch het opbouwende gedeelte, voetballend wel oké maar in de opleidingen van Servische clubs ligt voor een CV niet de nadruk bij het voetballende gedeelte en af en toe het te agressief in stappen. Wij letten misschien iets teveel op het voetballend aspect... Daarbij wil ik wel zeggen dat hij wel gewend is om met druk om te gaan, speelt jaarlijks voor het kampioenschap en weet wat er gevraagd wordt bij een club die voor het kampioenschap speelt.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=QajgQRbWJYc

Marktwaarde: 7 miljoen

- Martin Vitik, 20 jarige CV van Sparta Praag. 1.93 volgens TM en rechtsbenig. Al bijna 3500 minuten gespeeld in de Tsjechische liga. Erg goede kopper, die in tegenstelling tot Eraković iets minder een killer is. Hij is voetballend ook goed en heeft een enkele wedstrijd als RB gespeeld. Dit is wel absoluut niet zijn positie. Eerlijk gezegd twijfel ik of deze jongen het niveau aankan maar heb ik hem toch erin gezet. Is nog erg jong en zou indien er veel spelers vertrekken een mooie back-up zijn als 3de/4de cv. Hij kan zowel LCB als RCB spelen.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=6PP_BsfCYl4

Marktwaarde: 2.2 miljoen

- Adam Karabec, 19 jarige nummer 10 van Sparta Praag. Met zijn 1,87 een vrij lange speler op de 10 positie en linksbenig. Komt overeen met Gaston Pereiro, is heel erg technisch maar het ziet er af en toe iets houteriger uit door zijn lengte. Is een jongen die bij eventueel vertrek van Til wel een perfecte speler kan zijn die rustig kan groeien naar een positie op 10 of eventueel rechtsbuiten. Al vind ik wel dat hij voor een plek als rechtsbuiten snelheid mist. 70 wedstrijden (Tsjechische Liga) gespeeld voor Sparta Praag waarin hij 8 goals en 5 assists heeft gegeven. Dit is ook direct een verbeterpunt, meer betrokken bij G&A zijn. In perspectief plaatsend deze 13 G&A zijn in 2250 minuten wat 1 G&A per 170 minuten is.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=lg901hxecQU

Marktwaarde: 2,5 miljoen

- Octavian Popescu, geen informatie verder over nodig is al veel over gesproken op dit forum.

Jong PSV:

- Andrei Borza, 17 jarige linksback met al bijna 900 minuten op het hoogste niveau van Roemenie. Veelvuldig vergeleken met Cristian Chivu zijn speelstijl. In de jeugd buitenspeler geweest en sinds dat hij linksback speelt erg grote stappen gezet. Een aanvallende linksback, perfecte leeftijd ook om 2 jaar ervaring op te doen in Jong voordat hij een stap naar het eerste kan maken.

Mooie goal van Borza: https://www.youtube.com/watch?v=yiaiWCcbU-g

Marktwaarde: 250K

- Jovan Sljivic, 17 jarige middenvelder uit de jeugd van Rode ster Belgrado. Kan zowel op 8 als 10 spelen. Erg goede techniek en dribbel. Maakt veel naam in Servie op dit moment en heeft op het 2de niveau in Servie voor Graficar (Satelietclub van Rode ster) in 12 duels dit seizoen al 4 x gescoord en 3 assists geleverd.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=DnN4PMzesLs

Marktwaarde: 200K

-Jovan Milosevic, geboren doelpuntenmaker in de jeugd van Servie. Dit kan zomaar de nieuwe Vlahovic worden. Hij is 17 jaar en debuut voor Vojvodina al gemaakt, erg lange spits (1,92) die voor zijn lengte erg technisch is. Iets verfijnder dan Luuk de Jong maar wel ook een spits die iets kan aanrichten in de 16. Natuurlijk nog erg jong maar eventueel wel een speler die je voor Jong PSV kan halen. Op het EK u-17 in mei in alle 5 de duels van Servie gescoord en 2 assists geleverd. Waaronder goal en assists in de halve finale tegen Nederland

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=RCOxd8l9uK4
Beelden U-17 EK: https://www.youtube.com/watch?v=PvrFddGtgRY

Marktwaarde: 200K
Ardbeg
Mister PSV

Op dit moment heeft PSV gewoon Hazard, El Ghazi, Bakayoko, en Savio nog in de gelederen. Van deze zou ik enkel Bakayoko houden. Benieuwd of Spertsyan nog op de radar staat.
Massimo
Legende

El Ghazi kan een nuttige speler zijn voor erbij, (niet voor de basis) maar PSV zal juist van dure spelers af moeten komen die niet onbetwiste basisspelers zijn. Dan komt er ruimte voor aankopen en betere spelers die PSV wel beter maken. Toch denk ik dat El Ghazi volgend seizoen ook nog speler van PSV is.

Als PSV Simons weet te behouden dan heb je geen aanvallende middenvelder nodig, ook omdat je met Til een ander soort speler hebt. De focus voorin zal dan voornamelijk naar de twee buitenposities moeten gaan en afhankelijk van de voorbereiding eventueel een reservespits.

Investeer vooral in kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gros kan je namelijk denk ik wel intern opvullen.
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje

Lijstje talenten uit de grote 4 competities die ik graag zie komen en voor hun zou PSV nu een ideale plek zijn om zich verder te ontwikkelen. Win/Win.

- Ilaix Moriba: nog altijd maar 20 en vond hem op 18 jarige leeftijd bij Barcelona iets speciaals hebben. Uiteindelijk voor maar 16 miljoen naar Leipzig vertrokken omdat hij zijn contract bij Barca niet wilde verlengen(?). Ik zou het zeker aandurven om deze jongen te huren voor 1 jaar met optie tot koop (tot pak m beet 10 miljoen).

- Josip Stanisic, komende maand 23 en heeft op de RB positie normaal gesproken Mazraoui, Pavard en Cancelo voor zich. Kan zie ik zowel op CV als RB maar maakt niet super veel minuten bij Bayern. Er komt een moment dat deze jongen voor minuten wil kiezen en dan zou je wederom met een huur (optie tot koop) een optie kunnen zijn. Zit nu in het hele seizoen op 850 minuten (bijna 10 volledige wedstrijden)

- Gabri Veiga, 20 jarige nummer 8/10 die nu bij Celta de Vigo speelt. Dit jaar doorgebroken en staat in 23 wedstrijden op 8 goals en 3 assists. Niet slecht omdat hij ook in de helft van de wedstrijden als nummer 8 speelt. Met een marktwaarde van 10 miljoen zijn we misschien nu wel al iets te laat.

- Arnau Martínez, rechtsback van Girona. 19 jaar en komt uit de jeugd van Barcelona. Van deze jongen zou ik persoonlijk enorm gelukkig worden, iets wat we de afgelopen jaren missen als RB. Erg technische en voetballende back die veel mee opkomt maar die je verdedigend ook meerdere keren tegenkomt als je hem langs bent. Ook hier geldt hetzelfde een marktwaarde van 9 miljoen..

- Timothée Pembélé van PSG, rechtsback die deze zomer nog maar een 1-jarig contract heeft. Maakt weinig minuten dit seizoen en heeft met Hakimi ook weinig kans om door te breken, voor een gereduceerd bedrag op te halen verwacht ik.

- Diego Coppola, om in de gaten te houden. Niet als directe versterking maar als centrale verdediger op je 19de (in december 19 geworden) al 850 minuten maken is vrij interessant. Buiten dat deze jongen het Italiaanse paspoort heeft, is hij ook half Nederlands. Reden om hem dus in de gaten te houden. Heeft voor alle jeugd teams van Italie gespeeld en staat te boek als talent.

Speciaal nog 2 spelers uit de Ligue 2, hoop dat PSV deze spelers ook bekijkt. Verwacht van wel maar dit zijn 2 buitenkansjes (prijs/kwaliteit):

- Rassoul Ndiaye, een super leuk spelertje uit de Ligue 2. Als CM (op de 8 positie) zou hij ons veel kunnen brengen. Enorm veel loopvermogen en denk dat hij een soortgelijke ontwikkeling kan doormaken als Sangaré. Genoeg bij te schaven maar dit is wel een gok die je kan nemen. Marktwaarde is 2 miljoen.

- Mohamed Kaba, in mijn ogen (niet hetzelfde niveau) bijna identiek aan Sangaré. Kan zowel als CVM als ook CM spelen. In de Ligue 2 domineert hij regelmatig het middenveld en is ook een sterke speler. In tegenstelling tot Ndiaye die toch kleiner is en meer voetballend brengt.
Tovast
Nationale topspeler

In het kader van scouten in de eredivisie: Can Bozdogan. Zeer interessante middenvelder van Utrecht die mogelijk Guti zou kunnen vervangen naast natuurlijk de vervanger van Sangaré. Sterk, beweeglijk, groot loopvermogen en prima techniek en passing. Nog steeds pas 21 jaar oud en dit seizoen de beste speler van Utrecht (naast Booth). Voor een bedrag onder de 5 miljoen zou ik het zeker aandurven. Heb je met Bozdogan, Veerman, vervanger Sangaré (Vinicius Souza?), Xavi en Ledezma een zeer prima middenveld. Daarachter Tielemans en Nassoh kort bij het eerste laten aansluiten.
Ardbeg
Mister PSV

Duifje
Ballenjongen

Die van Bommel zou ik meteen halen, zal niet duur zijn aangezien mvv de centen goed kan gebruiken. Pas 18 jaar 10 goals in de kkd. En PSV bloed door zijn aderen stromend.
Het Kanon
Internationale topspeler

Ruben van Bommel wil ooit nog eens terugkeren naar PSV. Mark zal waarschijnlijk voorlopig liever niet bij PSV over de vloer komen. Dat zal de kansen verkleinen.
Trixm
Vedette

Het Kanon wrote: 11 Mar 2023, 11:54 Ruben van Bommel wil ooit nog eens terugkeren naar PSV. Mark zal waarschijnlijk voorlopig liever niet bij PSV over de vloer komen. Dat zal de kansen verkleinen.
Tuurlijk niet, denk eerder dat het wen probleem is dat een andere belgische club misschien veel interessanter voor hem is..
Saibari is underrated.
Mikelvb
Nationale topspeler

Duifje wrote: 10 Mar 2023, 23:29 Die van Bommel zou ik meteen halen, zal niet duur zijn aangezien mvv de centen goed kan gebruiken. Pas 18 jaar 10 goals in de kkd. En PSV bloed door zijn aderen stromend.
Heeft niet eens een contract bij MVV. Zou daarom echt een gemiste kans zijn. Breek hij verder door is het helemaal top. Lukt dat niet dat heeft het amper wat gekost.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Mikelvb wrote: 11 Mar 2023, 12:51
Duifje wrote: 10 Mar 2023, 23:29 Die van Bommel zou ik meteen halen, zal niet duur zijn aangezien mvv de centen goed kan gebruiken. Pas 18 jaar 10 goals in de kkd. En PSV bloed door zijn aderen stromend.
Heeft niet eens een contract bij MVV. Zou daarom echt een gemiste kans zijn. Breek hij verder door is het helemaal top. Lukt dat niet dat heeft het amper wat gekost.
Inderdaad mooi buitenkansje! Deze jongen heeft, eveneens op 18-jarige leeftijd, vergelijkbare statistieken als Van Duiven. Zou toch wel schitterend zijn als we binnen nu en twee jaar Van Duiven, Babadi, Van de Blaak en deze Van Bommel als volwaardige selectiespelers terugvinden in PSV 1. Heb je voor niets of op zijn meest een habbekrats een paar hele leuke talenten erbij, die ik hoger inschat dan de middelmaat die Teze en Obispo vertegenwoordigen. Heb sowieso een goed gevoel bij de huidige lichting beloften; volgens mij gaan we daar wel het nodige plezier aan beleven de komende jaren.
Momfer
Vaste waarde in elftal

Mikelvb wrote: 11 Mar 2023, 12:51
Hij heeft zelf wel aan aangegeven dat hij niet gratis de deur uit wil lopen bij MVV maar heel veel zal hij wel niet kosten uiteindelijk vermoed ik.
Chucky
Vedette

Wanneer gaan we Blokzijl eigenlijk eens ophalen in Groningen?
Standbeeld
Mister PSV

Chucky wrote: 11 Mar 2023, 21:44 Wanneer gaan we Blokzijl eigenlijk eens ophalen in Groningen?
Wat zijn de sterke en zwakke punten van Blokzijl? Wat zou hij moeten kosten? Is hij goed genoeg voor PSV? Waar zou hij moeten spelen, bij Jong? Kopen en direct verhuren?
Chucky
Vedette

Standbeeld wrote: 11 Mar 2023, 21:50
Chucky wrote: 11 Mar 2023, 21:44 Wanneer gaan we Blokzijl eigenlijk eens ophalen in Groningen?
Wat zijn de sterke en zwakke punten van Blokzijl? Wat zou hij moeten kosten? Is hij goed genoeg voor PSV? Waar zou hij moeten spelen, bij Jong? Kopen en direct verhuren?
+ Comfortabel aan de bal, positionering, indribbelen, kan linies doorbreken met zijn passing
- Moet fysiek nog groeien, komt soms (nog) wat duelkracht tekort. Overigens ook niet gek gezien zijn leeftijd.

Wat zou hij moeten kosten? Tja, goeie vraag. Ik zou zeggen een miljoen of twee. Als je hem voor dat bedrag zou kunnen halen zou ik het in ieder geval doen, en hem bij de selectie houden als tweede RCV.
Standbeeld
Mister PSV

Chucky wrote: 11 Mar 2023, 21:58
Standbeeld wrote: 11 Mar 2023, 21:50
+ Comfortabel aan de bal, positionering, indribbelen, kan linies doorbreken met zijn passing
- Moet fysiek nog groeien, komt soms (nog) wat duelkracht tekort. Overigens ook niet gek gezien zijn leeftijd.

Wat zou hij moeten kosten? Tja, goeie vraag. Ik zou zeggen een miljoen of twee. Als je hem voor dat bedrag zou kunnen halen zou ik het in ieder geval doen, en hem bij de selectie houden als tweede RCV.
Bedankt. Ik zie te weinig van Groningen om een mening over deze jongen te kunnen vormen. Tegen ons is hij mij ook niet per se opgevallen. Ik zie dat Blokzijl zijn lengte in ieder geval mee heeft met 190cm, dus als hij de aankomende jaren het krachthonk induikt dan zou het qua duelkracht wel goed moeten komen. Verder is het profiel dat je beschrijft wel heel interessant. De vraag is alleen of wij op dit moment ruimte hebben en kunnen bieden. Met Branthwaite heb je een vergelijkbaar profiel en daarnaast moet Blokzijl juist blijven spelen imo. Als je echt potentie in hem ziet dan zou ik hem kopen en verhuren (evt terug aan Groningen als ze niet degraderen), in de veronderstelling dat hij nog geen basis zal spelen bij PSV.
nilssonH
Moderator

2 miljoen? Ik denk/vrees dat je zeker aan het drie dubbele moet denken bij Groningen. Zeker als ze er in blijven.
SomaQan
Nationale topspeler

Blijf het herhalen Victor Boniface van Union SG zou een uitstekende spits zijn voor PSV. Fysiek sterk, duelkracht, kopsterk en sterk in het afmaken. Sinds Vertessen bij Union SG speelt is hij mij zeer positief opgevallen
Standbeeld
Mister PSV

nilssonH wrote: 11 Mar 2023, 22:41 2 miljoen? Ik denk/vrees dat je zeker aan het drie dubbele moet denken bij Groningen. Zeker als ze er in blijven.
Heeft nog maar een eenjarig contract van de zomer. Ik denk dat dat meeweegt in de bepaling van de som.
Post Reply