Wij niet nee. Maar gelukkig heeft PSV een scoutingapparaat die dit allemaal in kaart moet brengen. Om dan achteraf te roepen 'we hadden die moeten halen' is dan idd makkelijk. Maar dit is een eeuwig terugkerend punt op dit forum dus laten we het er aub ook niet te lang over hebben, meningen kunnen en mogen verschillenruuddevil wrote: ↑16 Mar 2023, 12:49Het is niet te voorspellenProf_napo wrote: ↑16 Mar 2023, 11:07
Achteraf is mooi wonen inderdaad.
Als je vooraf kan vaststellen of een speler succesvol gaat zijn bij de club dan gaat PSV alsnog achter het net vissen, andere clubs hebben meer mogelijkheden.
Juist die focus op de successen bij andere clubs vertekent het beeld, wat als we die succesvolle speler van club A hadden gehad, en die van club B. Dan heb je inderdaad een prachtig elftal.
Probleem daarmee is dat je niet weet hoe een speler zich zou ontwikkelen bij PSV, je vooraf niet weet of hij zich zo gaat ontwikkelen en of het elftal van PSV dezelfde kansen biedt voor de speler om zich zo te ontwikkelen. Laat staan dat diezelfde speler geblesseerd kan raken, niet op zijn plaats zit, of legio van overige redenen waarom de uitkomst anders zou zijn.
Andere clubs hebben meer mogelijkheden
Je weet niet hoe een speler zich gaat ontwikkelen
Je weet niet of hij in het elftal past
De speler kan geblesseerd raken
Poeh het is wat allemaal. Zullen we maar niemand meer halen, het is allemaal zo moeilijk en onzeker. Je kan net zo goed 100 namen in een grabbelton stopen en op goed geluk bepalen wie je aantrekt. Je weet het toch allemaal niet.
Interessante spelers
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Ren Höek
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Zegt helemaal niemand.
Wat een onzin
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
transferbeleid is effectief het weloverwogen risico's nemen. Daarbij kijk je naar een set aan parameters die hopelijk laten zien of de speler zich succesvol weet te ontwikkelen/gelden binnen de club. De onzekerheidsmarge behoud je altijd, dat dek je af met scouting. Overige onzekerheden accepteer je, in meer of mindere mate afhankelijk van de transfersom/salaris die je uitgeeft.
Achteraf kun je op basis van de overwegingen kan je concluderen of het een goede of slechte keuze wat.
Melodramatisch gaan doen dat we dan maar niemand moeten halen is nogal een vertekend beeld van de realiteit.
-
- Nationale topspeler
Als we het over interessante spelers hebben binnen de eredivisie vind ik de keeper van Fortuna mogelijk best een interessante naam: Ivor Pandur. Echt hele goede reflexen, prima op de lijn en lenig. Verder heel snel bij de grond en een aanvallende felle keepersstijl. Voor nu zeker nog niet niet goed genoeg als basiskeeper voor PSV, maar zou op termijn interessant kunnen worden. In de gaten houden.
- DonyellMalen
- Legende
Prima reservekeeper ja. PSV mag wat mij betreft best vaker in die koopjesvijver van de Eredivisie vissen, kijk maar bij Feyenoord met zo'n Wieffer, die kostte geen reet en doet het nu vrij aardig daar.
Sambo zou ik daarom ook prima als back-up vinden komend seizoen, achter de glasbak die moet worden aangekocht. Kunnen ze mooi concurreren met elkaar.
Sambo zou ik daarom ook prima als back-up vinden komend seizoen, achter de glasbak die moet worden aangekocht. Kunnen ze mooi concurreren met elkaar.
- DonyellMalen
- Legende
Matusiwa is nog steeds erg interessant. Nederlands, doet het erg goed bij Reims, echt een stofzuiger, maar bovenal een waanzinnige atleet. Zou me niet verbazen als hij nog steeds op de lijst staat bij PSV.
-
- Nationale topspeler
In onze zoektocht naar een rechtsback kijk ik graag naar Spanje, lopen daar fantastische backs rond met veel inhoud, geweldige techniek en tactisch vermogen.
De namen die mij te binnen schieten zijn Pablo Maffeo (Mallorca) & Arnau Martinez (Girona). Maffeo is de meer technische, aanvallende back en Martinez is verdedigend en fysiek sterker, desondanks aanvallend ook erg goed. Maffeo zou mijn eerste optie zijn, is wat meer ervaren en naar mijn inschatting wat goedkoper.
Vervolgens zal er ook een vervanger moeten komen voor Sangaré. Onderstaand mijn favorietjes:
Anton Stach: maakt heel veel indruk in Duitsland bij Mainz dit seizoen. Fantastische stofzuiger, uitstekende lengte (1.94), veel loopvermogen en prima aan de bal. Ook nog een aardige kogel in zijn rechterbeen. Contract loopt af in 2024 (wel optie voor 1 jaar), dus zal mogelijk financieel ook interessant zijn.
Vinicius Souza: welbekend. Beest, goede voetballer, uitstekende controleur. Droomkandidaat w.m.b.
Ladislav Krejci: vergelijkbaar profiel als Stach. Nog sterker in de lucht.
Centraal achterin: hopelijk gaan we op zoek naar een ervaren topper. Hieronder wat namen:
- De Vrij
- Davinson Sanchez
- Caglar Soyuncu
De namen die mij te binnen schieten zijn Pablo Maffeo (Mallorca) & Arnau Martinez (Girona). Maffeo is de meer technische, aanvallende back en Martinez is verdedigend en fysiek sterker, desondanks aanvallend ook erg goed. Maffeo zou mijn eerste optie zijn, is wat meer ervaren en naar mijn inschatting wat goedkoper.
Vervolgens zal er ook een vervanger moeten komen voor Sangaré. Onderstaand mijn favorietjes:
Anton Stach: maakt heel veel indruk in Duitsland bij Mainz dit seizoen. Fantastische stofzuiger, uitstekende lengte (1.94), veel loopvermogen en prima aan de bal. Ook nog een aardige kogel in zijn rechterbeen. Contract loopt af in 2024 (wel optie voor 1 jaar), dus zal mogelijk financieel ook interessant zijn.
Vinicius Souza: welbekend. Beest, goede voetballer, uitstekende controleur. Droomkandidaat w.m.b.
Centraal achterin: hopelijk gaan we op zoek naar een ervaren topper. Hieronder wat namen:
- De Vrij
- Davinson Sanchez
- Caglar Soyuncu
Last edited by Tovast on 16 Mar 2023, 18:32, edited 2 times in total.
-
- Nationale topspeler
Kan ook op de flank spelen volgens mij. Was een prima alternatief voor Silva.Sensation wrote: ↑16 Mar 2023, 11:54 Laten we idd vooral een spits van het tweede niveau in Noorwegen (laat dat even op je inwerken) aankopen als je in principe Luuk de Jong in de selectie hebt lopen. Bij ons was hij, zonder blessures van Luuk, niet aan spelen toegekomen, had hij dan net zo gerendeerd of was hij bij ons in de vergetelheid geraakt? Want hij heeft wel ruim 3mil gekost, en dat terwijl we op dit forum 5mil voor een RB (regelmatig probleempositie in onze selectie) van Heerenveen, met een bak Eredivisie-ervaring, al veel geld vinden.
Maar denk niet dat het @ruuddevil specifiek om dit voorbeeld gaat, maar om het feit dat wij al een tijdje niet op een dergelijke manier succesvol zijn geweest qua scouting. Een aantal clubs met vergelijkbare of minder mogelijkheden dan PSV laten zien dat het nog altijd mogelijk is.
-
- Vaste waarde in elftal
Feyenoord heeft wel meer spelers rondlopen voor een prikkie, maar veel belangrijker dan het bedrag wat ze moeten kosten: Feyenoord heeft een plan.DonyellMalen wrote: ↑16 Mar 2023, 16:44 Prima reservekeeper ja. PSV mag wat mij betreft best vaker in die koopjesvijver van de Eredivisie vissen, kijk maar bij Feyenoord met zo'n Wieffer, die kostte geen reet en doet het nu vrij aardig daar.
En daarnaast een erg goede trainer.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Omdat een spits die van het tweede niveau uit Noorwegen makkelijker kan doorbreken bij, met alle respect, een Belgische subtopper dan bij een Nederlandse topclub.PSV90 wrote: ↑16 Mar 2023, 18:26Kan ook op de flank spelen volgens mij. Was een prima alternatief voor Silva.Sensation wrote: ↑16 Mar 2023, 11:54 Laten we idd vooral een spits van het tweede niveau in Noorwegen (laat dat even op je inwerken) aankopen als je in principe Luuk de Jong in de selectie hebt lopen. Bij ons was hij, zonder blessures van Luuk, niet aan spelen toegekomen, had hij dan net zo gerendeerd of was hij bij ons in de vergetelheid geraakt? Want hij heeft wel ruim 3mil gekost, en dat terwijl we op dit forum 5mil voor een RB (regelmatig probleempositie in onze selectie) van Heerenveen, met een bak Eredivisie-ervaring, al veel geld vinden.
Maar denk niet dat het @ruuddevil specifiek om dit voorbeeld gaat, maar om het feit dat wij al een tijdje niet op een dergelijke manier succesvol zijn geweest qua scouting. Een aantal clubs met vergelijkbare of minder mogelijkheden dan PSV laten zien dat het nog altijd mogelijk is.
-
- Nationale topspeler
Eerste twee lijken mij onhaalbaar. Laatst genoemde ken ik niet maar niet spelen bij een slecht draaiend Leicester zegt best veelTovast wrote: ↑16 Mar 2023, 18:12 In onze zoektocht naar een rechtsback kijk ik graag naar Spanje, lopen daar fantastische backs rond met veel inhoud, geweldige techniek en tactisch vermogen.
- De Vrij
- Davinson Sanchez
- Caglar Soyuncu
-
- Lid scoutingsteam
Mocht het binnen de mogelijkheden liggen dan zou Aster Vranckx nu op huurbasis bij Milan een goede investering zijn. Bij Wolfsburg en Milan is hij niet helemaal uit de verf gekomen.
Hij is nog steeds pas 20 jaar en dit kan.
Toen heeft hij ook daar met momenten een geweldig potentieel laten zien.
Dit met in het achterhoofd genomen het geweldig talent dat hij bij KV Mechelen liet zien, waarvoor Wolfsburg toen 8 miljoen voor over had.
Zou een goede toevoeging zijn aan het middenveld met het eventuele vertrek van Gutierrez, Sangaré en wellicht meer in het vooruitzicht.
Qua lichaam, techniek en talent zou hij meteen tot de top van de eredivisie behoren. Zoals dit ook bij Sangaré het geval was.
Dit met in het achterhoofd genomen het geweldig talent dat hij bij KV Mechelen liet zien, waarvoor Wolfsburg toen 8 miljoen voor over had.
Zou een goede toevoeging zijn aan het middenveld met het eventuele vertrek van Gutierrez, Sangaré en wellicht meer in het vooruitzicht.
Qua lichaam, techniek en talent zou hij meteen tot de top van de eredivisie behoren. Zoals dit ook bij Sangaré het geval was.
-
- Ballenjongen
Staat inderdaad sowieso op het lijstje. Ik denk vrij complementair aan Veerman en Xavi. Vergelijkbaar profiel als Guti maar schat Matusiwa wel hoger in + meer potentie. Is pas 24 jaar. Dezelfde leeftijdscategorie als Veerman, Zerrouki en Reijnders. Echt een stofzuiger met een goede passing en behoort daarmee tot de beste van Ligue 1 in z'n leeftijdscategorie. Kan zich meten met vrij aardige namen (zie grafiekje hieronder)DonyellMalen wrote: ↑16 Mar 2023, 17:00 Matusiwa is nog steeds erg interessant. Nederlands, doet het erg goed bij Reims, echt een stofzuiger, maar bovenal een waanzinnige atleet. Zou me niet verbazen als hij nog steeds op de lijst staat bij PSV.
- Juancho
- Mister PSV
Hoe zit het met die Vini Souza? Heeft die zich nog verder ontwikkeld? Dat is toch ook veel meer een defensieve middenvelderdan Sangare? Huur heeft geen zin wat mij betreft maar als je hem kan kopen voor onder de 10 miljoen? Een optie?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Ballenjongen
Op pagina 202 een Radar gedeeld van Souza op basis van data van dit seizoen:
LEROI wrote: ↑03 Mar 2023, 12:46
Een pure breker op basis van statistieken. Overige statistieken zijn wel bedenkelijk.
Verzachtende omstandigheden:
- De statistieken zijn vergeleken met alle La Liga middenvelders (geen AM) terwijl Souza als pure DM speelt.
- Zijn eerste seizoen in een top competitie.
- Ondanks de 12e positie, is Espanyol voetballend erg zwak. Laat de bal ook graag aan de tegenstander. Na Cadiz en Getafe het laagste percentage balbezit. Na Cadiz de minste touches per 90 min.
- Ardbeg
- Mister PSV
Die zou ik heel graag hier zien!Voormalig KG wrote: ↑17 Mar 2023, 16:34 Mocht het binnen de mogelijkheden liggen dan zou Aster Vranckx nu op huurbasis bij Milan een goede investering zijn. Bij Wolfsburg en Milan is hij niet helemaal uit de verf gekomen.
- hondjevandebakker
- Internationale topspeler
Milan huurt hem nu al en heeft een koopoptie van 12 miljoen maar die gaan ze niet gebruiken. Wellicht dat we hem in de zomer kunnen huren met een lagere koopoptie.
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Mooie suggesties, maar ben bang dat de meeste hiervan te duur en daarmee niet haalbaar zijn. Maffeo is vorig jaar net gehaald bij Mallorca en is daar wekelijks basisspeler; dat contract koop je niet zomaar even af. En Martinez heeft een mw van €9M bij Girona, waar wij de strijd om Tsygankov hebben verloren... Vinicius zie ik ook graag komen, maar zal ook €10M< aan investering vergen wat PSV waarschijnlijk verder doet kijken. Wat De Vrij en Sanchez zou bewegen om voor een habbekrats bij PSV in de EL te komen spelen zou me verrassen, terwijl ik denk dat het salaris dat Caglar Soyuncu verdient bij Leicester ver buiten het bereik is van PSV en hij liever gaat cashen in Turkije.Karfiooltje wrote: ↑16 Mar 2023, 22:42Eerste twee lijken mij onhaalbaar. Laatst genoemde ken ik niet maar niet spelen bij een slecht draaiend Leicester zegt best veelTovast wrote: ↑16 Mar 2023, 18:12 In onze zoektocht naar een rechtsback kijk ik graag naar Spanje, lopen daar fantastische backs rond met veel inhoud, geweldige techniek en tactisch vermogen.
- De Vrij
- Davinson Sanchez
- Caglar Soyuncu
Sowieso ben ik benieuwd of we met de huidige vooruitzichten wel spelers kunnen halen uit wat voor PSV-begrippen 'buitencategorie' is. Willen wij een routinier, dan kom je toch bij uitgerangeerde van internationaal gezien middelmatige clubs, zoals ons met Ramalho al is overkomen. Beter kijken we uit naar beoogde basisspelers tussen de 21 - 25 jaar, bij clubs vanwaar PSV/de Nederlandse top een mooie volgende carrierestap betekent; met bijvoorbeeld Gimenez en Hancko vind ik dat Feyenoord dat knap heeft gedaan. Rekening houdend met en hopend op een omvangrijke doorselectie die maakt dat Drommel, Mwene, Teze, Obispo, Ramalho, Baumgartl, Gutierrez, Vertessen en in het mooiste geval ook Til en El Ghazi van club wisselen zou je inclusief de miljoenen voor Sangaré op ca €70M aan inkomsten kunnen bijtellen. Het is me niet duidelijk wat daarvan besteed zou mogen worden, maar als het klopt dat 'Madueke' het begrotingsgat voor volgend jaar zo ongeveer volgt, lijkt me €40-50M toch wel het uitgangspunt als PSV echt wat wil voor volgend jaar. Met een paar transfervrije opties gecombineerd zou je daar een mooie selectie mee kunnen samenstellen.
DOEL
Walter Benitez (30)
Mattijs BRANDERHORST (29, NEC, transfervrij)
Boy Waterman (39)
VERDEDIGING
Milan VAN EWIJK (€22, SC Heerenveen, €6M)
Shurandy Sambo (21)
Martin VITÍK (20, AC Sparta Praag, €5M)
Dennis HADZIKADUNIC (24, Rostov, huur met optie tot koop)
Olivier Boscagli (25)
Mees Hilgers (21, FC Twente, transfervrij)
Patrick van Aanholt (32, Galatasaray, huur)
Mauro Junior (23)
MIDDENVELD
Azor MATUSIWA (24, Stade Reims, €8,5M)
Ladislav Krejci (23, AC Sparta Praag, €6M)
Branco VAN DEN BOOMEN (27, Toulouse, transfervrij)
Joey Veerman (24)
Xavi Simons (19)
Taylor BOOTH (21, FC Utrecht, €8M)
AANVAL
Johan Bakayoko (19)
Million MANHOEF (20, Vitesse, €4M)
Artem DOVBYK (25, SK Dnipro-I, transfervrij per 1/1/2024)
Fábio Silva (20, Wolverhampton Wanderers, huur)
Luuk de Jong (32)
Octavian POPESCU (20, Steaua Boekarest, €6,5M)
Ruben van Bommel (18, MVV, transfervrij)
VERHUUR
Richard Ledezma, Jason van Duiven, Emmanuel van de Blaak, Mathijs Tielemans
- Hatseflats
- Vedette
Ik heb veel van die spelers niet zien voetballen, maar Manhoef wel. Dat is toch geen speler voor PSV? Ik vind hem een echte counterspeler en niet zoveel bijzonders in de kleine ruimtes.
- Ardbeg
- Mister PSV
4M voor die pure middelmaat willen neerleggen ook. Die aanval is ook totaal te licht. Wel mooi, zo'n hele selectie samen stellen. "4M voor die, die huur met optie tot koop, 2M voor die". Alsof het FM is, even 12 spelers er bij Vraag me ook sterk af of dat een selectie zou zijn waarmee je kampioen wordt.