Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Joenepsv
Legende

Heruone wrote: 23 Mar 2023, 09:56
Joenepsv wrote: 22 Mar 2023, 20:15 Er komen elk jaar bergen talent uit Scandinavië. Daar is voor ons nog heel veel winst te boeken. Dat o.a. Brands er niet in slaagt om de juiste talenten aan te trekken zegt meer over Brands dan over Scandinavië. Ook voor de ''talentpool'' is daar veel winst te boeken. Als je bijvoorbeeld een Hojlund of Schjelderup neemt zijn dat hele interessante spelers die je voor een prikkie had kunnen oppikken. Wij hebben echter Priske en Geelmuyden als laatste talenten daar weg gehaald. Ik snap overigens wel dat de ontwikkeling van talent zo ongeveer het lastigst te voorspellen is in de voetballerij maar daar zijn bij ons echt nog wel stappen te zetten. Vind met name de Noorse competitite een interessante en eentje die de laatste jaren in de lift zit.
Bij Ajax hebben er voldoende Deense talenten rondgelopen die ook aangeschreven stonden als grote talenten en die voor veel geld zijn gehaald. Een Jeppe Kjaer bijv. als een van de meest recente voorbeelden. De hoeveelheden die succesvol zijn geweest, zijn slechts op één hand te tellen.

Ik denk dat er voor PSV inderdaad meer te behalen valt in de Scandinavische landen alleen de keerzijde is dat er echt behoorlijk veel risico's vastkleven. Zeker als we het hebben over jonge spelers voor een zogenaamde talentenpool. Dat is iets waar wij achteraf altijd makkelijk over lullen, maar hetgeen wat wij vaak niet realistisch voor ogen hebben. Zodra je een zo'n speler gaat weghalen (vaak hebben zij rond hun 16e/17e al voldoende snuffelstages bij de 1e teams gelopen daarzo), betaalt men daar bovendien ook een vrij grote som voor. En dan is het nog maar voorspellen hoe het uitpakt. Dat zijn serieuze risico's, zeker omdat ontwikkeling een lastig te voorspellen iets is.

Tegelijkertijd zou men inderdaad niet haar ogen moeten sluiten voor die markt. AZ heeft met bijv. Midtsjo en Feyenoord met Aursnes echt wel laten zien daar goede spelers te halen. Een Brynhildsen of een Mannsverk vind ik persoonlijk ook nog steeds interessant.
Aan elke transfer kleven risico's. Ik wil ook niet bagatelliseren dat het lastig in te schatten is hoe iemand zich ontwikkeld maar het is ook niet altijd rocket science. We hebben een hele goede periode gehad dat er gewoon goede spelers naar de academy werden gehaald uit zowel binnen als buitenland die bij ons sportieve waarde hebben gehad en later ook financieel iets hebben bijgedragen. De laatste twee a drie jaar ligt dat echter op zijn gat. Waar het mij initieel om ging is de uitspraak van Marcel. Het is gewoon dom om een heel gebied zo weg te zetten terwijl andere clubs er het ene na het andere talent uitpeuren.

Mannsverk vind ik een hele leuke speler inderdaad. Die gaat in de zomer een mooie transfer maken en mag van mij naar ons komen. Zou een goede aankoop zijn.
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Samen met Joey straaljagertjes diepsturen volgend seizoen.
Image
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij is alleen een beetje traag. Transfervrij zeker de moeite waard.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

1913PSV. wrote: 23 Mar 2023, 17:19 Samen met Joey straaljagertjes diepsturen volgend seizoen.
Image
ik heb hem nooit zien spelen maar ben wel van mening dat we hem moeten binnenhalen!

Eindhovenaar
Liefde voor PSV
Ervaring op niveau
Goeie stats
Prima naam
Goeie kop
Onterecht over het hoofd gezien door de bondscoach dus wat dat betreft al een echte PSVer.
Siemen
Nationale topspeler

1913PSV. wrote: 23 Mar 2023, 17:19 Samen met Joey straaljagertjes diepsturen volgend seizoen.
Image
Hoe zie je een middenveld met Joey en Branco voor je?
ruuddevil
Legende

Boadu.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind het ergens ook wel zonde dat we afgelopen zomer of het jaar ervoor Mateo Retegui (scoorde gisteren ook namens Italië) niet uit Argentinië hebben gehaald. Inmiddels ongetwijfeld te duur om verschillende redenen, maar ik vind dat wel zo'n goeie spits hè. Had hier echt niet misstaan, denk ik.

Dit is echt een categorie speler die clubs als PSV (of onze concurrenten) nog te vaak laten lopen, maar waar je op termijn echt het verschil mee kunt maken.
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil wrote: 23 Mar 2023, 22:08Boadu.
Alsjeblieft niet.
DonyellMalen
Legende

Eerder de vervanger van Joey dan samen met Joey. Zie Veerman komende zomer ook wel een stap maken, eerlijk gezegd.
DadOfFour
Internationale topspeler

Ykhim wrote: 24 Mar 2023, 15:53 Ik vind het ergens ook wel zonde dat we afgelopen zomer of het jaar ervoor Mateo Retegui (scoorde gisteren ook namens Italië) niet uit Argentinië hebben gehaald. Inmiddels ongetwijfeld te duur om verschillende redenen, maar ik vind dat wel zo'n goeie spits hè. Had hier echt niet misstaan, denk ik.

Dit is echt een categorie speler die clubs als PSV (of onze concurrenten) nog te vaak laten lopen, maar waar je op termijn echt het verschil mee kunt maken.
Wat is de reden dat clubs als PSV zo'n speler laten lopen? Heb je daar enig idee over?
La vida és massa curta per no fer broma
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

DonyellMalen wrote: 24 Mar 2023, 15:55
Eerder de vervanger van Joey dan samen met Joey. Zie Veerman komende zomer ook wel een stap maken, eerlijk gezegd.
Tot op heden zet hij in ieder geval geen stap te veel..
Ykhim
Lid scoutingsteam

DadOfFour wrote: 24 Mar 2023, 15:55Wat is de reden dat clubs als PSV zo'n speler laten lopen? Heb je daar enig idee over?
Geen idee, alleen speculaties, ik werk immers niet bij PSV. Maar veronderstellende dat scouts het wél gezien hebben (wat uiteraard nog niet vanzelfsprekend is), kan ik me voorstellen dat ze het risico niet waard vinden. Bij Boca waren ze goed op hoogte van z'n potentie, hoewel deze specifieke spelers niet het typische verloop van een toptalent kent en vooral een relatieve laatbloeier is. Maar lange tijd had hij geen serieuze rol bij Boca, hij werd daarom ook verhuurd en is niet meer teruggekeerd, terwijl hij wel de ene na de andere bal tegen de touwen schoot. Nu heeft 'ie gedebuteerd voor Italië en kan hij komende zomer ongetwijfeld richting Napoli, Milaan of een andere mooie club in Europa.

Het zijn van die spelers die niet nadrukkelijk in de spotlights staan, misschien maximaal 3 of 4 miljoen moeten kosten en waarvan je vooraf ook niet weet of hij door gaat breken. Maar ik ken wat mensen bij Boca en die waren al langere tijd optimistisch, want talentvol was 'ie duidelijk wel. Hij moest alleen de laatste stap zetten en heeft dat nu gedaan. Ik denk dat een goeie scout dat wel had kunnen zien aankomen. Geen idee of ze dat bij PSV ook deden en van daaruit is het natuurlijk ook nog niet gezegd dat na een positief advies alle stoplichten op groen staan, ook niet bij PSV, maar zoals gezegd kun je hierop het verschil maken. Ik mis dat soort transfers een beetje bij PSV. Niet alleen bij dit soort spelers in Argentinië, maar in hele brede zin. Het zijn heel vaak relatief veilige keuzes, maar per saldo levert het ons slechts sporadisch wat op. Misschien is het een kwestie van kwaliteit in de scouting, misschien een gebrek aan lef om zo'n gok te wagen, misschien gewoon een gebrek aan geld of een (beleidsmatige) voorkeur voor ander soort investeringen. Wie weet.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ykhim wrote: 24 Mar 2023, 17:01
DadOfFour wrote: 24 Mar 2023, 15:55Wat is de reden dat clubs als PSV zo'n speler laten lopen? Heb je daar enig idee over?
Geen idee, alleen speculaties, ik werk immers niet bij PSV. Maar veronderstellende dat scouts het wél gezien hebben (wat uiteraard nog niet vanzelfsprekend is), kan ik me voorstellen dat ze het risico niet waard vinden. Bij Boca waren ze goed op hoogte van z'n potentie, hoewel deze specifieke spelers niet het typische verloop van een toptalent kent en vooral een relatieve laatbloeier is. Maar lange tijd had hij geen serieuze rol bij Boca, hij werd daarom ook verhuurd en is niet meer teruggekeerd, terwijl hij wel de ene na de andere bal tegen de touwen schoot. Nu heeft 'ie gedebuteerd voor Italië en kan hij komende zomer ongetwijfeld richting Napoli, Milaan of een andere mooie club in Europa.

Het zijn van die spelers die niet nadrukkelijk in de spotlights staan, misschien maximaal 3 of 4 miljoen moeten kosten en waarvan je vooraf ook niet weet of hij door gaat breken. Maar ik ken wat mensen bij Boca en die waren al langere tijd optimistisch, want talentvol was 'ie duidelijk wel. Hij moest alleen de laatste stap zetten en heeft dat nu gedaan. Ik denk dat een goeie scout dat wel had kunnen zien aankomen. Geen idee of ze dat bij PSV ook deden en van daaruit is het natuurlijk ook nog niet gezegd dat na een positief advies alle stoplichten op groen staan, ook niet bij PSV, maar zoals gezegd kun je hierop het verschil maken. Ik mis dat soort transfers een beetje bij PSV. Niet alleen bij dit soort spelers in Argentinië, maar in hele brede zin. Het zijn heel vaak relatief veilige keuzes, maar per saldo levert het ons slechts sporadisch wat op. Misschien is het een kwestie van kwaliteit in de scouting, misschien een gebrek aan lef om zo'n gok te wagen, misschien gewoon een gebrek aan geld of een (beleidsmatige) voorkeur voor ander soort investeringen. Wie weet.
Sowieso de schuld van @Garrincha dat deze niet gekomen is :angry:
En Haaland heeft ie destijds óók al laten lopen!
Rickskeg
International

Standbeeld wrote: 22 Mar 2023, 21:27
Rickskeg wrote: 22 Mar 2023, 21:11 Valente van Groningen staat in de belangstelling van meerdere Serie A clubs.
En wat zegt onze Groningse amateurscout ervan? Zag een fan in de comments van VZ die niet zo heel positief was.

Lastige. Zoveel speelt hij eigenlijk ook niet. Als je hem haalt, haal je hem op basis op potentie.

Stijl vind ik hem vergelijkbaar met van Ginkel. Misschien nog iets meer passer dan marco
Standbeeld
Mister PSV

Rickskeg wrote: 25 Mar 2023, 09:22
Standbeeld wrote: 22 Mar 2023, 21:27
En wat zegt onze Groningse amateurscout ervan? Zag een fan in de comments van VZ die niet zo heel positief was.

Lastige. Zoveel speelt hij eigenlijk ook niet. Als je hem haalt, haal je hem op basis op potentie.

Stijl vind ik hem vergelijkbaar met van Ginkel. Misschien nog iets meer passer dan marco
Zo'n speler die aankomende zomer opgepikt wordt door Bologna. Niks voor PSV nu.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Dadelijk Jong Oranje met o.a. Sambo in de basis. Eens kijken hoe spelers als Dallinga, Reis, Van Hecke en Van Ewijk het doen. Zeker die laatste twee zie ik graag komen deze zomer.
DonyellMalen
Legende

Die Summerville was ook echt een buitenkans geweest. Doet het vrij goed bij Leeds United in de Premier League en was mega goedkoop op te pikken. Zelfde dat het erg jammer blijft dat de interesse in Gnonto niet is doorgezet.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 25 Mar 2023, 18:10 Die Summerville was ook echt een buitenkans geweest. Doet het vrij goed bij Leeds United in de Premier League en was mega goedkoop op te pikken. Zelfde dat het erg jammer blijft dat de interesse in Gnonto niet is doorgezet.
Summerville was/is een hele lastige jongen en koos uiteindelijk voor het geld om bij Leeds in het 2e te gaan spelen. Het komt er uiteindelijk wel uit, want het is gewoon een talent, maar ik denk niet dat PSV kans had gemaakt destijds.
DonyellMalen
Legende

Ah ja, daar was ik niet van op de hoogte. Leeds heeft gegokt en gewonnen met hem in ieder geval. Gnonto was voor 4.5 miljoen eveneens een schot in de roos geweest, dan hadden we de vervanger voor Cody al in huis gehad.
Ardbeg
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 25 Mar 2023, 18:21 Ah ja, daar was ik niet van op de hoogte. Leeds heeft gegokt en gewonnen met hem in ieder geval. Gnonto was voor 4.5 miljoen eveneens een schot in de roos geweest, dan hadden we de vervanger voor Cody al in huis gehad.
2 goals in 16 PL wedstrijden en op de rechterflank spelen.
DonyellMalen
Legende

Hij kan op beide flanken, heeft ook aantal keer vanaf links gespeeld en deed dat goed. Ook in beker(s) trefzeker geweest. Was voor ons gewoon een prima transfer geweest. Marktwaarde ondertussen 18 miljoen euro.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 25 Mar 2023, 18:21 Ah ja, daar was ik niet van op de hoogte. Leeds heeft gegokt en gewonnen met hem in ieder geval. Gnonto was voor 4.5 miljoen eveneens een schot in de roos geweest, dan hadden we de vervanger voor Cody al in huis gehad.
Is anders toch redelijk bekend. De enige reden waarom Feyenoord die jongen niet heeft weggestuurd nav meerdere incidenten is omdat die jongen het eerste zou halen en (grote) potentiële waarde had. Later dus alsnog voor het geld vertrokken. In het veld heel goed, maar in het koppie wat gek.
DonyellMalen
Legende

Haha, nou dat 'ie lastig was vroeger wist ik. Enkel niet dat hij destijds per se naar het buitenland wilde. Uiteindelijk goede keuze geweest. :mrgreen:
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Le Fee wil vertrekken bij Lorient. In de zomer nog een 1-jarig contract. Lijkt me een perfecte vervanger/concurrent voor Veerman voor de 8/10 positie.
danko-lazovic
Meervoudig international

https://www.transfermarkt.nl/sekou-koit ... ler/402010

Nog een 1-jarig contract, heeft een zware knieblessure gehad maar was daarvoor echt op weg om een hele goede speler te worden. Begint laatste weken weer iets van die periode te laten zien. Het is een kleine gok, maar kijkend naar wat Salzburg allemaal aanvallend nog heeft zal hij niet al te duur zijn.

https://www.transfermarkt.nl/carlos-bor ... ler/742451
Ook nog een 1-jarig contract. 2 wedstrijden van hem gezien en wat was hij goed toen. Speelde de rechtsback 2 keer helemaal weg. Is ook de topscorer in de PL-23. Snel, doelgericht heeft een actie en een heel goed overzicht.

https://www.transfermarkt.nl/santiago-h ... ler/742803
Op 21 jarige leeftijd al aanvoerder. Goed voetballend 6 die ook nog eens heel fel is. 1,5 jaar contract.

https://www.transfermarkt.nl/mateus-uri ... ler/214538
Transfervrij, is gelinkt aan een club in de eredivisie. zal meer dan een waardige opvolger zijn van Sangare.

https://www.transfermarkt.nl/becir-omer ... ler/507344
Ook transfervrij, laatste periode veel geblesseerd geweest, maar in potentie een hele goede speler die op jonge leeftijd al veel minuten gemaakt heeft.
Post Reply