Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

voskat wrote: 07 Jul 2023, 20:35 Clausule richting 50 miljoen lijkt me heel redelijk. We leven niet in 2010.

Veel minder dan dat zou onbegrijpelijk zijn.
Het ding is dat je bij 50mln clubs als Borussia, Leipzig en Sevilla al uitsluit. Dat is subtop Europa. Zij geven geen 50 uit aan een speler. Nu kan Xavi wel naar de absolute top, maar Xavi zal alleen naar zijn ontwikkeling kijken. Dus stel hij denkt dat het het beste is om een of twee jaar Dortmund mee te pakken alvorens weer een stap te maken, dan word je beperkt in de transfersom die te hoog is. Dus 50 lijkt mij wat aan de hoge kant. Maar nogmaals ik denk dat Earnie er een goede creatieve deal uit weet te slepen. Een deal die veel en veel omvangrijker is dan waar wij nu over praten.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Als Xavi slim is, laat 'ie geen clausule opnemen en zorgt hij voor een heel, heel dik percentage over de toekomstige transfersom. Dan is hij onder alle omstandigheden namelijk de grote winnaar.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Denk eerder dat er 10-20% van de transfersom naar Xavi zelf zal gaan straks dan dat er een clausule in komt
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ykhim wrote: 07 Jul 2023, 21:09 Als Xavi slim is, laat 'ie geen clausule opnemen en zorgt hij voor een heel, heel dik percentage over de toekomstige transfersom. Dan is hij onder alle omstandigheden namelijk de grote winnaar.
Voor PSV ook een win lijkt me. Kun je toch aan prijzen richting 50-60 miljoen gaan denken.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

Hij zal wel een jaar willen blijven, volgend jaar voor max 30 miljoen vertrekken waar hij 20% van gaat krijgen.

Die jongen zit in een luxe positie en heeft PSV klem
Vanthaman18
Internationale topspeler

Ik zie de hele logica niet dat hij zelf een lage transfersom zou eisen.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

Vanthaman18 wrote: 07 Jul 2023, 21:29 Ik zie de hele logica niet dat hij zelf een lage transfersom zou eisen.

Misschien dat hij dan meer keuze volgend jaar heeft ?
Vanthaman18
Internationale topspeler

PsvBmg wrote: 07 Jul 2023, 21:29
Vanthaman18 wrote: 07 Jul 2023, 21:29 Ik zie de hele logica niet dat hij zelf een lage transfersom zou eisen.

Denk dat Xavi over keuze niet te klagen heeft.
Jur1913
Internationale topspeler

Met een lage afkoopsom kan je vervolgens bij de contractonderhandeling wel een hogere tekenbonus uitonderhandelen. Net zoals transfervrij door tekenbonussen nooit echt transfervrij is
Hatseflats
Vedette

Ik denk dat we gewoon moeten afwachten en niet zoveel gaan gissen aangezien er heel veel mogelijkheden zijn.
Paulus1913
Regelmatige invaller

Vanthaman18 wrote: 07 Jul 2023, 20:56
Paulus1913 wrote: 07 Jul 2023, 20:48

Sterk punt! Echter is onze Xavi niet zo gevoelig voor centjes denk ik zo. Als je zo’n Antony ziet, €100 miljoen. Echt, daar word ik gewoon depressief van. Wie weet, misschien klapt Real Madrid over een jaar wel 90 miljoen op tafel haha.
Wat een bullshit, sorry en dit bedoel ik niet stom, maar alle onderhandelingen die nu gaande zijn, gaat waarschijnlijk voornamelijk over de centjes.
Daarom tekende hij niet bij bij PSG vorige zomer maar bij ons. Die wilde verlengen en hem fors meer salaris geven maar hij ging naar PSV. Die jongen was al multimiljonair toen hij 16 was. Denk dat ie gewoon vooral een pad in zijn hoofd heeft die hij graag wilt bewandelen.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

Vanthaman18 wrote: 07 Jul 2023, 21:33

Nee dat snap ik maar dat er meerdere clubs hem kunnen betalen zoals een BVB bv
Ittot
Internationale topspeler

Waarom zou hij en een max clausule en een percentage willen? Dan snijd hij zichzelf. Daarnaast moeten we niet zo paniekerig doen en clausules niet eens meer overwegen. Hij wordt hier de best betaalde speler, gaat naar het EK en kan dan een mooie stap maken. Klaar.
Pijltje
Bankzitter

Rik Elfrink geeft aan dat er zeker een nieuwe clausule in komt. Die clausule wordt dan dus verlangd door het management van Xavi, niet door PSV uiteraard. Ik neem aan dat ie dat wil omdat hij dan een open keuze volgend jaar tussen meerdere clubs kan maken. En een lagere clausule biedt een groter pallet aan clubs dat geïnteresseerd zal zijn.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Lekker interessant allemaal, al krijgen we volgend jaar ook maar 6 miljoen. Als hij een jaar langer blijft dan zijn wij als publiek al de grote winnaar. Hij kan ook nu voor dat bedrag vertrekken.
Standbeeld
Mister PSV

Vanthaman18 wrote: 07 Jul 2023, 21:33

Wat als Xavi naar Dortmund wil, die 40mln willen lappen, terwijl PSV een akkoord bereikt met Chelsea dat 70mln wil betalen? Zie je nu waarom het wat waard is voor Xavi om de regie enigzins in eigen hand te kunnen houden?
voskat
Nationale topspeler

PsvBmg wrote: 07 Jul 2023, 21:25 Hij zal wel een jaar willen blijven, volgend jaar voor max 30 miljoen vertrekken waar hij 20% van gaat krijgen.

Daar spreken twee dingen uit:

1. Xavi heeft totaal geen vertrouwen in zijn eigen capaciteiten om een toptransfer af te dwingen.

2. Xavi heeft liever minder geld.

Wat denk jij?
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Sommige mensen zullen gehoopt hebben dat wij zomaar ff zijn totale waarde in de schoot gegooid konden krijgen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, waarom zou hij? Die winst gaat ongetwijfeld naar de familie Simons zelf, en terecht. Contracten zullen (vermoed ik) opgesteld worden zodat Xavi maximale flexibiliteit en maximale inkomsten heeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

voskat wrote: 07 Jul 2023, 22:09
PsvBmg wrote: 07 Jul 2023, 21:25 Hij zal wel een jaar willen blijven, volgend jaar voor max 30 miljoen vertrekken waar hij 20% van gaat krijgen.

1. Xavi heeft totaal geen vertrouwen in zijn eigen capaciteiten om een toptransfer af te dwingen.

Wat denk jij?
Sta eens in zijn schoenen, hij blijft een jaar in EHV waar hij alles kan spelen en heeft volgend jaar de clubs voor het uitkiezen waar hij ook nog een gedeelte kan opstrijken van de transfersom.

Hij moet niet naar PSV kijken maar puur naar zich zelf, zouden wij ook doen
Pijltje
Bankzitter

voskat wrote: 07 Jul 2023, 22:09

Wat denk jij?
Welnee wat een onzin. Xavi heeft gewoon een management dat opkomt voor zijn belangen. En is geen PSV supporter in de eerste plaats. En geld gaat hij sowieso dik verdienen. Linksom of rechtsom. Dat gejammer dat je als PSV supporter een miljoentje meer had gewild of 20 is een beetje vermoeiend. Als hij betekent is dat hoe dan ook al geweldig.
Breur
Internationale topspeler

Alles boven de 6 miljoen (of volgend jaar 12?) is gewoon pure winst voor PSV. We zijn niet in de gelegenheid wat te eisen. Dat betekend niet dat we niet maximaal moeten inzetten maar ik zou de verwachtingen wat temperen.
loginnaam
Internationale topspeler

Breur wrote: 07 Jul 2023, 22:16 Alles boven de 6 miljoen (of volgend jaar 12?) is gewoon pure winst voor PSV. We zijn niet in de gelegenheid wat te eisen. Dat betekend niet dat we niet maximaal moeten inzetten maar ik zou de verwachtingen wat temperen.
Nou, bij een nieuw contract zal zijn salaris ook een flink stuk omhoog gaan. Dus een clausule van bijv. 6,5 miljoen is dan niet pure winst, dan kunnen we net zo goed of zelfs beter zijn huidige contract houden want naar PSG lijkt hij toch niet te willen gaan.
Kritischepsver
Regelmatige invaller
Old name: kritischepsver

Van de andere kant nu kan Xavi alleen voor een bepaald bedrag naar PSG, andere clubs kan PSV in theorie vragen wat men wil. Wellicht dat ze inzetten op een bedrag als Sangare. Voor grote clubs peanuts, voor PSV niet de jackpot die ze zonder clausule zouden kunnen halen, maar significant meer dan 6 million clausule nu.
Tomm
Vedette

Belangrijkste voor Xavi zal zijn dat ie controle houd over z’n carrière. Dat ie zijn volgende club kan uitkiezen ongeacht de door verschillende clubs geboden transfersom. Geld gaat die jongen nog meer dan genoeg verdienen en uit alles blijkt dat het hem daar in beginsel niet om te doen is dus ik geloof niet dat het gaat om 5% meer of minder meedelen in de transfersom.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Breur wrote: 07 Jul 2023, 22:16 Alles boven de 6 miljoen (of volgend jaar 12?) is gewoon pure winst voor PSV. We zijn niet in de gelegenheid wat te eisen. Dat betekend niet dat we niet maximaal moeten inzetten maar ik zou de verwachtingen wat temperen.
Natuurlijk zijn we dat wel, wat een onzin. Xavi kan alleen naar PSG voor 6 miljoen, om daar dan een jaar op de bank te zitten, want ze mogen hem niet meteen doorverkopen. Alle andere clubs zullen nu misschien wel 40 miljoen moeten betalen.

Laten we ook niet vergeten dat Xavi heel, heel veel aan PSV te danken heeft. Op die leeftijd al die kansen krijgen, binnengehaald worden na alleen jeugdvoetbal gespeeld te hebben, basisspeler geworden bij Oranje dankzij al die kansen. PSV dat bereid lijkt records te breken voor zijn nieuwe contract.

Dan heb je gewoon wat te eisen als PSV zijnde. Xavi is een absoluut toptalent, maar nog niet uitgeleerd in Eindhoven. PSV heeft hem enorm veel gebracht.
Post Reply