Nog heel even off-topic... dat was indertijd wel de mening intern PSV en niet eens alleen van de TS.
Transferwindow 2021-2022
- Ailon
- Vedette
?? Dit heb ik toch zelf ook aangegeven in de vorige post met mijn "nee, niet echt" :roll:
Maar dat is wel een redelijk gangbare mening hier op dit forum.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Van die 83 punten van v Bommel in zijn eerste seizoen, haalde hij 48 punten uit de eerste 17 wedstrijden. Uit de volgende 17 wedstrijden haalde hij slechte 35 punten. Die slechte lijn trok hij door naar de eerste seizoenselft van zijn tweede seizoen, met dus 33 punten na 17 wedstrijden.Ailon wrote: ↑13 Apr 2021, 21:25Toch even wat nuanceren met wat cijfertjes.Het Kanon wrote: ↑13 Apr 2021, 10:25 Van Bommel heeft het zeker slecht gedaan en het vorige seizoen was dramatisch slecht. Maar toch, toen we eenmaal een fatsoenlijke linksback in de gelederen hadden, haalden we onder Faber 13 uit 5, voordat de competitie stilgelegd werd. De selectie was veel te lang niet op orde.
Van Bommel haalde met een gemankeerde selectie in zijn 1ste seizoen met PSV 2,44 punten gemiddeld per wedstrijd. PSV eindigde toen met een totaal van 83 punten en een positief doelsaldo van liefst 72.
In het "dramatisch slechte" 2de seizoen haalde van Bommel na 17 wedstrijden 33 punten. Dat is slechts 6 punten minder dan Schmidt met het huidige PSV na 17 wedstrijden.
In het huidige seizoen behaalde Schmidt met PSV tot nu toe "slechts" 2,10 punt per wedstrijd en eindigt hij op maimaal 76 punten als alles verder nog gewonnen wordt. Zijn huidig doelsaldo is 34. In de resterende 5 wedstrijden zou dus elke keer met zo'n 8 goals verschil gewonnen moeten worden om van Bommel in het 1ste seizoen te overtreffen.
En dat met een (veel) betere selectie die dus blijkbaar nu wel op orde is?
Cijfertjes geven vaak een wat andere realiteit weer. Al zijn ze natuurklijk niet allesbepalend.
Kortom: hij begon spectaculair goed (kwa resultaten, want het was echt een pret programma) maar er zat nul progressie in: niet kwa spel, niet kwa resultaten.
Daarnaast zijn de resultaten slechts een deel van het verhaal. de tweespalt die hij veroorzaakte binnen de club zijn de ware reden waarom hij er terecht uit is getrapt. De club was hem kots en kots beu, met zijn bemoeizucht, zijn achterbakse gedrag en het geven van voorkeursbehandelingen aan bepaalde lievelingetjes.
Valt meer dan genoeg aan te merken op Schmidt, op de Jong, op Gerbrands, maar het ontslag van van Bommel was mijn inziens zwaar terecht; sterker nog: ik vond het rijkelijk laat...
- ruuddevil
- Legende
Ik stond helemaal achter het ontslag van Mark, maar in hindsight vraag ik me af of we er nu zoveel beter voor staan dan wanneer hij had mogen blijven. Van dat spectaculaire Schmidt voetbal zie ik nog niks en er is geen balans. Wel hebben we meer staf dan spelers en desondanks zijn de heren altijd moe. En Mark moest het doen met een De Jong met zijwieltjes. Die heeft ie nog steeds overigens, want zijn eerste zet dit jaar is brokkenpiloot Drommel halen. Met een capabele TD zou Mark nu gewoon trainer van PSV zijn.
-
- Legende
Ja we zijn verder dan vorig jaar onder van Bommel:
- Geen tweespalt binnen de club
- IPV 4e worden we nu 2e
- overwinteren in de beker
- Overwinteren in Europa
Is alles perfect? Zeker niet, maar daar zijn ook wel genoeg redenen voor:
- sowieso een raar seizoen met Corona
- PSV heeft een 180 graden verandering ondergaan: zoals zo vaak al gezegd: dit is een opbouwjaar
- Er zit progressie in spel ipv achteruitgang onder van Bommel
- zonder Schmidt had een Goetze, een Max en een Sangare hier waarschijnlijk nooit gespeeld
Zeker niet alles goed onder Schmidt. Maar er zit wel iemand met een visie, een rustige en eerlijke man die wat mij betreft perfect bij de club past. Dat een oetlul als Derksen met zijn dubbele agenda hem steeds afzaagt: tja, daar kijk ik wel doorheen en dat zou iedereen hier moeten doen. Het is zonde dat een groot talent als Ihattaren niet mee kan met het voetbal van Schmidt, maar blijf er bij dat dit 90% aan Ihattaren zelf ligt helaas.
Volgend seizoen hoop ik wederom meer progressie te zien, met hopelijk wel een titel, al blijft dat voor PSV lastig: daar voor is Ajax te rijk, maar daar kan Schmidt helaas niks aan doen.
- Geen tweespalt binnen de club
- IPV 4e worden we nu 2e
- overwinteren in de beker
- Overwinteren in Europa
Is alles perfect? Zeker niet, maar daar zijn ook wel genoeg redenen voor:
- sowieso een raar seizoen met Corona
- PSV heeft een 180 graden verandering ondergaan: zoals zo vaak al gezegd: dit is een opbouwjaar
- Er zit progressie in spel ipv achteruitgang onder van Bommel
- zonder Schmidt had een Goetze, een Max en een Sangare hier waarschijnlijk nooit gespeeld
Zeker niet alles goed onder Schmidt. Maar er zit wel iemand met een visie, een rustige en eerlijke man die wat mij betreft perfect bij de club past. Dat een oetlul als Derksen met zijn dubbele agenda hem steeds afzaagt: tja, daar kijk ik wel doorheen en dat zou iedereen hier moeten doen. Het is zonde dat een groot talent als Ihattaren niet mee kan met het voetbal van Schmidt, maar blijf er bij dat dit 90% aan Ihattaren zelf ligt helaas.
Volgend seizoen hoop ik wederom meer progressie te zien, met hopelijk wel een titel, al blijft dat voor PSV lastig: daar voor is Ajax te rijk, maar daar kan Schmidt helaas niks aan doen.
- Ailon
- Vedette
Jouw mening en die mag je natuurlijk hebben.
Als de eerste helft een pret programma is dan de tweede evenzo. Tegen de drie echte concurrenten speelde PSV in de eerste helft tegen ajax en AZ thuis en Feyenoord uit. Dat is dus een marginaal verschil met de tweede helft.
Ondanks dat de club hem kots en kots beu was, is de vrede al weer maanden geleden getekend en zijn allerlei zaken tussen hem en PSV in het juiste perspectief gezet.
Hier op het forum hebben sommigen daar wat meer moeite mee. Kan gebeuren.
-
- Legende
Met het risico dat het nu een van Bommel topic gaat worden: Ja het was absoluut een pret programma: alleen Feyenoord uit was een lastige wedstrijd. Vitesse, Groningen, Utrecht, AZ en Ajax uit waren allemaal in de tweede seizoenshelft, waar we er geen 1 van wonnen toen.Ailon wrote: ↑14 Apr 2021, 00:02Jouw mening en die mag je natuurlijk hebben.
Als de eerste helft een pret programma is dan de tweede evenzo. Tegen de drie echte concurrenten speelde PSV in de eerste helft tegen ajax en AZ thuis en Feyenoord uit. Dat is dus een marginaal verschil met de tweede helft.
Ondanks dat de club hem kots en kots beu was, is de vrede al weer maanden geleden getekend en zijn allerlei zaken tussen hem en PSV in het juiste perspectief gezet.
Hier op het forum hebben sommigen daar wat meer moeite mee. Kan gebeuren.
Wel fijn dat de vrede is getekend, maar als ik zo beluister hoe een objective vent als vd Doelen het o.a. besprak, dan zat het echt enorm fout onder van Bommel. Niet dat alle schuld bij van Bommel moet trouwens, want ik vond dat Gerbrands ook een fout maakte door hem te koppelen aan de Jong en ook het doorschuiven van Faber als HJO vond ik veel te snel genomen toen.
- Ailon
- Vedette
Dat maken de supporters ervan.
De directie heeft nog vorig jaar augustus het woord "opbouwjaar"nooit in de mond genomen. Integendeel, men heeft geinvesteerd om mee te kunnen doen om het kampioenschap.
Minder dan een 2de plaats is gewoon falen. En dat moet eerst nog maar eens gehaald worden want anders is de kans praktisch 100% dat je in het Europese bodemputje van de Conference League beland.
-
- Legende
Nou supporters: alleen ik en [mention]PCGC[/mention] zeiden dat. PSV idd niet en supporters ook niet tot een maand of zo geleden. Maar je merkte aan alle kanten dat het een opbouwjaar ging worden: Kijk alleen al naar de speelwijze die totaal anders is als in de afgelopen pakweg 15 jaar en kijk ook naar de beoogde basis 11, die totaal anders is: alleen Dumfries, Malen, Rosario en Gakpo speelden vorig jaar (gedeeltelijk) vaak in de basis. De rest is allemaal nieuw of ingevoegd a la Boscagli.Ailon wrote: ↑14 Apr 2021, 00:14Dat maken de supporters ervan.
De directie heeft nog vorig jaar augustus het woord "opbouwjaar"nooit in de mond genomen. Integendeel, men heeft geinvesteerd om mee te kunnen doen om het kampioenschap.Minder dan een 2de plaats is gewoon falen. En dat moet eerst nog maar eens gehaald worden want anders is de kans praktisch 100% dat je in het Europese bodemputje van de Conference League beland.
Minder dan een 2e plek is inderdaad falen; denk dat daar weinig discussie over kan zijn.
- Ailon
- Vedette
Van der Doelen en objectief? Serieus?
In 2019 zei hij dat hij genoot van zowel de speler als de trainer Mark van Bommel.
Een jaar later was het dat van Bommel PSV probeerde kapot te maken.
Een "zo de wind waait, zo waait mijn rokje" figuur.
Het PSV supporters legioen is iets groter dan de fanatieke posters op dit forum
Opbouwjaar is een leuk excuus wat van stal gehaald werd na de korte winterstop en tegen de "echte" concurrenten maar 3 van de 18 punten werden behaald.
-
- Internationale topspeler
Niet als Ajax de beker wint, dan kom je als nr 3 in de PO van de EL tegen bijv. de nr 3/bekerwinnaar van Schotland, en dat lijkt me niet iets wat we 100% zeker zouden verliezen...
-
- Legende
Is toch niet zo gek dat vd Doelen van gedachte veranderde? Nogmaals, Mark begon goed en de meesten waren enthousiast. En sowieso volgt vd Doelen het voetbal amper, dus kan mij niet voorstellen dat hij echt een sterke mening had destijds over van Bommel de trainer. Later, toen het helemaal in de soep liep, heeft vd Doelen wel via via gehoord wat er allemaal heeft plaats gevonden en was zijn mening bijgesteld. Lijkt mij weinig vreemds aan.
Zeker als je zag wat er allemaal gebeurde in die periode. Een kleine bloemlezing: de keeper soap, de medische staf soap, de vd Heuvel soap, Luckassen, Pereiro, Catic, de resultaten die minder werden, het spel wat minder werd, zijn gedrag NA zijn ontslag waarin hij bleef stoken in oa de spelersgroep.
Jij hebt andere dingen gehoord of je bent het er niet mee eens. Dat mag. Maar ik vind van alles wat ik heb gezien vanaf de buitenkant al genoeg redenen om hem er uit te gooien.
Vwb je laatste opmerking: hier op dit forum zijn idd de fanatiekste supporters. En zelfs hier kwam een opbouwjaar amper ter sprake. Dan zijn de wat oppervlakkigere supporters die minder fanatiek er mee bezig zijn helemaal niet bezig met lange termijn planning vwb PSV; die kijken het meer per wedstrijd aan en die zie ik er niet voor aan om over opbouwjaren te speculeren of niet.
Zeker als je zag wat er allemaal gebeurde in die periode. Een kleine bloemlezing: de keeper soap, de medische staf soap, de vd Heuvel soap, Luckassen, Pereiro, Catic, de resultaten die minder werden, het spel wat minder werd, zijn gedrag NA zijn ontslag waarin hij bleef stoken in oa de spelersgroep.
Jij hebt andere dingen gehoord of je bent het er niet mee eens. Dat mag. Maar ik vind van alles wat ik heb gezien vanaf de buitenkant al genoeg redenen om hem er uit te gooien.
Vwb je laatste opmerking: hier op dit forum zijn idd de fanatiekste supporters. En zelfs hier kwam een opbouwjaar amper ter sprake. Dan zijn de wat oppervlakkigere supporters die minder fanatiek er mee bezig zijn helemaal niet bezig met lange termijn planning vwb PSV; die kijken het meer per wedstrijd aan en die zie ik er niet voor aan om over opbouwjaren te speculeren of niet.
- Ailon
- Vedette
Van der Doelen heeft als enige referentiepunt zijn Skiete Willy maatje en clubwatcher Timmer. Niet iemand intern PSV.Menno1 wrote: ↑14 Apr 2021, 00:42 vd Doelen wel via via gehoord wat er allemaal heeft plaats gevonden en was zijn mening bijgesteld. Lijkt mij weinig vreemds aan.
En Timmer slaat er vaak ook maar een slag naar.
Je noemt een heel rijtje wat je op het conto van van Bommel schuift.
De keeperssoap krijg je van me. Klopt helemaal.
De rest, en dan met name de medische staf, zit toch wat anders in elkaar.
- Ailon
- Vedette
Je hebt helemaal gelijk. Had geen rekening gehouden met dat scenario.
Dan is er ook nog een scenario wanneer Vitesse de beker wint. Wanneer Vitesse namelijk 2de in de competitie eindigt dan krijgt de nr.3 de play-off EL ticket.
-
- Legende
Ailon wrote: ↑14 Apr 2021, 01:04Van der Doelen heeft als enige referentiepunt zijn Skiete Willy maatje en clubwatcher Timmer. Niet iemand intern PSV.Menno1 wrote: ↑14 Apr 2021, 00:42 vd Doelen wel via via gehoord wat er allemaal heeft plaats gevonden en was zijn mening bijgesteld. Lijkt mij weinig vreemds aan.
En Timmer slaat er vaak ook maar een slag naar.
Je noemt een heel rijtje wat je op het conto van van Bommel schuift.
De keeperssoap krijg je van me. Klopt helemaal.
De rest, en dan met name de medische staf, zit toch wat anders in elkaar.
Nou ben vooral benieuwd naar het verhaal Catic inbrengen ipv Pereiro bijvoorbeeld. En als ik de podcast met vd Doelen belsuiterde was de bron iemand/meerdere personen binne PSV; zeker niet Marco Timmer. Maar goed het is sowieso water under the bridge.
- ShovingNE2
- Site Admin
Van Bommel parasiteerde het eerste half jaar op het werk van Cocu. Hij had een team gesmeed en een hechte staf er omheen gebouwd. Een team dat voor elkaar door het vuur ging en voor elkaar wilde werken. Van Bommel heeft dat in een half jaar helemaal naar de tyfus geholpen door intern allerlei mensen tegen elkaar op te zetten en zelfs geprobeerd om Van de Heuvel te ontslaan uit zijn functie. Spelers wilden niet meer voor elkaar werken, zette geen stap teveel en vonden elkaar niet echt leuk meer.Ailon wrote: ↑13 Apr 2021, 21:25 Toch even wat nuanceren met wat cijfertjes.
Van Bommel haalde met een gemankeerde selectie in zijn 1ste seizoen met PSV 2,44 punten gemiddeld per wedstrijd. PSV eindigde toen met een totaal van 83 punten en een positief doelsaldo van liefst 72.
In het "dramatisch slechte" 2de seizoen haalde van Bommel na 17 wedstrijden 33 punten. Dat is slechts 6 punten minder dan Schmidt met het huidige PSV na 17 wedstrijden.
In het huidige seizoen behaalde Schmidt met PSV tot nu toe "slechts" 2,10 punt per wedstrijd en eindigt hij op maimaal 76 punten als alles verder nog gewonnen wordt. Zijn huidig doelsaldo is 34. In de resterende 5 wedstrijden zou dus elke keer met zo'n 8 goals verschil gewonnen moeten worden om van Bommel in het 1ste seizoen te overtreffen.
En dat met een (veel) betere selectie die dus blijkbaar nu wel op orde is?
Cijfertjes geven vaak een wat andere realiteit weer. Al zijn ze natuurklijk niet allesbepalend.
Dat het tactisch een totale nul was heeft de boel verder naar de kloten geholpen. Het tweede jaar dacht hij nog steeds dat zijn manier van werken wel goed zou zijn en ging men op het veld nog meer een hekel aan elkaar krijgen. Het werd nog slechter en slechter. En vanaf dat niveau mocht Schmidt weer opbouwen. Verstoorde relaties in de spelersgroep en de hele club in brand.
Nee het is niet op orde, er is ook volgens mij helemaal niemand die het zegt hier dus ben wel benieuwd aan wie je die vraag stelt? We zijn wel een heel stuk verder dan vorig jaar. Vergeet even niet dat we als club zo enorm naar de kloten waren dat de algemene perceptie was dat wij niet eens top 4 zouden spelen, zelfs het halen van Europees voetbal werd in twijfel getrokken. Zelfs Utrecht was ons voorbij. Dat was de start van Schmidt. En vanaf dat absolute dieptepunt is hij de club weer aan het opwerken en staan we er veel beter voor. In een maand of 9.
Nu de volgende stap. Net als in de zomer van 2014.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
Zo ver waren we ook weer niet afgezakt. Toen John eindelijk een goede linksback had gehaald, begonnen we weer wedstrijden te winnen. We haalden 13 uit 5 en toen werd het stilgelegd.
PSV had de smaak al weer te pakken en was 3e of 2e geworden als de 34 wedstrijden uitgespeeld zouden zijn.
Schmidt hoefde echt niet vanaf nul te beginnen, die koos er zelf voor om een andere koers te varen met alle bijbehorende valkuilen.
PSV had de smaak al weer te pakken en was 3e of 2e geworden als de 34 wedstrijden uitgespeeld zouden zijn.
Schmidt hoefde echt niet vanaf nul te beginnen, die koos er zelf voor om een andere koers te varen met alle bijbehorende valkuilen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Jij denkt dat Van Bommel diezelfde reeks had neergezet? Nog helemaal nooit niet never misschien. Dat bleek ook wel uit de eerste weken waarin alles gerepareerd moest worden omdat alles weg was: vertrouwen, bereidheid om voor elkaar te werken, ruzies links en rechts.
En Van Bommel had dat allemaal weggenomen? Natuurlijk niet. Dankzij Faber vonden we de weg omhoog.
Ik was een vurig voorstander van Van Bommel na Cocu, maar als Cocu was doorgegaan waren we het jaar erna eenvoudig kampioen geworden met weer een puntenrecord.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
Het goede werk was ook van Faber, niet van Mark. Maar het is niet zo dat PSV vanaf nul moest beginnen onder Roger. PSV was al op de weg terug voordat Schmidt begon.
Het is achteraf echt jammer dat Phillip niet nog een jaar doorging. Dan had je het kampioensteam gehad met een paar gerichte aankopen erbij.
Het is achteraf echt jammer dat Phillip niet nog een jaar doorging. Dan had je het kampioensteam gehad met een paar gerichte aankopen erbij.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
- Maikel
- Site Admin
Neehoor, genoeg mensen gezien die dit al vanaf het begin hebben geroepen. Lijkt me dat iedereen wel begrepen heeft dat het een jaar zou gaan worden waarin het bij lange na niet perfect zou gaan gezien nieuwe speelstijl. Een titel verwachten is nooit realistisch geweest.
Erop hopen is wat anders.
Maaaaaar, we dwalen allemaal nu best wel af en het gaat meer over trainers dan een transferperiode. Dus: Hopen dat PSV snel een beest van een CV aantrekt
- ShovingNE2
- Site Admin