Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GillesdelaCroquette wrote: 30 Jul 2021, 13:41
trouwepsvfan wrote: 30 Jul 2021, 13:39

Volgens mij heb je er als supporter weinig aan als wij in de toekomst én geen prijzen pakken (omdat Ajax de komende tijd natuurlijk ook een goed elftal kan kopen) én ook geen geld meer hebben (door verkoop van spelers) om de selectie een upgrade te geven, maargoed.

Het huidige transferbeleid is m.i. totaal niet duurzaam. Jonge spelers verlengen hun contracten ook minder nu. Schmidt geeft ze ook niet echt een kans in een wedstrijd waar het kan. Vind dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling
Ik ga er als supporter gemakshalve van uit dat PSV prima weet wat ze aan het doen zijn en dat ze mij niet nodig hebben om aan de handrem te trekken.
Met dit argument kan natuurlijk wel elke vorm van kritisch geluid op het (transfer)beleid weggewoven worden. ‘Ik vertrouw PSV wel’. Ja duh, ik ook wel. Maar ik hoop wel dat we ook weer eens een aantal aankopen doen die zich bij ons kunnen doorontwikkeling en waar we aan kunnen verdienen en dat we de eigen jeugd ook kansen geven (Sambo, Oppergard, Fofana)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je noemt er maar twee op, maar Max en Sangaré dan?

En Sambo, Oppergard en Fofana moeten kansen krijgen aan het eind van wedstrijden het komende jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 Jul 2021, 13:39
GillesdelaCroquette wrote: 30 Jul 2021, 13:35

Ik ben supporter, niet de accountant van PSV. Elke speler die ons beter maakt, en dat doet Boateng, is in mijn boekje welkom.
Volgens mij heb je er als supporter weinig aan als wij in de toekomst én geen prijzen pakken (omdat Ajax de komende tijd natuurlijk ook een goed elftal kan kopen) én ook geen geld meer hebben (door verkoop van spelers) om de selectie een upgrade te geven, maargoed.

Het huidige transferbeleid is m.i. totaal niet duurzaam. Jonge spelers verlengen hun contracten ook minder nu. Schmidt geeft ze ook niet echt een kans in een wedstrijd waar het kan. Vind dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling
Valt toch wel mee? Volgend jaar zijn een aantal "oudjes" waarschijnlijk weer weg, zoals Gotze, Zahavi en misschien ook wel Propper. Dan kan er toch gewoon weer geïnvesteerd worden in nieuwe jongere spelers?
Nu kunnen een oppegard, Sambo, Fofana bijvoorbeeld regelmatig minuten maken als dit in een wedstrijd kan, zodat ze volgend jaar eventueel kunnen vlammen. Ik zie het probleem niet zo. Waarschijnlijk komt Berisha er nog bij en ga er van uit dat er nog 1 jonge aanvaller en 1 jonge cvm komt. Dan heb je toch een mooi balans?

Daarnaast is het aan PSV of er "geen geld" meer is voor toekomstige transfers. Lijkt mij dat ze een weloverwogen beslissing nemen met het aantrekken van "wat oudere" spelers die PSV echt een heel stuk beter maakt.

De strijd tegen top 5 wereldclub ajax win je niet met alleen maar spelers onder de 23.
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Audi staat inderdaad weer bij het Philips stadion. Moet wel zeggen dat er vaak auto's vanuit Dortmund rondom het stadion staan. Maar meestal zijn dat wat minder dikke auto's.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 30 Jul 2021, 13:48 Je noemt er maar twee op, maar Max en Sangaré dan?

En Sambo, Oppergard en Fofana moeten kansen krijgen aan het eind van wedstrijden het komende jaar.
Mijn punt was meer dat als je volgende zomer gakpo, Madueke en Sangare (of evt Boscagli) verkoopt het daarna wel een beetje opdroogt en je dus ook weer moet kijken naar de jeugdopleiding of talentvolle aanlopen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Bes1987
Bankzitter
Posts: 247
Joined: 05 Apr 2021, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 Jul 2021, 13:43
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:40

"Alleen maar oudjes"


Eeeeeen debunked:

https://www.transfermarkt.nl/PSV-eindho ... verein/383
Met Götze, Zahavi, Ramalho, van Ginkel, Propper en Mwene heb je een behoorlijk aantal spelers aangetrokken waar je netto niet veel aan gaat overhouden natuurlijk. Natuurlijk kunnen we met Gakpo en Madueke nog cashen, maar daarna is het even afwachten, ook omdat een behoorlijk aantal spelers nog niet verlengd heeft en de kans op speeltijd niet super groot is
Deel je zorgen ook wel mbt de jongere spelers. Zit er een beetje dubbel in, aan de ene kant moeten de beste spelers spelen. Aan de andere kant vind ik dat je ook vooruit moet kijken. Dus laat een Obispo invallen in een wedstrijd die al compleet gespeeld is, ipv. Viergever. Zeker gezien hij twijfelt om zijn contract te verlengen.

Het seizoen is nog lang, maar hoop dat Schmidt de jongere garde iig in de eredivisie genoeg minuten laat maken. We hebben allen gezien wat speeltijd met iemand zijn ontwikkeling kan doen, zie Teze en Boscagli en ook wel een beetje Vertessen vorig seizoen. En je ziet het bij onze Amsterdamse vrienden al jaren.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top. Gemiddeld nog jonger dan clubs als Man City, Real en Bayern.
Last edited by Ardbeg on 30 Jul 2021, 13:54, edited 2 times in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 Jul 2021, 13:51 Mijn punt was meer dat als je volgende zomer gakpo, Madueke en Sangare (of evt Boscagli) verkoopt het daarna wel een beetje opdroogt en je dus ook weer moet kijken naar de jeugdopleiding of talentvolle aanlopen
Ik denk dat die voor Jong PSV gekocht gaan worden. Daar zijn nu 11 spelers vertrokken en pas 5 doorgestroomd van O18. Denk dat we gaan zien dat daar miljoenen in gepompt gaan worden. Daarnaast komt er nog een spits en een buitenspeler. Minimaal 1 van beiden zal een kassakoe moeten worden.
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top.
Alleen Zahavi en Viergever zijn boven de 29.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 Jul 2021, 13:39 Het huidige transferbeleid is m.i. totaal niet duurzaam. Jonge spelers verlengen hun contracten ook minder nu. Schmidt geeft ze ook niet echt een kans in een wedstrijd waar het kan. Vind dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling
Daar waar Gerbrands een jaar of zes geleden als beleid propageerde dat PSV voornamelijk moest voorzien vanuit eigen opleiding, is in de loop der jaren een selectie ontstaan met een onevenwichtige leeftijdsopbouw.
De strategie is nu gewijzigd in en/en (opleiding/koop) waqt PSV meer successen moet opbrengen met als gevolg ook financiele opbrengsten.
Bijvoorbeeld brengt deelname aan de CL groepsfase meer op dan het verkopen van een "cash-cow" omdat de UEFA uitkeringen bij resultaten sterk gestegen zijn.
Volg je het nog allemaal wel?
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ik niet begrijp; Wat willen we nu? Allemaal nieuwe jonge aanwinsten of aanwinsten die er direct staan en het elftal een flinke impuls geven zodat de kans op een kampioenschap groter is. Doe mij dat kampioenschap maar.
Koekoek!
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top. Gemiddeld nog jonger dan clubs als Man City, Real en Bayern.
Heel Nederlands ook. Spelers van 24 of 25 zijn al oud.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top. Gemiddeld nog jonger dan clubs als Man City, Real en Bayern.
Lijkt me ook niet echt een relevante vergelijking. De clubs die jij noemt kunnen elk jaar weer voor tientallen miljoenen kopen.
PSV moet juist elk jaar voor miljoenen vérkopen, om financieel gezond te blijven.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top.
Maar de zorgen van TPS zijn wel terecht.

Je hebt enerzijds inderdaad Gakpo, Madueke en Sangaré die normaal gesproken een miljoen of 80-100 gaan opleveren in de volgende transferzomer. Maar van 50% daarvan - zeg 40 miljoen - moet je dus wel je hele voorhoede vervangen, zeker als ook Götze vertrekt. Je houdt in principe alleen Vertessen en wellicht Berisha over en dat is gewoon niet genoeg. Op het middenveld heb je dan ook een impuls nodig nadat Sangaré vertrokken is, zelfs als Pröpper die plek kan innemen heb je gewoon nog wat extra kwaliteit nodig. Dat gaat geld kosten.

Op lange termijn bestaat er gewoon veel onzekerheid, aangezien er achter onze huidige cashcows weinig potentieel zit. Ja: Vertessen en Fofana kunnen wat waard worden, maar die moeten ook nog maar de stap zetten of een contract verlengen. Onzekerheid alom dus. Maar dat heeft in principe niet zoveel te maken met de komst van Boateng. Je kan in plaats van hem wel een jongere speler halen, maar dan kun je net zo goed Boscagli laten staan. Dat is om het even.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wordt het kampioenschap komend seizoen niet extra belangrijk, omdat het seizoen daarna de CL volgens de nieuwe formule in werking treedt, met nog hogere startpremie? Als je dan de boot mist, kan Ajax de financiële afstand, al is het misschien tijdelijk, nog meer vergroten. Ook al zegt dat niet alles (want een zak geld...), het is bepaald niet onbelangrijk.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 13:56
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top.
Maar de zorgen van TPS zijn wel terecht.

Je hebt enerzijds inderdaad Gakpo, Madueke en Sangaré die normaal gesproken een miljoen of 80-100 gaan opleveren in de volgende transferzomer. Maar van 50% daarvan - zeg 40 miljoen - moet je dus wel je hele voorhoede vervangen, zeker als ook Götze vertrekt. Je houdt in principe alleen Vertessen en wellicht Berisha over en dat is gewoon niet genoeg. Op het middenveld heb je dan ook een impuls nodig nadat Sangaré vertrokken is, zelfs als Pröpper die plek kan innemen heb je gewoon nog wat extra kwaliteit nodig. Dat gaat geld kosten.

Op lange termijn bestaat er gewoon veel onzekerheid, aangezien er achter onze huidige cashcows weinig potentieel zit. Ja: Vertessen en Fofana kunnen wat waard worden, maar die moeten ook nog maar de stap zetten of een contract verlengen. Onzekerheid alom dus. Maar dat heeft in principe niet zoveel te maken met de komst van Boateng. Je kan in plaats van hem wel een jongere speler halen, maar dan kun je net zo goed Boscagli laten staan. Dat is om het even.
Tenzij je een jongere speler haalt die gewoon een niveau beter is dan Boscagli. Niet gemakkelijk natuurlijk, maar daar zouden we wel naartoe moeten.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Godverdomme hoe kan ik me nu nog concentreren op werk?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 13:56
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top.
Maar de zorgen van TPS zijn wel terecht.

Je hebt enerzijds inderdaad Gakpo, Madueke en Sangaré die normaal gesproken een miljoen of 80-100 gaan opleveren in de volgende transferzomer. Maar van 50% daarvan - zeg 40 miljoen - moet je dus wel je hele voorhoede vervangen, zeker als ook Götze vertrekt. Je houdt in principe alleen Vertessen en wellicht Berisha over en dat is gewoon niet genoeg. Op het middenveld heb je dan ook een impuls nodig nadat Sangaré vertrokken is, zelfs als Pröpper die plek kan innemen heb je gewoon nog wat extra kwaliteit nodig. Dat gaat geld kosten.

Op lange termijn bestaat er gewoon veel onzekerheid, aangezien er achter onze huidige cashcows weinig potentieel zit. Ja: Vertessen en Fofana kunnen wat waard worden, maar die moeten ook nog maar de stap zetten of een contract verlengen. Onzekerheid alom dus. Maar dat heeft in principe niet zoveel te maken met de komst van Boateng. Je kan in plaats van hem wel een jongere speler halen, maar dan kun je net zo goed Boscagli laten staan. Dat is om het even.

En ik vind het heel overdreven en super Nederlands. Zorgen, kom op zeg. Hebben we onderhand een mooie balans, krijgen we dit.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En daar betaal je dan heel erg veel geld voor, als ze al willen. Een categorie hoger dan Boscagli kan op dezelfde leeftijd prima naar een Europese (sub)topper.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

:lol: :lol: :lol: Hier hetzelfde...Edit: is reactie op [mention]Maikel_91[/mention]
Last edited by psvgouda on 30 Jul 2021, 14:02, edited 1 time in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 13:56
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top.
Maar de zorgen van TPS zijn wel terecht.

Je hebt enerzijds inderdaad Gakpo, Madueke en Sangaré die normaal gesproken een miljoen of 80-100 gaan opleveren in de volgende transferzomer. Maar van 50% daarvan - zeg 40 miljoen - moet je dus wel je hele voorhoede vervangen, zeker als ook Götze vertrekt. Je houdt in principe alleen Vertessen en wellicht Berisha over en dat is gewoon niet genoeg. Op het middenveld heb je dan ook een impuls nodig nadat Sangaré vertrokken is, zelfs als Pröpper die plek kan innemen heb je gewoon nog wat extra kwaliteit nodig. Dat gaat geld kosten.

Op lange termijn bestaat er gewoon veel onzekerheid, aangezien er achter onze huidige cashcows weinig potentieel zit. Ja: Vertessen en Fofana kunnen wat waard worden, maar die moeten ook nog maar de stap zetten of een contract verlengen. Onzekerheid alom dus. Maar dat heeft in principe niet zoveel te maken met de komst van Boateng.
Je stapt er wel makkelijk overheen dat de kans met een Boateng en Berisha erbij groter wordt om CL voetbal te halen dit seizoen en hopelijk kampioen te worden waardoor je volgend seizoen weer CL speelt. Dat zijn inkomsten die gelijk staan aan 2-3 cashcows.

Maar.. Ja.. Als je het niet haalt en geen kampioen wordt moet je creatiever zijn. En ligt er heel veel druk op de volgende transferzomer.

Maar zoals ik de afgelopen dagen al heel vaak heb gezegd; de selectie moest dit seizoen zsm op orde gezien de vroege voorrondes, dat speelt nog steeds. Malen is pas net verkocht, Rosario idem. Dumfries moet nog verkocht worden. Dat geld gaat later in de periode echt nog wel gebruikt worden voor (potentiële) cashcows.
Last edited by Sensation on 30 Jul 2021, 14:02, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 14:00En ik vind het heel overdreven en super Nederlands. Zorgen, kom op zeg. Hebben we onderhand een mooie balans, krijgen we dit.
Ik denk ook niet dat TPS fel tegen is. Ze plaatst gewoon een vraagteken en dat is wat mij betreft terecht, maar dat kan prima bestaan naast de wil om Boateng aan de selectie toe te voegen.

Ik blijf gewoon hopen dat Tzolis komt. Of Hlozek. Continuïteit op lange termijn enzo.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een speler als Boateng maakt spelers als Teze/Boscagli ook beter.
En ook de aanvallers.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 30 Jul 2021, 13:59 Wordt het kampioenschap komend seizoen niet extra belangrijk, omdat het seizoen daarna de CL volgens de nieuwe formule in werking treedt, met nog hogere startpremie? Als je dan de boot mist, kan Ajax de financiële afstand, al is het misschien tijdelijk, nog meer vergroten. Ook al zegt dat niet alles (want een zak geld...), het is bepaald niet onbelangrijk.
Dit klopt met de niet hardop uitgesproken doelstellingen voor dit seizoen.
Landskampioen en CL groepsfase met uitzicht op overwintering.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 14:00 En daar betaal je dan heel erg veel geld voor, als ze al willen. Een categorie hoger dan Boscagli kan op dezelfde leeftijd prima naar een Europese (sub)topper.
Mee eens, maar die Europese subtopper, dat willen wij toch weer worden?
Locked