Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Anderzijds is het ook zo dat het Ajax waar wij mee willen concurreren vorig seizoen vrij regelmatig met 3 tieners in de basis speelde. Het is natuurlijk niet per definitie zo dat jonge spelers niet van het niveau zijn wat wij nastreven, die suggestie wordt soms wel een beetje gewekt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 Jul 2021, 14:01Je stapt er wel makkelijk overheen dat de kans met een Boateng en Berisha erbij groter wordt om CL voetbal te halen dit seizoen en hopelijk kampioen te worden waardoor je volgend seizoen weer CL speelt. Dat zijn inkomsten die gelijk staan aan 2-3 cashcows.
Ja, en als je geen kampioen wordt of CL haalt, dan zit je met een probleem. Ajax staat ook niet stil natuurlijk.

Maar de discussie die we nu voeren leidt een beetje af van de vermoedelijke essentie van de posts van TPS, namelijk het welzijn op de langere termijn. We hebben nu een aantal klasbakken in de vorm van Zahavi, Götze en wellicht Boateng, maar hoelang ga je daar sportief de vruchten van plukken? En wat ga je in financieel en sportief opzicht doen als de talentenstroom achter Gakpo en Madueke - al dan niet kortstondig - stokt? Ik vind dat terechte vragen, maar zoals gezegd vind ik ook dat die zorgen prima kunnen bestaan naast de eventuele komst van Boateng. Die transfer doet daar niet zo gek veel aan af.

Ik denk overigens wel dat je met Drommel, Ramalho, van Ginkel en Pröpper spelers in huis hebt waar je nog een flinke tijd op kunt bouwen. Dat is een stevige as. Met Luuk de Jong zou dat nog meer vorm krijgen. Dat wordt in alle analyses nog weleens over het hoofd gezien.
Brael wrote: 30 Jul 2021, 14:03Mee eens, maar die Europese subtopper, dat willen wij toch weer worden?
Absoluut, maar dat betekent niet dat je torenhoge transfersommen gaat uitgeven voor jonge spelers die nauwelijks beter zijn dan Boscagli. Zo'n dure en talentvolle Ahmedhodzic is leuk, maar hoeveel beter is hij dan Boscagli? Wat mij betreft vervang je die laatste alleen als daar een significante verbetering voor in de plaats komt. Boateng past wel in dat plaatje. Geen transfersom, wel een stevig salaris en ongetwijfeld wat bonussen, maar het zal niet om tientallen miljoenen gaan. Voor de komende twee jaar kan dat prima.
Last edited by Ykhim on 30 Jul 2021, 14:11, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 30 Jul 2021, 14:04 Anderzijds is het ook zo dat het Ajax waar wij mee willen concurreren vorig seizoen vrij regelmatig met 3 tieners in de basis speelde. Het is natuurlijk niet per definitie zo dat jonge spelers niet van het niveau zijn wat wij nastreven, die suggestie wordt soms wel een beetje gewekt.
Nee klopt maar dan moet je dat niveau aan spelers wel hebben
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 14:09 Boateng past wel in dat plaatje

Daarbij leren de jongere spelers weer van iemand als Boateng.
Ik juich het toe.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV is bezig met een grote transfer stunt, heerlijk ik geniet hiervan als supporter zijnde. Apart hoe sommigen hier bezig zijn met het “kasboekje” van PSV. Kwaliteit genoeg binnen PSV om dat te managen. Ik ga naar het stadion om te genieten van het spel, de overwinningen en de sfeer en dat gaat toch een stuk zekerder worden met spelers als Boateng, Berisha en wie weet nog welke verrassing meer.
PCMVB
Lid 2e elftal
Posts: 182
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mocht Boateng komen dan heb je met hem, Ramalho, Gotzë en Van Ginkel (of Pröpper) vier spelers van rond de 30 jaar. Dat lijkt mij eerder heel gezond dan dat het te oud wordt. Daarbij zijn het allemaal spelers met een absolute meerwaarde.

Binnen het basiselftal heb je dan in mijn ogen drie goudhaantjes (Gakpo, Madueke en Sángare). Met de naderende komt van Berisha heb je daarin ook een toekomstige cashcow. Daarbij verwacht ik dat Teze nog zijn basisplaats gaat herveroveren en Drommel kan geld gaan opleveren (heb ik vooralsnog minder vertrouwen in).

Er komt het beste elftal te staan sinds 2005. Waarbij voor het eerst in lange tijd weer goed gekeken wordt naar de leeftijdsopbouw.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 14:09 Absoluut, maar dat betekent niet dat je torenhoge transfersommen gaat uitgeven voor jonge spelers die nauwelijks beter zijn dan Boscagli. Zo'n dure en talentvolle Ahmedhodzic is leuk, maar hoeveel beter is hij dan Boscagli? Wat mij betreft vervang je die laatste alleen als daar een significante verbetering voor in de plaats komt. Boateng past wel in dat plaatje. Geen transfersom, wel een stevig salaris en ongetwijfeld wat bonussen, maar het zal niet om tientallen miljoenen gaan. Voor de komende twee jaar kan dat prima.
Nee dat klopt. Eigenlijk zijn Teze en Boscagli net niet het niveau waar we naartoe moeten. Maar ze zijn ook weer niet zo slecht dat je heel makkelijk iemand haalt die overduidelijk beter is. Zo blijf je in een lastige situatie zitten. Boateng zou dat wel kunnen oplossen, maar dan mag je wat mij betreft ook kijken om Boscagli of Teze te verkopen, en een écht talent achter Boateng en Ramalho te laten rijpen.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 30 Jul 2021, 14:04 Anderzijds is het ook zo dat het Ajax waar wij mee willen concurreren vorig seizoen vrij regelmatig met 3 tieners in de basis speelde. Het is natuurlijk niet per definitie zo dat jonge spelers niet van het niveau zijn wat wij nastreven, die suggestie wordt soms wel een beetje gewekt.
Ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken als de tegenstand een flink stuk hoger is. In de CL en EL lukte dat in ieder geval niet.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is ie al binnen???

#announceBoateng
#anounceBerisha
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 Jul 2021, 14:09
Sensation wrote: 30 Jul 2021, 14:01Je stapt er wel makkelijk overheen dat de kans met een Boateng en Berisha erbij groter wordt om CL voetbal te halen dit seizoen en hopelijk kampioen te worden waardoor je volgend seizoen weer CL speelt. Dat zijn inkomsten die gelijk staan aan 2-3 cashcows.
Ja, en als je geen kampioen wordt of CL haalt, dan zit je met een probleem. Ajax staat ook niet stil natuurlijk.

Juist daarom moet je mee, kwaliteit moet leidend zijn. Ajax zit niet stil, dus wij moeten nog minder stil zitten :mrgreen: En daarom verwacht ik ook wel dat er balans terug gaat komen door ook te investeren in de talenten daarachter.

Ik heb iig vertrouwen in de heren die bij PSV dagelijks met het geld werken (waar wij geen zicht op hebben) dat zij hier gezond en verstandig mee omgaan en dus weten dat als er nu een selectie staat met 3 spelers met een waarde van totaal ~60-80mil (Madueke, Gakpo, Sangaré) dat ze ook weten wat daarachter klaar staat en dat ze ook weten of het financieel te overleven is als daarachter een jaartje even niks zit.

Zo niet, dan zijn dat hele grove fouten waar we over 2-3 jaar flink over mogen evalueren op dit forum :mrgreen: Maar ik ga daar gewoon niet vanuit op dit moment.
User avatar
PSV-DTC
International
Posts: 869
Joined: 13 Mar 2021, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geweldig dit! Lekker op m’n vrije dag, bier aan het drinken in de zon en dit topic volgen en refreshen.

[mention]Wilysimba[/mention] wat is de status op het moment?
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV-DTC wrote: 30 Jul 2021, 14:22 Geweldig dit! Lekker op m’n vrije dag, bier aan het drinken in de zon en dit topic volgen en refreshen.
Lekker man! Grutstraat? of dat niet haha.
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV-DTC wrote: 30 Jul 2021, 14:22 Geweldig dit! Lekker op m’n vrije dag, bier aan het drinken in de zon en dit topic volgen en refreshen.

@Wilysimba wat is de status op het moment?
Nog steeds hetzelfde. Nog niets opvallends gezien.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 13:52 Sommigen hier doen net alsof het merendeel van ons elftal 30+ is. De balans is top. Gemiddeld nog jonger dan clubs als Man City, Real en Bayern.
Goede vergelijking. PSV heeft standaard net zoveel te besteden als die clubs.

Ik vind dat de balans nu as we speak prima is. Met nog twee oudere spelers slaat die de verkeerde kant op. Voor de korte termijn is dit prima maar als supporter wil ik ook dat we over drie jaar nog spelers kunnen halen. Als Gotze, Zahavi bijvoorbeeld vertrekken gaan er twee basisspelers waar je niks voor krijgt maar die voor een club als PSV heel duur zijn. Daar moeten twee nieuwe spelers voor gehaald worden. Als je dan de Champions League niet haalt moet je je reserves aanspreken. Er wordt naar mijn idee wat te licht over gedacht.

Als tegenargument voor deze mening lees is steeds : Ja maar we hebben Gakpo en Madueke nog en vergeet Sangare niet. Dat klopt maar daarna? Wat zit er daarna al klaar om in dat eventuele gat te springen? Nog niet zoveel naar mijn idee.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben bij PSV idd niet met amateurs te maken. Wij kunnen hen niets leren over beleid
User avatar
PSV-DTC
International
Posts: 869
Joined: 13 Mar 2021, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel_91 wrote: 30 Jul 2021, 14:24
PSV-DTC wrote: 30 Jul 2021, 14:22 Geweldig dit! Lekker op m’n vrije dag, bier aan het drinken in de zon en dit topic volgen en refreshen.
Lekker man! Grutstraat? of dat niet haha.
Hahaha :lol: nee lekker thuis in de achtertuin 🍺 veel te druk in de Grutstraat.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 14:25 We hebben bij PSV idd niet met amateurs te maken. Wij kunnen hen niets leren over beleid
Pff inderdaad. Heel team vol juristen, financieel experts en managers. Maar wij gaan het ze hier even uitleggen. Beetje net als die miljoenen virologen die dit land ineens kent. PSV houdt overal rekening mee hoor en je zal zien dat ook na Gakpo, Madueke en Sangaré weer jonge talentvolle gasten klaarstaan. Uit de jeugd of van buitenaf.
User avatar
PSV-DTC
International
Posts: 869
Joined: 13 Mar 2021, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wilysimba wrote: 30 Jul 2021, 14:25
PSV-DTC wrote: 30 Jul 2021, 14:22 Geweldig dit! Lekker op m’n vrije dag, bier aan het drinken in de zon en dit topic volgen en refreshen.

@Wilysimba wat is de status op het moment?
Nog steeds hetzelfde. Nog niets opvallends gezien.
Copy that :Thumbsup:
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 30 Jul 2021, 14:28
Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 14:25 We hebben bij PSV idd niet met amateurs te maken. Wij kunnen hen niets leren over beleid
Pff inderdaad. Heel team vol juristen, financieel experts en managers. Maar wij gaan het ze hier even uitleggen. Beetje net als die miljoenen virologen die dit land ineens kent. PSV houdt overal rekening mee hoor en je zal zien dat ook na Gakpo, Madueke en Sangaré weer jonge talentvolle gasten klaarstaan. Uit de jeugd of van buitenaf.
Als je alleen al ziet wat voor kwaliteit aan personen in de RvC en het Stichtingbestuur zit....
Hoe dan ook PSV gaat nooit in de afgrond Feyenoord achterna.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou, de helft is hier opgelucht en de andere helft heeft hier van genoten :)

Tijd voor Berisha!
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 Jul 2021, 14:29
Nu is ome Dumfries ook een beetje een gekkie
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV-DTC wrote: 30 Jul 2021, 14:27 Hahaha nee lekker thuis in de achtertuin veel te druk in de Grutstraat.
Ook heerlijk!
User avatar
PSV-DTC
International
Posts: 869
Joined: 13 Mar 2021, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 Jul 2021, 14:29
Verdomme Rik! Spelbreker! :angry:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Jul 2021, 14:32 Nu is ome Dumfries ook een beetje een gekkie
Of toe aan een bril :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked