Philipp Max

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

De energie die hij in een wedstrijd legt is wel beter dan van Mauro. Mauro is een wat fijnere back qua techniek, maar af en toe zo'n Max-type is wel heerlijk om naar te kijken en voor een tegenstander verschrikkelijk om tegen te spelen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Max is het beste als ie 1x in de week speelt omdat het doseren er bij hem niet in zit. Probleem opgelost :)

Ik vind Mauro ook veel meerwaarde hebben dus beide behouden en jaar genieten dat we geen linksback probleem hebben.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Een van de redenen dat het gister achterin niet stond. Staat meer linksbuiten dan back. Bij die goal verliest hij de bal en is ie weg, en Boscagli moest toen instappen en was dus ook weg. Als ie gewoon achterin stond of niet zo hoog dan was ie bij Halilovic gebleven. Lutser. Snel verkopen voor 6-7 miljoen zonder verlies en je gaat er op vooruit.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

[mention]Heruone[/mention] kan vast wel wat beelden erbij pakken, maar ik heb het gevoel dat bij wedstrijden zoals gister, waar je eigenlijk veel sterker bent dan de tegenstander, de restverdediging compleet wordt losgelaten. Zowel Max als Mauro staan hoog en ook Guti (en later Veerman) en Sangaré doen mee in de aanval, Teze en Boscagli blijven als enige achter. Beetje Peter Bosz praktijken dit... Dan kan er wel op omschakeling gehamerd worden, maar 1 mannetje extra achter houden scheelt een hoop problemen/lege ruimtes.

Dus was het Max zijn fout of was zijn opdracht van Schmidt om non-stop mee te doen in de aanval? En ja, Max mag dit zelf ook best beter aanvoelen zeker aangezien dit al anderhalf seizoen een manco van hem is, maar ik snap wel dat als je van de trainer de opdracht krijgt om non-stop te gaan dat je dat doet. Is het tegendoelpunt een gevolg van een fout van Max of een gevolg van een foute tactiek? Zoals altijd hadden we weer moeite met diepgaande middenvelders, tegen Feyenoord is dit ook altijd hetzelfde riedeltje. Gister hadden we weer moeite met de positie-wisselingen/diepgang van Sarr, Halilovic en fucking Siem de Jong...
Robson de Souza
Vedette

Hopelijk is in Duitsland zijn eerste half jaar bij PSV blijven hangen en krijgen we er nog de aankoopprijs voor terug, maar ik heb nog nooit een speler zo snel zoveel minder zien worden. Na dit jaar moet je hem gewoon proberen te verkopen denk ik.
milansandro
Legende

Al sinds Schmidt het roer heeft overgenomen zien we dat we inderdaad heel veel moeite hebben met diepgaande middenvelders en we ontzettend veel ruimte weggeven tussen het middenveld en de verdediging..
Na bijna 2 seizoenen Schmidt zit daar geen verbetering..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Ren Höek
Vedette

RIO wrote: 21 Feb 2022, 07:46 Een van de redenen dat het gister achterin niet stond. Staat meer linksbuiten dan back.
Precies dit.
Al vind ik hem niet "een van de redenen", maar de belangrijkste reden. Alle kansen van Heerenveen (behalve de allerlaatste) en de goal kwamen voort uit zijn kant, met name omdat hij nog veel te ver voorin stond en zijn man daardoor vogelvrij was.

Heel vreemd, dit was precies vorig seizoen terwijl dit manco toch echt verdwenen leek.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende

Snel hopen dat Mwene terug komt, dan kan Mauro LB. Speelt met veel meer discipline. Max heeft totaal geen tactisch inzicht.
Chucky
Vedette

RIO wrote: 22 Feb 2022, 15:18 Snel hopen dat Mwene terug komt, dan kan Mauro LB. Speelt met veel meer discipline. Max heeft totaal geen tactisch inzicht.
Ik zat die goal van Heerenveen nog even terug te kijken gisteren, dat (tot twee keer toe) blind instappen van Max is gewoon directe aanleiding van die goal. Tactisch gewoon dom en amateuristisch.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Teze op RB is ook acceptabel zolang Mauro maar op links staat.
Massimo
Legende

De kwaliteiten van Max liggen met name op het offensieve vlak en niet op het defensieve. Als hij mee naar voren is dan is hij al helemaal uit positie. Zaak is dat als Max vertrokken is dat de rest van het team goed mee kantelt om deze situaties te te voorkomen. Max ging vorig jaar t/m januari als de brandweer met goals en assists als back. Dat is om diverse redenen helaas al een jaar verdwenen.
ruuddevil
Legende

De dynamiek is helemaal uit die jongen. Hij oogt stroef als een oude opa.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Lijkt meer een speler voor een 5mans verdediging, zodat iemand zijn plek kan innemen als hij (veel) te laat terug komt naar achteren.
guus
Internationale topspeler

ruuddevil wrote: 22 Feb 2022, 17:17 De dynamiek is helemaal uit die jongen. Hij oogt stroef als een oude opa.
Lijkt mij inderdaad meer met zijn longinhoud te maken hebben dan met zijn tactisch inzicht. Misschien long COVID??
Ykhim
Lid scoutingsteam

Nou, volgens mij is het op allerlei punten minder dan alleen het fysieke. Het is niet alleen de dynamiek die eruit is, maar ook het inzicht en de techniek. Op mentaliteit gaat e.e.a. nog wel goed, maar het is in niks een schim van de speler die hij voorheen was. En het kantelpunt daarin was niet een coronabesmetting (hoewel dat ongetwijfeld niet geholpen zal hebben), maar een verschrikkelijke interland tegen Spanje. Zelden een speler gezien die van de ene op de andere dag zoveel minder is geworden.

Zonde ook, want hij heeft in principe alles om publiekslieveling te zijn.
Juancho
Mister PSV

guus wrote: 22 Feb 2022, 19:38
ruuddevil wrote: 22 Feb 2022, 17:17 De dynamiek is helemaal uit die jongen. Hij oogt stroef als een oude opa.
Lijkt mij inderdaad meer met zijn longinhoud te maken hebben dan met zijn tactisch inzicht. Misschien long COVID??
Dat staat toch behoorlijk haaks op hoe hij voetbalt? Namelijk als een blind paard maar blijven rennen langs de zijkant. Mensen die echt last blijven houden van COVID of er gewoon nog niet fysiek van herrsteld zijn kunnen vaak letterlijk amper een trap op. Dus laat staan tig sprintjes naar voren rennen op een voetbalveld.

Bovendien is dit niet iets dat nieuw is hoor. Zijn start was zeker prima maar je zag toch al vrij snel dat hij echt een pure aanvallende back is die tactisch niet al te slim is, die niet goed positie weet te kiezen en die vaak weg is achterin als het simpelweg gewoon niet kan. En dat zie je ook ook terug.

Ik denk vooral dat hij helemaal niet zo geweldig goed is als we allemaal hadden gehoopt. Dus wel een dingetje met oog op komend seizoen. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij beter gaat passen in het spel van de nieuwe coach. Ik schrijf hem ook zeker nog niet af, maar wat hij al vele maanden laat zien is gewoon niet goed genoeg voor de basis van PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende

Tot en met half januari vorig seizoen heeft hij aanvallend inclusief rendement absoluut zijn waarde gehad.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Ykhim wrote: 23 Feb 2022, 14:58 Nou, volgens mij is het op allerlei punten minder dan alleen het fysieke. Het is niet alleen de dynamiek die eruit is, maar ook het inzicht en de techniek. Op mentaliteit gaat e.e.a. nog wel goed, maar het is in niks een schim van de speler die hij voorheen was. En het kantelpunt daarin was niet een coronabesmetting (hoewel dat ongetwijfeld niet geholpen zal hebben), maar een verschrikkelijke interland tegen Spanje. Zelden een speler gezien die van de ene op de andere dag zoveel minder is geworden.

Zonde ook, want hij heeft in principe alles om publiekslieveling te zijn.
Misschien speelde hij de eerste maanden wel boven zijn kunnen, en na het kantelmoment voornamelijk onder zijn kunnen.
Hij straalt vooral veel onzekerheid uit, en het is de vraag hoe/of hij na zo'n lange periode weer zelfvertrouwen kan krijgen. Wanneer hem dat lukt is hij aanvallend van grote waarde, maar verdedigend zal hij altijd kwetsbaar blijven.
Juancho
Mister PSV

Massimo wrote: 23 Feb 2022, 15:14 Tot en met half januari vorig seizoen heeft hij aanvallend inclusief rendement absoluut zijn waarde gehad.
Met de juiste spits, betere aanvallende patronen en het feit dat hij als aanvallende back kan spelen...ja als alles klopt heeft hij zijn waarde. Maar hij heeft aan de andere kant ook meer dan genoeg aangetoond niet betrouwbaar te zijn in de omschakeling, positioneel en het verdedigende.

Het is dus maar net wat je belangrijker vindt en of dat overal voldoende is om met Max door te gaan. Een Bosz bijv. stelde Sinkgraven op als linksback, juist om zijn voetballende kwaliteiten. Het kan dus best zijn dat hij onder Bosz weer op gaat bloeien. Wordt Cocu de coach dan denk ik dat Max zich of in rap tempo moet aanpassen of dat het anders gewoon gedaan is. Veel zal dus afhangen van wie de nieuwe coach wordt en welk type spel daar bij hoort.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV90
Nationale topspeler

De kans dat er een mooi bod komt op Max deze zomer is niet al te groot toch? Dan kun je hem beter hier houden en hopen dat hij zich kan herpakken. Met Mauro Jr. heeft hij inmiddels een serieuze concurrent waar nog rek in zit. Linksback lijkt me geen prioriteit aankomende zomer. Als er wel een club komt die een mooi bedrag voor Max over heeft moet je inderdaad ook niet al te moeilijk doen, maar die kans lijkt me dus klein.
Voijke
Internationale topspeler

Wat een domme voetballer is dit toch ook he.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
SomaQan
Nationale topspeler

Van de zomer afscheid nemen. Hopelijk krijgen we nog 2 a 3 miljoen voor hem.
RIO
Legende

Kan er echt helemaal niks van.
Robson de Souza
Vedette

Wat is er toch met hem gebeurd. Zo slecht zeg!
milansandro
Legende

De nieuwe trainer zal hem toch wel direct op de transferlijst zetten? toch?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Post Reply