Persepolis wrote: ↑19 Jul 2024, 15:44
Ittot wrote: ↑19 Jul 2024, 15:12
Wieffer was overigens ook 30m en Kokcu ook zoiets volgens mij. Die zijn alleen wat jonger.
Wieffer is bijna exact 1 jaar jonger, dat gaat het verschil niet maken. Kokcu ging voor 25 miljoen, was wel een paar jaar jonger maar had ook minder laten zien in mijn ogen. Als we iets eerder gaan kijken dan ging Donny van de Beek met nog 2 jaar contract voor 39 miljoen, was wel iets jonger met 23 jaar. Alvarez op 25 jarige leeftijd, met nog 2 jaar contract, voor 38 miljoen. Dat is het zo'n beetje qua vergelijkingsmateriaal.
30 miljoen is dan ook gewoon geen marktconform bedrag. 35-40 miljoen wel, prima om in te zetten op 45 miljoen van PSV.
Kokcu was ook kampioen geworden als aanvoerder. Maar goed andere type speler. En lastig vergelijken inderdaad. Ik zou zelf 35m een prima prijs vinden maar gezien het overschot aan middenvelders en de hiaten in de selectie ook genoegen kunnen nemen met iets minder.
Vergelijken met vd Beek is Joey 395m waard. Dat sloeg, net zoals vele andere transferbedragen van Ajax, werkelijk nergens op.
Maar ik ga met je mee hoor, van 35-40 miljoen zou ik heeeel vrolijk worden. Helemaal omdat je met Schouten, Til, Tillman, Saibari, Land, Babadi, Mauro, Flamingo bizar veel opties op het middenveld hebt.