Ik zat echt even de situatie te overdenken als Ajax zich komend seizoen niet kwalificeert voor de CL.
Dan heb je dus een enorm verlies van het lopende seizoen dat via transfers nog aangevuld moet worden, maar zullen er voor het seizoen daarop ook weer financiële gaten gevuld moeten worden.
Dat betekent het laatste beetje kapitaal dat nog op het veld staat, verkopen. Dan ben je dus Brobbey, Hato en wellicht een Sutalo of Traoré kwijt, zonder dat je geld hebt om daar iets voor terug te halen. Rugani gaat terug naar Italië. De overgebleven "sterkhouders" zijn dan 41 (Pasveer), 35 (Henderson) en 33 (Weghorst). Berghuis is tegen die tijd transfervrij op te pikken, die zal zijn contract nooit verlengen in die slangenkuil.
Dan staat er echt een selectie op Jong Ajax niveau, wat een heerlijk vooruitzicht.
Ajax - deel III
-
- Vedette
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Het is nog mooier als dan uiteindelijk blijkt dat ze inderdaad gewoonweg te laat waren. Dan kan de Kroes wel blijven roepen dat ze net op tijd waren ( net zoals zijn volste vertrouwen over de aankopen van aandelen voor zijn officiele benoeming en 'skin in the game' ). Hij is dermate overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij dat ook constant wil blijven uiten dat hij het bij het rechte eind heeft. Zie linkedin posts na die implosie.
In theorie is dat natuurlijk allemaal leuk en aardig maar soms is het ook handig om even je mond te houden, af te wachten wat er geconstateert is, en daarna pas te reflecteren. Het voelt allemaal alsof hij de publieke perceptie poogt te beinvloeden voordat men tot een conclusie komt.
- These users thanked the author Prof_napo for the post (total 2):
- guus • Heissenberrug
-
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
Precies dat ja! Traore zou ik niet bij het kapitaal zetten trouwens.
En als Brobbey achter Woutje komt te zitten gaat die waarde ook met sprongen achteruit.
Tel daarbij op dat er een bak chagrijn over die club valt als ze het niet halen en het wordt genieten
En als Brobbey achter Woutje komt te zitten gaat die waarde ook met sprongen achteruit.
Tel daarbij op dat er een bak chagrijn over die club valt als ze het niet halen en het wordt genieten
- These users thanked the author Jeronimo for the post:
- Heissenberrug
-
Ik hoop oprecht dat AZ, FC Twente, Feyenoord, en wellicht een club als FC Utrecht zich goed genoeg versterkt heeft om voor Ajax te blijven. Maar uiteindelijk hoeft er maar één team echt voor Ajax te blijven omdat ik niet snel zie dat deze selectie zich door een voorronde van de CL gaat overleven.
Er is natuurlijk de situatie dat spelers zich ontzettend sterk ontwikkelen of dat Ajax zich in de winter danwel zomertransferwindow gaat versterken maar hoe dat financieel geregeld zou kunnen worden is een groot vraagteken.
En dat is niet te onderschatten. Spelers komen niet naar Ajax om tweede of derde te worden, of om in een zwakke selectie te spelen. De historie van de club helpt daarin dan weer niet. De publieke opinie gaat tegen je werken, je ambitie om kampioen te worden zal bij menig speler aangetast zijn, nog zo'n seizoen kan nogal een reality check zijn.
Dat zag je nu al, spelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn maar wel te goed betaalt worden. Je komt ook als speler in een gouden kooi te zitten.
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies. Die kant ga je op. Daarom had ik ook nooit Sulemana gepoogd te halen, maar ik had een andere oplossing gezocht. Dit is het seizoen waar je Godtsz maximaal de kans moet geven om te kijken of het een basisspeler van niveau kan worden. Een dure kracht als Sulemana gaat altijd spelen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Jeugdspeler
Het eerste bod van Al-Ittihad bedroeg 22 miljoen euro vast en 2 miljoen euro aan bonussen. Omdat deze bonussen moeilijk te behalen waren, stelde Kroes een vaste som van 20 miljoen euro en 5 miljoen aan eenvoudig te incasseren extra's voor. Beide clubs konden elkaar hierover vinden, maar waren het lang niet eens over de betalingsvoorwaarden.
Die onenigheid bleef tot krap een halfuur voor het sluiten van de transfermarkt in Saudi-Arabië duren, zo valt te lezen. Kroes trok de deal vlot door akkoord te gaan met een vaste som van 21 miljoen euro zonder bonussen. Dat bedrag wordt snel overgemaakt, aldus De Telegraaf.
- These users thanked the author Donkie8774 for the post (total 2):
- koetje • RIO
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
-
- Vaste waarde in elftal
Dat is op zich natuurlijk goed, geef mij ook maar 21 meteen dan 22 in termijnen en zeker in de situatie waarin Ajax zit.Donkie8774 wrote: ↑04 Sep 2024, 11:52
Het eerste bod van Al-Ittihad bedroeg 22 miljoen euro vast en 2 miljoen euro aan bonussen. Omdat deze bonussen moeilijk te behalen waren, stelde Kroes een vaste som van 20 miljoen euro en 5 miljoen aan eenvoudig te incasseren extra's voor. Beide clubs konden elkaar hierover vinden, maar waren het lang niet eens over de betalingsvoorwaarden.
Die onenigheid bleef tot krap een halfuur voor het sluiten van de transfermarkt in Saudi-Arabië duren, zo valt te lezen. Kroes trok de deal vlot door akkoord te gaan met een vaste som van 21 miljoen euro zonder bonussen. Dat bedrag wordt snel overgemaakt, aldus De Telegraaf.
-
Afhankelijk van de betalingsvoorwaarden kan 21 miljoen voor een club met financiele operationele uitdagingen een betere deal zijn dan dat je 22 miljoen verdeeld uitgekeert krijgt over de komende 4 jaar. In deze onderhandelingen en de uitkomsten daarvan zie ik niet direct iets problematisch vanuit Kroes, die 1 miljoen ( + 2 in moeilijke bonussen ) als je dat geld snel nodig zou hebben zou je zomaar ( of meer ) ook kwijt kunnen zijn door factoring waardoor je het geld wel direct binnen hebt.Donkie8774 wrote: ↑04 Sep 2024, 11:52
-
- Vedette
Het zou een mooie meevaller zijn als die Sulemana niet komt en dat Kroes weer een misser heeft gemaakt. Maar uiteindelijk gaat om de prestaties op het veld. Laten we hopen dat deze club na de interland periode snel weer tegen de nodige puntverlies aanloopt. Een seizoen zoals afgelopen jaargang, dat is toch goud. Het zou toch vermakelijk zijn als luchtfietsers als die Italiaanse coach en Kroes de boel niet aan de praat krijgen. Weghorst een hele middelmatige spits blijkt. Rugani en Henderson zelfs het Eredivisie tempo niet aan kunnen. En al die jongens uit de opleiding geen godenzonen blijken maar slechts overschatte talenten.
-
- Bankzitter
- Old name: Kezza75!
- Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Uiteindelijk zal dat de redding worden voor Ajax. Opnieuw beginnen.Brael wrote: ↑04 Sep 2024, 09:37 Ik zat echt even de situatie te overdenken als Ajax zich komend seizoen niet kwalificeert voor de CL.
Dan heb je dus een enorm verlies van het lopende seizoen dat via transfers nog aangevuld moet worden, maar zullen er voor het seizoen daarop ook weer financiële gaten gevuld moeten worden.
Dat betekent het laatste beetje kapitaal dat nog op het veld staat, verkopen. Dan ben je dus Brobbey, Hato en wellicht een Sutalo of Traoré kwijt, zonder dat je geld hebt om daar iets voor terug te halen. Rugani gaat terug naar Italië. De overgebleven "sterkhouders" zijn dan 41 (Pasveer), 35 (Henderson) en 33 (Weghorst). Berghuis is tegen die tijd transfervrij op te pikken, die zal zijn contract nooit verlengen in die slangenkuil.
Dan staat er echt een selectie op Jong Ajax niveau, wat een heerlijk vooruitzicht.
Echter... Dat gaat gepaard met 1,2 of 3 stappen terug. En de grote vraag is of het verwende, arrogante (zij zijn de beste) publiek en bestuur dat kunnen opbrengen. 100% dat dat gaat wringen.
De huidige situatie van Ajax is haast een blauwdruk van de situatie bij Feyenoord toen Makaay, Gio etc gehaald werden voor het korte termijn succes. Het heeft Feyenoord jaren teruggeworpen met als absoluut dieptepunt (lees: HOOGTEPUNT) de 10-0 in Eindhoven.
Zonder korte termijn succes (kwalificatie voor de CL) gaat Ajax voorlopig niet uit de neerwaartse spiraal komen.
Champions are not born. Champions are made during practice.
- DonyellMalen
- Legende
Zou Thierry voor ajax zijn?
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- De Realist
-
- Legende
Ik zie meer gelijkenissen met het PSV na Cocu/Brands waar Ajax vanaf dat punt halverwege is voordat PSV weer goed begon te worden.Kezza75! wrote: ↑04 Sep 2024, 12:51 Uiteindelijk zal dat de redding worden voor Ajax. Opnieuw beginnen.
Echter... Dat gaat gepaard met 1,2 of 3 stappen terug. En de grote vraag is of het verwende, arrogante (zij zijn de beste) publiek en bestuur dat kunnen opbrengen. 100% dat dat gaat wringen.
De huidige situatie van Ajax is haast een blauwdruk van de situatie bij Feyenoord toen Makaay, Gio etc gehaald werden voor het korte termijn succes. Het heeft Feyenoord jaren teruggeworpen met als absoluut dieptepunt (lees: HOOGTEPUNT) de 10-0 in Eindhoven.
Zonder korte termijn succes (kwalificatie voor de CL) gaat Ajax voorlopig niet uit de neerwaartse spiraal komen.
Deels komt overeen wat ik net heb opgeschreven in het Stewart topic. PSV had na het kampioenschap van 2018 Van Bommel als trainer aangesteld en John de Jong als TD. PSV zat echter in een opbouwende fase en De Jong kon in de zomer van 2019 nog enigszins profiteren van de net vertrokken Brands. Ajax had in het seizoen 18/19 een topteam waar alles op zijn plek viel, maar PSV had mijns inziens dat seizoen ook wel een goed team. Een beetje onderbelicht door de zware CL poule en Van Bommel die vanaf de winterstop steeds slechter ging spelen met PSV met dito puntverlies.
Maar waar het echt bij PSV misging was in de zomer van 2019 toen er opeens hele dure aankopen werden gedaan met bijbehorende dikke salarissen die er geen reet van konden terwijl de beste spelers verkocht waren. Sportief had je een gigantisch jasje uitgedaan terwijl je financieel nog wel flink in de bus aan het blazen was. In de zomer van 2020 is er ondanks Covid nog meer geïnvesteerd in spelers. Dit keer met name in oudere duurdere spelers die uiteindelijk net niet genoeg brachten waardoor het sportief wederom achterbleef, maar het kapitaal op het veld steeds minder werd. Het is dat PSV een aantal spelers van onderaf had die aan het doorbreken waren, want die hebben PSV die jaren financieel gered. Anders had het nog een stuk langer geduurd. In de tweede zomer van Schmidt werden in de zomer getracht veel ervaring te halen met Ramalho, Van Ginkel, Pröpper, Mwene en op de valreep na het mislukken van Luuk de Jong Vinicius.
Ajax zit wat mij betreft meer in de jaren van de transferzomers van Schmidt. In sommige gevallen het eerste jaar en in sommige gevallen het tweede jaar. De transferzomers van 2022 en 2023 van Ajax vergelijk ik dan met de transferzomers van PSV in 2019 en 2020. Ajax heeft deze twee slechte seizoenen als gevolg van slecht beleid nu gehad. De volgende fase is vrijwel geen geld meer hebben, nog veel 'dead wood' hebben en het weer gaan opbouwen. Daar staat wat mij betreft Ajax nu aan het begin van. PSV heeft vanaf dat punt nog twee seizoenen nodig gehad.
- ShovingNE2
- Site Admin
Benieuwd hoe Wout Weghorst in de groep ligt.
Dat is volgens mij het jochie wat de meester om extra huiswerk vraagt omdat iedereen er beter van wordt en iedere dag een appel meeneemt voor de meester.
Die wordt redelijk snel uitgekotst denk ik. Verder heb ik hem ook nog niet zien wijzen.
Dat is volgens mij het jochie wat de meester om extra huiswerk vraagt omdat iedereen er beter van wordt en iedere dag een appel meeneemt voor de meester.
Die wordt redelijk snel uitgekotst denk ik. Verder heb ik hem ook nog niet zien wijzen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Sportjournalist van NOS Sport. Totaal niet verrassend weer.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 4):
- DonyellMalen • ForestForest • EllermanJ • Boszball1913
-
- Vedette
Met als belangrijke nuance dat Ajax totaal ongeschikte bestuurders heeft, die de boel dus weer moeten gaan opbouwen. En als je naar de transfers kijkt, zijn ze nog totaal niks aan het opbouwen, maar zetten ze alle fiches die ze nog over hebben spreekwoordelijk op rood (het behalen van CL voetbal). Valt het balletje dit jaar op zwart (geen CL voetbal), dan doen ze nog twee stappen achteruit.Massimo wrote: ↑04 Sep 2024, 13:13 Ajax zit wat mij betreft meer in de jaren van de transferzomers van Schmidt. In sommige gevallen het eerste jaar en in sommige gevallen het tweede jaar. De transferzomers van 2022 en 2023 van Ajax vergelijk ik dan met de transferzomers van PSV in 2019 en 2020. Ajax heeft deze twee slechte seizoenen als gevolg van slecht beleid nu gehad. De volgende fase is vrijwel geen geld meer hebben, nog veel 'dead wood' hebben en het weer gaan opbouwen. Daar staat wat mij betreft Ajax nu aan het begin van. PSV heeft vanaf dat punt nog twee seizoenen nodig gehad.
-
- Vaste waarde in elftal
Inderdaad, en met dit in gedachten is het ook wel interessant om te zien wat Ajax gaat doen mochten ze bij de winterstop een puntje of 5 achter de nummer 3 zitten.Brael wrote: ↑04 Sep 2024, 13:24Met als belangrijke nuance dat Ajax totaal ongeschikte bestuurders heeft, die de boel dus weer moeten gaan opbouwen. En als je naar de transfers kijkt, zijn ze nog totaal niks aan het opbouwen, maar zetten ze alle fiches die ze nog over hebben spreekwoordelijk op rood (het behalen van CL voetbal). Valt het balletje dit jaar op zwart (geen CL voetbal), dan doen ze nog twee stappen achteruit.Massimo wrote: ↑04 Sep 2024, 13:13 Ajax zit wat mij betreft meer in de jaren van de transferzomers van Schmidt. In sommige gevallen het eerste jaar en in sommige gevallen het tweede jaar. De transferzomers van 2022 en 2023 van Ajax vergelijk ik dan met de transferzomers van PSV in 2019 en 2020. Ajax heeft deze twee slechte seizoenen als gevolg van slecht beleid nu gehad. De volgende fase is vrijwel geen geld meer hebben, nog veel 'dead wood' hebben en het weer gaan opbouwen. Daar staat wat mij betreft Ajax nu aan het begin van. PSV heeft vanaf dat punt nog twee seizoenen nodig gehad.
Zullen ze dan de rust bewaren of alle laatste redmiddelen inzetten voor top 3 klassering.
- StratumZuid
- Vedette
Ik had hem vroeger gepest, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.ShovingNE2 wrote: ↑04 Sep 2024, 13:21 Benieuwd hoe Wout Weghorst in de groep ligt.
- These users thanked the author StratumZuid for the post (total 2):
- Bram • Boszball1913
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
alles van goud
-
- Regelmatige invaller
Het is ook weer wachten op de Weghorst show na zijn eerste doelpunt. Het juichen, het logo kussen voor de F-side, halfuur na de wedstrijd alsnog het publiek bedanken. Vervolgens tranen bij het interview en dan op de weg naar de bus alle kinderen van handtekening voorzien (tenminste als er gefilmd wordt). Walgelijke gast
- ShovingNE2
- Site Admin
Massimo Wat de situatie van Ajax anders/erger maakt dan PSV is dat ze een veel te grote huishouding hebben/hadden. En die kregen ze alleen maar rond door overwintering CL te begroten en aanzienlijk meer netto verkoopwinst dan PSV.
Door die transferzomers van PSV die jij opnoemt kwam PSV inderdaad stil te staan. Ajax dondert heel hard naar beneden.
Daarom heb ik altijd gezegd dat wat Ajax deed niet houdbaar was en dat bij missen CL het wel eens heel hard zou kunnen gaan. Gezien het eigen vermogen leek dat voor velen onwaarschijnlijk, maar van EV kan je geen brood kopen en het begon derhalve ook met liquiditeitsissues die bij de halfjaarcijfers eerder duidelijk werden. Lenen in blinde paniek om Woestijnrat zijn salaris te kunnen blijven betalen.
Nu missen ze niet alleen CL twee keer, maar hebben ze ook nog voor 250 miljoen aan miskopen en is er geen aansluiting vanaf de jeugd. Zou wel goedkomen. Bergwijn, Brobbel, Taylor en 3 gouden lichtingen daarachter.
Nu dat ook dat niet lukt tekent zich er een sinkhole onder de Arena en de Toekomst af die wel eens de boel kan opslokken als ze volgend jaar wederom geen CL spelen. Wij hebben puur in aantallen een uitdaging. Zij hebben qua aantallen dezelfde uitdaging maar geen knaken en niets te bieden.
Door die transferzomers van PSV die jij opnoemt kwam PSV inderdaad stil te staan. Ajax dondert heel hard naar beneden.
Daarom heb ik altijd gezegd dat wat Ajax deed niet houdbaar was en dat bij missen CL het wel eens heel hard zou kunnen gaan. Gezien het eigen vermogen leek dat voor velen onwaarschijnlijk, maar van EV kan je geen brood kopen en het begon derhalve ook met liquiditeitsissues die bij de halfjaarcijfers eerder duidelijk werden. Lenen in blinde paniek om Woestijnrat zijn salaris te kunnen blijven betalen.
Nu missen ze niet alleen CL twee keer, maar hebben ze ook nog voor 250 miljoen aan miskopen en is er geen aansluiting vanaf de jeugd. Zou wel goedkomen. Bergwijn, Brobbel, Taylor en 3 gouden lichtingen daarachter.
Nu dat ook dat niet lukt tekent zich er een sinkhole onder de Arena en de Toekomst af die wel eens de boel kan opslokken als ze volgend jaar wederom geen CL spelen. Wij hebben puur in aantallen een uitdaging. Zij hebben qua aantallen dezelfde uitdaging maar geen knaken en niets te bieden.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Bobbi21 • Heissenberrug
- DonyellMalen
- Legende
-
- Legende
Weghorst en Brobbey zijn wel 180 graden tegenpolen in persoonlijkheid. En nu dus ook concurrenten.ShovingNE2 wrote: ↑04 Sep 2024, 13:21 Benieuwd hoe Wout Weghorst in de groep ligt.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Werkte hij destijds al voor de NOS?
-
De selectie van Ajax is toch ook groot en niet evenwichtig.ShovingNE2 wrote: ↑04 Sep 2024, 13:45 Zij hebben qua aantallen dezelfde uitdaging maar geen knaken en niets te bieden.
4 spelers verhuurd met ( allemaal? ) een koopoptie die je dus te goedkoop weg doet óf weer in je maag gesplitst wordt als ze niet renderen.
Te veel spelers voor dezelfde positie
6 CV's waarvan één waarschijnlijk dure huurspeler en één jeugdspeler
6 DM/CV's waarvan 2 eigen opleiding maar niet geweldig, 2 spelers met weinig restwaarde en twee niet heel geweldige 'koopjes'
4 spitsen waarvan 2 relatief dure aankopen, een matige met inzet en nog een terug gekochte jeugdspeler.
Dan heb je door de as van je opstelling dus óf veel consistentie maar spelen 11 spelers relatief weinig óf je krijgt veel wisselingen om ieder afdoende speeltijd te gunnen.
Waar je bij PSV ook uitdagingen hebt om het te managen maar zit dat voornamelijk op de rol van Til, afdoende tijd geven aan Pepi, maar ook genoeg kansen gunnen voor Land & Babadi om zich te ontwikkelen.
- DonyellMalen
- Legende