Shurandy Sambo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Standbeeld wrote: 28 Mar 2023, 10:21
RIO wrote: 28 Mar 2023, 10:13 Ik zou juist graag een hele ervaren verdediging zien met Gerrit als de jongste speler als cash cow. Dan moet je ervoor zorgen dat je minimaal nog 2 hele goede talenten hebt die door kunnen breken naast Baka en Skavi. 4 a 5 cash cows en de rest 25-32 jarige spelers die top zijn voor Eredivisie niveau.
Zie alleen dat Fulham nog een optie heeft nadat zijn contract afloopt aankomend jaar. Dus technisch gezien ligt hij nog 2 jaar vast. Gezien de marktwaarde van 12mln is Tete daardoor nu geen optie voor PSV.
Volgens mij heeft ie wel trek in een terugkeer naar Nederland. Hij is nog maar 27.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 28 Mar 2023, 11:42 PSV zal op een gegeven moment moeten doorselecteren, voor bijv Mwene lijkt me het een mooi moment om komende zomer te vertrekken. Idem voor Teze, Obispo en Ramalho. En daarmee bedoel ik niet dat ze ook daadwerkelijk weg gaan/moeten, maar ik zal een bod op deze jongens altijd in overweging nemen. Op Mauro kunnen we niet bouwen, helaas. Haal maar flink de bezem door deze selectie, wat mij betreft.

Sambo moet deze voorbereiding vol meedraaien met PSV en dan kan het zelf zien of hij kan aanhaken. Wat PSV moet doen is een zo'n ideaal mogelijk scenario creëren voor Sambo. Het lijkt me een goed idee om vooral de mix achterin te behouden. Met PvA hebben we ervaren kracht op linksback, op LCB evt Jarrad (indien hij wordt vastgelegd, anders een andere aankoop) een jongere speler, dan zou ik graag op RCB een upgrade van Ramalho zien, een speler waar Sambo zich aan kan optrekken. Dan heb je van de vijf achterste spelers drie ervaren krachten (PvA, aankoop RCB en Benitez) & twee jonkies: Sambo en Jarred/aankoop.
Natuurlijk zal PSV geen grote biedingen op dergelijke spelers laten lopen, maar in de praktijk krijg je geen grote biedingen. In ieder geval geen bedragen waarvoor je vergelijkbare spelers terug kan kopen. Bij Feyenoord hebben ze 2,5 linksback gekocht en daar speelt nu de jeugdspeler die erachter zat. Het gevoel wat ik altijd krijg bij mensen die zeggen doorselecteren is dat je alle spelers onder de top 5 verkoopt en vervangt met nieuwe spelers. Maar als je dan ook al spelers uit je top 5 moet verkopen dan moet je 15 nieuwelngen kopen. Dat is nooit wenselijk in mijn ogen.

Als PSV in Sambo een serieuze basiswaardige rechtsback ziet dan hebben we 3 RB's, 3 LB's en 5 CV's onder contract. Dat is al rijkelijk veel en dan heb ik Jarred er nog niet eens bij gerekend. Dat is al vrij fors en dan moet ik het nog maar zien of er zoveel gaat gebeuren in onze achterste linie.
RIO wrote: 28 Mar 2023, 12:09
Standbeeld wrote: 28 Mar 2023, 10:21
Zie alleen dat Fulham nog een optie heeft nadat zijn contract afloopt aankomend jaar. Dus technisch gezien ligt hij nog 2 jaar vast. Gezien de marktwaarde van 12mln is Tete daardoor nu geen optie voor PSV.
Volgens mij heeft ie wel trek in een terugkeer naar Nederland. Hij is nog maar 27.
Net als El Ghazi.
Chucky
Vedette

GiveCup2day wrote: 28 Mar 2023, 10:16 Ik zie Lyanco wel zitten eigenlijk. Hoeft ook niet enorm veel te kosten en is nog maar 26 jaar.
En daarnaast vrij blessuregevoelig...
Laten we fitheid en betrouwbaarheid in het vervolg ook eens meenemen in de critera :mrgreen:
kastoekast
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Ook in de basis.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Speelt verdedigend zéér matig
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Inderdaad. Wordt aan alle kanten voorbij gelopen. Er moet volgend seizoen een RB bij.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Had het vandaag inderdaad heel lastig, maar doet het gewoon heel goed bij Sparta dit seizoen. Moet zeker een gewaagde concurrent bij. Van Ewijk?
#FreeGeneratie4
DonyellMalen
Legende

Van Ewijk kan, maar evt een speler uit een hogere leeftijdscategorie is eveneens prima wat mij betreft. In de achterste linie is ervaring cruciaal en daar hoeft wat mij betreft niet het kapitaal te staan. Laat het kapitaal maar voorin en op het middenveld staan.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 02 Apr 2023, 16:26 Van Ewijk kan, maar evt een speler uit een hogere leeftijdscategorie is eveneens prima wat mij betreft. In de achterste linie is ervaring cruciaal en daar hoeft wat mij betreft niet het kapitaal te staan. Laat het kapitaal maar voorin en op het middenveld staan.
Het is natuurlijk de vraag hoe je gaat spelen en of Ruud nog aan het roer staat, maar ik zie Tete wel graag komen. Zal alleen te duur zijn verwacht ik. Maar dat is voor PSV-begrippen een goede ervaren back. Als Tete mee naar het EK wil volgend jaar dan zou een stap naar PSV verstandig zijn.
Trixm
Vedette

Liet vandaag weer zien dat dit geen basismateriaal is voor volgend jaar, heeft minimaal nog een jaar nodig. Daarbij ben ik nog steeds van mening dat Sambo sowieso onvoldoende niveau gaat halen om een echte versterking te zijn.
Saibari is underrated.
1913PSV.
Vaste waarde in elftal

Kan ook scoren😀
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Hij kan zelfs de Xavi-celebration bij de cornervlag!
Massimo
Legende

Prettig dat hij zoveel speelt dit seizoen, maar ik zie nog steeds niet een basiswaardige rechtsback in hem volgend seizoen bij PSV. Wel als back-up wanneer Mwene eventueel vertrekt.
guus
Internationale topspeler

Massimo wrote: 15 Apr 2023, 22:48 Prettig dat hij zoveel speelt dit seizoen, maar ik zie nog steeds niet een basiswaardige rechtsback in hem volgend seizoen bij PSV. Wel als back-up wanneer Mwene eventueel vertrekt.
Hij is beter dan Teze en Mwene.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik denk dat Sambo juist best wel eens een serieuze optie kan zijn volgend seizoen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende

Ik durf het ook aan met hem ipv Teze en Mwene, maar liever heb ik er dan nog een type PvA bij, iemand die veel ervaring heeft. Kenny Tete.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Als het binnen de mogelijkheden valt om de spelers die niet het gewenste niveau in de selectie hebben te laten gaan, dan zie ik hem als een ideale backup optie.
Waarbij hij de aankomende jaren zich achter een ander mag gaan bewijzen.

Mits Van Aanholt blijft dan Mauro Jr op rechtsback en Sambo erachter, Oppergård als extra vervanging op de back posities..

Terug naar Hiddink tijden de kwaliteit op het veld laten staan, goede kwalitatieve bank maar niet een hele brede selectie. Kwaliteit kost geld en als er onverhoopts problemen opdoemen dan een jeugdspeler zoals Marcellis, Afellay, Aisatti, Van Eijden erin zetten..

Durven te werken met de eigen jeugd en echt investeren in toppers in het veld, ook in de verdediging en het middenveld. Spelers die goed zijn voor het bewaken van de balans als Alex, Bouma, Cocu, Vogel etc
ruuddevil
Legende

Dat hij een betere rechtsback is dan Mwene en Teze is evident. Maar een rechterkant Sambo - Bakayoko is erg licht en dan moet je er niet aan denken dat Ramalho naast Sambo staat. M.a.w. Het zal ook afhangen van het totaalplaatje of het kans van slagen heeft.
Massimo
Legende

Ik vind dat PSV een stuk hoger niveau op rechtsback nodig heeft dan nu het geval en ik denk niet dat Sambo dat volgend jaar kan invullen. Het gaat niet om het huidige niveau van PSV, maar om een hoger niveau als je weer mee wil doen om de titel en in Europa weer eens mooie resultaten neer wil gaan zetten. Daarnaast is het bij PSV prettig als een back aanvallend een meerwaarde kan brengen. Sambo staat er met 1 goal en 1 assist ook niet echt lekker op. Dumfries en Angelino waren destijds bij Heerenveen en NAC bij respectievelijk 11 en 9 goals betrokken voordat ze naar PSV vertrokken.
ruuddevil
Legende

Ik denk dat het aanvallende deel er wel in zit bij Sambo. Was in een volledig seizoen Jong PSV betrokken bij 11 doelpunten. Ik had meer twijfels over het verdedigende aspect.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

En wmb ook het fysieke. Maar daar lijkt hij ook een stapje te hebben gemaakt. Ben toch wel benieuwd hoe hij het bij ons zou gaan doen. Daar waar Oppegård het niet lijkt te redden, heb ik dat gevoel bij Sambo (nog) niet. Als basisklant lijkt hij nog wat te licht, maar back up is een optie. Waarbij de vraag is of hij het trekt om grotendeels op de bank te zitten: op zijn leeftijd moeten er minuten worden gemaakt om te kunnen groeien. Nóg een jaartje verhuren dan maar? Op hoger niveau? Hoewel Sparta het momenteel natuurlijk uitstekend doet en er niet veel hoger niveau mogelijk is, FC Twente wellicht qua speelwijze?
Madueke
Legende

Ik zou hem niet zo snel afschrijven. Zou het namelijk de 5e transferwindow op rij (incl. winter) wél lukken om een fatsoenlijke rechtsback te halen? En dan bedoel ik niet Milan van Ewijk voor miljoenen ophalen in H'veen.
Het Kanon
Internationale topspeler

Daarom, haal Sambo er maar bij. Het aankoopbeleid bij PSV laat al jaren achtereen grote steken vallen op het gebied van structuur, urgentie en kwaliteit. Dan is het fijn als we op zijn minst terug kunnen vallen op Shurandy.
RIO
Legende

ruuddevil wrote: 16 Apr 2023, 10:19 Dat hij een betere rechtsback is dan Mwene en Teze is evident. Maar een rechterkant Sambo - Bakayoko is erg licht en dan moet je er niet aan denken dat Ramalho naast Sambo staat. M.a.w. Het zal ook afhangen van het totaalplaatje of het kans van slagen heeft.
Ik ga er vanuit dat we een vervanger voor Noni halen en dat Bakayoko dan 12e/13e man is. Bakayoko is echt niet goed genoeg om PSV kampioen te maken. En met Bakayoko heb je een hele aanvallende RB nodig, iemand zoals PvA of Mauro, eentje die loopvermogen heeft en graag diep gaat met een goede voorzet. Dat is Sambo niet. Ik weet nog wel dat Noni en Mauro echt top was aan de rechterkant.
ruuddevil
Legende

Zoals al eerder gezegd, Sambo was bij Jong PSV een zeer aanvallende rechtsback. Kan me ook niet heugen trouwens dat Noni en Mauro veel wedstrijden samen hebben gespeeld. Was dat niet Doan en Mauro?
Post Reply