Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De competitie is voorbij en de transferzomer nadert, dus op verzoek een nieuw lijstje potentieel interessante spelers uit Zuid-Amerika. Ditmaal met dank aan o.a. Smeets14! 8)

Te beginnen met de achterhoede, uiteraard:

Allereerst de 23-jarige Diego Costa van São Paulo. Is al eens eerder genoemd op dit forum, werd door een enkeling al naar PSV geschreven, maar zo ver is het nog niet. De teller staat op ruim 100 wedstrijden voor de club waar hij de opleiding doorliep, maar een blessure hield hem recentelijk een halfjaar aan de kant. Inmiddels is deze man weer terug. Hij ziet er niet alleen uit als een harde verdediger, hij is het ook. Heeft als hobby het slachten van spitsen van tegenstanders en zijn lengte (1.84m) deert hem niet, want in de lucht is het een imposante verschijning. Aan de bal stabiel, maar niet geweldig. Durft verder met wat ruimte in z'n rug te verdedigen, maar is niet de meest wendbare of snelle centrumverdediger op aarde. Desondanks lijkt dit een hele aardige optie om PSV te versterken, want heel veel geld hoeft 'ie naar verluidt niet te kosten. We zouden in elk geval niet hoeven vrezen voor wéér een softe verdediger op die plek. Wel voor rode kaarten van een boze Makkelie.
Zijn collega is de 19-jarige Braziliaanse jeugdinternational Lucas Beraldo. Over hem kan ik het kort houden: toptalent en een hele complete speler. Defensief sterk, 1.86m groot en in de lucht prima, en aan de bal fantastisch. Durft te dribbelen, goeie pass in huis, kan zelfs een mannetje uitspelen, scoort af en toe een goal. Newcastle schijnt hem volgens mediaberichten al nauwgezet te volgen en ik begreep dat Ajax hem ook in het vizier heeft. Kortom: concurrentie zat.
In Argentinië loopt ook een jonge, getalenteerde centrumverdediger rond: Valentín Gómez. 19 jaar en spelend bij Vélez. Publiekelijke beelden zijn wat lastig te vinden en ik zie ook niet alles van Vélez, maar ik heb me laten vertellen dat dit een vrij sobere verdediger is. Met zijn 1.80m niet de langste, maar het is een prima mandekker die ook hard kan verdediger, terwijl hij ook aan de bal niet oncomfortabel is. Schijnt statistisch ook uitstekende cijfers te kunnen overleggen. Ik zou het gevoelsmatig nog te vroeg vinden om hem deze zomer te halen, maar daarmee bestaat ook het risico dat 'ie heel snel heel duur wordt. Hieronder in elk geval een minuutje aan beelden voor een grove indruk:
Op verzoek van waarde Ardbeg neem ik Khellven ook mee in de lijst. Kwam snel, maar voetbalt nog steeds in Brazilië. Het is een soort opgevoerde Mwene: vergelijkbare spelers, maar ik vind Khellven aan de bal iets meer brengen. Het zijn allebei wat kleinere backs met pit, snelheid, wendbaarheid en inhoud die graag aanvallen. Defensief vind ik hem net als Mwene ook niet altijd top en het rendement van Khellven is eveneens relatief laag, hoewel ik vermoed dat hij in de Eredivisie betere cijfers zou kunnen halen. De concurrentie zal niet moordend zijn, maar dat maakt het voor mij wel een interessante optie.

Ook het middenveld behoeft wat versterking en het zou me, zoals eerder elders uiteengezet, niet verbazen als PSV daarbij uitkomt bij bijvoorbeeld Boca Juniors.

Alan Varela is mijn favoriet. Vorig jaar zat PSV al achter hem aan, maar is het nooit tot een overeenkomst gekomen. Toen twijfelde ik ook ergens, maar ik vind het inmiddels wel een hele goeie speler geworden. Hij lijkt qua spel op Sangaré en het zou me daarom ook niks verbazen als hij deze zomer bovenaan het lijstje van PSV staat. Hoewel Sangaré logischerwijs een betere speler zal zijn, vind ik Varela meer defensief bewustzijn uitstralen. Heeft ook wat meer felheid dan Sangaré, hoewel het daar bij Ibi op momenten ook niet aan ontbreekt. Varela heeft weinig zwakke punten, maar zal een vrij hoog prijskaartje hebben, misschien wel richting 15-20 miljoen. Dat is vrij gortig, maar ik denk dat hij voor PSV precies de juiste aankoop zou kunnen zijn, zeker in combinatie met Spierings. Dan zou je het vertrek van Sangaré en Guti redelijk goed op kunnen vangen.
Zijn maatje Cristian Medina is eveneens aan PSV gelinkt. Ook een vrij complete middenvelder, maar iets minder ver in zijn ontwikkeling dan Varela. Dat maakt hem ook een stukje goedkoper. Enige kritiekpuntje dat ik heb is dat de handelingssnelheid bij vlagen laag ligt. In Argentinië kom je daarmee weg, bij PSV zou het echter wel wat sneller mogen.

Ook een product van Boca: de 20-jarige Ezequiel Fernández. Vorig jaar verhuurd aan Tigre, brak daar door (mede door een geweldige samenwerking met spits Mateo Retegui, een beetje zoals Guti en Chucky bij Pachuca) en speelt nu middenveld bij Boca Juniors. Ook hij is vrij compleet, maar men zal hem toch vooral zien als een spijkerharde middenvelder. Inmiddels ook al 2x geel en 2x rood in 12 wedstrijden. Aardig detail: de man kan ook heel goed voetballen en hoewel primair rechtsbenig, heeft hij in beide benen een geweldige trap. Zijn waarde neemt per week toe, maar met zijn gif, beweging en passing kan hij echt wat toevoegen aan PSV. Ook hier geldt: boze Nederlandse scheidsrechters gaan hem sowieso kaarten geven.

In ongeveer dezelfde categorie valt de 19-jarige Ignacio Miramón van de Argentijnse middenmoter Gimnasia. Niet de langste op het veld (1.73m), maar wel een echte vechtersbaas die geen duel uit de weg gaat, waarbij hij elke twee wedstrijden een kaartje pakt. Aan de bal comfortabel, kan een mannetje uitspelen en heeft ook een aardig schot in de benen. Hij doet me in veel opzichten denken aan Sadílek, maar het is wat mij betreft sowieso een van de leukste talenten uit het Zuid-Amerikaanse jeugdvoetbal. Hij komt eigenlijk net pas kijken, maar gaat op deze manier wel heel snel een stap hogerop maken. Volgens media heeft AC Milan hem ook al op het oog!

Mocht Varela nou écht niet haalbaar zijn, dan vind ik Santiago Hezze nog steeds een hele interessante optie. Ik heb hem anderhalf jaar geleden ook al eens genoemd, maar dat is gewoon een hele goeie speler. Hele bekwame stofzuiger, maar ook iemand die aan de bal heel goed is geworden. Herkent ook steeds vaker wanneer hij diep kan gaan, probeert het spel steeds beter te verdelen, maar blinkt zoals gezegd echt uit in het defensieve. Benfica heeft belangstelling, een stel Italiaanse en Spaanse clubs kijken er ook naar, dus dat prijskaartje zal ook niet mals zijn. Afijn:

Verder eervolle vermeldingen voor Fausto Vera, Johnny Cardoso en Aníbal Moreno. Daarover niet teveel woorden, maar wél beelden:

Verder kunnen we voorin ook wel wat serieuze versterking gebruiken:

Ik ben doorgaans wat sceptisch wat betreft spelers uit de mindere competities in Zuid-Amerika, maar zo af en toe zit er een leuke speler bij. Bijvoorbeeld Darío Osorio. 19 jaar en aan de lange kant voor een buitenspeler, maar als je Chileense jeugdteams ziet voetballen op internationale toernooien, dan is dit een jongen die meteen opvalt. Tweebenig, kan een mannetje passeren, schiet ballen vanaf links in de goal, schiet ballen vanaf rechts in de goal, legt voorzetten vanaf beide flanken goed neer. Rendement op clubniveau is nog wat laag, maar echt een uitstekende speler die ook relatief goedkoop is op te pikken. Dit zijn wat mij betreft spelers waar PSV zich op moet richten en waarmee we een verschil kunnen maken. Concurrentie is er van o.a. Marseille, zo hoorde ik vandaag. Die hebben met Alexis ook een aardige mentor in huis, zeg maar.
De iets oudere Alexander Aravena (20 jaar) komt ook uit Chili en is een meer doelgerichte aanvaller. Hij is in principe buitenspeler, maar fungeert in realiteit als een soort zwervende spits. Ik vind zijn niveau wat lastiger in te schatten omdat 'ie vooral uitblinkt in het maken van goals, en daar krijgt hij in Chili ook steevast meer dan genoeg ruimte voor. Maar een-op-een voor de keeper is het een zekerheidje. Hij staat ook heel vaak op de goeie plek, heeft oog voor z'n medespelers als een schot niet de beste optie is en in de kleine ruimtes is het een zeer vaardige speler. Ondanks z'n geringe lengte ook lastig van de bal te krijgen. Ik zou hem niet bovenaan het lijstje zetten, maar zonder meer een interessante jongen om in de gaten te houden.

Om af te sluiten een groot Argentijns talent: Alejo Véliz. 19 jaar, 1.86m lang en een échte spits. Wat vooral imposant is, is zijn dominantie in de lucht. Ik vind dat persoonlijk echt indrukwekkend voor iemand van die leeftijd. Als aanspeelpunt heel goed, maar bovenal een moordenaar in de '16'. Als PSV 10 miljoen zou willen betalen voor Pepi, dan lijkt het me niet gek om ook eens naar deze jongen te kijken. Aan de andere kant: hij speelt het WK O20 en zal daar nadrukkelijk in de gaten worden gehouden door scouts van allerlei Europese topclubs, dus misschien zijn we al te laat. Maar ik zou dit wel een hele fijne concurrent voor Luuk de Jong vinden:

Tenslotte voor de fijnproevers, maar in de categorie ogenschijnlijk onhaalbare 17-jarige toptalenten:
Gianluca Prestianni & Claudio Echeverri
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je lijst kan zo richting Earnest Ykhim

Weet je ook hoe het met de al eerder aan PSV gelinkte Exequiel Zeballos gaat? Lang geblesseerd geweest en lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling dacht ik zo. Eventueel nog een optie voor jou voor de linkerflank?
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Osorio, halen en nu Earnie!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 28 May 2023, 22:31Weet je ook hoe het met de al eerder aan PSV gelinkte Exequiel Zeballos gaat? Lang geblesseerd geweest en lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling dacht ik zo. Eventueel nog een optie voor jou voor de linkerflank?
Heeft volgens mij wel wat moeite gehad om weer aan te haken na z'n blessure, maar Zeballos blijft een vermakelijke speler. In de kleine ruimtes is hij zó goed. Ik weet niet of hij bovenaan mijn lijstje zou staan, ook omdat het nog een hoog speeltuingehalte heeft en zo'n 10-15 miljoen moet kosten. Anderzijds: als je hem níet haalt, is er best een kans dat hij volgend jaar onhaalbaar is. Een beetje een twijfelgeval. Ik neem aan dat ze hem bij PSV niet uit het oog zijn verloren na eerdere interesse.

Afijn, oordeel hieronder zelf! :mrgreen:
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 28 May 2023, 22:32 Die Osorio, halen en nu Earnie!
Zo, dat zou écht een prachtige buitenkans zijn zeg! Heerlijke speler, klasse druipt er vanaf. Zou je nu voor een heel zacht prijsje kunnen ophalen. Tweebenig nog wel! :stars:
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 28 May 2023, 22:56
DeBruyne wrote: 28 May 2023, 22:31Weet je ook hoe het met de al eerder aan PSV gelinkte Exequiel Zeballos gaat? Lang geblesseerd geweest en lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling dacht ik zo. Eventueel nog een optie voor jou voor de linkerflank?
Heeft volgens mij wel wat moeite gehad om weer aan te haken na z'n blessure, maar Zeballos blijft een vermakelijke speler. In de kleine ruimtes is hij zó goed. Ik weet niet of hij bovenaan mijn lijstje zou staan, ook omdat het nog een hoog speeltuingehalte heeft en zo'n 10-15 miljoen moet kosten. Anderzijds: als je hem níet haalt, is er best een kans dat hij volgend jaar onhaalbaar is. Een beetje een twijfelgeval. Ik neem aan dat ze hem bij PSV niet uit het oog zijn verloren na eerdere interesse.

Afijn, oordeel hieronder zelf! :mrgreen:
Die beelden zijn zeker versneld afgespeeld.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou er nog wat bij Leeds, Leicester en/out Southampton zitten wat niet naar het Championship wil?

Kijk, spelers zoals een Tielemans, Iheanacho, Ndidi, Aaronson etc zullen genoeg PL clubs voor het uit kiezen hebben, maar wellicht zijn er andere spelers waarvoor PSV interessant kan zijn?

Ik denk aan:

Pascal Struijk? Uit het oog bij de bondscoach , volgend jaar een EK , wij zoeken nog een goeie CV.

Lyanco? Lange tijd bij PSV in beeld geweest, 22 wedstrijden gespeeld het afgelopen seizoen. Pas 26. Veel ervaring bij Serie A clubs en dit jaar Southampton.

Wout Faes? Belg, geld hetzelfde voor als voor Struijk. Wil natuurlijk in de picture blijven voor Belgische nationale elftal. Is wel echt een hele goede verdediger, dus staat ook op de lijstjes van andere clubs.

Harry Souttar? Jonge, Australische verdediger, die afgelopen WK met kop en schouders er bovenuit stak. Heeft maar 12 wedstrijden gespeeld, dus wellicht willen ze hem van de hand doen. Puur op basis van het WK en de wedstrijden die ik gezien heb van hem bij, kan dit een nieuwe Alex worden. Langs Gerrit zie ik dat helemaal goed komen.

Dennis Praet? Ook een Belg. Is al wat ouder, dus je moet hier niet teveel geld aan besteden. Maar kan voor de ervaring zorgen op het middenveld, altijd al een prima speler gevonden in Italië. 10x beter dan een Guus Til imho.
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Durf wel te stellen dat die Faes de reden is dat Leicester is gedegradeerd. Aliexpress versie van David Luiz. Lyanco zie ik wel zitten!
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 28 May 2023, 22:31 Je lijst kan zo richting Earnest @Ykhim
Als Bosz trainer wordt misschien ook wel kans als scout ;)

Zie: https://www.voetballoopbaan.nl/nieuws/h ... -als-scout
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.transfermarkt.com/kamaldeen ... aison/2022

Wel blij overigens dat we in de winter Sulemana niet hebben gehaald. Maar 2 goals in 966 PL minuten gemaakt.
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lyanco is qua mafketel beetje niveau Alvarez/Martinez, zulke types hou ik liever buiten de deur.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Momfer wrote: 29 May 2023, 11:52 Lyanco is qua mafketel beetje niveau Alvarez/Martinez, zulke types hou ik liever buiten de deur.
Heb je juist nodig eindelijk wat pit in dit elftal
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danny03 wrote: 29 May 2023, 11:57
Momfer wrote: 29 May 2023, 11:52 Lyanco is qua mafketel beetje niveau Alvarez/Martinez, zulke types hou ik liever buiten de deur.
Heb je juist nodig eindelijk wat pit in dit elftal
Er zit in mijn ogen een groot verschil tussen pit en wat die gasten af en toe op het veld laten zien.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 29 May 2023, 10:42
DeBruyne wrote: 28 May 2023, 22:31 Je lijst kan zo richting Earnest @Ykhim
Als Bosz trainer wordt misschien ook wel kans als scout ;)

Zie: https://www.voetballoopbaan.nl/nieuws/h ... -als-scout
Steven Aptroot. Heeft onder een alias nog enige tijd op dit forum rond gewaard. Inmiddels scout bij Willem II, naar ik meen.
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fabio Carvalho. Komt niet echt aan de bak bij Liverpool en begreep van fabrizio dat er een buitenlandse club een bod op hem heeft uitgebracht. Dit is wel het soort spelers waar PSV naar kijkt. Wat zou hij moeten kosten?
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo wrote: 29 May 2023, 13:00 Fabio Carvalho. Komt niet echt aan de bak bij Liverpool en begreep van fabrizio dat er een buitenlandse club een bod op hem heeft uitgebracht. Dit is wel het soort spelers waar PSV naar kijkt. Wat zou hij moeten kosten?
Heeft Liverpool ook meer dan 10 miljoen gekost, die zullen echt niet minder dan 20 miljoen accepteren lijkt me. Wel een heel leuke speler overigens
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo wrote: 29 May 2023, 13:00 Fabio Carvalho. Komt niet echt aan de bak bij Liverpool en begreep van fabrizio dat er een buitenlandse club een bod op hem heeft uitgebracht. Dit is wel het soort spelers waar PSV naar kijkt. Wat zou hij moeten kosten?
Iemand met een transferwaarde van 20 miljoen is denk ik niet haalbaar helaas.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zat naar buitenspelers te kijken en zag dat het contract van Reiss Nelson afloopt per 30-06-2023. Dit had naar mijn idee best een interessante speler (even afgezien van dat seizoen bij feyenoord) kunnen zijn om je aanval mee te versterken maar het lijkt erop dat hij gaat bijtekenen bij Arsenal.

Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vond het bij Feyenoord echt een waardeloze speler.
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Feyenoord duurde het lang voordat er iets uitkwam maar het afgelopen jaar heeft hij zich prima ontwikkeld onder Arteta. Die schotelen hem niet voor niks een 4-jarig contract onder de neus, ik verwacht dat hij gewoon gaat tekenen daar en anders staat hij er goed genoeg op om in England in de subtop te blijven.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Vind hem zeker een interessante speler.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Momfer wrote: 30 May 2023, 14:00 Bij Feyenoord duurde het lang voordat er iets uitkwam maar het afgelopen jaar heeft hij zich prima ontwikkeld onder Arteta. Die schotelen hem niet voor niks een 4-jarig contract onder de neus, ik verwacht dat hij gewoon gaat tekenen daar en anders staat hij er goed genoeg op om in England in de subtop te blijven.
2 goals en 4 assists bij Feyenoord in de Eredivisie. Dit seizoen bij Arsenal nauwelijks gespeeld.
Vakkie M
Talent
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2022, 13:19
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 29 May 2023, 13:03
Rigo wrote: 29 May 2023, 13:00 Fabio Carvalho. Komt niet echt aan de bak bij Liverpool en begreep van fabrizio dat er een buitenlandse club een bod op hem heeft uitgebracht. Dit is wel het soort spelers waar PSV naar kijkt. Wat zou hij moeten kosten?
Iemand met een transferwaarde van 20 miljoen is denk ik niet haalbaar helaas.
Ik denk dat je met 20 miljoen nog erg laag zit. Totaal onrealistisch dus. Vorig jaar heeft hij met Fulham heel de Championship aan grot gespeeld. Verwondelijk dat deze jongen zo weinig gevoetbald heeft afgelopen seizoen onder Klopp.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

kastoekast wrote: 30 May 2023, 14:02

Vind hem zeker een interessante speler.
Waarom vindt je dat?
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 30 May 2023, 14:06
kastoekast wrote: 30 May 2023, 14:02

Vind hem zeker een interessante speler.
Waarom vindt je dat?
Verdediger, Jong, getalenteerd en bovendien zijn veel real fans niet blij met dat hij vertrekt.
Post Reply