Fodé Fofana

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Post Reply
Massimo
Legende

Was hem al helemaal vergeten. Dat wordt inderdaad wel een erg moeilijk verhaal voor hem.
Balinho
Internationale topspeler

LeandroBonfim wrote: 25 Apr 2024, 09:07 Mooi talent vond ik hem.
Eens. En ik jou ook. Heul.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik kan me niet voorstellen hoe verevelend het voor hem moet zijn. Het talent druipt er van alle kanten af, maar je kunt er geen gebruik van maken en doen wat je het allerbeste kunt. Zonder dat het je eigen fout is ook, je hebt er geen invloed op.

Hopelijk is het zijn allerlaatste blessure ooit, maar einde carriere lijkt me realistischer.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
    HeruoneRen Höek
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Poah, nog een seizoen onder contract. Zo zonde dat hij niet heeft kunnen spelen dit seizoen, want nu weet je nog niks over welk niveau hij aan kan. Alleen dat hij het fysiek niet aankan.
    Persepolis
    Vedette

Echt ontzettend zonde; we hadden met Romero en Fofana 2 enorm talentvolle spitsen in huis die beiden alleen maar geblesseerd zijn/waren.
    JasperPSV
    Bankzitter

Zag zojuist een tweet van Rik voorbij komen dat Fofana nog niet eens individueel is aangesloten op de training. Nu heeft die natuurlijk een akelige blessuregeschiedenis, maar had toch gehoop dat die voor de start van de competitie weer fit zou zijn. Niet eens voor (Jong) PSV, maar je gunt zo'n jongen eindelijk eens een blessurevrij seizoen op een lager niveau.
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Ik was hem eigenlijk alweer helemaal vergeten. Net als Van Duiven en Piroe de volgende die in de jeugd en bij jong PSV de een na de andere goal maakt maar toch niet weet door te breken bij PSV 1.
    Jwoeloe
    Moderator

Situatie echter onvergelijkbaar. Hoop dat die jongen inmiddels goed in kaart heeft wat zijn back-up opties zijn, mocht zijn carrière na volgend seizoen stoppen. Kan me heel goed voorstellen dat een club er niet meer aan wilt beginnen, en die jongen moet dat eigenlijk ook niet meer willen. Valt van de ene langdurige blessure in de ander. Extreem zuur als je zo talentvol bent.
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Zeker, zijn allen verschillende situaties maar ze hebben wel gemeen dat de stap dus niet gemakkelijk is. Fysiek, concurrentie, druk en wellicht de belangrijkste factor; pech.

We neigen ernaar om ons snel rijk te rekenen als een speler er 20+ in schiet op dat niveau maar dat blijkt dus toch helaas vaak onterecht te zijn.
    JasperPSV
    Bankzitter

Weet nog goed dat er in zomer 2021 (flink) wat opluchting was dat hij verlengde. Sindsdien tikt die nog niet eens de 1000 speelminuten aan.
    Juancho
    Mister PSV

Afscheid van nemen lijkt me het meest logische. Dit wordt helaas voor hem niks meer. Kan zich ook beter gaan richten op een carrière buiten profvoetballer om. Nog jong genoeg om iets te vinden wat ook heel goed bij je past.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    R.Manco
    Regelmatige invaller

Juancho wrote: 14 Jul 2024, 12:27 Afscheid van nemen lijkt me het meest logische. Dit wordt helaas voor hem niks meer. Kan zich ook beter gaan richten op een carrière buiten profvoetballer om. Nog jong genoeg om iets te vinden wat ook heel goed bij je past.
    Begeleiden zodat hij fit wordt lijkt mij het meest logische. Als je een meerjarig contract met spelers aangaat dan ga je ook een meerjarig commitment met elkaar aan. Dan zet je een jongen niet bij het grof vuil omdat je er wellicht sportief weinig meer aan hebt. Maar goed, misschien ben ik dan naïef. Voetbal is een harde business waar een hoop geld mee gemoeid gaat.

Uiteindelijk is Fofana ook maar een (jong) mens en PSV toch een warme club, zo zeggen we graag zelf. Het straalt m.i. ook af op jongens als Babadi en Land die ook hun contract verlengen bij PSV wetende dat je geen nummertje bent maar een mens. Als ze als vuil aan de kant willen worden gezet wanneer ze niet aan de (eerste) verwachtingen voldoen moeten ze maar naar Chelsea o.i.d. gaan.
  • These users thanked the author R.Manco for the post (total 2):
    NoosaJasperPSV
    Standbeeld
    Mister PSV

Echt een tragedie voor deze jongen. Even afwachten hoe en of hij nog terug gaat komen (op niveau). Mocht hij besluiten om het profvoetbal gedag te zeggen, dan stel ik voor dat PSV hem een functie aanbiedt binnen de jeugdopleiding bijvoorbeeld.
    Juancho
    Mister PSV

R.Manco wrote: 14 Jul 2024, 12:34
    Juancho wrote: 14 Jul 2024, 12:27 Afscheid van nemen lijkt me het meest logische. Dit wordt helaas voor hem niks meer. Kan zich ook beter gaan richten op een carrière buiten profvoetballer om. Nog jong genoeg om iets te vinden wat ook heel goed bij je past.
    Begeleiden zodat hij fit wordt lijkt mij het meest logische. Als je een meerjarig contract met spelers aangaat dan ga je ook een meerjarig commitment met elkaar aan. Dan zet je een jongen niet bij het grof vuil omdat je er wellicht sportief weinig meer aan hebt. Maar goed, misschien ben ik dan naïef. Voetbal is een harde business waar een hoop geld mee gemoeid gaat.
    Ik zeg dan ook nergens dat je die jongen bij het grof vuil moet schoppen. Dat maak je er zelf van. Natuurlijk mag hij bij PSV zichzelf weer fit trainen en ja hij heeft een contract. Maar dan kan je als PSV wel aangeven, sorry jongen maar je snapt zelf ook wel dat je fysiek niet geschikt (meer) bent voor topvoetbal en we gaan je met alle liefde helpen en begeleiden bij iets buiten het profvoetbal om. Hij heeft ook nog maar een jaartje contract dus ik zou zeggen, gebruik dat jaar heel goed samen om iets nieuws te beginnen buiten het profvoetballer zijn om.

Ook dat is afscheid nemen, maar dan op een manier die bij PSV hoort.
    Standbeeld
    Mister PSV

Juancho wrote: 14 Jul 2024, 12:39
    R.Manco wrote: 14 Jul 2024, 12:34

Ik zeg dan ook nergens dat je die jongen bij het grof vuil moet schoppen. Dat maak je er zelf van. Natuurlijk mag hij bij PSV zichzelf weer fit trainen en ja hij heeft een contract. Maar dan kan je als PSV wel aangeven, sorry jongen maar je snapt zelf ook wel dat je fysiek niet geschikt (meer) bent voor topvoetbal en we gaan je met alle liefde helpen en begeleiden bij iets buiten het profvoetbal om. Hij heeft ook nog maar een jaartje contract dus ik zou zeggen, gebruik dat jaar heel goed samen om iets nieuws te beginnen buiten het profvoetballer zijn om.

Je verwoordt het allemaal wel wat hard. Het is iemand die misschien wel weet dat hij nooit meer op het hoogste niveau kan gaan voetballen. Dat is een heel groot tragedie voor die jongen. Voor PSV is het geen tragedie, hoogstens jammer. En dus gaan we hier volwassen en zorgvuldig mee om. Fofana dient gewoon zijn contract uit en tot die tijd kan hij gewoon rustig herstellen en kijken of hij het nog een 3/4e(?) kans geeft. Als zijn contract is afgelopen kan PSV bekijken wat de wens van Fofana is. Wellicht durft hij het nog aan op een niveau lager. Wellicht wil hij stoppen met profvoetbal. Dan kan PSV bijvoorbeeld het voorstel doen dat ze hem een kans willen geven in de jeugdopleiding als trainer, of dat ze hem nog een seizoen helpen bij het fysieke/mentale aspect. Dat lijkt mij meer gepast dan binnen zijn huidige contract al richting een maatschappelijke carrière praten.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Naar Vitesse dus?
    Tyyne
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Couhaib Driouech

Het is zonde dat deze halve Rus zo vaak geblesseerd is geweest. Ik ben er van overtuigd dat hij zonder blessures een grote speler zou zijn voor PSV en nog een stapje daarboven.
    Balinho
    Internationale topspeler

Tyyne wrote: 14 Jul 2024, 15:03 Het is zonde dat deze halve Rus zo vaak geblesseerd is geweest. Ik ben er van overtuigd dat hij zonder blessures een grote speler zou zijn voor PSV en nog een stapje daarboven.
    Hij kan tenminste op Reis.
    Juancho
    Mister PSV

Standbeeld wrote: 14 Jul 2024, 12:48
    Juancho wrote: 14 Jul 2024, 12:39

Je verwoordt het allemaal wel wat hard. Het is iemand die misschien wel weet dat hij nooit meer op het hoogste niveau kan gaan voetballen. Dat is een heel groot tragedie voor die jongen. Voor PSV is het geen tragedie, hoogstens jammer. En dus gaan we hier volwassen en zorgvuldig mee om. Fofana dient gewoon zijn contract uit en tot die tijd kan hij gewoon rustig herstellen en kijken of hij het nog een 3/4e(?) kans geeft. Als zijn contract is afgelopen kan PSV bekijken wat de wens van Fofana is. Wellicht durft hij het nog aan op een niveau lager. Wellicht wil hij stoppen met profvoetbal. Dan kan PSV bijvoorbeeld het voorstel doen dat ze hem een kans willen geven in de jeugdopleiding als trainer, of dat ze hem nog een seizoen helpen bij het fysieke/mentale aspect. Dat lijkt mij meer gepast dan binnen zijn huidige contract al richting een maatschappelijke carrière praten.
    Dat mag je vinden. Ik noem het eerder realistisch en goed werknemerschap. Stel hij raakt in de loop van het seizoen weer fit. En dan? Wachten op zn volgende blessure en dan einde contract?

Ik vind er helemaal niks hardst aan om juist in zijn laatste contractjaar al samen te bekijken hoe nu verder. Want dat ie geen nieuw contract krijgt mag toch wel helder zijn.

En prima als Fode alnsog bepaalt dat hij elders wil voetballen. Zijn keuze.
    Post Reply