Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Søren wrote: 17 Jul 2024, 23:18
Juancho wrote: 17 Jul 2024, 23:16Zou toch wel erg mooi zijn als Baka gewoon nog een jaartje blijft voor z'n ontwikkeling. Hoe minder wisselingen hoe beter. Dan heb je de voorhoede in principe nu al af. Kan je wellicht nog een toptalent halen voor als Lozano gaat en die eerst rustig kan wennen in jong PSV.

Geweldig positief ventje die Johan, laat hem maar lekker blijven
En wie moet er dan weg?
Want die kaskraker hebben we gewoon keihard nodig om de rest te financieren.
Lozano is al verkocht hé, dat geld heeft PSV al. Er vallen wat flinke salarissen weg en wellicht rekent PSV eerder op een verkoop van Veerman of, helaas, Schouten. Of denken ze op andere manieren die inkomsten te kunnen genereren.

Maar als Baka graag wil blijven en idd met minimaal 1 jaar verlengt dan is dat geweldig hoor.
Dan kan Peter hopelijk verder bouwen met een groot deel van de groep van vorig jaar en idealiter zelfs met een paar versterkingen erbij 💪🏽
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Werd idd in de podcast van Elfrink ook gezegd, er is een hype rondom Baka en er kan zomaar een grote club zijn die veel geld wil betalen, maar het is ook een slimme jongen die weet dat hij hier basis speelt, CL speelt en om het kampioenschap speelt maar dat als hij niet vertrekt dat er dan ook een contractverlenging aan vast moet hangen.

Ik denk overigens dat hij gaat, maar dat is puur mijn gevoel. Desalniettemin ben ik er niet rouwig om als hij blijft.

Stel, er vertrekt niemand meer, alle contractverlengingen die we hier graag willen zien worden gedaan en er wordt alleen nog een basiswaardige RCV aangetrokken. Zouden we dan tevreden zijn? Of zien we liever 1 grote transfer waarmee allicht op die positie wat aan kwaliteit ingeboet wordt maar waarmee je bijv ook een sterkere back-up LCV (ipv Obispo) en een concurrent voor Mauro voor LB (want voorlopig geen Dest) kan halen, maar dat dit dus betekend dat pakweg van het trio Baka, Veerman of Schouten er 1 vertrekt? Er overigens vanuitgaande dat de toekomstig vervanger van Lozano deze zomer of winter sws komt
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Sensation wrote: 17 Jul 2024, 23:27 Of zien we liever 1 grote transfer waarmee allicht op die positie wat aan kwaliteit ingeboet wordt maar waarmee je bijv ook een sterkere back-up LCV (ipv Obispo) en een concurrent voor Mauro voor LB (want voorlopig geen Dest) kan halen, maar dat dit dus betekend dat pakweg van het trio Baka, Veerman of Schouten er 1 vertrekt?
Dit is echt een lange zin.
Sensation
Lid scoutingsteam

Grasmat wrote: 17 Jul 2024, 23:31
Sensation wrote: 17 Jul 2024, 23:27 Of zien we liever 1 grote transfer waarmee allicht op die positie wat aan kwaliteit ingeboet wordt maar waarmee je bijv ook een sterkere back-up LCV (ipv Obispo) en een concurrent voor Mauro voor LB (want voorlopig geen Dest) kan halen, maar dat dit dus betekend dat pakweg van het trio Baka, Veerman of Schouten er 1 vertrekt?
Dit is echt een lange zin.
Goed gezien. Geen zin om het te herschrijven, is t al te laat voor. Lig je al in het Philips Stadion of gaan ze je morgen verder uitrollen?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik rol mezelf morgen lekker uit op een idyllisch Kretenzer strandje. Dus weinig kans op goede hechting in het stadion. :mrgreen:

Maar om antwoord te geven op je stelling in je vorige post: ja.
Juancho
Mister PSV

Sensation een alternatief is een LB/LCV huren ipv kopen. Probleem opgelost en kan Baka mooi blijven 😁

Wbt die hype, dat kwam door afgelopen prima seizoen (met nog wel mindere periodes) en een EK wat de hype had moeten versterken. Dat laaste is niet gebeurt dus je kan ook denken: komend seizoen ontwikkelt Baka zich verder bij PSV, wordt stabieler en laat het nog meer op CL niveau zien. Gevolg? De hype zal weer vergroot worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Helaas door die lul van een Tedesco is de hype een beetje vervlogen, maar zijn cijfers van afgelopen seizoen zijn nog steeds erg duidelijk. Top jaar gehad. Ik heb zelf het gevoel dat ie liever blijft, een gevalletje Sangare, die gaat janken als ie weg gaat, ik ook trouwens want het is echt een geweldige knul. Als er een club met 50 miljoen komt dan zullen we wel moeten verkopen. Typisch zo'n jongen die later in zijn carriere terugkomt.
  • These users thanked the author RIO for the post:
    Sensation
    koetje
    Legende

https://www.vi.nl/pro/de-nieuwe-missie- ... oor-de-top

Niet geheel onverwacht staat hij nu wel open voor een vertrek. Moet dan wel een topclub zijn die om de prijzen speelt.
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

koetje wrote: 18 Jul 2024, 07:13 https://www.vi.nl/pro/de-nieuwe-missie- ... oor-de-top

Niet geheel onverwacht staat hij nu wel open voor een vertrek. Moet dan wel een topclub zijn die om de prijzen speelt.
    Het contract van Bakayoko loopt nog twee seizoenen door en mogelijk wil PSV het verlengen als hij toch besluit om te blijven. ,,Het geeft voor mij helemaal geen garanties dat ik hier basisspeler ben”, vindt hij. ,,Ik moet het elke wedstrijd weer laten zien. Dat ik hier nu kampioen ben geworden, betekent andersom ook niet dat ik het bij een andere club niet kan als basisspeler.
    ,,Daar ga ik wel altijd voor, voor de basis. Het is ook mogelijk dat ik volgend jaar pas vertrek, maar ik moet er met mijn zaakwaarnemer nog goed over overleggen. Voor een deel zal het ook van PSV afhangen, waar ik komend seizoen speel.”

Dat klinkt toch best positief allemaal?
  • These users thanked the author AddoCultheld for the post:
    Voormalig KG
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Hij zegt dat ie de CL wil winnen dus dan blijft ie gewoon toch?
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    SKERLA
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

11 Tinus wrote: 18 Jul 2024, 07:26 Hij zegt dat ie de CL wil winnen dus dan blijft ie gewoon toch?
    Lijkt me de enige logische conclusie inderdaad.
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Als hij nu de stap wil maken naar de club die hij beschrijft, beland hij op de bank. Die stap is nog veel te groot. Het zou juist goed voor hem zijn om nog een tussenstap te nemen. Maar goed, mede omdat hij zijn lat zo hoog legt verwacht ik dat hij gewoon blijft.
    Robson de Souza
    Vedette

PSV eist dus minimaal 64 miljoen om te mogen praten. Goed bezig!
    DonyellMalen
    Legende

Het is jammer dat het interview bijna volledig gaat over een mogelijke transfer. Verder wordt herhaald wat we al wisten: Baka wil alleen vertrekken naar een club die in de Champions League speelt, meedoet om de titel en waar hij een basisplaats heeft. Als zo'n club zich niet aandient, blijft hij net zo lief bij ons, omdat hij het hier ontzettend naar zijn zin heeft.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Als die verhalen kloppen dan is dat helemaal top! 60mil als bodemprijs ex bonussen is prima. Maar ik heb geen idee, maar wtf is The PIF?
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    SKERLA
    DonyellMalen
    Legende

Sensation wrote: 18 Jul 2024, 08:39maar wtf is The PIF?
    Investeringsfonds voor vier topclubs uit Saudi Arabië.

https://www.nytimes.com/athletic/458186 ... ro-league/
    mateja
    Internationale topspeler

Opbokken met dit soort onzin. Nooit zaken mee doen.
  • These users thanked the author mateja for the post:
    Jeronimo
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

RPSV94 wrote: 18 Jul 2024, 08:31 Als hij nu de stap wil maken naar de club die hij beschrijft, beland hij op de bank. Die stap is nog veel te groot. Het zou juist goed voor hem zijn om nog een tussenstap te nemen. Maar goed, mede omdat hij zijn lat zo hoog legt verwacht ik dat hij gewoon blijft.
    Het gaat om vertrouwen, ik denk ook niet dat hij meteen basis staat bij zo'n club maar als vaste invaller achter een onbetwiste glasbak kan best voor een jaartje.
    Bijvoorbeeld achter Salah bij Liverpool.

Een tussenstap kan ook best lastig worden, als hij naar een middenmoter PL zou gaan heb je ook zomaar kans dat je tegen degradatie moet spelen en moet je ook maar afwachten of je dan aan spelen komt.

Ik denk dat hij best weet dat hij geen basisplaats kan eisen bij de clubs waar hij naartoe wil.

Blijven is altijd goed natuurlijk ;)
    Sensation
    Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 18 Jul 2024, 08:42
    Sensation wrote: 18 Jul 2024, 08:39maar wtf is The PIF?
    Investeringsfonds voor vier topclubs uit Saudi Arabië.

https://www.nytimes.com/athletic/458186 ... ro-league/
    Dus eigenlijk een soort Man City van Saudi Arabië? :mrgreen:

Zie Baka sws die kant niet op gaan maar wel goed om te lezen dat ze minimaal het dubbele van de 32mil moeten bieden.
    Robson de Souza
    Vedette

mateja wrote: 18 Jul 2024, 08:44 Opbokken met dit soort onzin. Nooit zaken mee doen.
    Maar stel dat een dergelijke club 65 miljoen biedt schept het wel een lekker precedent....
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post:
    Vanthaman18
    EllermanJ
    Jeugdspeler

Straalt in dit interview weer uit een fijn mens te zijn en een prachtig uithangbord voor de PSV Academy.
  • These users thanked the author EllermanJ for the post:
    Robson de Souza
    Hatseflats
    Vedette

mateja wrote: 18 Jul 2024, 08:44 Opbokken met dit soort onzin. Nooit zaken mee doen.
    Als ze 70 miljoen betalen en Baka wil ook, dan zeg ik heel snel "succes in de woestijn, houdoe en bedankt!".
    Knettergek als je bij voorbaat zegt dat je er geen zaken mee wil doen.

Maargoed, Baka wil daar toch niet heen.
  • These users thanked the author Hatseflats for the post (total 2):
    ArdbegAddoCultheld
    Maax
    Meervoudig international

Ik zou niet inzien waarom je vanuit PSV zijn standpunt geen zaken kan/wil doen met woestijnclubs. Prima toch, als ze maar betalen.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Kleine passage uit VI Pro artikel:
    ‘Ik kijk goed naar waar ik nu sta en naar wat ik wil bereiken. Ik wil naar een club die zo ver mogelijk kan komen in de Champions League, een club die elk seizoen om de titel speelt. En waar ik elk jaar beter kan worden.’

...

‘Ik sluit heel veel clubs uit. Mijn ambities liggen hoog en niet bij clubs in de middenmoot. Ik heb het hier goed, dus ruil PSV alleen in voor een club die om de prijzen speelt.’

...

Maar ik voel wel dat ik klaar ben voor de top. Dat heb ik ook tijdens het EK gemerkt, toen ik dagelijks met de beste spelers op het veld stond. Ik merkte dat ik het niveau wel aan kon. Maar met PSV, als iedereen blijft, kunnen we ons ook gaan meten met de top.

...

Maar laat duidelijk zijn dat ik het hier bij PSV nog altijd geweldig naar mijn zin heb.
    Waarbij hij overigens aangeeft (op de vraag of hij in september nog voor PSV speelt) dat er van alles speelt en hij echt niet weet welke kant het opgaat.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wel opvallend hoe hij het EK noemt als bevestiging dat hij het niveau aankan, terwijl hij amper speelde.
    Post Reply