Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 22:24
deninho32 wrote: 13 Mar 2023, 21:16

Dat is niet dit seizoen, maar het volgende. Dan gaan de CL inkomsten door het dak en als je dan de boot mist speel je waarschijnlijk jarenlang voor plek 3.
Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Volgens mij klopt dat niet, of naja deels niet: voordeel van plek 5 tov plek 6 is dat je een ploeg extra hebt in groepsfase EL. De nr 3 gaat naar voorronde CL maar kan rechtstreeks naar de groepsfase als de EL winnaar via de competitie al plaatst voor CL. Maar Frankrijk inhalen zie ik zo niet gebeuren. Die hebben met PSG iig een zekerheid op KOfase CL wat gelijk 5 bonuspunten oplevert.

Overigens naast de extra plek in CL heeft plek 6 na volgend seizoen ook als voordeel dat de bekerwinnaar zeker is van groepsfase EL, nu is dat nog met mitsen en maren en is de kans dat de bekerwinnaar naar de play-offs gaat vaak groter.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Tijn wrote: 13 Mar 2023, 21:22
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 21:18

5-5 had gekund als Cambuur alle kansen er in had geschoten. Dat is vrij onrealistisch. Alleen, een 1.45Xg is gigantisch veel tegen zo'n kut ploeg. Dat moet rond de 0.2-0.4Xg max zijn. Dit was hoe dan ook schandalig slecht vanuit PSV.
1.45 is laag voor de kansen/mogelijkheden die ze kregen, maar die bal van Johnson ongeveer 1 meter voor de doellijn raakte hij volgens mij dusdanig verkeerd dat het geen schot op goal was en dus geen xg bijdrage heeft opgeleverd. De kans van Mahi wordt vergeleken met een schot van die positie, maar hij stond vogelvrij in de 16, dus dat was gevoelsmatig een veel grotere kans dan een gemiddeld schot vanaf die positie. 5 goals tegen is misschien wat gechargeerd, maar ze kregen zoals gewoonlijk veel te veel ruimte en veel te grote kansen. En wij maakten er dus 5 met een XG van 3,4. Onze kansen waren ook niet allemaal heel groot.
Dat niet alleen, het waren nog kadootjes ook; die goals van ons.

1-1 uit het niets omdat die gozer stond te kloten; bal afgepakt en Xavi stond vrij voor de keeper
2-1: fout van Ruiter
3-1: Had die jongen van de doellijn kunnen halen
4-2: pingel, ook een kado
5-2: prima aanval, maar schot werd lichtelijk aangeraakt.

1.45Xg tegen is sowieso veel te veel. En als die kans van Johnsen niet zodanig gemist was, dan was de Xg boven de 2 geweest.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Sensation wrote: 13 Mar 2023, 23:31
loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 22:24

Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Volgens mij klopt dat niet, of naja deels niet: voordeel van plek 5 tov plek 6 is dat je een ploeg extra hebt in groepsfase EL. De nr 3 gaat naar voorronde CL maar kan rechtstreeks naar de groepsfase als de EL winnaar via de competitie al plaatst voor CL. Maar Frankrijk inhalen zie ik zo niet gebeuren. Die hebben met PSG iig een zekerheid op KOfase CL wat gelijk 5 bonuspunten oplevert.

Overigens naast de extra plek in CL heeft plek 6 na volgend seizoen ook als voordeel dat de bekerwinnaar zeker is van groepsfase EL, nu is dat nog met mitsen en maren en is de kans dat de bekerwinnaar naar de play-offs gaat vaak groter.
Edit, even de fout die hierin stond weggehaald. Shit dus toch geen geluk. Maar goed nederland heeft al veel geluk met als die bijna gratis conference league punten, daar heeft de uefa zich mee vergist, die wilden echt niet dat dit zo zou uitpakken ;-)

De nieuwe opzet CL start 2024/2025.
Dat is dus het seizoen waarvoor nederland de 6e plek gaat innemen op de lijst.

- De cl wordt in 24/25 uitgebreid naar 36 teams.
- de nummer 3 van nederland naar de derde voorronde CL

Verder is het zo dat nederland nu 2 punten achterstaat op frankrijk. Die 2 punten vervallen met ingang van volgend seizoen. Dus de strijd ligt volgend jaar open voor nederland om nummer 5 te worden en per 24/25 direct met de nummer 3 naar de CL te gaan.

Dus kortom de nummer 3 van de komende 2 seizoenen, en vooral van het seizoen 2024/2025 heeft een redelijke kans in de CL te belanden.

Hopelijk pakken AZ en Feyenoord dit seizoen nog lekker wat punten en vliegt Nice, de enige overgebleven franse deelnemer, er snel uit.
Last edited by MaartenV on 14 Mar 2023, 10:31, edited 1 time in total.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Sensation wrote: 13 Mar 2023, 23:31
loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 22:24

Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Volgens mij klopt dat niet, of naja deels niet: voordeel van plek 5 tov plek 6 is dat je een ploeg extra hebt in groepsfase EL. De nr 3 gaat naar voorronde CL maar kan rechtstreeks naar de groepsfase als de EL winnaar via de competitie al plaatst voor CL. Maar Frankrijk inhalen zie ik zo niet gebeuren. Die hebben met PSG iig een zekerheid op KOfase CL wat gelijk 5 bonuspunten oplevert.

Overigens naast de extra plek in CL heeft plek 6 na volgend seizoen ook als voordeel dat de bekerwinnaar zeker is van groepsfase EL, nu is dat nog met mitsen en maren en is de kans dat de bekerwinnaar naar de play-offs gaat vaak groter.
Met de nieuwe opzet vanaf 24/25 krijgt land 5 een extra plaats in de CL en 7 Europese plaatsen in totaal:

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2024.html
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 14 Mar 2023, 07:22
Sensation wrote: 13 Mar 2023, 23:31

Volgens mij klopt dat niet, of naja deels niet: voordeel van plek 5 tov plek 6 is dat je een ploeg extra hebt in groepsfase EL. De nr 3 gaat naar voorronde CL maar kan rechtstreeks naar de groepsfase als de EL winnaar via de competitie al plaatst voor CL. Maar Frankrijk inhalen zie ik zo niet gebeuren. Die hebben met PSG iig een zekerheid op KOfase CL wat gelijk 5 bonuspunten oplevert.

Overigens naast de extra plek in CL heeft plek 6 na volgend seizoen ook als voordeel dat de bekerwinnaar zeker is van groepsfase EL, nu is dat nog met mitsen en maren en is de kans dat de bekerwinnaar naar de play-offs gaat vaak groter.
Met de nieuwe opzet vanaf 24/25 krijgt land 5 een extra plaats in de CL en 7 Europese plaatsen in totaal:

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2024.html
Wel flauw dat van de nummer 34 er geen club mee mag doen :grin:
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Tijn wrote: 13 Mar 2023, 22:48
loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 22:24

Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Die kans lijkt me helemaal niet groot. Zodra wij de 6e plaats hebben worden onze punten ook weer gedeeld door 6 ipv door 5. En er is een vrij reële kans dat dat punten gaat kosten. Juist die zwakke ploegen hebben ons ook jaren genekt. Een Utrecht dat in de voorronde werd uitgeschakeld door een Differdange. Twente had dit jaar nog pech met de loting en die gaan komend seizoen misschien ook wel eerst veel inleveren in kwaliteit als Zerrouki en Hilgers vertrekken.
Volgend seizoen speelt Nederland nog met 5 clubs en kan het al zover zijn omdat de achterstand op Frankrijk minimaal is. En anders zou het een jaar later het geval kunnen zijn waarin Nederland nu 1,5 punt voorsprong heeft op Frankrijk, en ja, Nederland heeft dan 6 deelnemers maar Frankrijk heeft er dan 7 met 1 extra in de CL, en ik moet nog maar zien hoe dat extra team daar presteert.

Maar dit is meer voor viewtopic.php?t=321&start=725 waar ik laatst al e.e.a. uiteengezet heb.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

MaartenV wrote: 14 Mar 2023, 01:09dit betekent dat indien de europa league winnaar van 23/24 zich via de competitie plaatst voor de CL, land nummer 6...ollandia.. direct zijn nummer 3 naar de CL mag sturen.
Nee, dat klopt niet. Met de nieuwe opzet gaat de ploeg met de hoogste coëfficiënt in de voorronde dan de CL in. Mocht Ajax derde eindigen dan is er goed kans dar zij dat zijn. Anders waarschijnlijk de Portugese nr 2 (Benfica/Porto) die dan voorronde moet spelen omdat ze die plek zijn kwijtgeraakt.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

loginnaam wrote: 14 Mar 2023, 07:34
MaartenV wrote: 14 Mar 2023, 01:09dit betekent dat indien de europa league winnaar van 23/24 zich via de competitie plaatst voor de CL, land nummer 6...ollandia.. direct zijn nummer 3 naar de CL mag sturen.
Nee, dat klopt niet. Met de nieuwe opzet gaat de ploeg met de hoogste coëfficiënt in de voorronde dan de CL in. Mocht Ajax derde eindigen dan is er goed kans dar zij dat zijn. Anders waarschijnlijk de Portugese nr 2 (Benfica/Porto) die dan voorronde moet spelen omdat ze die plek zijn kwijtgeraakt.
Damn hebben ze die regel veranderd ?! Waar heb je dat gevonden ?
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ah… Echt het Ruud topic hier :mrgreen:
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

MaartenV wrote: 14 Mar 2023, 09:17
loginnaam wrote: 14 Mar 2023, 07:34

Nee, dat klopt niet. Met de nieuwe opzet gaat de ploeg met de hoogste coëfficiënt in de voorronde dan de CL in. Mocht Ajax derde eindigen dan is er goed kans dar zij dat zijn. Anders waarschijnlijk de Portugese nr 2 (Benfica/Porto) die dan voorronde moet spelen omdat ze die plek zijn kwijtgeraakt.
Damn hebben ze die regel veranderd ?! Waar heb je dat gevonden ?
https://kassiesa.net/uefa/forum2/viewto ... start=2145

Derde post daarin heeft een link naar een presentatie gedeeld met de ECA, daar staat ook een slide in over titleholder rebalancing. Maar dat hele topic heeft veel informatie hierover. Dus als Ruud aanblijft (om een beetje ontopic te blijven ;) ) dan weet hij wat er te wachten staat.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... ord-speelt

Leer er dan ook eens van, man. Ipv alleen 'bewonderen'.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

DonyellMalen wrote: 17 Mar 2023, 13:18 https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... ord-speelt

Leer er dan ook eens van, man. Ipv alleen 'bewonderen'.
Dan moet je wel snappen hoe het werkt. Ruud denkt dat dit ligt aan de inzet van de spelers. Maar dat is echt onzin. Onze spelers werken net zo hard, het verschil is dat zij weten wat ze moeten doen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Wauw, laat hem aub snel gaan na dit seizoen.
Het ligt volgens Ruud namelijk niet aan hem, maar aan de spelers en de samenstelling van de selectie. Ongelooflijk die oogkleppen:
Waar Feyenoord dit seizoen uitblinkt in de intensiteit van spelen, heeft PSV op dat vlak nog stappen te zetten. Als we vragen of Van Nistelrooij er jaloers op is, zegt hij: 'Jaloezie is niet het juiste woord, maar het is wel echt een kwaliteit van Feyenoord en daar heb ik bewondering voor. Het is te trainen, maar het begint met het bouwen van een team. En zowel bij Feyenoord als AZ zie je dat de profielen van de spelers kloppen bij de speelwijze van deze clubs. Bouwen aan een team. Dat is dé manier om structureel succesvol te zijn op nationaal en internationaal niveau. Ik hoop daar bij PSV ook aan bij te kunnen dragen, maar dat is de toekomst.'
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ruud heeft in zekere zin wel gelijk. Feyenoord en AZ zijn perfect afgesteld. Een Hancko is echt niet per se een hele goede verdediger. Maar hij past precies binnen de speelstijl van Slot. Zoals dat ook geldt voor buitenspelers als Dilrosun en Idrissi. De gehele puzzel klopt daar gewoon.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Er zijn deze zomer negen nieuwe spelers bijgekomen. In de winter nog een drie. Met spelers die bleven, zoals Veerman, Sangaré en Ramalho, kun je echt wel een goedspelend team samenstellen. Daartegenover zijn slechts twee belangrijke spelers vertrokken (drie als je Madueke meetelt). Over die aankopen heeft Ruud gewoon zelf meegedacht en, tsja, er is maar één iemand die de speelwijze bepaalt.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Daar ben ik het ook volkomen mee eens hoor. Daar heb ik mijn vingers al genoeg aan gebrand op dit forum. Ik benoem alleen dat Ruud wel gedeeltelijk gelijk heeft in zijn constatering ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat Ruud de plank volledig mis slaat als hij denkt dat het met inzet en intensiteit te maken heeft. Baart me enkel meer zorgen eigenlijk.

Overigens zag je die intensiteit bij Feyenoord niet toen ze thuis tegen Fortuna en Heerenveen punten verspeelden en bijna tegen Groningen. Dus laten we ook niet romantiseren dat Feyenoord het zo goed doet na een hele goede avond gisteren. Feyenoord heeft 8x puntverlies geleden, AZ PSV en Ajax 9x. Het punt zit hem vooral in de gelijke spelen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ondanks dat een trainer het niet altijd op de rit krijgt, denken dat je beter weet dan Ruud waar het aan ligt, hoe het moet en hoe je daar komt (in relatie tot succes behalen) is echt…tsjah..absurd, lachwekkend, en ook wel een beetje pijnlijk.

Op basis waarvan worden al deze wijsheden gebaseerd? Wat een zelfoverschatting! 😅
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

DonyellMalen wrote: 17 Mar 2023, 13:18 https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... ord-speelt

Leer er dan ook eens van, man. Ipv alleen 'bewonderen'.
Idd, anders zeg lekker je baan op en koop een seizoenskaart van Feyenoord, Ruud 😤
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Skuddem wrote: 17 Mar 2023, 15:22 Ondanks dat een trainer het niet altijd op de rit krijgt, denken dat je beter weet dan Ruud waar het aan ligt, hoe het moet en hoe je daar komt (in relatie tot succes behalen) is echt…tsjah..absurd, lachwekkend, en ook wel een beetje pijnlijk.

Op basis waarvan worden al deze wijsheden gebaseerd? Wat een zelfoverschatting! 😅
Haha inderdaad, en als het over scouting en aankopen gaat dan is het altijd andersom. Dan kunnen we er niks van zeggen want we kennen niet alle ins and outs.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 17 Mar 2023, 15:33 Haha inderdaad, en als het over scouting en aankopen gaat dan is het altijd andersom. Dan kunnen we er niks van zeggen want we kennen niet alle ins and outs.
Je kunt van alles zeggen over scouting en aankopen, je kunt er alleen geen (of heel lastig) conclusies uit trekken. En dat verschil snappen sommigen niet.
Daarentegen kun je uit het spel van een team juist heel goed conclusies trekken, in dit geval dat Ruud niet geschikt is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:41 Daarentegen kun je uit het spel van een team juist heel goed conclusies trekken, in dit geval dat Ruud niet geschikt is.
Misschien iets meer dan bij de scouting, maar dit is natuurlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend als dat je hier schetst. Ook wij kennen niet alle ins- en outs die Ruud wél kent. Bovendien is ''niet geschikt'' ook een discutabele term, die bovendien ook nog eens kan veranderen over tijd of afhankelijk van de situatie of club. Het kan best zijn dat Ruud niet de juiste man voor PSV is, of niet op dit moment, maar tegelijkertijd heeft hij met een voor PSV-begrippen relatief matig elftal ook gewoon goede, verdiende resultaten neergezet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die er totáál niks van bakt dat voor elkaar zou krijgen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:41
ruuddevil wrote: 17 Mar 2023, 15:33 Haha inderdaad, en als het over scouting en aankopen gaat dan is het altijd andersom. Dan kunnen we er niks van zeggen want we kennen niet alle ins and outs.
Daarentegen kun je uit het spel van een team juist heel goed conclusies trekken, in dit geval dat Ruud niet geschikt is.
Ik kan dat niet hoor, zoveel zelfkennis heb ik nog wel. Maar wellicht acteer jij op een ander level en kun jij het wel 😉
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 17 Mar 2023, 16:01
Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:41 Daarentegen kun je uit het spel van een team juist heel goed conclusies trekken, in dit geval dat Ruud niet geschikt is.
Misschien iets meer dan bij de scouting, maar dit is natuurlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend als dat je hier schetst. Ook wij kennen niet alle ins- en outs die Ruud wél kent. Bovendien is ''niet geschikt'' ook een discutabele term, die bovendien ook nog eens kan veranderen over tijd of afhankelijk van de situatie of club. Het kan best zijn dat Ruud niet de juiste man voor PSV is, of niet op dit moment, maar tegelijkertijd heeft hij met een voor PSV-begrippen relatief matig elftal ook gewoon goede, verdiende resultaten neergezet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die er totáál niks van bakt dat voor elkaar zou krijgen.
Ik denk dat dat relatief simpel te verklaren is door het feit dat in de 1e seizoenshelft glasbak Gakpo een hoop verbloemde en toen hij weg ging bleef het voetbal bagger, kregen we alsnog vele tegengoals, hadden we niet de juiste tactiek om een heel matig Sevilla te verslaan in Europa om een ronde verder te komen etc.

Maar dan nog heeft PSV individueel gezien vaak betere spelers dan de tegenstander dus tja, dan win je aardig wat potjes, zeker in de ED. Dat zou zelfs lukken als jij of ik voor de groep staat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ja maar hij wint ook van Monaco, Sevilla, Arsenal, Ajax (2x) en Feyenoord. En speelt zelfs uit gelijk tegen Monaco, Rangers en Feyenoord.

Wellicht is het ook gewoon te vroeg om nu te oordelen zonder dat hij een seizoen de tijd heeft gehad. Zoals hierboven staat zouden mensen hem zelfs willen ontslaan als hij kampioen wordt want hij is toch ongeschikt. Terwijl ik denk dat als hij de JCS wint, de beker pakt, 2e wordt in de competitie en in de EL heeft overwinterd dat je niet eens zo ontevreden kunt zijn.

De kritiek komt normaal na puntverlies of een kut wedstrijd maar nu komt het voort al als onze concurrenten een goede wedstrijd spelen.
Post Reply