Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 12 Aug 2021, 19:40

- Besiktas was zo goed als helemaal rond met Luuk
- Vrouw/vriendin heeft echter voorkeur voor PSV
- Als PSV niet gaat lukken is Besiktas weer een optie
Tering hey. Vrouw heeft voorkeur voor Spanje, vrouw heeft voorkeur voor PSV. Luuk wil eigelijk bij Sevilla blijven, is zowat rond met Besiktas en vraagt meer dan PSV wil betalen. Doe ff gauw Berisha en Insigne ;)
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 12 Aug 2021, 14:57 Insigne of iemand anders: iets zegt me dat we ook dit window een klapper alla Gotze binnen halen.
Als we het toch in Napels zoeken zou met Mertens de aanval ook wel in één klap compleet zijn. Zou op alle vier de posities voorin kunnen spelen.

Wel weer een speler zonder restwaarde, maar dat zou ik wel aandurven in dit geval. Stel dat De Jong in plaats van 4 versterkingen nog Mertens haalt en een rechtsbenige verdediger (die idealiter ook als vervanger van Sangaré kan spelen) dan zou ik daarmee het seizoen wel in durven gaan. Is de selectie iets minder breed maar dat komt dan ten goede van speeltijd voor spelers als Sambo, Oppegard, Obispo, Vertessen en Fofana. En dat komt dan weer ten goede aan de (rest)waarde van je selectie.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mertens is wel de natte droom ja.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voor wie gaat 'ie spelen dan? Gakpo en Madueke moet je nooit meer laten banken en Götze staat altijd als eerste op het formulier. Zahavi dan maar?
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

[mention]Ykhim[/mention] makker jij weet toch ook dat we 50-60 wedstrijden gaan hebben. Met die beredenering kun je geen enkele aanvaller met kwaliteit halen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Geen idee wat het juiste topic is, maar even als aanvulling op een discussie in een ander topic (want ik zit Feyenoord te kijken en daar is geen reet aan): kunnen wij onze eigen spelers niet wat beter framen om zodoende hogere transfersommen te krijgen?

Ajax krijgt standaard hogere transfersommen dan wij. Dat komt door het imago. De beste jeugd komt daar vandaan. Bullshit natuurlijk, maar die framing hebben ze wel bij veel buitenlanders. Dat is slimme marketing. We kunnen ons er gemakkelijk bij neerleggen en zeggen: ja dat imago hebben ze nu eenmaal. Of we kunnen bewust aan ons eigen imago werken.

Nu wil ik absoluut niks van dat borstklopperige gedoe van ze overnemen, maar mij besluipt wel het gevoel dat wij op dat gebied kansen laten liggen. Laatst kwam hier een rijtje zelf opgeleide aanvallers van ons langs. En zelfs wij doorgewinterde supporters waren daar een beetje over verrast. Dat zijn er echt veel. Tel daarbij op dat enkele van de allerbeste aanvallers ooit bij ons gevoetbald hebben (Romario, Ronaldo, van Nistelrooy, Robben) en ik denk dat daar een enorm potentieel zit als we daar marketingtechnisch mee aan de slag gaan.

Wij denken zelf nogal snel dat iedereen wel weet waar een speler vandaan komt en dat iedereen het rijtje Romario, Ronaldo, van Nistelrooy, Robben aan PSV linkt. Maar ik denk dat dat wel meevalt. Daar moeten wij mee aan de slag. Ervoor zorgen dat ze het weten. Spits nodig? Bij PSV moet je wezen.

Mochten Madueke en Gakpo vervolgens beide direct slagen, dan is je volgende aanvallende talent meteen miljoenen meer waard.

Of zie ik nu kansen waar eigenlijk geen kansen zijn?
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
FOOTB_REM_S: No

Dat imago krijg je ook een beetje vanzelf als je toppers verkoopt die het daarna in het buitenland ook goed doen, zie Frenkie en De Ligt. Ik ga er vanuit dat o.a. Noni en Cody ook grote jongens kunnen worden, denk dus dat ons imago de komende jaren ook wel meer die kant op gaat slaan. Komt gelukkig ook genoeg goede jeugd aan dus de aanwas ziet er vooralsnog prima uit
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Manolev25 wrote: 12 Aug 2021, 20:52 Dat imago krijg je ook een beetje vanzelf als je toppers verkoopt die het daarna in het buitenland ook goed doen, zie Frenkie en De Ligt. Ik ga er vanuit dat o.a. Noni en Cody ook grote jongens kunnen worden, denk dus dat ons imago de komende jaren ook wel meer die kant op gaat slaan. Komt gelukkig ook genoeg goede jeugd aan dus de aanwas ziet er vooralsnog prima uit
Ik denk dus dat je daar bewust op moet sturen en dat het niet vanzelf gaat. Vergis je niet, Ajax doet daar héél veel aan. Vaak op een onsympathieke, arrogante manier overigens. Wij kunnen dat veel sympathieker aanpakken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 12 Aug 2021, 19:43 Tering hey. Vrouw heeft voorkeur voor Spanje, vrouw heeft voorkeur voor PSV. Luuk wil eigelijk bij Sevilla blijven, is zowat rond met Besiktas en vraagt meer dan PSV wil betalen. Doe ff gauw Berisha en Insigne ;)
Er ligt tussen de clubs zelfs al een akkoord van 8 miljoen! :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 12 Aug 2021, 20:43 @Ykhim makker jij weet toch ook dat we 50-60 wedstrijden gaan hebben. Met die beredenering kun je geen enkele aanvaller met kwaliteit halen.
Ik vind dit altijd zo'n mager argument. Er is gewoon een vaste basiself. Nee: geen van die elf gaat alles spelen, maar geen van die aanvallers gaat een rol als vaste stand-in invullen en accepteren. Moet je ook niet willen.

Idealiter haal je voor de vleugels een talentvolle speler die volgend seizoen Gakpo of Madueke kan opvolgen en nu de nodige vlieguren kan maken. Voor de spits haal je een waardige concurrent van Zahavi, want dat is voor nu een van de minste spelers in dit elftal. Luxepositie dus.
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
FOOTB_REM_S: No

Johnnie Walker wrote: 12 Aug 2021, 20:54
Manolev25 wrote: 12 Aug 2021, 20:52 Dat imago krijg je ook een beetje vanzelf als je toppers verkoopt die het daarna in het buitenland ook goed doen, zie Frenkie en De Ligt. Ik ga er vanuit dat o.a. Noni en Cody ook grote jongens kunnen worden, denk dus dat ons imago de komende jaren ook wel meer die kant op gaat slaan. Komt gelukkig ook genoeg goede jeugd aan dus de aanwas ziet er vooralsnog prima uit
Ik denk dus dat je daar bewust op moet sturen en dat het niet vanzelf gaat. Vergis je niet, Ajax doet daar héél veel aan. Vaak op een onsympathieke, arrogante manier overigens. Wij kunnen dat veel sympathieker aanpakken.
Heb het idee dat ze qua imago nog steeds teren op dat CL seizoen. Ajacieden zijn ook niet snel tevreden en kunnen iemand ook vrij hard omlaag praten hoor, kijk naar Haller deze week.

Overigens kan ik 0 sympathie opbrengen voor supporters die eigen spelers afkraken. Neem zo'n Baumgartl vorig seizoen tegen Olympiakos. Afschuwelijke wedstrijd van zijn kant maar ga dan achter die jongen staan i.p.v. hem alleen maar af te zeiken en belachelijk te maken. Wordt zo'n jongen niet beter van en is inderdaad ook niet goed voor de beeldvorming. Mensen onthouden dan helaas die prestatie en vergeten de goede wedstrijden die hij voor ons gespeeld heeft.

Als laatste puntje, wat je ook niet moet onderschatten denk ik, is de media. Bijna iedere 'analyticus' (op Pieter Zwart en Rik Elfrink na) doen net alsof Sangaré er geen pepernoot van kan. Als er wat meer geluidsbepalende mensen in de media met voetbalverstand zouden zitten kan het zomaar zo zijn dat Sangaré meer positieve aandacht krijgt en zo ook vanzelf meer waard wordt.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Zou Harroui niet een mooie goedkope stand-in van Sangare kunnen zijn?

https://youtu.be/2Q0enqt586k
Last edited by Joosth on 12 Aug 2021, 21:14, edited 1 time in total.
Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
FOOTB_REM_S: No

Joosth wrote: 12 Aug 2021, 21:12 Zou Harroui niet een mooie goedkope stand-in van Sangare kunnen zijn?
Hele interessante speler alleen is dat meer een voetballer dan een stofzuiger heb ik het idee. Lijkt dus wat meer op Van Ginkel en vooral op Pröpper
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Manolev25 wrote: 12 Aug 2021, 21:14
Joosth wrote: 12 Aug 2021, 21:12 Zou Harroui niet een mooie goedkope stand-in van Sangare kunnen zijn?
Hele interessante speler alleen is dat meer een voetballer dan een stofzuiger heb ik het idee. Lijkt dus wat meer op Van Ginkel en vooral op Pröpper
Hij is niet zo’n stofzuiger als Sangare maar staat verdedigend wel z’n mannetje. Zeker voor de eredivisie zou je dan een prima stand-in hebben naar mijn idee.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 12 Aug 2021, 11:59 Montiel is mijn droomkandidaat.

En anders Vanderson. Talentvolle Braziliaan.
Montiel gaat hem in ieder geval niet meer worden.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Las ik ook inderdaad. Jammer. Maar 12 miljoen was ook te hoog voor ons gegrepen denk ik. Sevilla pikt ook Augustinsson voor 5,5 miljoen op bij Werder begreep ik. Ook ooit bij ons in beeld geweest.

Wat Harroui betreft. Nee. Komt tekort.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Jwoeloe wrote: 12 Aug 2021, 21:29
Ykhim wrote: 12 Aug 2021, 11:59 Montiel is mijn droomkandidaat.

En anders Vanderson. Talentvolle Braziliaan.
Montiel gaat hem in ieder geval niet meer worden.
Doe dan maar Jayden Bogle :)
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is al weer twee weken geleden dat Berisha in het Eindhovens Dagblad aangekondigd werd. Hoeven we hem niet meer?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik wel.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 12 Aug 2021, 21:03
Heissenberrug wrote: 12 Aug 2021, 20:43 @Ykhim makker jij weet toch ook dat we 50-60 wedstrijden gaan hebben. Met die beredenering kun je geen enkele aanvaller met kwaliteit halen.
Ik vind dit altijd zo'n mager argument. Er is gewoon een vaste basiself. Nee: geen van die elf gaat alles spelen, maar geen van die aanvallers gaat een rol als vaste stand-in invullen en accepteren. Moet je ook niet willen.

Idealiter haal je voor de vleugels een talentvolle speler die volgend seizoen Gakpo of Madueke kan opvolgen en nu de nodige vlieguren kan maken. Voor de spits haal je een waardige concurrent van Zahavi, want dat is voor nu een van de minste spelers in dit elftal. Luxepositie dus.
Ik begrijp ook prima wat je zegt maar als we echt een stap willen maken moeten we wel toe naar goede dubbele bezetting zoals we op het middenveld hebben. Mocht een van onze aanvallers geblesseerd raken hebben we op dit moment echt een uitdaging. Ik zie het zitten in Vertessen maar om daar op dit moment mee Europa in te gaan lijkt me net te vroeg. Met Mertens (niet dat ik ook maar geloof dat die zou komen) dek je alle aanvallende posities.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik volg die logica wel, maar met Mertens zou je meteen een dermate grote naam in huis halen dat 'ie altijd moet spelen. Dat is gewoon zonde, aangezien Gakpo, Madueke en Götze in theorie óók altijd moeten spelen. Soms kun je ook te groot denken, denk ik. Insigne is dan eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal.

In mijn ideaalplaatje komt er een spits die meteen serieus kan concurreren met Zahavi - Berisha, Hlozek en de Jong zijn allemaal prima opties - en een buitenspeler die de potentie heeft om volgend seizoen basis te spelen, maar ook dit seizoen al van waarde kan zijn. Een jaar of 20 en kwalitatief gezien tussen het niveau Vertessen en Madueke in, zoiets. Er zijn echt wel buitenspelers te vinden die in dat plaatje passen en minder dan 10 miljoen moeten kosten.

Het is eigenlijk jammer dat Tzolis naar Norwich is vertrokken voor 11 miljoen. Dat was misschien wel de perfecte aankoop voor op de flanken geweest.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ah dus Mertens is eigenlijk te goed voor ons en die moeten we niet halen als dat eventueel een optie zou blijken.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat er wat mij betreft om dat je je cashcows nu alle ruimte geeft om zich te ontwikkelen, Gakpo en Madueke dus. Die moeten altijd basis spelen, zolang het kan natuurlijk. En over Götze mag geen discussie bestaan, daarvoor gaat hetzelfde op. Dan heb je het over de drie posities waar Mertens het best is en dan is het zonde om hem alsnog binnen te halen, toch? Dan kun je toch beter zorgen dat Zahavi een stevige concurrent heeft en dat er een talentvolle stand-in voor de rest komt?

Of we halen Mertens als diepe spits, maar ik weet niet of dat de meest wenselijke uitkomst voor alle partijen is :mrgreen:
Last edited by Ykhim on 13 Aug 2021, 02:17, edited 1 time in total.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maar zou dat mertens niet kunnen zijn in dit systeem? De vervanger van zahavi?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het lijkt me dat je dan liever De Jong of Berisha haalt. Die hebben toch wat meer lengte en zijn ook niet te beroerd om vuile meters te maken. Ik geloof dat Dries Mertens dat allebei niet heeft :mrgreen:
Locked