Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ittot
Internationale topspeler

dannyPSV wrote: 19 Jun 2023, 20:14 Geen idee of dit het juiste topic is om dit te plaatsen, maar ik kwam laatst deze nieuwe interessante site tegen: https://datamb.football/radars/. Hiermee kan je radargrafieken maken waarin 2 spelers vergeleken worden. Zo krijg je bijv. dit wanneer je Guti en Spierings vergelijkt:

Image

Het is niet heel gedetailleerd, maar wellicht wel handig om snel spelers te kunnen vergelijken.
Moet je voor de gein is Pepi en Luuk de Jong vergelijken...
Image

Xavi en Lang

Image

Sangare - Spierings

Image

Veerman - vd Boomen

Image

Veerman - Kokcu

Image

Lang - Bergwijn

Image

Laatste..Teze - Rensch

Image
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Ittot wrote: 19 Jun 2023, 21:20
dannyPSV wrote: 19 Jun 2023, 20:14 Geen idee of dit het juiste topic is om dit te plaatsen, maar ik kwam laatst deze nieuwe interessante site tegen: https://datamb.football/radars/. Hiermee kan je radargrafieken maken waarin 2 spelers vergeleken worden. Zo krijg je bijv. dit wanneer je Guti en Spierings vergelijkt:

Image

Het is niet heel gedetailleerd, maar wellicht wel handig om snel spelers te kunnen vergelijken.
Image

Xavi en Lang

Image

Sangare - Spierings

Image

Veerman - vd Boomen

Image

Veerman - Kokcu

Image

Lang - Bergwijn

Image

Laatste..Teze - Rensch

Image
Ik zie de afbeeldingen niet. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Hatseflats
Vedette

Daar klopt natuurlijk geen snars van :lol:

88 expected Goals voor Luuk

Edit: Ah wacht. Dat zullen wel percentages zijn
Rikkert1234
Vedette

Waar zijn de percentages op gebaseerd?
Ittot
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 19 Jun 2023, 21:23
Ittot wrote: 19 Jun 2023, 21:20

Image

Xavi en Lang

Image

Sangare - Spierings

Image

Veerman - vd Boomen

Image

Veerman - Kokcu

Image

Lang - Bergwijn

Image

Laatste..Teze - Rensch

Image
Ik zie de afbeeldingen niet. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik weet niet hoe ik ze anders kan uploaden eerlijk gezegd,

Maar Lang is een stuk beter dan Bergwijn, behalve op Non Penalty Goals (niet onbelangrijk overigens). Teze ook stuk beter dan Rensch.
Veerman overall beter dan vd Boomen.
Kokcu op 1 onderdeel veel beter dan Veerman (progressive runs) en Veerman op 2 beter dan Kokcu (Duels en verdedigende acties)
Luuk de Jong in alles veel en veel beter dan Pepi. Giga verschil. Behalve dan NPG (zelfde).
Sangare veel beter dan Spierings.
Alvarez overigens ook weer wat beter dan Sangare (was volgens mij eerst andersom)
Ittot
Internationale topspeler

Het verschil tussen Benitez en Rulli is overigens schrikbarend groot...

Niet in ons voordeel.
Hatseflats
Vedette

Ittot wrote: 19 Jun 2023, 21:59 Het verschil tussen Benitez en Rulli is overigens schrikbarend groot...

Niet in ons voordeel.
Het gaat toch om de prevented goals? Dat is zowat gelijk.
Ardbeg
Mister PSV

Ik zou nog niet misschien willen ruilen.
Maikel
Site Admin

Is dit het topic voor deze discussie denken jullie?
Ren Höek
Vedette

Ittot , je bent aan het einde van de link de .jpg vergeten toe te voegen, daardoor zijn ze niet zichtbaar.
Zo werkt het wel:

Image

Xavi en Lang

Image

Sangare - Spierings

Image

Veerman - vd Boomen

Image

Veerman - Kokcu

Image

Lang - Bergwijn

Image

Laatste..Teze - Rensch

Image
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Pepi duidelijk 2e keus achter Luuk dus. 8)
ruuddevil
Legende

Pepi echt dramatisch tov Luuk als je puur hier naar kijkt.
Mikelvb
Nationale topspeler

ruuddevil wrote: 20 Jun 2023, 08:05 Pepi echt dramatisch tov Luuk als je puur hier naar kijkt.
Is toch duidelijk dat het team waarin je speelt enorm invloed heeft op deze stats.
ruuddevil
Legende

Mikelvb wrote: 20 Jun 2023, 08:10
ruuddevil wrote: 20 Jun 2023, 08:05 Pepi echt dramatisch tov Luuk als je puur hier naar kijkt.
Is toch duidelijk dat het team waarin je speelt enorm invloed heeft op deze stats.
Geen idee, ik hoor graag nadere duiding van hoe dit te interpreteren.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 20 Jun 2023, 08:14
Mikelvb wrote: 20 Jun 2023, 08:10

Geen idee, ik hoor graag nadere duiding van hoe dit te interpreteren.
Buiten dat je als spits van PSV veel meer aanvoer krijgt dan bij de degradant, is dit ook een beperkte set stats in de vergelijking.

Pepi scoort bijv. beter dan Luuk op het gebied van goals vs. xG, Progressive Carries, passing en passing%, keypasses, tackles (vooral in att 3rd), take-ons (oftewel dribbel voorbij een verdediger) en het succes% daarvan, minder carries met de bal per 90 maar zowel totale distance, progressive distance en runs into penalty area zijn hoger, Pepi minder vaak van de bal gezet..

Dus tja, het is maar net naar welke stats je kijkt. En Ittot welke tijdslijn heb je gepakt? Ik zie bij Luuk 3134 minuten staan maar volgens transfermarkt heeft hij dit seizoen alles bij elkaar 2877 minuten gemaakt en dat is incl alle Europese (voorronde) wedstrijden. Pepi staat op 2746 minuten. Zo te zien is in de vergelijking ook vorig seizoen meegenomen, waarin Pepi het als invaller mocht doen bij Augsburg.
Rigo
Bankzitter

Heeft Ellyes Skhiri al een nieuwe club gevonden? Dat zou je de Spierings 2.0 uit de hoge hoed van Bosz kunnen zijn?
Rikkert1234
Vedette

Rigo wrote: 20 Jun 2023, 20:53 Heeft Ellyes Skhiri al een nieuwe club gevonden? Dat zou je de Spierings 2.0 uit de hoge hoed van Bosz kunnen zijn?
https://football-italia.net/skhiri-take ... le-report/

Crystal Palace en AC Milan zijn geintresseerd.

Heeft wel echt gruwelijke stats zeg

Image
Juancho
Mister PSV

Loopt over 10 dagen uit contract zie ik?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DonyellMalen
Legende

Ardon Jashari, 20-jarige Zwitserse (met Noord-Macedonische roots) defensieve middenvelder van FC Luzern. Wellicht een optie nu Stijn Spierings niet meer komt.

https://www.transfermarkt.com/ardon-jas ... ler/608172

Ykhim
Lid scoutingsteam

Toch maar weer onderstaande naam omhoog halen. Qua profiel misschien nog wel een betere optie dan Spierings.

Overigens vorige week als aanvoerder het WK O20 gewonnen met Uruguay, maar dat terzijde.
Ykhim wrote: 17 Jun 2023, 17:19Dit is inderdaad een uitstekende speler. Geen sloper, maar meer een voetballende '6' en in die zin iemand die qua manier van spelen ook wel past in hoe Bosz het ziet, althans op basis van wat o.a. @Heruone weleens uitgelegd heeft. Een speler met een hele goeie trap, rust aan de bal, altijd op zoek naar de aanvallende oplossing, niet onder druk te zetten, uitstekende lange bal, uitstekende steekpass, iemand die het tempo bepaalt. Af en toe nog een beetje lichtzinnig of wat gemakzuchtig zoals je bij Veerman ook weleens zag, en fysiek gezien voegt hij niet zoveel toe. Is verder inderdaad aanvoerder in de teams waarin hij speelt, is ook niet onlogisch omdat hij het spelletje gewoon goed ziet, de boel goed kan neerzetten en aan de bal natuurlijk een bepaalde volwassenheid heeft. Wat profiel betreft heeft hij veel weg van Frenkie de Jong of misschien eerder nog Kimmich, denk ik. De competitie is verder niet denderend (vergelijkbaar met onderkant/middenmoot Eredivisie), maar bij dit soort type spelers heb ik nooit zoveel twijfels over een volgende stap. Die zien het spelletje gewoon 3x zo snel als anderen, wat ook de reden is dat ze niet onder druk te zetten zijn. Ze hebben de oplossing namelijk altijd allang gezien en hebben ook de technische bagage om daarnaar te handelen. Ik denk dat je die gok zeker zou kunnen nemen. Sterker nog: ik denk dat het geen gok zou zijn.

Ik had het laatst ook met @Smeets14 over hem, maar tot voor kort werd aangenomen dat Barcelona hem zou overnemen op het moment dat ze financieel gezien groen licht zouden krijgen voor transfers. Dat is volgens mij twee weken geleden gebeurd, maar blijkbaar hebben ze in Spanje eerst andere prioriteiten. Ik meen ook dat zijn zaakwaarnemer gisteren liep te verkondigen dat Italiaanse teams (met name Internazionale) op pole-position liggen vanwege goede banden met zijn management, maar dat het nog niet tot concrete aanbiedingen is gekomen. Best gek, want afgelopen winter zette zijn club in op zo'n 8 miljoen (en 20% doorverkoop ofzo) en dat zal echt niet veel hoger geworden zijn. Dat is geen geld voor zulke talenten. Toch zit 'ie nog steeds lekker in Uruguay. Wie weet. Ik zou het wel een gave transfer vinden en zoals je zegt zou hij op het eerste oog een goeie match zijn met wat Bosz wil.

Chucky
Vedette

Wellicht is het vloeken in de kerk, maar is Veltman een optie als rechtsback?

Is transfervrij en natuurlijk een bekende van Bosz, en zou het mooi samen met Sambo kunnen uitvechten voor die positie.
Juancho
Mister PSV

Er staat mij iets bij dat ik ergens een keer las dat PSV landen uit oa Zuid-Amerika meer links liet liggen want de kans dat ze daar nog een hele goede speler/groot talent konden halen was zo klein dat de focus op andere werelddelen werd verlegd. Maar als ik zo ff Google kan ik dat niet meer terugvinden. Herkent iemand zich hierin of had ik gewoon een heftige nachtmerrie? :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Juancho wrote: 21 Jun 2023, 23:38 Er staat mij iets bij dat ik ergens een keer las dat PSV landen uit oa Zuid-Amerika meer links liet liggen want de kans dat ze daar nog een hele goede speler/groot talent konden halen was zo klein dat de focus op andere werelddelen werd verlegd. Maar als ik zo ff Google kan ik dat niet meer terugvinden. Herkent iemand zich hierin of had ik gewoon een heftige nachtmerrie? :mrgreen:
Volgens mij is dat ook wel eens met dopler-effect langs mij geraasd, maar of ik er echt veel waarde aan hecht. Rond de komst van Lozano zou PSV andersom het beloofde land hebben gevonden en daar de wereld veroveren, maar de enige Mexicaan die sindsdien gekomen is is alweer van vijf jaar geleden en in deze toch gemiddeld ‘oude’ competitie zag PSV de jonge Santi Gimenez toch even over het hoofd, zo lijkt het. Zelfs toen het op zoek was naar een stand-in achter De Jong.

Besloten zowel de dromen als de nachtmerries die voorbij komen niet te serieus te nemen 😉
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Reijnders naar Milan hoorde ik, als vervanger van Tonali. Milan gaat flink inkopen.
Post Reply