Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

vak kk 1988 wrote: 07 Aug 2024, 10:10 persoonlijk ben ik blij als we baka verkopen !!!!

baka is een speler of je bent er blij mee of je haat hem. ik vind baka een leuke speler maar word wel moe van zijn manier van voetballen. hij wil altijd uit stilstand voetballen gaat nooit diep zonder bal laat staan dat ie een tegenstander echt voorbij gaat. en wil vaak links binnen door en op goal schieten

kan aan mijn liggen maar je ziet ook vaak spelers commentaar op hem hebben
Ben je nu blij met hem of haat je hem dan?
mr.top
Internationale topspeler

Rikkert1234 wrote: 07 Aug 2024, 09:42
mr.top wrote: 07 Aug 2024, 09:09

Hij heeft letterlijk nul keer gescoord in de Champions League kwalificatie. En slechts één keer in de Champions League.

Nogmaals, hij blinkt uit in de Nederlandse ollekebolleke competitie. Dat zegt tegenwoordig geen reet meer.
Shit je hebt helemaal gelijk. Ik hoop dat Earnest ook onze hele keepers equipe verkoopt want die hebben allemaal ook geen doelpunt gemaakt in de CL.
Goed antwoord! Je liet al overtuigend zien dat je moeite hebt met het verwerken van informatie. En nu maar even aandacht afleiden met een sneue poging tot sarcasme.
  • These users thanked the author mr.top for the post:
    Søren
    vak kk 1988
    Bankzitter
    Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 07 Aug 2024, 10:16
    vak kk 1988 wrote: 07 Aug 2024, 10:10 persoonlijk ben ik blij als we baka verkopen !!!!

baka is een speler of je bent er blij mee of je haat hem. ik vind baka een leuke speler maar word wel moe van zijn manier van voetballen. hij wil altijd uit stilstand voetballen gaat nooit diep zonder bal laat staan dat ie een tegenstander echt voorbij gaat. en wil vaak links binnen door en op goal schieten

ardberg ik haat hem niet. maar ik irriteer me wel echt vaak aan hem. als we 40 a 50 miljoen voor hem kunnen krijgen en dus een goeie vervanger kunnen halen zou ik dit echt niet erg vinden
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Vanthaman18 wrote: 07 Aug 2024, 10:15

@SKERLA , ik vind dit echt een casus voor jou.
    Nee, ik neem alleen zaken aan met winstgarantie.
    It's all yours!
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Ardbeg
    mr.top
    Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 07 Aug 2024, 09:24
    mr.top wrote: 07 Aug 2024, 09:09

Hij heeft letterlijk nul keer gescoord in de Champions League kwalificatie. En slechts één keer in de Champions League.

Nogmaals, hij blinkt uit in de Nederlandse ollekebolleke competitie. Dat zegt tegenwoordig geen reet meer.
    Maar hij heeft in de voorronde CL 4 assists en in de reguliere CL ook nog 1.
    Daarnaast kijken clubs tegenwoordig naar andere data dan alleen goals en assists. En daarin blinkt hij uit, ook in de Champions League.
    Een assist in de reguliere Champions League is leuk hoor. Maar het rechtvaardig niet een prijs boven de 50 miljoen. De assists in de voorronde zijn ook tegen clubs van het niveau Janneke en Mieke.

En wat je zegt over andere data valt onder het kopje wensdenken. Niet alleen geeft je niet aan welke data maar je vergeet ook weer de context.

Dat is bijna hetzelfde als wanneer je voor elke wedstrijd naakt in een cirkel van madeliefjes gaat staan en dan een handje oploskoffie over je rechterschouder gooit. Puur en alleen omdat je in een boek hebt gelezen dat Brazilie het wk van 94 won nadat een stel Indianen dit ritueel deden.

Als Ernest Stewart het voor elkaar krijgt om Bakayoko voor 50 miljoen of meer te verkopen dan verdient hij dat er een tribune naar hem wordt vernoemd.
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

mr.top wrote: 07 Aug 2024, 10:25
    Robson de Souza wrote: 07 Aug 2024, 09:24

Maar hij heeft in de voorronde CL 4 assists en in de reguliere CL ook nog 1.
    Daarnaast kijken clubs tegenwoordig naar andere data dan alleen goals en assists. En daarin blinkt hij uit, ook in de Champions League.
    Een assist in de reguliere Champions League is leuk hoor. Maar het rechtvaardig niet een prijs boven de 50 miljoen. De assists in de voorronde zijn ook tegen clubs van het niveau Janneke en Mieke.

En wat je zegt over andere data valt onder het kopje wensdenken. Niet alleen geeft je niet aan welke data maar je vergeet ook weer de context.

Dat is bijna hetzelfde als wanneer je voor elke wedstrijd naakt in een cirkel van madeliefjes gaat staan en dan een handje oploskoffie over je rechterschouder gooit. Puur en alleen omdat je in een boek hebt gelezen dat Brazilie het wk van 94 won nadat een stel Indianen dit ritueel deden.

Als Ernest Stewart het voor elkaar krijgt om Bakayoko voor 50 miljoen of meer te verkopen dan verdient hij dat er een tribune naar hem wordt vernoemd.
    Dat is wel een heel makkelijke route naar een tribune. Die 50 miljoen komt 80%/90% zeker. Baka staat er echt goed op in het buitenland. Dat hij er niet goed opstaat bij mr.top doet daar niks aan af.
    Juancho
    Mister PSV

50 miljoen lijkt me ook een reële prijs, voor PSV weer een stapje hoger qua transfersom. De vraag is alleen welke club dit wil gaan neerleggen en of Baka voldoende speeltijd kansen ziet bij die club. Ik schat nu eerder nog in dat Baka kiest voor een jaartje PSV, moet ie alleen wel bijtekenen.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    NotoriousBIG046
    Nationale topspeler

vak kk 1988 wrote: 07 Aug 2024, 10:20

ardberg ik haat hem niet. maar ik irriteer me wel echt vaak aan hem. als we 40 a 50 miljoen voor hem kunnen krijgen en dus een goeie vervanger kunnen halen zou ik dit echt niet erg vinden
    Ardberg, je krijgt een beetje, kost een berg.
    We can't change the world until we change ourselves.
    HalveHaan
    Veelbelovend talent

Waar ligt die berg eigenlijk?
    mr.top
    Internationale topspeler

VTheMan wrote: 07 Aug 2024, 10:29
    mr.top wrote: 07 Aug 2024, 10:25

Dat is wel een heel makkelijke route naar een tribune. Die 50 miljoen komt 80%/90% zeker. Baka staat er echt goed op in het buitenland. Dat hij er niet goed opstaat bij mr.top doet daar niks aan af.
    Ik koester ook totaal niet de illusie dat PSV nu baalt omdat ik dit geschreven heb. :D

We gaan zien wie van ons tweeën uiteindelijk gelijk krijgt.
  • These users thanked the author mr.top for the post:
    VTheMan
    NotoriousBIG046
    Nationale topspeler

HalveHaan wrote: 07 Aug 2024, 10:41 Waar ligt die berg eigenlijk?
    Waarschijnlijk in de Ardèche.
    Berg in de Ardèche.
    Ard-Berg.
    vak kk 1988
    Bankzitter

NotoriousBIG046 wrote: 07 Aug 2024, 10:39

Oooo wat een kinderachtige reactie zeg . Met je berg je weet toch goed wat ik bedoel. Excuses dat je zen. Naam verkeerd schrijft
    NotoriousBIG046
    Nationale topspeler

vak kk 1988 wrote: 07 Aug 2024, 11:07
    NotoriousBIG046 wrote: 07 Aug 2024, 10:39

Oooo wat een kinderachtige reactie zeg . Met je berg je weet toch goed wat ik bedoel. Excuses dat je zen. Naam verkeerd schrijft
    Als je niet tegen geintjes kunt stel ik voor dat je me gewoon op negeren zet.
    Verder al eens van leestekens en of waar je ze gebruikt gehoord?
    DonyellMalen
    Legende

mr.top wrote: 07 Aug 2024, 10:17Goed antwoord! Je liet al overtuigend zien dat je moeite hebt met het verwerken van informatie. En nu maar even aandacht afleiden met een sneue poging tot sarcasme.
    Wat een sneue reactie op iemand die terecht jouw onzinnige posts op de hak neemt. Het enige wat je doet is de waarde van Baka omlaag praten. En dat als fan. Dan mag iemand daar best wat over zeggen, dat je dat niet kan hebben is je eigen probleem.

Daarnaast kloppen je beweringen feitelijk niet. Baka speelde afgelopen seizoen 12 wedstrijden in de Champions League en leverde daarin vijf assists en scoorde één doelpunt. Dat is allesbehalve slecht. In de competitie scoorde hij bovendien nog 12 doelpunten en gaf 9 assists. Ook al beschouw jij de Eredivisie misschien niet als een hoog aangeschreven competitie, het blijft de zesde competitie van Europa. Zeker gezien het feit dat Baka het grootste deel van het afgelopen seizoen pas 20 jaar oud was, zijn dit uitstekende cijfers.

Een ander belangrijk aspect van zijn marktwaarde is de schaarste aan buitenspelers, en dan vooral linksbenige rechtsbuitens. Er zijn maar weinig spelers met Baka's profiel. Daarbij is hij nog steeds vrij jong en blinkt hij uit in verschillende statistieken. Baka kan door dit alles absoluut het transferrecord van Cody verbreken.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 9):
    Rikkert1234MassimoRené1978TijnmatejaStandbeeldFieseFriedrichFranciscusVTheMan
    René1978
    Nationale topspeler

Je zult zien hoe erg we hem gaan missen als ie straks weg is.
    DoelbewustProvoceren
    Regelmatige invaller

Ligt eraan wie ervoor terugkomt en wat we er financieel aan overhouden. Als we met zijn opbrengst de gatenkaas achterin kunnen dichten, dan graag.
    Tovast
    Nationale topspeler

Ik vond Cody toen hij vertrok ook (een heel stuk) beter dan Baka nu. Maar ook (een stuk) ouder.
    Juancho
    Mister PSV

Tovast wrote: 07 Aug 2024, 11:45 Ik vond Cody toen hij vertrok ook (een heel stuk) beter dan Baka nu. Maar ook (een stuk) ouder.
    Helemaal eens en dat past wel bij mijn beeld dat Baka eigenlijk nog helemaal niet klaar is voor zo'n grote stap. Niet als hij speeltijd belangrijk vind iig. Nog 1 of misschien zelfs 2 jaar PSV lijkt me puur kijkend naar zijn eigen ontwikkeling veel beter.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Tovast wrote: 07 Aug 2024, 11:45 Ik vond Cody toen hij vertrok ook (een heel stuk) beter dan Baka nu. Maar ook (een stuk) ouder.
    Qua ontwikkeling was Gakpo verder, maar wat echt enorm knap/voordeel is van Bakayoko is dat de beste man nooit geblesseerd is en ook gewoon 3 wedstrijden vol gas kan geven. Dat is echt uniek en ook een enorme pré voor clubs.
    FieseFriedrich
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey

Bovendien heeft Bakayoko al 14 interlands voor Belgie op zijn naam terwijl er forse concurrentie is voor hem.
    Standbeeld
    Mister PSV

Het was ook in het voordeel van Gakpo dat hij het liet zien bij Oranje op het laatste WK. Dat gaf waarschijnlijk dat laatste duwtje in de rug bij Liverpool om (snel) in de window toe te happen. In dat perspectief is het zonde dat Baka niet echt de kans heeft gekregen op het EK.

Uiteindelijk denk ik dat Baka gewoon een groot talent is dat een flinke waarde vertegenwoordigt. Een dermate hoge waarde waardoor enkel topclubs hem kunnen betalen. Het nadeel daarvan is dat Baka sportief gezien een gigantische stap zal moeten zetten. Daardoor zullen er wat twijfels zijn bij de topclubs. Die zien dat ook. Over het algemeen zullen topclubs dan ook liever een groter talent uit een van de top 4 competities aantrekken, dan een talent uit de ED. Zo werkt dat nu eenmaal. Als dat niet lukt dan zullen ze bij Baka uitkomen. Dat zal richting het einde van de window gebeuren. En als de absolute top niet doorpakken, dan zullen subtopclubs als Leipzig en West Ham wellicht nog een (kansloze) poging wagen. Ik wacht rustig af en zie wel wat er gebeurt. Een recordsom of blijven, met allebei zou ik zeer tevreden zijn.
    mr.top
    Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 07 Aug 2024, 11:19neemt. Het enige wat je doet is de waarde van Baka omlaag praten. En dat als fan. Dan mag iemand daar best wat over zeggen, dat je dat niet kan hebben is je eigen probleem.

Daarnaast kloppen je beweringen feitelijk niet. Baka speelde afgelopen seizoen 12 wedstrijden in de Champions League en leverde daarin vijf assists en scoorde één doelpunt. Dat is allesbehalve slecht. In de competitie scoorde hij bovendien nog 12 doelpunten en gaf 9 assists. Ook al beschouw jij de Eredivisie misschien niet als een hoog aangeschreven competitie, het blijft de zesde competitie van Europa. Zeker gezien het feit dat Baka het grootste deel van het afgelopen seizoen pas 20 jaar oud was, zijn dit uitstekende cijfers.
    Mijn beweringen kloppen feitelijk niet? Hij heeft letterlijk een assist gehad in de reguliere Champions League en geen vijf. Als je dan toch zo van de feiten bent dan had je ook nog wel een kanttekening bij de post van de Rikkert mogen plaatsen. Beetje jammer dat je dat dan nalaat.

De eredivisie is momenteel de zesde competitie van Europa maar dat is een momentopname. Dat is een positie die we aan het einde van dit seizoen alweer kwijt zijn. Het is dus irrelevant.
    DonyellMalen wrote: 07 Aug 2024, 11:19Een ander belangrijk aspect van zijn marktwaarde is de schaarste aan buitenspelers, en dan vooral linksbenige rechtsbuitens. Er zijn maar weinig spelers met Baka's profiel. Daarbij is hij nog steeds vrij jong en blinkt hij uit in verschillende statistieken. Baka kan door dit alles absoluut het transferrecord van Cody verbreken.
    Gelukkig ben je met je eerste zin zowaar weer een beetje van de inhoud. Hulde!
    Last edited by mr.top on 07 Aug 2024, 13:44, edited 1 time in total.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Je zegt ‘of je bent er blij mee, of je haat hem’. Jij haat hem niet, dus je bent er blij mee (Y)

In het algemeen: blijf het bijzonder vinden dat we van Baka de recordtransfer willen maken, maar wel erg makkelijk over het vervangen van hem wordt gedacht.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Ardbeg
    Tovast
    Nationale topspeler

Sensation wrote: 07 Aug 2024, 13:44

Je zegt ‘of je bent er blij mee, of je haat hem’. Jij haat hem niet, dus je bent er blij mee (Y)

In het algemeen: blijf het bijzonder vinden dat we van Baka de recordtransfer willen maken, maar wel erg makkelijk over het vervangen van hem wordt gedacht.
    Heeft denk ik vooral te maken met het feit dat veel clubs hem vooral interessant vinden door zijn grote potentieel, en op basis daarvan dus flink in hem willen investeren, dus mogelijk een recordverkoop. Als ik de belangrijkste spelers van PSV op het gebied van waarde voor het veldspel staat Baka bij mij niet in de top 4 (Luuk, Jerdy, Joey, Oli), dat zijn spelers die echt lastig te vervangen zijn qua impact. Daarnaast vind ik mannen als Noa, Tillman en Saibari indien ze fit zijn net zo belangrijk voor het veldspel als Baka.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

mr.top wrote: 07 Aug 2024, 13:26 Mijn beweringen kloppen feitelijk niet? Hij heeft letterlijk een assist gehad in de reguliere Champions League en geen vijf. Als je dan toch zo van de feiten bent dan had je ook nog wel een kanttekening bij de post van de Rikkert mogen plaatsen. Beetje jammer dat je dat dan nalaat.
    Hier heeft mr.top wel een punt. Als je het hebt over goals/assists in de CL dan tellen er maar 8 wedstrijden.

Als je het breder trekt dan heeft hij in 17 Europese duels 2 goals gemaakt en 5 assists. Dat is niet bepaald heel indrukwekkend qua productie al zijn de onderliggende statistieken natuurlijk een stuk beter want hij komt niet voor niets in al die lijstjes voor.

Waar het mij om gaat in deze discussie is dat de markt het uiteindelijk gaat betapen. Als er een club komt met 60 miljoen dan gaat PSV hem niet voor 40 miljoen verkopen. En als PSV 60 miljoen vraagt en het hoogste bod is 40 miljoen dan denk ik dat PSV hem alsnog gaat verkopen. Onder aan de streep krijg je wat de markt ervoor wil geven. Het is geen sale in Eindhoven maar realistisch gezien staan we niet zo heel sterk met een contract tot 2026. Zeker niet als Bakayoko zijn zinnen op een vertrek heeft gezet. Dat mensen de hoop hebben dat Bakayoko verlengd om nog een jaar te blijven vind ik prima want ik heb precies hetzelfde maar ik weet ook dat die hoop uitgestelde teleurstelling is. Als Bakayoko wilde verlengen dan had hij dit jaar er weer een jaartje bij gedaan toen PSV zijn contract opwaardeerde.

Daarnaast vind ik dat er te veel waarde wordt gegeven aan dat getalletje wat in de krant komt. Als het 40 miljoen is met doorverkoop % kan het nog steeds 60 miljoen worden terwijl 45 miljoen zonder doorverkoop % weer minder kan zijn. En daarnaast heb je nog betalingstermijnen waarbij het geld nu wellicht meer waard is dan over 2 a 3 jaar. Dat zijn allemaal elementen die de uiteindelijk som bepalen.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    Sørenmr.top
    Post Reply