Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Die is echt al duizend keer gemaakt volgens mij.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

In dat geval is het ook mijn laatste. :mrgreen:

Ik lees niet alles, moet ik toch eens gaan proberen. Misschien staat er nog wat nuttigs tussen ook.
Ardbeg
Mister PSV

hondjevandebakker schreef: 16 jun 2022, 08:56 Van een hoger niveau dan Hoever
Ik vraag me af in hoevere het merendeel hier kan inschatten wat het niveau van Hoever is en waar hij naar toe kan groeien.
Robson de Souza
Vedette

Ardbeg schreef: 16 jun 2022, 09:21
hondjevandebakker schreef: 16 jun 2022, 08:56 Van een hoger niveau dan Hoever
Ik vraag me af in hoevere het merendeel hier kan inschatten wat het niveau van Hoever is en waar hij naar toe kan groeien.
Nou, het lijkt wel of hier tig scouts op het forum werkzaam zijn. Van Joelson hebben ze allemaal ook al flink wat wedstrijden gezien, hetzelfde geldt dus voor Hoever.
ShovingNE2
Site Admin
Seizoenkaart: Vak PR

Een van de transfers die het beste uitpakte en waar ook van geleerd lijkt te zijn blijkt uiteindelijk ook die van Fein. Iedereen had op voorhand Fein hoog zitten: die zou echt doorstoten naar een Bundesliga speler. Supporters van Bayern vonden de koopoptie van 6 miljoen te laag (roepen we hier ook altijd overigens). Uiteindelijk haakt hij af en zakt hij helemaal af naar laag niveau. In het verleden hebben we deze spelers nog wel eens gekocht waar we niet zeker van waren.

Als we nu Hoever en Fernandez die echt hebben laten zien potentie te hebben ook op die wijze kunnen huren met een reële koopoptie lijkt mij dat uitstekend. En dan geldt dat met name voor Hoever: die lijkt wat dezelfde problemen te hebben gehad met topsporter zijn als Ihattaren alleen wat minder extreem dan. Er is best een gerede kans dat beide spelers het niet redden bij ons en samen kosten ze toch een miljoen of 12-14.

Doe de Fein-route maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette

Nou ja, een van de transfers die het beste uitpakte is wat veel gezegd. Ik heb liever gewoon gasten waar we wél volle bak van overtuigd zijn.

Maar inderdaad, als die opties blijkbaar niet voorhanden zijn, dan liever deze manier, waarop je financieel weinig risico loopt.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Seizoenkaart: Vak B

Vandaag is de dag 22 uur 15 gaat het gebeuren.

Ik verwacht er zo veel van dat het alleen maar kan tegenvallen haha
ShovingNE2
Site Admin

Ik verwacht er eigenlijk niet veel van. Mooi shirt, leuke presentatie en heel misschien een contractverlenging. Alles wat meer is, is echt bonus.
Maikel
Site Admin

Dat late tijdstip maakt 't zo raar
MaxedMatthew
Jeugdinternational

Omdat Zirkzee al eens aan PSV gelinkt is, deel ik het hier; ik blijf hem een interessant target vinden mocht Luuk niet komen (niet alleen op basis van deze statistieken, maar ook op basis van zijn verdere profiel).

"Dan moet je maar op dammen gaan".
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Mocht Zirkzee niet lukken kunnen we nog eventueel iemand anders van het lijstje proberen. Zou City Haaland ook niet een jaartje naar ons willen sturen?
AlexdeTank
Jeugdspeler
Seizoenkaart: Vak RR

MaxedMatthew schreef: 16 jun 2022, 10:21 Omdat Zirkzee al eens aan PSV gelinkt is, deel ik het hier; ik blijf hem een interessant target vinden mocht Luuk niet komen (niet alleen op basis van deze statistieken, maar ook op basis van zijn verdere profiel).

Ik hoop oprecht op Luuk, maar als we Zirkzee halen zou ik dat ook totaal niet erg vinden. Heeft zoals je ziet een erg goed seizoen in België achter de rug. Met spelers als Veerman, Madueke en hopelijk Gakpo en Götze om zich heen, kan dit alleen maar beter worden lijkt me.
ShovingNE2
Site Admin

Eens. Als Luuk het niet wordt dan vind ik dat jammer: als er maar een spits komt met bewezen scorend vermogen. Niet eentje die we uit het slop proberen te trekken en hopen dat hij het in de Eredivisie wel kan.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Weten jullie nog toen we ooit op 1 januari blij werden gemaakt met een contractverlenging van Hendrix? Gokje: vanavond zal PSV met een hoop bombarie de contractverlenging van Mwene aankondigen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Fc Denzel schreef: 16 jun 2022, 10:01 Vandaag is de dag 22 uur 15 gaat het gebeuren.

Ik verwacht er zo veel van dat het alleen maar kan tegenvallen haha
De voorpret is het nu al waard.

Mbt die rechtsback positie kunnen we toch op zijn minst concluderen dat PSV nu in de markt is (geweest) voor een transfervrije Brenet, een talentvolle Hoever die met een huur constructie zeer betaalbaar is, een middeldure Van Ewijk (net als de rest NL) en dan de dure Braziliaanse Dodo en betaalbare Mexicaanse Alvarez. Voor elke range en budget dus minimaal een optie 'gelekt'. Als je dat afspiegelt tegen de geruchten rondom linksbacks en CV's kun je toch al concluderen dat naast de keeper en spits de rechtsback positie 1 van de 3 posities is waar we een versterking mogen verwachten.

Als je kijkt naar de spitspositie hebben we ook een hele rits namen voorbij zien komen in alle soorten en maten. De ervaren NL Luuk, de NL mogelijke groeibriljant Zirkzee, de Eredivisie bekende Openda en de jonge pure cashcow Gnonto.

Qua keeper wordt er gekeken naar de NL opties zoals Cillessen, maar ook van Crombrugge en dure Braziliaanse opties.

Op dit moment is PSV dus aan het schaken op ten minste 3 borden en ik denk dat het gewoon een keuze is waar je het beschikbare geld aan gaat uitgeven in combinatie met wat Luuk wil. Wil Luuk komen dan kun je wellicht minder doen op rechtsback en kom je bij een Alvarez/van Ewijk uit en een Cillessen op goal. Moet je de buidel trekken voor Zirkzee dan is er wellicht enkel budget voor Brenet en een transfervrije doelman of iets dergelijks.

De tijd begint wel te tikken en de keuzes moeten gemaakt gaan worden en dat maakt het voor ons zo leuk omdat we straks wel een beetje vuurwerk gaan krijgen als het seizoen echt begint. Lekker F5en en hopen op mooie namen.
11 Tinus
Legende

ShovingNE2 schreef: 16 jun 2022, 10:31 Eens. Als Luuk het niet wordt dan vind ik dat jammer: als er maar een spits komt met bewezen scorend vermogen. Niet eentje die we uit het slop proberen te trekken en hopen dat hij het in de Eredivisie wel kan.
Zoals Cornelius of Waldschmidt.

Ik zou met Luuk en Zirkzee kunnen leven. Het lijkt alsof PSV op zoek is naar een NL kern en die aan te vullen met buitenlandse toppers en ik denk dat Zirkzee allround genoeg om heel bruikbaar te zijn voor PSV. Luuk brengt wel heel veel andere dingen en is minder allround maar zijn specifieke kwaliteiten binnen en buiten het veld zijn ook heel veel waard en daar betaal je voor.
Josef Dettelbacher
Legende

ShovingNE2 schreef: 16 jun 2022, 10:31 Niet eentje die we uit het slop proberen te trekken en hopen dat hij het in de Eredivisie wel kan.
Misschien willen Malen en Dortmund wel meewerken aan een jaartje huur. Brands is terug, werken als spits met Ruud, WK voor de deur, Dortmund dat na vertrek Haaland toch wel enige zekerheid voorin zal willen zien..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
d'Oude
Vaste waarde in elftal

11 Sir Tinus schreef: 16 jun 2022, 10:39 een NL kern en die aan te vullen met buitenlandse toppers
Goh, welke TD had die strategie ook?
Kan geen toeval zijn.
One can only hope
ShovingNE2
Site Admin

Dit is geen strategie, dit is een eis vanuit de RvC. Dit is een opdracht al jaren. Nederlandse kern mag je ook uitleggen als Nederlandstalige kern.
Standbeeld
Mister PSV

d'Oude schreef: 16 jun 2022, 10:45
11 Sir Tinus schreef: 16 jun 2022, 10:39 een NL kern en die aan te vullen met buitenlandse toppers
Goh, welke TD had die strategie ook?
Kan geen toeval zijn.
Arnesen en Overmars? Is geen toeval want is natuurlijk gewoon logisch dat je als Nederlandse topclub een Nederlandse kern wil.
Ruxpin
Ballenjongen

Ik dacht eigenlijk meteen aan Hiddink
11 Tinus
Legende

ShovingNE2 schreef: 16 jun 2022, 10:47 Dit is geen strategie, dit is een eis vanuit de RvC. Dit is een opdracht al jaren. Nederlandse kern mag je ook uitleggen als Nederlandstalige kern.
Absoluut, en dit wordt in Amsterdam ook gekopiëerd. Dit is bv ook de reden dat in de PL de UK spelers ook 2x zo duur zijn want daar proberen ze dat ook.

Ze hebben gewoon een uitdraai gemaakt met alle voorselecties van Oranje en de selecties van Jong Oranje van de laatste 4 jaar en zijn gaan strepen welke interessant zijn en welke niet. Valt nog mee dat zo'n Reis niet genoemd wordt of Bakker.

Ik ben ook altijd fan geweest van dit beleid. Brands heeft ook wel eens aangegeven geen Afrikaanse spelers te willen halen en als je nu naar alle geruchten kijkt, daar zitten weinig Afrikaanse spelers tussen. John heeft overigens wel even laten zien dat niet alles uit Afrika uit te sluiten is ondanks de Africa cup.
DonyellMalen
Legende

AlexdeTank schreef: 16 jun 2022, 10:27 Ik hoop oprecht op Luuk, maar als we Zirkzee halen zou ik dat ook totaal niet erg vinden. Heeft zoals je ziet een erg goed seizoen in België achter de rug. Met spelers als Veerman, Madueke en hopelijk Gakpo en Götze om zich heen, kan dit alleen maar beter worden lijkt me.
Is ook goed in het positiespel, daarin boek je enorm vooruitgang met Zirkzee tov Zahavi. Nadeel is wel dat hij zich ook erg graag uit de spits laat zakken, dus qua aanspeelpunt wel bij vlagen wat minder. Maar met de beweeglijkheid voorin bij ons heeft Ruud dan alle opties voor dynamisch spel.
Brael
Vedette

DonyellMalen schreef: 16 jun 2022, 11:06
AlexdeTank schreef: 16 jun 2022, 10:27 Ik hoop oprecht op Luuk, maar als we Zirkzee halen zou ik dat ook totaal niet erg vinden. Heeft zoals je ziet een erg goed seizoen in België achter de rug. Met spelers als Veerman, Madueke en hopelijk Gakpo en Götze om zich heen, kan dit alleen maar beter worden lijkt me.
Is ook goed in het positiespel, daarin boek je enorm vooruitgang met Zirkzee tov Zahavi. Nadeel is wel dat hij zich ook erg graag uit de spits laat zakken, dus qua aanspeelpunt wel bij vlagen wat minder. Maar met de beweeglijkheid voorin bij ons heeft Ruud dan alle opties voor dynamisch spel.
Ik zie dat Zirkzee ook een grote jongen is. Hoe is hij fysiek als aanspeelpunt, en hoe is hij koppend?
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Helaas kan ik geen linkje vinden waar het staat uitgelegd. Volgens mij was het een nieuwjaarsreceptie of presentatie van de jaarcijfers dat het verteld werd.
Maar zoals ik het heb begrepen waren het Gerbands en Brands (i.s.m. of misschien zelfs i.o.v. de RvC) die het als centrale beleid voor PSV 1 maakte: een NL'se kern met leiderschapskwaliteiten, helft van de selectie bestaat uit spelers uit eigen jeugd (zie bron hieronder) en daar omheen gerichte aankopen t.b.v. kapitaal op het veld en kunnen voetballen voor de prijzen.

https://www.goal.com/nl/nieuws/gerbrand ... esxva6d15p
One can only hope
Gesloten