KNVB Beker Algemeen

Bespreek hier de KNVB Beker.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Ik zeg ook helemaal niet dat staken per definitie leidt tot ongeregeldheden, maar vergeef me dat ik er niet op gerust ben dat al die mensen zonder gemekker huiswaarts keren.

Het gaat mij erom dat je ook kunt doorslaan en dat het handhaven van deze maatregel echt buitenproportioneel kan zijn. Juist bij deze wedstrijden zijn de bijbehorende veiligheidsrisico's sowieso al behoorlijk groot. Dat is al jaren zo en in principe gaat dat goed zolang je de mensen gescheiden kunt houden. Ik weet niet of jij er vorig jaar bij was in Rotterdam, maar daar kwam ook niet iedereen ongeschonden uit, en dat was overall een feestelijke dag. Toen moesten er ook al gezinnen rennen omdat een groepje mensen de confrontatie zocht met de politie, of sloeg één malloot een heel vak kort en klein. Afgelopen zondag was de frustratie in het stadion ook immens en dat was nog veel erger geweest als Berghuis daadwerkelijk was geraakt. Stel dat je komende zondag allemaal naar huis mag omdat één Ajacied of PSV'er zich niet kon inhouden en de grensrechter raakt met een leeg plastic bekertje, dan ga je echt gezeik krijgen. Ik zou het echt onverantwoord vinden om dan meteen te staken met alle risico's van dien. De maatregel gaat z'n doel totáál voorbij als het directe gevolg daarvan rellen en andere ongeregeldheden betreft. Het risico daarop is juist bij deze specifieke wedstrijd onder deze specifieke omstandigheden groter dan bij elk andere affiche in Nederland. Ik vind dat je daar rekening mee moet houden, ja. Dat is wat ik zeg.

Maar goed: we gaan het zien hoor. Misschien zijn er totaal geen incidenten, misschien wordt de wedstrijd juist na 8 minuten gestaakt en stapt iedereen braaf en goedgemutst weer de bus in. Wat weet ik nou joh.
SomaQan
Nationale topspeler

Trixm wrote: 27 Apr 2023, 19:25 Wat een belachelijke overwegingen zeg. Nergens maar dan ook nergens staat geschreven dat het staken leidt tot ongeregeldheden. Stop je nu met de maatregelen dan laat je je leiden door wangedrag van tuig. O de ironie. Gewoon consequent zijn in je maatregelen, leidt dat onverhoopt tot ongeregeldheden, dan twee wedstrijden zonder publiek. Volgende stap pubtenaftrek. Laten we aub niet doen alsof supportergeweld ontstaat bij het staken van een wedstrijd. Bij mijn weten gebeurt dit namelijk al jaren. Dit soort angstberichten zijn nergens op gebaseerd. Kijk eens naar jezelf, als we geen maatregelen meer durven te nemen omdat zogenaamd de consequenties te erg zijn en een gevaar voor de openbare orde opleveren, dan moet je überhaupt geen supporters meer toestaan. Wat een ongelofelijke onzin zeg.
Eens met je betoog alleen het middel wat nu toegepast wordt is niet volledig effectief. Het gros zal stoppen met gooien, maar je houdt altijd een paar % over die met drank en misschien nog wel andere middelen op die zich altijd zullen misdragen.

Je hebt altijd een groep waar je geen controle op kunt krijgen met de huidige maatregel. Lees:
- Personen met een laag denkvermogen(IQ)
- Personen met te veel drank op
- Personen die andere verdovende middelen gebruiken (Drugs)
- Waaghalzen die graag een wedstrijd willen staken(Tegenpartij, Voetbalhaters of Sensatiezoekers)

Daarom pleit ik voor het straffen van het individu dan de menigte die zich wel gedragen. Pak het individu kei hard aan door gevangenis straffen uit te delen van minstens 3 maanden + een strafblad. Die stadionverboden klinken leuk maar dat wordt amper gevoelt door de misdragers. Die komt toch via via aan zijn kaartjes.

Het is dan hopen dat met de zwaardere straffen het aantal incidenten afneemt maar volledig stoppen zal nooit lukken.
PCGC
Vedette

Franciscus wrote: 26 Apr 2023, 13:49 Er zitten ook voordelen aan: Ik ergerde me eigenlijk altijd wel aan die bier en aanstekerdouches. Kinderachtig gedoe. Nu nog die triestige spreekkoren en het gesis (2023, en het was er gewoon weer afgelopen zondag) eruit.
Het gesis was als reactie dat ze zo stil waren…
Je lijkt de Telegraaf wel.
🤡
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Ja precies.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

PCGC wrote: 28 Apr 2023, 03:01
Franciscus wrote: 26 Apr 2023, 13:49 Er zitten ook voordelen aan: Ik ergerde me eigenlijk altijd wel aan die bier en aanstekerdouches. Kinderachtig gedoe. Nu nog die triestige spreekkoren en het gesis (2023, en het was er gewoon weer afgelopen zondag) eruit.
Het gesis was als reactie dat ze zo stil waren…
Je lijkt de Telegraaf wel.
🤡
Direct na een liedje over Joden? Tuurlijk.
Makkelijk lullen vanaf de andere kant van de wereld.
ShovingNE2
Site Admin

Het waren de Ajacieden die uitgedaagd werden en een beetje begonnen te zingen. Toen legde iedereen de vinger op de mond en begon ssssssssst.... zodat we het goed konden horen want er kwamen niet zoveel decibellen uit het vak.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Het was wel dubbelzinnig... :nose: :huh:
Franciscus
Nationale topspeler

Het kwam echt direct na een liedje over de Joden (het ging er naadloos in over), dus sowieso dubbelzinnig inderdaad.
Bovendien weet je dat er mensen (van de media) zijn die het anders zouden interpreteren dus doe het gewoon niet.
Je hoort het echt ook alleen maar tegen Ajax, als Feyenoorders niet zingen wordt er nooit gesist.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik heb het in 15 jaar stadionbezoek zelfs nog helemaal niet gehoord, denk ik. En afgelopen zondag volgde het op "Wat zijn die Joden stil". Tja.

Dan maak je het zo'n Halsema niet echt moeilijk om terug te komen op haar besluit, om maar eens een negatieve consequentie te noemen.
ShovingNE2
Site Admin

Vanuit het uitvak kwam ook geregeld 'wie niet springt die is geen jood'. Maar die is dan wel ok volgens Halsema?
Ykhim
Lid scoutingsteam

Kennelijk, maar dat is voor ons helemaal niet belangrijk. We zijn als achterban boos op die willekeurige behandeling, maar doen vervolgens wel dit. Het voegt niks toe, we hebben alleen onszelf ermee en in dit geval wordt het ook wel héél makkelijk om ons antisemitisme te verwijten. Dat is misschien niet de intentie van iedereen die eraan meedeed, maar niemand in die groep denkt na over de dubbelzinnigheid.

Het is gewoon oliedom.
Franciscus
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 12:27 Vanuit het uitvak kwam ook geregeld 'wie niet springt die is geen jood'. Maar die is dan wel ok volgens Halsema?
Uit het uitvak kwam toch niks? ;)
Zodra je de geuzenaam gaat linken of laat uitschijnen dat je het linkt aan de holocaust zit je sowieso fout.

Dat de Ajacieden die naam zelf ook gebruiken is een andere discussie maar sowieso geen excuus om er een schepje bovenop te doen.

Het is echt niet dat het ongehoord is omdat Femke het niet leuk vindt.
PCGC
Vedette

Mijn hemel, soms lijkt het wel of er onder de PSVers mensen zijn die met een blocnote in de hand alles proberen te noteren om de eigen aanhang maar te kunnen naaien. Je pikt ze er hier ook zo uit.
Nogmaals dat gesis was niet het nadoen van douches in de gaskamer, maar het als voorbeeld geven dat het zo stil was uit het uitvak, nadat inderdaad werd gezongen 🎶 dat ze zo stil waren 🎶

Als zelfs Shoving het met me eens is op dit gebied…

Zondag maar weer eens vanachter de TV het commando lie…euh ik bedoel het lampen lied ten gehore brengen!
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

PCGC wrote: 28 Apr 2023, 15:37Als zelfs Shoving het met me eens is op dit gebied…
😘
Franciscus
Nationale topspeler

PCGC wrote: 28 Apr 2023, 15:37 Mijn hemel, soms lijkt het wel of er onder de PSVers mensen zijn die met een blocnote in de hand alles proberen te noteren om de eigen aanhang maar te kunnen naaien. Je pikt ze er hier ook zo uit.
Nogmaals dat gesis was niet het nadoen van douches in de gaskamer, maar het als voorbeeld geven dat het zo stil was uit het uitvak, nadat inderdaad werd gezongen 🎶 dat ze zo stil waren 🎶

Als zelfs Shoving het met me eens is op dit gebied…

Zondag maar weer eens vanachter de TV het commando lie…euh ik bedoel het lampen lied ten gehore brengen!
Jij was er bij?
Je insinuaties slaan nergens op.
Ik "naai" mijn eigen aanhang als ik gesis na een liedje over Joden onsmakelijk vindt omdat ik blijkbaar de context verkeerd heb opgepikt?
Pathetic.
29.04.2007
Nationale topspeler

Wat doet het er toe of PCGC erbij was? Weet zeker dat hij beter op de hoogte is van het 'supportersgebeuren' dan veel anderen die er wekelijks bij zijn. Wat in deze ook wel weer blijkt.
Franciscus
Nationale topspeler

29.04.2007 wrote: 28 Apr 2023, 18:18 Wat doet het er toe of PCGC erbij was? Weet zeker dat hij beter op de hoogte is van het 'supportersgebeuren' dan veel anderen die er wekelijks bij zijn. Wat in deze ook wel weer blijkt.
Dus jij kunt voor de TV uitmaken dat iedereen die Ssst! deed direct na een liedje over Joden dat deed omdat de Ajax supporters misschien ook een liedje gingen zingen?
En als hij dan toch zo goed is ingevoerd, waarom hoor je het alleen tegen Ajax?

En dat het op heeeeel veel mensen, ook in het stadion anders overkomt is ook niet relevant, want "intentie"?

Vind ik allemaal vreemd maar OK....
Ardbeg
Mister PSV

29.04.2007 wrote: 28 Apr 2023, 18:18 Wat doet het er toe of PCGC erbij was? Weet zeker dat hij beter op de hoogte is van het 'supportersgebeuren' dan veel anderen die er wekelijks bij zijn. Wat in deze ook wel weer blijkt.
Haha, waar baseer je dat op? 😂
29.04.2007
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 28 Apr 2023, 19:05
Haha, waar baseer je dat op? 😂
Omdat ik PCGC ken. En ik ben het echt niet altijd per se met 'm eens (z'n voorspellingen bijvoorbeeld ;) ), maar ik weet wel dat hij goed op de hoogte is.
En je hoeft niet per se ergens bij te zijn om ergens van op de hoogte te zijn uiteraard.

Maar goed, gaat wel erg ver offtopic nu.

Op naar zondag, hoop op een nagenoeg zelfde zondag als vorig jaar tijdens de bekerfinale... 8)
ShovingNE2
Site Admin

Franciscus wrote: 28 Apr 2023, 19:03
Dus jij kunt voor de TV uitmaken dat iedereen die Ssst! deed direct na een liedje over Joden dat deed omdat de Ajax supporters misschien ook een liedje gingen zingen?

En dat het op heeeeel veel mensen, ook in het stadion anders overkomt is ook niet relevant, want "intentie"?

Advocaat van de duivel was nog nooit zo duidelijk.

Zelfs die omschrijving dekt de lading niet.

Bah.
Juancho
Mister PSV

Bij Feyenoord hadden ze toch rondom het hele veld netten hangen? Heeft ze KNVB serieus besloten om de lange stukken weg te halen voor zondag? 🤣🤣🤣 Typisch...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Franciscus
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 20:24

Advocaat van de duivel was nog nooit zo duidelijk.

Zelfs die omschrijving dekt de lading niet.

Bah.
En over welke duivel hebben we het nu precies?
PCGC
Vedette

Ja, in deze context kon ik dat zeker ja.
En nee, het is niet alleen tegen ajax, mijn beste.

Je hoort het ook bij andere clubs na 🎶O, wat zijn ze stil..🎶
In Engeland hoor je bijvoorbeeld na de treiterende song: 🎶Shall we sing a song for you?🎶 ook vaak ssssssssshhhh. Ook bedoeld om te laten horen dat het uit- of thuisvak stil is.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam

Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.

Maar de ware intentie is verder ook helemaal niet interessant. In het stadion kan al niet iedereen het onderscheid maken. Verplaats je dan in het perspectief van een neutrale kijker of een burgemeester als Halsema. Die nemen context of nuance helemaal niet mee. Zo'n Halsema weert al PSV-fans uit Amsterdam vanwege o.a. vergelijkbare geluiden, hoort vervolgens dit en zal dan echt niet denken: ach, wat onschuldig. Natuurlijk niet. Je geeft haar zonder nadenken gewoon een stok om mee te slaan. De daadwerkelijke of zogenaamde intentie maakt dan echt niks uit voor de dubbelzinnigheid. En precies dat is het punt: dat gesis voegt helemaal niks toe en het is onder huidige omstandigheden ronduit dom. Je hebt alleen jezelf ermee.
PCGC
Vedette

Wat kom je dan ook als volslagen idioot aangerend? Het had een fiets moeten wezen ipv een bekertje bier.
#FreeGeneratie4
Post Reply