KNVB Beker Algemeen

Bespreek hier de KNVB Beker.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 28 Apr 2023, 22:42 Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.
Het gebeurt niet regelmatig maar als je dit in 15 jaar tijd niet eerder hebt gehoord (niet alleen tegen Ajax) heb je niet echt op zitten letten 😬
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 28 Apr 2023, 22:42 Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.

Maar de ware intentie is verder ook helemaal niet interessant. In het stadion kan al niet iedereen het onderscheid maken. Verplaats je dan in het perspectief van een neutrale kijker of een burgemeester als Halsema. Die nemen context of nuance helemaal niet mee. Zo'n Halsema weert al PSV-fans uit Amsterdam vanwege o.a. vergelijkbare geluiden, hoort vervolgens dit en zal dan echt niet denken: ach, wat onschuldig. Natuurlijk niet. Je geeft haar zonder nadenken gewoon een stok om mee te slaan. De daadwerkelijke of zogenaamde intentie maakt dan echt niks uit voor de dubbelzinnigheid. En precies dat is het punt: dat gesis voegt helemaal niks toe en het is onder huidige omstandigheden ronduit dom. Je hebt alleen jezelf ermee.
Kan kloppen aangezien dit ook bijna nooit gezongen wordt naar het uitvak. Maar wel degelijk dat dit gebeurd.

De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik toen bij die 1 minuut stilte voor Bobby Haarms. 1 supporter naast het uitvak riep keihard: “kanker boeren”. Daar kwam reactie op van het uitvak. Een jongen op 20 meter van mij reageerde met een scheldpartij over joden. Daar werd door de rest van het uitvak op gereageerd met “Sssssssssst”. Geen sisgeluiden, maar gewoon dat die jongen zijn bek dicht moest houden. Jongen is naderhand ook van het vak gehaald.

Naderhand in de media (Telegraaf voorop) en op allerlei (voetbal) fora spraken ze er schande van dat wij gasgeluiden maakten, notabene tijdens een minuut stilte. Tot op de dag van vandaag wordt dit ons nog nagedragen.
#FreeGeneratie4
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 28 Apr 2023, 22:53
Ykhim wrote: 28 Apr 2023, 22:42 Dan is het behoorlijk raar dat we dit zo zelden horen in Eindhoven. Ik kom er al zo'n 15 jaar en ik kan me niet herinneren dit eerder gehoord te hebben, om eerlijk te zijn.

Maar de ware intentie is verder ook helemaal niet interessant. In het stadion kan al niet iedereen het onderscheid maken. Verplaats je dan in het perspectief van een neutrale kijker of een burgemeester als Halsema. Die nemen context of nuance helemaal niet mee. Zo'n Halsema weert al PSV-fans uit Amsterdam vanwege o.a. vergelijkbare geluiden, hoort vervolgens dit en zal dan echt niet denken: ach, wat onschuldig. Natuurlijk niet. Je geeft haar zonder nadenken gewoon een stok om mee te slaan. De daadwerkelijke of zogenaamde intentie maakt dan echt niks uit voor de dubbelzinnigheid. En precies dat is het punt: dat gesis voegt helemaal niks toe en het is onder huidige omstandigheden ronduit dom. Je hebt alleen jezelf ermee.
Kan kloppen aangezien dit ook bijna nooit gezongen wordt naar het uitvak. Maar wel degelijk dat dit gebeurd.

De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik toen bij die 1 minuut stilte voor Bobby Haarms. 1 supporter naast het uitvak riep keihard: “kanker boeren”. Daar kwam reactie op van het uitvak. Een jongen op 20 meter van mij reageerde met een scheldpartij over joden. Daar werd door de rest van het uitvak op gereageerd met “Sssssssssst”. Geen sisgeluiden, maar gewoon dat die jongen zijn bek dicht moest houden. Jongen is naderhand ook van het vak gehaald.

Naderhand in de media (Telegraaf voorop) en op allerlei (voetbal) fora spraken ze er schande van dat wij gasgeluiden maakten, notabene tijdens een minuut stilte. Tot op de dag van vandaag wordt dit ons nog nagedragen.
Zo herinner ik het mij ook precies, ja. Was erbij. Handig geframed door de Ajax boys. Overigens was die wedstrijd voor mij toen aanleiding om voorlopig niet meer mee naar Ajax uit te gaan door het idioot lange wachten na afloop. En als ik mij goed herinner ook een belachelijk lange heenreis per trein?
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 28 Apr 2023, 22:53Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik
Welnee joh, dit is al veel ouder. Laatste keer dat ik uit-Ajax ben geweest was 2005 en ik heb het ook vaak genoeg gehoord bij uitwedstrijden.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 28 Apr 2023, 23:29
PCGC wrote: 28 Apr 2023, 22:53Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik
Welnee joh, dit is al veel ouder. Laatste keer dat ik uit-Ajax ben geweest was 2005 en ik heb het ook vaak genoeg gehoord bij uitwedstrijden.
Ik bedoel het framen, dat het echt in het nieuws kwam dat wij zulke boefjes waren met die ‘sisgeluiden’
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 28 Apr 2023, 22:47Het gebeurt niet regelmatig maar als je dit in 15 jaar tijd niet eerder hebt gehoord (niet alleen tegen Ajax) heb je niet echt op zitten letten 😬
Ik kan het me wat betreft thuiswedstrijden oprecht niet herinneren, maar misschien heeft het ook te maken met de context hoor. De dubbelzinnigheid hiervan is ook mij niet ontgaan, ongeacht de daadwerkelijke intentie van de mensen die het doen. Over dat laatste vel ik ook geen oordeel, maar ik kan begrijpen waarom er hier door iemand een punt van gemaakt wordt.
PCGC wrote: 28 Apr 2023, 22:53De ware intentie is juist wel interessant en van belang, want een misverstand (of in dit geval bewust proberen een aanhang in een verkeerd daglicht te stellen) is zo gebeurd.
Het begon allemaal in de Arena ooit in 2009 geloof ik toen bij die 1 minuut stilte voor Bobby Haarms. 1 supporter naast het uitvak riep keihard: “kanker boeren”. Daar kwam reactie op van het uitvak. Een jongen op 20 meter van mij reageerde met een scheldpartij over joden. Daar werd door de rest van het uitvak op gereageerd met “Sssssssssst”. Geen sisgeluiden, maar gewoon dat die jongen zijn bek dicht moest houden. Jongen is naderhand ook van het vak gehaald.

Naderhand in de media (Telegraaf voorop) en op allerlei (voetbal) fora spraken ze er schande van dat wij gasgeluiden maakten, notabene tijdens een minuut stilte. Tot op de dag van vandaag wordt dit ons nog nagedragen.
Ik snap dat het voor ons van belang is, maar je weet zelf natuurlijk ook heel goed dat beeldvorming genadeloos is. Buitenstaanders, neutrale mensen en/of Ajacieden of mensen met andere Amsterdamse belangen (lees: Halsema) hebben geen boodschap aan nuances, context of ware intenties, en al helemaal niet als er dubbelzinnigheid in het spel is. Je noemt zelf ook een prima voorbeeld.

Stel je bent Halsema en je wil PSV'ers straks weer weren van Ajax-PSV, dan is dit toch gewoon een stevige stok om mee te slaan? Alsof die mensen bij gemeente Amsterdam eens even een rondje onder PSV-fans gaan doen om te vragen wat de ware intentie achter die sisgeluiden was. Natuurlijk niet. Die horen eerst ''Wat zijn die Joden stil'', gevolgd door sisgeluiden en dan weten ze genoeg hoor.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Ik snap je punt nu en ik geef je daar gelijk in.

Conclusie ajax en Amsterdam is kut.
#FreeGeneratie4
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Zolang Simons overal mag worden uitgescholden, duidelijk hoorbaar, meerdere keren per wedstrijd en er gebeurt helemaal niets hebben ze gewoon in Zeist hun hypocriete bek dicht te houden. En als Halsema zegt: geen PSV-ers dan komen die gasten ook niet meer in ons uitvak. Al is het wel leuk als je wint van die figuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Overigens wel typisch dat we vandaag níet gingen staken toen een of andere malloot bier gooide naar juichende Ajax-spelers. Tot zover consequent handelen :mrgreen:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 Apr 2023, 08:38 Zolang Simons overal mag worden uitgescholden, duidelijk hoorbaar, meerdere keren per wedstrijd en er gebeurt helemaal niets hebben ze gewoon in Zeist hun hypocriete bek dicht te houden. En als Halsema zegt: geen PSV-ers dan komen die gasten ook niet meer in ons uitvak. Al is het wel leuk als je wint van die figuren.
Een hoor. Maar wanneer maakt PSV zelf dan ook eens echt een statement in deze?
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mooie vent die Drenthe. En altijd geinig zo'n eerste bekerloting.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

nilssonH wrote: 23 Sep 2023, 22:38 Mooie vent die Drenthe. En altijd geinig zo'n eerste bekerloting.
Die twee jongens die geschorst zijn was ook mooi. Boos op de staf nog ook haha
These users thanked the author Tomm for the post:
nilssonH
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Help me even, ik zie hier echt nog een hoop amateurclubs tussen staan maar kan ajax zo snel niet vinden:

Loting eerste ronde KNVB-beker
NEC - Roda JC
De Treffers - UNA
Rijnsburgse Boys - FC Groningen
FC Den Bosch - Excelsior
Spakenburg - Helmond Sport

FC Utrecht - RKC Waalwijk
Koninklijke HFC - Go Ahead Eagles
OJC Rosmalen - Almere City
Scheveningen - Hercules
HHC Hardenberg - Heracles Almelo

IJsselmeervogels - Sparta
DEM - Hoogeveen
VV Noordwijk - ADO Den Haag
De Graafschap - FC Emmen
Groene Ster - Vitesse

Excelsior Maassluis - FC Volendam
Cambuur - MVV
TOP Oss - FC Eindhoven
Sparta Nijkerk - Fortuna Sittard
SJC Noordwijk - Willem II

AFC - PEC Zwolle
GVVV - Telstar
Heerenveen - VVV-Venlo
Quick Boys - NAC
RKAV Volendam - Eemdijk
FC Lisse - FC Dordrecht
Katwijk - TEC
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 23 Sep 2023, 23:07 Help me even, ik zie hier echt nog een hoop amateurclubs tussen staan maar kan ajax zo snel niet vinden:

Loting eerste ronde KNVB-beker
NEC - Roda JC
De Treffers - UNA
Rijnsburgse Boys - FC Groningen
FC Den Bosch - Excelsior
Spakenburg - Helmond Sport

FC Utrecht - RKC Waalwijk
Koninklijke HFC - Go Ahead Eagles
OJC Rosmalen - Almere City
Scheveningen - Hercules
HHC Hardenberg - Heracles Almelo

IJsselmeervogels - Sparta
DEM - Hoogeveen
VV Noordwijk - ADO Den Haag
De Graafschap - FC Emmen
Groene Ster - Vitesse

Excelsior Maassluis - FC Volendam
Cambuur - MVV
TOP Oss - FC Eindhoven
Sparta Nijkerk - Fortuna Sittard
SJC Noordwijk - Willem II

AFC - PEC Zwolle
GVVV - Telstar
Heerenveen - VVV-Venlo
Quick Boys - NAC
RKAV Volendam - Eemdijk
FC Lisse - FC Dordrecht
Katwijk - TEC
Die zullen wel al uitgeschakeld zijn…
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Wat een hoop moeite voor die clubs terwijl wij die beker uiteindelijk toch wel gaan pakken.
Ich liebe gegenpressung
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Party!!!!!!
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Zo stel ik me het WK in Saudi Arabië ook voor. Veel vuurwerk, weinig mensen.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar ze schakelen wel NAC uit! Altijd leuk die eerste rondes van de beker met allerlei verrassingen.
Doldenaar
Regelmatige invaller
Posts: 318
Joined: 09 Jun 2023, 11:26
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar bij Quick Boys hebben ze tenminste nog bier.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kennelijk gaan we zometeen loten voor de beker (ESPN 1)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Doe maar thuis tegen amateurs, oftewel alles behalve AZ, Twente en Feyenoord is prima.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Benieuwd tegen wie Feyenoord thuis mag spelen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zul je zien dat we Twente loten.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 04 Nov 2023, 23:32 Benieuwd tegen wie Feyenoord thuis mag spelen.
Utrecht
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tja, twente
Last edited by hondjevandebakker on 04 Nov 2023, 23:34, edited 1 time in total.
Post Reply